Results overview: Found 2 records in 0.03 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
9 p, 320.7 KB Concepción de la creatividad motriz entre profesores de artes escénicas / Torrents Martín, Carlota (Universitat de Lleida. Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya) ; Casals i Caballé, Marta (Universitat de Lleida. Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya) ; Castañer Balcells, Marta (Universitat de Lleida. Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya)
La creatividad es aún hoy en día un término difuso, también para el profesorado de cualquier ámbito educativo. El objetivo de este estudio es el de comparar la concepción subjetiva de la creatividad por parte del profesorado de artes escénicas con una valoración objetiva basada en la metodología observacional sistemática. [...]
Teachers usually have different conceptions of the meaning of creativity. The aim of this study was to compare the subjective performing arts teachers' conception of creativity with an objective evaluation based on Observational Methodology. [...]
A criatividade é ainda hoje em dia um termo difuso, também para os docentes de qualquer âmbito educativo. O objectivo deste estudo é comparar a concepção subjectiva da criatividade por parte dos docentes de artes cénicas com avaliação objectiva baseada na metodologia observacional sistemática. [...]

2015
Revista de psicología del deporte, Vol. 24 Núm. 2 (2015) , p. 249-257 (Artículos)  
2.
12 p, 269.0 KB Posibilidades de las tareas de expresión corporal para suscitar emociones en el alumnado / Torrents Martín, Carlota (Universitat de Lleida. Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya) ; Mateu, Mercè (INEFC Barcelona) ; Planas, Antoni (Universitat de Lleida. Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya) ; Dinusôva, Maria (Universitat de Lleida. Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya)
Recent research has focused on the influence of emotions on sport performance, as well as on the state of wellbeing among those who engage in physical activity. The aim of this study was to analyse the emotional responses of students engaging in expressive movement and creative dance, as well as observe the influence of type of task on these responses. [...]
2011
Revista de psicología del deporte, Vol. 20, Núm. 2 ( 2011) , p. 401-412  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.