Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
13 p, 134.2 KB Cine de sensaciones versus cine de acción. La apuesta oriental : Wong Kar-wai como paradigma / Gómez Tarín, Francisco Javier (Universitat Jaume I)
El calificativo de «cine de acción» para el modelo más rentable del mainstream hegemónico se ha consolidado con el tiempo en el cine occidental e incluso ha llegado a penetrar otros mercados con inusitada fuerza, pero tal modelo se basa en la efectividad de una serie de normas no escritas que permiten los procesos de identificación espectatorial y el viaje inmóvil. [...]
The term «action film» for the most cost-effective model of hegemonic mainstream has consolidated over time and even Western cinema has come to penetrate other markets with unusual force, but this model is based on the effectiveness of a series of unwritten rules that allow spectatorial identification processes and the still journey. [...]

2013 - 10.5565/rev/enrahonar/v50.113
Enrahonar : quaderns de filosofia, Núm. 50 (2013) , p. 31-43  
2.
9 p, 503.0 KB La conservación de la energía : una propuesta y unos resultados / Solbes Matarredona, Jordi (IES J. Rodrigo Botet (Manises)) ; Tarín, Francisco (IES Picassent (València))
La conservación de la energía es uno de los conceptos más importantes de la física porque unifica todos los fenómenos. En este artículo presentamos algunos resultados de una investigación sobre el proceso de enseñanza-aprendizaje del concepto de energía y su conservación realizado en el nivel de la educación secundaria española. [...]
The conservation of energy is one of the most important physics concepts because it unifies all phenomena. In this paper we present some results of a research on the learning-teaching process of energy and its conservation in Spanish secondary education level. [...]

2004
Ensenanza de las Ciencias, V. 22 N. 2 (2004) , p. 185-194  
3.
11 p, 60.8 KB Algunas dificultades en torno a la conservación de la energía / Solbes, J. ; Tarín, F.
The subject of energy is a very important part of a physics course, as it provides a clear link between the different sections of physics. In this paper we analyze the teaching and learning of energy at secondary level and we show that traditional methods to teach energy: a) do not consider students misconceptions, b) introduce energy conservation in mechanics and thermodynamics but do not clarify if it is a theorem or a principle, and c) do not present the conservation of energy as a general principle of the whole physics. [...]
1998
Ensenanza de las Ciencias, V. 16 N. 3 (1998) , p. 387-397  

Vegeu també: autors amb noms similars
1 Tarín, Francisco
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.