Results overview: Found 8 records in 0.01 seconds.
Articles, 5 records found
Research literature, 3 records found
Articles 5 records found  
1.
15 p, 14.3 MB Alfabetización periodística entre jóvenes egipcios y españoles : noticias falsas, discurso de odio y confianza en medios / Tayie, Sally (The Arab Academy for Science, Technology and Maritime Transport) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pulido, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona)
La exposición a contenidos nocivos, noticias falsas y discursos de odio hace que nos preguntemos si los ciudadanos son «responsables» cuando hablamos de su comportamiento online. Este estudio exploratorio pretende posicionar la alfabetización periodística como un factor mediador hacia el fomento de la responsabilidad cívica, investigando su papel en la mejora de la experiencia de los jóvenes con las noticias online, preparándolos contra los contenidos nocivos. [...]
Exposure to harmful content, fake news, and hate speech, calls to question whether citizens are 'responsible' when it comes to their online news behavior. This exploratory study aims to positioning news literacy as a mediating factor toward fostering civic responsibility by investigating its role in enhancing youth's online news experience and preparing them against harmful content. [...]

2023 - 10.3916/C74-2023-06
Comunicar, Vol. 31 Núm. 74 (2023) , p. 73-87
2 documents
2.
4 p, 527.4 KB Media coverage of double masking during the COVID-19 pandemic : a lesson plan / Mheidly, Nour (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tayie, Sally (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Media news emerged reporting that double masking can increase protection against COVID-19. This led to differential published reports, fueling debate among the public and creating controversy and confusion. [...]
2021 - 10.4103/jehp.jehp_571_21
Journal of Education and Health Promotion, Vol. 10 (december 2021)  
3.
26 p, 439.5 KB ¿Cómo afrontar las noticias falseadas mediante la alfabetización periodística? Estado de la cuestión / Pérez Tornero, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tayie, Sally (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Pulido, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Existe en la actualidad un importante debate social sobre la proliferación de noticias falseadas (fake news) en los medios de comunicación y en las redes sociales, especialmente, por el deterioro que estas suponen para los sistemas democráticos, en general, y para el periodismo, en particular. [...]
There is currently an essential social debate concerning the proliferation of fake news in the media and on social networks, primarily due to the deterioration that it poses to democratic systems in general and journalism. [...]

2018 - 10.31921/doxacom.n26a10
Doxa. Comunicación, Núm. 26 (2018) , p. 211-235  
4.
12 p, 103.7 KB Los niños y la nueva alfabetización mediática : un caso de estudio egipcio / Tayie, Sally (Universidad de El Cairo. Facultad de Comunicación de Masas)
L'ús que els nens fan dels nous mitjans s'ha convertit en un fenomen molt estès al món. Per exemple, més d'una quarta part de la població mundial (1,200 milions) utilitza Internet (Tayie, 2009). [...]
El uso que los niños hacen de los nuevos medios de comunicación se ha convertido en un fenómeno muy extendido en el mundo. Por ejemplo, más de una cuarta parte de la población mundial (1. 200 millones) utiliza internet (Tayie, 2009). [...]
The use children make of the new media has become a widespread phenomenon in the world. For example, more than a quarter of the world's population (1,200 million) use the Internet (Tayie, 2009). Because of the new media, the world is becoming smaller. [...]

2013 - 10.7238/a.v0iM.1966
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 48 (Setembre 2013) , p. 65-76  
5.
5 p, 152.9 KB La formación de profesores en educación en medios : currículo y experiencias internacionales = Teacher training in media education : Curriculum and International Experiences / Pérez Tornero, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tayie, Sally
2012 - 10.3916/C39-2012-02-00
Comunicar, Vol. 20, Núm. 39 (2012) , p. 10-14  

Research literature 3 records found  
1.
440 p, 2.6 MB Representation of Egyptian Women in T.V. Series Mirroring Political and Social Aspects during and after 25th January 2011 Events (2010-2014) / Shaker, Engy Hassan ; Tayie, Sally Samy, dir. ; Pulido, Cristina, dir.
Representació de les dones egípcies a les sèries de televisió fent un reflex als aspectes polítics i socials durant i després dels esdeveniments del 25 de gener de 2011 (2010-2014) Des de l'aparició de les primeres sèries de televisió a Egipte en els anys seixanta, aquestes varen començar a representar la comunitat i la vida de la gent comú al país, seguit de sèries que tractaven problemes socials, problemes familiars i preocupacions psicològiques. [...]
Representación de las mujeres egipcias en las series de televisión reflejan los aspectos políticos y sociales durante y después de los eventos del 25 de enero de 2011 (2010-2014) Desde la aparición temprana de las series de televisión en Egipto durante los años sesenta, las series de televisión comenzaron a representar la comunidad y la vida de la gente común en Egipto, seguida de series que trataban problemas sociales, problemas familiares y preocupaciones psicológicas. [...]
Since the early emergence of T. V. series in Egypt in the sixties, T. V. series started to depict the community and life of the ordinary people in Egypt, followed by series that dealt with social problems, family issues and psychological concerns. [...]

2022  
2.
80 p, 3.2 MB Detección de noticias a través de aplicaciones de inteligencia artificial : la inteligencia artificial aplicada a informativos 2019-2020 / Ruiz, José Juan (RTVE) ; Vila, Pere (RTVE) ; Corral, David (RTVE) ; Pérez, Carmen (RTVE) ; Crespo Haro, Esteve (RTVE) ; Mayoral, Esteban (RTVE) ; Martín-Pascual, Miguel Ángel (RTVE) ; Cánovas, Pedro (RTVE) ; Pérez Tornero, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pulido, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanjinés, Diana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Zhang, Wei (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tayie, Sally (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este informe - intitulado Detección de noticias a través de aplicaciones de inteligencia artificial- se inscribe en el marco de un proceso de investigación centrado en la innovación del periodismo audiovisual, que Radio Televisión Española (RTVE) y la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB) pusieron en marcha en el año 2015, año en el que se constituye el Observatorio para la Innovación de las Informativos en la Sociedad de la información (OI2) y se crea una cátedra conjunta sobre el mismo tema. [...]
Barcelona: Observatorio para la Innovación de los Informativos en la Sociedad Digital (OI2), RTVE, 2019  
3.
346 p, 4.4 MB News literacy for a responsible online news experience against harmful messages : implications for political engagement of Egyptian and Spanish youth / Tayie, Sally ; Pérez Tornero, José Manuel, dir. ; Pulido, Cristina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
Este estudio exploratorio tiene el objetivo principal de posicionar la alfabetización periodística como un factor mediador hacia el fomento del compromiso político, al investigar su papel en la mejora de la experiencia de noticias en línea de los jóvenes, preparándolos contra contenido perjudicial. [...]
This exploratory study has the main goal of positioning news literacy as a mediating factor toward fostering political engagement, by investigating its role in enhancing youth's online news experience preparing them against harmful content. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  

See also: similar author names
1 Tayie, Sally Samy,
1 Tayie, Samy
1 Tayie, Samy,
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.