Results overview: Found 2 records in 0.03 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
24 p, 443.4 KB Contribuciones de una intervención didáctica usando cuestiones sociocientíficas para desarrollar el pensamiento crítico / Torres Merchan, Nidia (Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia) ; Solbes Matarredona, Jordi (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
El propósito de este estudio es presentar el impacto de una intervención usando cuestiones sociocientíficas para desarrollar el pensamiento crítico en estudiantes universitarios. Se hizo un estudio cuasiexperimental pretest-postest con 56 estudiantes durante 16 semanas. [...]
El propòsit d'aquest estudi és presentar l'impacte d'una intervenció usant qüestions sociocientíficas per desenvolupar el pensament crític en estudiants universitaris. Es va fer un estudi quasiexperimental pretest-postest amb 56 estudiants durant 16 setmanes. [...]
The purpose of this study is present the impact of an intervention using socioscientific issues to develop critical thinking in university students. It was made with a quasi-experimental study with 56 students for 16 weeks. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1638
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 2 (2016) , p. 43-65 (Investigaciones Didácticas)  
2.
2 p, 130.2 KB Pensamiento crítico y cuestiones socio-científicas. Un estudio en escenarios de formación docente / Torres Merchan, Nidia (Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia)
Esta investigación estudia la influencia de las cuestiones socio-científicas (CSC) en las competencias de pensamiento crítico en un grupo de docentes en formación de Ciencias naturales y Educación ambiental. [...]
This research examines the influence of socio-scientific issues (CSC) in competition critical thinking in a group of trainee teachers of Natural Sciences and Education environment. This raises the following research questions: what are the concepts that have students and science teachers about critical thinking? What critical thinking skills have university students in the field of CSC? Does promotes science education these skills? How the CSC also affect whether or not the development of thinking skills I critical in the training of these students?.
Aquesta recerca estudia la influència de les qüestions socio-científiques (CSC) en les competències de pensament crític en un grup de docents en formació de Ciències naturals i Educació ambiental. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.1507
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 701-702  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.