Resultats globals: 15 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 10 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 4 registres trobats
Articles 10 registres trobats  
1.
23 p, 265.8 KB Prevalence, comorbidity, functioning and long-term effects of subthreshold oppositional defiant disorder in a community sample of preschoolers / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Navarro, J. B. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Trepat de Ancos, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
To study the prevalence of subthreshold oppositional defiant disorder (ST ODD)—less than 4 symptoms, but nonetheless an impairing form of oppositional defiant disorder (ODD)—its coexistence with other homotypic externalizing and heterotypical internalizing problems in children and associated impairment, as well as the long-term effect of this condition. [...]
2019 - 10.1007/s00787-019-01300-0
European child & adolescent psychiatry, 2019  
2.
6 p, 292.9 KB Oppositional Defiant Disorder dimensions and aggression : The moderating role of hostile bias and sex / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Navarro, J. B. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Trepat de Ancos, Esther (Fundació Institut de Psicologia (Barcelona)) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Background: Hostile Attributional Bias (HAB) has been related to conduct problems. The common and unique associations between the different dimensions of Oppositional Defiant Disorder (ODD) symptoms, specific components of HAB, sex and types of aggression (overt and relational) in a community sample of 491 7-year-old children are investigated. [...]
Antecedentes: el sesgo hostil atribucional (SHA) se ha relacionado con los problemas de conducta. Método: este trabajo investiga asociaciones comunes y específicas entre las diferentes dimensiones del Trastorno Negativista Desafiante (TND), el sexo y diferentes tipos de agresividad (abierta y relacional) en una muestra comunitaria de 491 participantes de 7 años de edad. [...]

2018 - 10.7334/psicothema2017.363
Psicothema, Vol. 30, núm. 3 (2018) , p. 264-269  
3.
30 p, 204.6 KB Attention to emotion through a go/no-go task in children with oppositionality and callous-unemotional traits / Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B. (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Trepat de Ancos, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Martín Romera, Virginia (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Domènech, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Background: There is debate about whether the difficulties that children with different degrees of oppositionality (ODD) and callous–unemotional traits (CU) have in processing emotions are global or specific. [...]
2017 - 10.1016/j.comppsych.2017.02.004
Comprehensive Psychiatry, Vol. 75 (2017) , p. 35-45  
4.
39 p, 992.0 KB Trajectories of oppositional defiant disorder irritability symptoms in preschool children / Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Trepat de Ancos, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut)
2015 - 10.1007/s10802-015-9972-3
Journal of abnormal child psychology, Vol. 44, núm. 1 (2016) , p. 115-128  
5.
21 p, 1011.3 KB The discriminative capacity of CBCL/1½-5 -DSM5 scales to identify disruptive and internalizing disorders in preschool children / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Trepat de Ancos, Esther (Fundació Institut de Psicologia (Barcelona)) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
This paper studies the discriminative capacity of CBCL/1½-5 (Manual for the ASEBA Preschool-Age Forms & Profiles, University of Vermont, Research Center for Children, Youth, & Families, Burlington, 2000) DSM5 scales attention deficit and hyperactivity disorder (ADHD), oppositional defiant disorder (ODD), anxiety and depressive problems for detecting the presence of DSM5 (DSM5 diagnostic and statistical manual of mental disorders, APA, Arlington, 2013) disorders, ADHD, ODD, Anxiety and Mood disorders, assessed through diagnostic interview, in children aged 3–5. [...]
2016 - 10.1007/s00787-015-0694-4
European child & adolescent psychiatry, Vol. 25, núm. 1 (2016) , p. 17-23  
6.
19 p, 417.7 KB The MABIC project : an effectiveness trial for reducing risk factors for eating disorders / Sánchez Carracedo, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Fauquet Ars, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; López Guimerà, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Leiva Ureña, David (Universitat de Barcelona. Departament de Metodologia de les Ciències del Comportament) ; Puntí Vidal, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Trepat de Ancos, Esther (Fundació Institut de Psicologia (Barcelona)) ; Pàmias Massana, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Palao Vidal, Diego J. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal)
Challenges in the prevention of disordered eating field include moving from efficacy to effectiveness and developing an integrated approach to the prevention of eating and weight-related problems. A previous efficacy trial indicated that a universal disordered eating prevention program, based on the social cognitive model, media literacy educational approach and cognitive dissonance theory, reduced risk factors for disordered eating, but it is unclear whether this program has effects under more real-world conditions. [...]
2016 - 10.1016/j.brat.2015.11.010
Behaviour research and therapy, Vol. 77(2016) , p. 23-33  
7.
8 p, 353.8 KB Parenting practices as mediating variables between parents' psychopathology and oppositional defiant disorder in preschoolers / Trepat de Ancos, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Background: Oppositional defiant disorder (ODD) is very frequent in preschoolers. The severity and the long-term negative outcomes make the understanding of this disorder a priority. The goal in this study was to assess the mediating role of parenting practices in the relationship between parents’ psychopathology and ODD in preschoolers. [...]
Antecedentes: la frecuencia del trastorno negativista desafiante (TND) y las consecuencias negativas a largo plazo hacen que la comprensión de este trastorno sea una prioridad. El objetivo de este estudio fue evaluar el papel mediador de determinadas prácticas educativas en la relación entre la psicopatología de los padres y el TND de los hijos. [...]

2014 - 10.7334/psicothema2014.102
Psicothema, Vol. 26, núm. 4 (2014) , p. 497-504  
8.
6 p, 125.9 KB Sex differences in oppositional defiant disorder / Trepat de Ancos, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona)
The goal was to analyze the sex differences in symptoms, comorbidity and functional impairment in outpatient children with Oppositional Defiant Disorder (ODD). A sample of 343 children, aged 8 to 17 years and diagnosed with ODD, were assessed with a semi-structured diagnostic interview and dimensional measures of psychopathology and functional impairment. [...]
El objetivo es analizar las diferencias de sexo en la prevalencia, sintomatología, comorbilidad y deterioro funcional en pacientes externos con Trastorno Negativista Desafiante (TND). Una muestra de 343 niños y adolescentes de entre 8 y 17 años diagnosticados de TND fueron evaluados con una entrevista diagnóstica semiestructurada y otras medidas dimensionales de psicopatología y deterioro funcional. [...]

2011
Psicothema, Vol. 23, núm. 4 (2011) , p. 666-671  
9.
8 p, 276.5 KB Functional impairment associated with symptoms of oppositional defiant disorder in preschool and early school boys and girls from the general population / Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Trepat de Ancos, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Objective: To explore whether the symptoms and diagnosis of Oppositional Defiant Disorder (ODD), as defined in the DSM-IV, are equally impairing for girls and boys from the general population in the early school years. [...]
Objetivo: Explorar si los síntomas y el diagnóstico de Trastorno Negativista Desafiante (TND), según los criterios diagnósticos DSM-IV, se asocian al mismo nivel de deterioro funcional en niños y niñas de la población general en los primeros años escolares. [...]

2014 - 10.6018/analesps.30.2.148141
Anales de psicología, Vol. 30, núm. 2 (2014) , p. 395-402  
10.
17 p, 346.5 KB A school-based program implemented by community providers previously trained for the prevention of eating and weight-related problems in secondary-school adolescents : the MABIC study protocol / Sánchez Carracedo, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; López Guimerà, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Fauquet Ars, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Recerca en Conductes relacionades amb l'Alimentació i el Pes) ; Barrada, Juan Ramón (Universidad de Zaragoza. Departamento de Psicología y Sociología) ; Pàmias Massana, Montserrat (Corporació Parc Taulí) ; Puntí Vidal, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Querol, Mireia (Corporació Parc Taulí) ; Trepat de Ancos, Esther (Fundació Institut de Psicologia (Barcelona))
Background: The prevention of eating disorders and disordered eating are increasingly recognized as public health priorities. Challenges in this field included moving from efficacy to effectiveness and developing an integrated approach to the prevention of a broad spectrum of eating and weight-related problems. [...]
2013 - 10.1186/1471-2458-13-955
BMC Public health, Vol. 13, N. 955 (October 2013) , p. 1-17  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
128 p, 2.4 MB Sexo y prácticas parentales como variables moderadoras y mediadoras en el trastorno negativista desafiante / Trepat de Ancos, Esther ; Ezpeleta, L., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
Resums pendent.
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Materials acadèmics 4 registres trobats  
1.
5 p, 79.3 KB Avaluació i Intervenció en Salut Mental en la Infància i l'Adolescència [43419] / Ezpeleta Ascaso, Lourdes ; Puntí Vidal, Joaquim ; Trepat de Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és examinar en profunditat els factors biológics i psicosocials associats als problemes de salut mental en la infància i l'adolescència, així com els procediments per a avaluar-los i intervenir sobre ells a nivell individual, familiar i/o comunitari, o bé, si es el cas, procedir a la derivació a l' especialista corresponent. [...]
El objetivo de este módulo es examinar en profundidad los factores biológicos y psicosociales asociados a los problemas de salud mental en la infancia y la adolescencia, así como los procedimientos para evaluarlos e intervenir sobre ellos a nivel individual, familiar y/o comunitario, o bien, si es oportuno, proceder a la derivación al especialista correspondiente. [...]

2018-19
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
2 documents
2.
5 p, 85.6 KB Tractaments Cognitivoconductuals en la Infància i l'Adolescència [102537] / Trepat de Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1. Adquirir els coneixements bàsics sobre el tractament cognitivoconductual dels principals trastorns i problemes de conducta en la infància i adolescència. 2. Estudiar les característiques específiques del procés d'intervenció terapèutica en la infància i la adolescència. [...]
2018-19
Grau en Psicologia [954]  
3.
4 p, 77.6 KB Avaluació i Intervenció en Salut Mental en la Infància i l'Adolescència [43419] / Ezpeleta Ascaso, Lourdes ; Puntí Vidal, Joaquim ; Trepat de Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és examinar en profunditat els factors biológics i psicosocials associats als problemes de salut mental en la infància i l'adolescència, així com els procediments per a avaluar-los i intervenir sobre ells a nivell individual, familiar i/o comunitari, o bé, si es el cas, procedir a la derivació a l' especialista corresponent. [...]
El objetivo de este módulo es examinar en profundidad los factores biológicos y psicosociales asociados a los problemas de salud mental en la infancia y la adolescencia, así como los procedimientos para evaluarlos e intervenir sobre ellos a nivel individual, familiar y/o comunitario, o bién, si es oportuno, proceder a la derivación al especialista correspondiente. [...]

2017-18
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
2 documents
4.
5 p, 84.1 KB Tractaments Cognitivoconductuals en la Infància i l'Adolescència [102537] / Piera Pinto, Eulalia ; Trepat de Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1. Adquirir els coneixements bàsics sobre el tractament cognitivoconductual dels principals trastorns i problemes de conducta en la infància i adolescència. 2. Estudiar les característiques específiques del procés d'intervenció terapèutica en la infància i la adolescència. [...]
2017-18
Grau en Psicologia [954]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.