Resultats globals: 17 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 15 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 15 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
6 p, 102.0 KB Análisis comparativo de las "Obras de Madama Fouquet" (1590-1681) y su utilización didáctica / Solsona Pairó, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quintanilla Gatica, Mario (Pontificia Universidad Católica (Chile))
La comunicación recupera las "Obras Medico-Quirurgicas" de Marie de Maupeau Fouquet. El libro fue escrito en el contexto histórico, de la Universidad renacentista, en el que la medicina como saber académico se basaba en la concepción galénica de los humores. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 3605-3610  
2.
5 p, 93.0 KB ¿Existen desigualdades en la formación de chicas y chicos en ciencias? / Solsona Pairó, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
A nivel internacional, los estudios de género han suscitado recientemente mucho interés. Para conocer el éxito escolar de alumnas y alumnos en la superación de curso y evaluar posible diferencias de género, se recogen los datos de matrícula y de éxito escolar en Catalunya, desde el curso 1999-2000 hasta el 2008-2009, en cuatro momentos del itinerario escolar: sexto de Primaria, cuarto de ESO y primero y segundo de Bachillerato. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 3412-3416 (Innovacions didàctiques)  
3.
2 p, 162.3 KB La química de la cuina / Solsona Pairó, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La cuina pot ser un context d'aprenentatge de la química a l'Ensenyament Secundari Obligatori, tal com explica aquest article. A l'hora d'estudiar les substàncies i les seves propietats, mescles, dissolucions i col·loides, canvis físics i químics, l'alumnat s'implica més en un context culinari que no pas en un laboratori escolar.
La cocina puede ser un contexto de aprendizaje de la química en la Enseñanza Secundaria Obligatoria, tal como explica este artículo. A la hora de estudiar las sustancias y sus propiedades, mezclas, disoluciones y coloides, cambios físicos y químicos, el alumnado se implica más en un contexto culinario que en un laboratorio escolar. [...]

2015
UAB divulga, Octubre 2015
2 documents
4.
3 p, 907.8 KB Redefinir y ressignificar la història de l'alquímia / Solsona Pairó, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
Des d'un enfocament didàctic, incloure la història de la ciència en l'educació científica als centres educatius és útil perquè l'alumnat es motivi i adquireixi coneixements. És el cas de la història de l'alquímia en la primera edat moderna, que ofereix narratives de pràctiques científiques amb valors i expectatives concretes en situacions històriques, polítiques i socials. [...]
Desde un enfoque didáctico, incluir la historia de la ciencia en la educación científica en los centros educativos es útil para que el alumnado se motive y adquiera conocimientos. Es el caso de la historia de la alquimia en la primera edad moderna, que ofrece narrativas de prácticas científicas con valores y expectativas concretas en situaciones históricas, políticas y sociales. [...]

2015
UAB divulga, Juny 2015, p. 1-3
2 documents
5.
16 p, 253.3 KB Redefinir y resignificar la historia de la alquimia : Marie Meurdrac / Solsona Pairó, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
Los recientes trabajos en historia de la ciencia han permitido redefinir y repensar la historia de la alquimia en la temprana Edad Moderna. Hoy la alquimia ocupa un lugar importante en la historia de las ciencias. [...]
Els recents treballs en història de la ciència han permès redefinir i repensar la història de l'alquímia en la primerenca Edat Moderna. Avui l'alquímia ocupa un lloc important en la història de les ciències. [...]
Last works in history of science allows redefine and rethink the history of alchemy in the early modern Europe. Alchemy now holds an important place in the history of science. Since sixteen century it engaged people of different social and economic area, artisans, princess, shepherds and scholars, men and women. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1323
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 1 (2015) , p. 225-239 (Historia y Epistemología)  
6.
3 p, 39.4 KB Simposio : pequeñas historias de la ciencia : usando narrativas y estudios de caso en la enseñanza de las ciencias / Solsona Pairó, Núria (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
Este Simposio busca analizar el uso de "pequeñas historias" en la formación del profesorado de ciencias para todos los niveles educativos. Las pequeñas historias pretenden construir una imagen más robusta de la ciencia como actividad profundamente humana y están dirigidas a fomentar, en el profesorado, algunos procesos cognitivolingüísticos epitómicos de las ciencias. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 3661-3663  
7.
4 p, 42.9 KB Diálogos con recetas alquímicas / Solsona Pairó, Núria (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
A partir de la investigación histórica desarrollada con el objetivo de construir genealogías de práctica científica femenina, proponemos algunas secuencias didácticas que den significado en el presente a las actividades y los saberes científicos históricos de las mujeres y que valoren su experiencia científica. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 3657-3660  
8.
4 p, 42.5 KB Análisis comparativo de intervenciones formativas sobre el cambio químico / Solsona Pairó, Núria (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ; Quintanilla Gatica, Mario (Pontificia Universidda Católica de Chile)
La comunicación realiza un análisis comparativo de dos actividades de formación del profesorado de secundaria de Ciencias Experimentales, en forma de taller que tuvieron lugar en octubre de 2008 en Fuengirola (Málaga) y en diciembre de 2008 en Santiago de Chile (Chile). [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 400-403  
9.
4 p, 51.9 KB Marie Curie : què hi ha darrere de la llegenda? / Solsona Pairó, Núria (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
Aprofitarem que l'any 2011 ha estat proclamat Any Internacional de la Química commemorant el centenari del premi Nobel de Química a Marie Curie per revisar-ne la biografia.
2011
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 20 (Desembre 2011) , p. 27-30  
10.
5 p, 79.8 KB Fer química amb dues lectures sobre la xocolata / Solsona Pairó, Núria (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
L'article analitza l'ús de dues lectures sobre la xocolata en una classe de química de 4t. d'ESO, durant les quals es desenvolupen algunes competències comunicatives i socials, d'altres relacionades amb el coneixement i interacció amb el mon i la més fonamental d'autonomia i iniciativa personal.
2010 - 10.5565/rev/ciencies.374
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 17 (Desembre 2010) , p. 20-24  

Articles : 15 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
86 p, 2.9 MB Perspectives sobre el context en educació científica : aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa / Adúriz-Bravo, Agustín (Universidad de Buenos Aires) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; García-Milà, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Jiménez Aleixandre, María Pilar (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; Reigosa, Carlos (High School Fuentesnuevas (Lleó)) ; Marchán Carvajal, Ivan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Martins, Isabel (Universidade Federal do Rio de Janeiro) ; Siry, Christina (Université du Luxembourg) ; Solsona Pairó, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
El grup de recerca LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les ciències) durant el curs 2012-13 ha focalitzat part del seu treball en aprofundir tan a nivell teòric com pràctic sobre el paper que el context té en l'ensenyament de les ciències i en la transferència dels coneixements apresos. [...]
2014
Perspectives sobre el context en educació científica: aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa. Seminari de doctorat. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2013

1. Adúriz-Bravo, Agustín. The notion of "epistemological context" as a theoretical tool for science education. 2. Espinet, Mariona. Contextos i entorns d'aprenentatge en educació científica i ambiental. 3. Izquierdo, Mercè. Consideraciones acerca de la diferencia entre 'contexto del alumno' y 'contexto de modelización científica escolar' y de las dificultades que de ella se derivan. 4. Garcia-Milà, Mercè. La dimensió psicològica de Context i les seves implicacions en l'Ensenyament i Aprenentatge. 5. Jiménez-Aleixandre, María Pilar i Reigosa, Carlos. Contextualizing Practices Across Epistemic Levels in the Chemistry Laboratory. 6. Marchán, Ivan ; Màrquez, Conxita & Sanmartí, Neus. La evolución de la noción de contexto en la didáctica de las ciencias. 7. Martins, Isabel. Text and context according to discursive approaches: readings, appropriations and implications for research and practice in Science Education. 8. Siry, Christina. Sociocultural perspectives of context in science education research and practice. 9. Solsona i Pairó, Núria. La inclusió del model de gènere en el context.  


Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
193 p, 3.7 MB L'Emergència de la interpretació dels fenòmens químics / Solsona Pairó, Núria ; Izquierdo i Aymerich, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010
3 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.