Results overview: Found 25 records in 0.03 seconds.
Articles, 15 records found
Research literature, 1 records found
Course materials, 9 records found
Articles 15 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
Developmental trajectories of social cognition from preschool to adolescence / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Trepat de Ancos, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
This longitudinal study aims to define the developmental trajectories of social cognition (SC) in a community sample (N = 378) assessed from preschool (3 years old) to preadolescence (12 years old). [...]
2021 - 10.1007/s00787-021-01719-4
European child and adolescent psychiatry, 2021
2 documents
2.
11 p, 2.2 MB Life conditions during COVID-19 lockdown and mental health in Spanish adolescents / Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Trepat de Ancos, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Spanish children were locked down for 72 days due to COVID-19, causing severe disruption to their normal life. The threat posed by COVID-19 continues and clinicians, administrators, and families need to know the life conditions associated with more psychological problems to modify them and minimize their effect on mental health. [...]
2020 - 10.3390/ijerph17197327
International journal of environmental research and public health, Vol. 17, núm. 19 (2020) , p. e17197327  
3.
37 p, 230.8 KB Transdiagnostic trajectories of irritability and oppositional, depression and anxiety problems from preschool to early adolescence / Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Trepat de Ancos, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Irritability is a transdiagnostic symptom in oppositional defiant disorder, depression, and anxiety, all highly comorbid disorders but with unknown simultaneous evolution. The aim was to obtain the developmental trajectories of simultaneous irritability and oppositional, depression, and anxiety problems from preschool age to early adolescence. [...]
2020 - 10.1016/j.brat.2020.103727
Behaviour research and therapy, Vol. 134 (november 2020) , p. e103727  
4.
36 p, 309.8 KB How the Affective Reactivity Index (ARI) works for teachers as informants / Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Trepat de Ancos, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Background: The Affective Reactivity Index (ARI) is a brief instrument originally designed as a self- and parent report. However, the view of teachers, who can observe social situations that may give rise to irritability, is relevant. [...]
2020 - 10.1016/j.jad.2019.09.080
Journal of affective disorders, Vol. 261 (2020) , p. 40-48  
5.
32 p, 380.8 KB Irritability and parenting practices as mediational variables between temperament and affective, anxiety, and oppositional defiant problems / Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Trepat de Ancos, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Irritability and parenting are potential targets for transdiagnostic studies to identify the common and core dysfunctional characteristics underlying several diagnostic pictures with the goal of addressing these issues in treatment. [...]
2019 - 10.1002/ab.21850
Aggressive behavior, Vol. 45, núm. 5 (2019) , p. 550-560  
6.
23 p, 265.8 KB Prevalence, comorbidity, functioning and long-term effects of subthreshold oppositional defiant disorder in a community sample of preschoolers / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Trepat de Ancos, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
To study the prevalence of subthreshold oppositional defiant disorder (ST ODD)-less than 4 symptoms, but nonetheless an impairing form of oppositional defiant disorder (ODD)-its coexistence with other homotypic externalizing and heterotypical internalizing problems in children and associated impairment, as well as the long-term effect of this condition. [...]
2019 - 10.1007/s00787-019-01300-0
European child & adolescent psychiatry, 2019  
7.
6 p, 292.9 KB Oppositional Defiant Disorder dimensions and aggression : The moderating role of hostile bias and sex / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Trepat de Ancos, Esther (Fundació Institut de Psicologia (Barcelona)) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Background: Hostile Attributional Bias (HAB) has been related to conduct problems. The common and unique associations between the different dimensions of Oppositional Defiant Disorder (ODD) symptoms, specific components of HAB, sex and types of aggression (overt and relational) in a community sample of 491 7-year-old children are investigated. [...]
Antecedentes: el sesgo hostil atribucional (SHA) se ha relacionado con los problemas de conducta. Método: este trabajo investiga asociaciones comunes y específicas entre las diferentes dimensiones del Trastorno Negativista Desafiante (TND), el sexo y diferentes tipos de agresividad (abierta y relacional) en una muestra comunitaria de 491 participantes de 7 años de edad. [...]

2018 - 10.7334/psicothema2017.363
Psicothema, Vol. 30, núm. 3 (2018) , p. 264-269  
8.
30 p, 204.6 KB Attention to emotion through a go/no-go task in children with oppositionality and callous-unemotional traits / Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Trepat de Ancos, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Martín Romera, Virginia (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Doménech Massons, José M (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Background: There is debate about whether the difficulties that children with different degrees of oppositionality (ODD) and callous-unemotional traits (CU) have in processing emotions are global or specific. [...]
2017 - 10.1016/j.comppsych.2017.02.004
Comprehensive Psychiatry, Vol. 75 (2017) , p. 35-45  
9.
39 p, 992.0 KB Trajectories of oppositional defiant disorder irritability symptoms in preschool children / Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Trepat de Ancos, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
2015 - 10.1007/s10802-015-9972-3
Journal of abnormal child psychology, Vol. 44, núm. 1 (2016) , p. 115-128  
10.
21 p, 1011.3 KB The discriminative capacity of CBCL/1½-5 -DSM5 scales to identify disruptive and internalizing disorders in preschool children / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Trepat de Ancos, Esther (Fundació Institut de Psicologia (Barcelona)) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Ezpeleta, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
This paper studies the discriminative capacity of CBCL/1½-5 (Manual for the ASEBA Preschool-Age Forms & Profiles, University of Vermont, Research Center for Children, Youth, & Families, Burlington, 2000) DSM5 scales attention deficit and hyperactivity disorder (ADHD), oppositional defiant disorder (ODD), anxiety and depressive problems for detecting the presence of DSM5 (DSM5 diagnostic and statistical manual of mental disorders, APA, Arlington, 2013) disorders, ADHD, ODD, Anxiety and Mood disorders, assessed through diagnostic interview, in children aged 3-5. [...]
2016 - 10.1007/s00787-015-0694-4
European child & adolescent psychiatry, Vol. 25, núm. 1 (2016) , p. 17-23  

Articles : 15 records found   1 - 10next  jump to record:
Research literature 1 records found  
1.
128 p, 2.4 MB Sexo y prácticas parentales como variables moderadoras y mediadoras en el trastorno negativista desafiante / Trepat de Ancos, Esther ; Ezpeleta, L., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
Resums pendent.
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Course materials 9 records found  
1.
5 p, 107.1 KB Avaluació i Intervenció en Salut Mental en la Infància i l'Adolescència [43419] / Ezpeleta Ascaso, Lourdes ; Puntí Vidal, Joaquim ; Trepat de Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és examinar en profunditat els factors biológics i psicosocials associats als problemes de salut mental en la infància i l'adolescència, així com els procediments per a avaluar-los i intervenir sobre ells a nivell individual, familiar i/o comunitari, o bé, si es el cas, procedir a la derivació a l' especialista corresponent. [...]
El objetivo de este módulo es examinar en profundidad los factores biológicos y psicosociales asociados a los problemas de salud mental en la infancia y la adolescencia, así como los procedimientos para evaluarlos e intervenir sobre ellos a nivel individual, familiar y/o comunitario, o bien, si es oportuno, proceder a la derivación al especialista correspondiente. [...]

2020-21
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
3 documents
2.
5 p, 106.2 KB Tractaments Cognitivoconductuals en la Infància i l'Adolescència [102537] / Trepat de Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1. Adquirir els coneixements bàsics sobre el tractament cognitivoconductual dels principals trastorns i problemes de conducta en la infància i adolescència. 2. Estudiar les característiques específiques del procés d'intervenció terapèutica en la infància i la adolescència. [...]
1. Adquirir los conocimientos básicos sobre el tratamiento cognitivoconductual de los principales trastornos y problemas de conducta en la infancia y la adolescencia. 2. Estudiar les características específicas del proceso de intervención terapéutica en la infancia y la adolescencia. [...]

2020-21
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
3.
5 p, 104.4 KB Psicopatologia de la Infància i l'Adolescència [102538] / Jané Ballabriga, Maria Claustro ; Trepat de Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Objectius Generals 1. Tenint en compte que l'alumnat ja ha cursat simptomatologia general a l'assignatura troncal, es vol aprofundir en les principals categories diagnostiques de la psicopatologia de la infància i l'adolescència. [...]
Objetivos Generales 1. Teniendo en cuenta que el alumnado ya ha cursado sintomatología general en la asignatura troncal, se quiere profundizar en las principales categorías diagnósticas de la psicopatología de la infancia y la adolescencia. [...]

2020-21
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
4.
5 p, 106.9 KB Avaluació i Intervenció en Salut Mental en la Infància i l'Adolescència [43419] / Ezpeleta Ascaso, Lourdes ; Puntí Vidal, Joaquim ; Trepat de Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és examinar en profunditat els factors biológics i psicosocials associats als problemes de salut mental en la infància i l'adolescència, així com els procediments per a avaluar-los i intervenir sobre ells a nivell individual, familiar i/o comunitari, o bé, si es el cas, procedir a la derivació a l' especialista corresponent. [...]
El objetivo de este módulo es examinar en profundidad los factores biológicos y psicosociales asociados a los problemas de salud mental en la infancia y la adolescencia, así como los procedimientos para evaluarlos e intervenir sobre ellos a nivel individual, familiar y/o comunitario, o bien, si es oportuno, proceder a la derivación al especialista correspondiente. [...]

2019-20
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
3 documents
5.
5 p, 105.9 KB Tractaments Cognitivoconductuals en la Infància i l'Adolescència [102537] / Trepat de Ancos, Maria Esther ; Ballespí Sola, Sergi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1. Adquirir els coneixements bàsics sobre el tractament cognitivoconductual dels principals trastorns i problemes de conducta en la infància i adolescència. 2. Estudiar les característiques específiques del procés d'intervenció terapèutica en la infància i la adolescència. [...]
1. Adquirir los conocimientos básicos sobre el tratamiento cognitivoconductual de los principales trastornos y problemas de conducta en la infancia y la adolescencia. 2. Estudiar les características específicas del proceso de intervención terapéutica en la infancia y la adolescencia. [...]

2019-20
Grau en Psicologia [954]
3 documents
6.
5 p, 79.3 KB Avaluació i Intervenció en Salut Mental en la Infància i l'Adolescència [43419] / Ezpeleta Ascaso, Lourdes ; Puntí Vidal, Joaquim ; Trepat de Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és examinar en profunditat els factors biológics i psicosocials associats als problemes de salut mental en la infància i l'adolescència, així com els procediments per a avaluar-los i intervenir sobre ells a nivell individual, familiar i/o comunitari, o bé, si es el cas, procedir a la derivació a l' especialista corresponent. [...]
El objetivo de este módulo es examinar en profundidad los factores biológicos y psicosociales asociados a los problemas de salud mental en la infancia y la adolescencia, así como los procedimientos para evaluarlos e intervenir sobre ellos a nivel individual, familiar y/o comunitario, o bien, si es oportuno, proceder a la derivación al especialista correspondiente. [...]

2018-19
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
2 documents
7.
5 p, 85.6 KB Tractaments Cognitivoconductuals en la Infància i l'Adolescència [102537] / Trepat de Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1. Adquirir els coneixements bàsics sobre el tractament cognitivoconductual dels principals trastorns i problemes de conducta en la infància i adolescència. 2. Estudiar les característiques específiques del procés d'intervenció terapèutica en la infància i la adolescència. [...]
2018-19
Grau en Psicologia [954]  
8.
4 p, 77.6 KB Avaluació i Intervenció en Salut Mental en la Infància i l'Adolescència [43419] / Ezpeleta Ascaso, Lourdes ; Puntí Vidal, Joaquim ; Trepat de Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és examinar en profunditat els factors biológics i psicosocials associats als problemes de salut mental en la infància i l'adolescència, així com els procediments per a avaluar-los i intervenir sobre ells a nivell individual, familiar i/o comunitari, o bé, si es el cas, procedir a la derivació a l' especialista corresponent. [...]
El objetivo de este módulo es examinar en profundidad los factores biológicos y psicosociales asociados a los problemas de salud mental en la infancia y la adolescencia, así como los procedimientos para evaluarlos e intervenir sobre ellos a nivel individual, familiar y/o comunitario, o bién, si es oportuno, proceder a la derivación al especialista correspondiente. [...]

2017-18
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
2 documents
9.
5 p, 84.1 KB Tractaments Cognitivoconductuals en la Infància i l'Adolescència [102537] / Piera Pinto, Eulalia ; Trepat de Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1. Adquirir els coneixements bàsics sobre el tractament cognitivoconductual dels principals trastorns i problemes de conducta en la infància i adolescència. 2. Estudiar les característiques específiques del procés d'intervenció terapèutica en la infància i la adolescència. [...]
2017-18
Grau en Psicologia [954]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.