Results overview: Found 32 records in 0.02 seconds.
Articles, 19 records found
Research literature, 1 records found
Course materials, 12 records found
Articles 19 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
12 p, 1.4 MB Reciprocal relations between dimensions of oppositional defiant problems and callous-unemotional traits / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Trepat, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Wichstrøm, Lars (Norwegian University of Science and Technology. Department of Psychology) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
Although irritability, headstrong/defiant behavior, and callous-unemotional traits (CU traits) often co-occur, the prospective associations between them are not well known. A general population sample of 622 children was followed up yearly from ages 3 to 12 years and assessed using dimensional measures of irritability, headstrong/defiant, and CU traits with teacher provided information. [...]
2022 - 10.1007/s10802-022-00910-8
Journal of abnormal child psychology, 2022  
2.
Source-Specific Information on Social Cognition : A Matter of Context or Concept? / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Navarro, J. B (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Trepat, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
This work tackles the measurement invariance of the social cognition construct when different observers, age and participant's age are considered. This is a prior question that needs to be answered before attributing discrepancies in information coming from diverse sources just to the varying behavior occurring across setting, and mainly interpret the discrepancies as indicative of cross-contextual variability. [...]
2021 - 10.1080/00223891.2021.2014507
Journal of Personality Assessment, 28 December 2021  
3.
17 p, 1.0 MB Irritability, Defiant and Obsessive-Compulsive Problems Development from Childhood to Adolescence / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Navarro, J. B (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Trepat, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Little is known about the coexistence of oppositionality and obsessive-compulsive problems (OCP) in community children and how it affects their development until adolescence to prevent possible dysfunctions. [...]
2021 - 10.1007/s10964-021-01528-7
Journal of Youth and Adolescence, 2021  
4.
Co-developmental Trajectories of Defiant/Headstrong, Irritability, and Prosocial Emotions from Preschool Age to Early Adolescence / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Navarro, J. B (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Trepat, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
This study ascertains how the proposed subtypes and specifiers of oppositional defiant disorder (ODD) based on irritability and prosocial emotions co-develop and describes the clinical characteristics of the resultant classes. [...]
2021 - 10.1007/s10578-021-01180-z
Child psychiatry and human development, Abril 2021  
5.
23 p, 431.4 KB Developmental trajectories of social cognition from preschool to adolescence / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Trepat, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
This longitudinal study aims to define the developmental trajectories of social cognition (SC) in a community sample (N = 378) assessed from preschool (3 years old) to preadolescence (12 years old). [...]
2021 - 10.1007/s00787-021-01719-4
European child and adolescent psychiatry, 2021
2 documents
6.
11 p, 2.2 MB Life conditions during COVID-19 lockdown and mental health in Spanish adolescents / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Trepat, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Spanish children were locked down for 72 days due to COVID-19, causing severe disruption to their normal life. The threat posed by COVID-19 continues and clinicians, administrators, and families need to know the life conditions associated with more psychological problems to modify them and minimize their effect on mental health. [...]
2020 - 10.3390/ijerph17197327
International journal of environmental research and public health, Vol. 17, núm. 19 (2020) , p. e17197327  
7.
37 p, 230.8 KB Transdiagnostic trajectories of irritability and oppositional, depression and anxiety problems from preschool to early adolescence / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Trepat, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Irritability is a transdiagnostic symptom in oppositional defiant disorder, depression, and anxiety, all highly comorbid disorders but with unknown simultaneous evolution. The aim was to obtain the developmental trajectories of simultaneous irritability and oppositional, depression, and anxiety problems from preschool age to early adolescence. [...]
2020 - 10.1016/j.brat.2020.103727
Behaviour research and therapy, Vol. 134 (november 2020) , p. e103727  
8.
36 p, 309.8 KB How the Affective Reactivity Index (ARI) works for teachers as informants / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Trepat, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Background: The Affective Reactivity Index (ARI) is a brief instrument originally designed as a self- and parent report. However, the view of teachers, who can observe social situations that may give rise to irritability, is relevant. [...]
2020 - 10.1016/j.jad.2019.09.080
Journal of affective disorders, Vol. 261 (2020) , p. 40-48  
9.
32 p, 380.8 KB Irritability and parenting practices as mediational variables between temperament and affective, anxiety, and oppositional defiant problems / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Trepat, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Irritability and parenting are potential targets for transdiagnostic studies to identify the common and core dysfunctional characteristics underlying several diagnostic pictures with the goal of addressing these issues in treatment. [...]
2019 - 10.1002/ab.21850
Aggressive behavior, Vol. 45, núm. 5 (2019) , p. 550-560  
10.
23 p, 265.8 KB Prevalence, comorbidity, functioning and long-term effects of subthreshold oppositional defiant disorder in a community sample of preschoolers / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Navarro, J. B. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Trepat, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
To study the prevalence of subthreshold oppositional defiant disorder (ST ODD)-less than 4 symptoms, but nonetheless an impairing form of oppositional defiant disorder (ODD)-its coexistence with other homotypic externalizing and heterotypical internalizing problems in children and associated impairment, as well as the long-term effect of this condition. [...]
2019 - 10.1007/s00787-019-01300-0
European child & adolescent psychiatry, 2019  

Articles : 19 records found   1 - 10next  jump to record:
Research literature 1 records found  
1.
128 p, 2.4 MB Sexo y prácticas parentales como variables moderadoras y mediadoras en el trastorno negativista desafiante / Trepat, Esther ; Ezpeleta, Lourdes, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
Resums pendent.
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Course materials 12 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
5 p, 107.3 KB Avaluació i Intervenció en Salut Mental en la Infància i l'Adolescència [43419] / Ezpeleta Ascaso, Lourdes ; Puntí Vidal, Joaquim ; Trepat de Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és examinar en profunditat els factors biológics i psicosocials associats als problemes de salut mental en la infància i l'adolescència, així com els procediments per a avaluar-los i intervenir sobre ells a nivell individual, familiar i/o comunitari, o bé, si es el cas, procedir a la derivació a l' especialista corresponent. [...]
The objective of this module is to perform an in-depth examination of the biological and psychosocial factors associated with mental health problems in childhood and adolescence, as well as the procedures to evaluate them and to intervene in them at an individual, family and / or community level, or, if necessary, refer them to a corresponding specialist. [...]
El objetivo de este módulo es examinar en profundidad los factores biológicos y psicosociales asociados a los problemas de salud mental en la infancia y la adolescencia, así como los procedimientos para evaluarlos e intervenir sobre ellos a nivel individual, familiar y/o comunitario, o bien, si es oportuno, proceder a la derivación al especialista correspondiente. [...]

2021-22
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
3 documents
2.
5 p, 104.6 KB Psicopatologia de la Infància i l'Adolescència [102538] / Jané Ballabriga, Maria Claustro ; Trepat de Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Objectius Generals 1. Tenint en compte que l'alumnat ja ha cursat simptomatologia general a l'assignatura troncal, es vol aprofundir en les principals categories diagnostiques de la psicopatologia de la infància i l'adolescència. [...]
General Objectives 1. Taking into account that students have already taken general symptomatology to the core subject , we want to go into depth on the main diagnostic categories of psychopathology in childhood and adolescence. [...]
Objetivos Generales 1. Teniendo en cuenta que el alumnado ya ha cursado sintomatología general en la asignatura troncal, se quiere profundizar en las principales categorías diagnósticas de la psicopatología de la infancia y la adolescencia. [...]

2021-22
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
3.
5 p, 106.5 KB Tractaments Cognitivoconductuals en la Infància i l'Adolescència [102537] / Trepat de Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1. Adquirir els coneixements bàsics sobre el tractament cognitivoconductual dels principals trastorns i problemes de conducta en la infància i adolescència. 2. Estudiar les característiques específiques del procés d'intervenció terapèutica en la infància i la adolescència. [...]
1. Acquiring the basic knowledge about cognitive-behavioural treatment of the main disorders and behavioural problems in childhood and adolescence. 2. Studying specific characteristics of the therapeutic intervention process in childhood and adolescence. [...]
1. Adquirir los conocimientos básicos sobre el tratamiento cognitivoconductual de los principales trastornos y problemas de conducta en la infancia y la adolescencia. 2. Estudiar les características específicas del proceso de intervención terapéutica en la infancia y la adolescencia. [...]

2021-22
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
4.
5 p, 107.1 KB Avaluació i Intervenció en Salut Mental en la Infància i l'Adolescència [43419] / Ezpeleta, Lourdes ; Puntí Vidal, Joaquim ; Trepat de Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és examinar en profunditat els factors biológics i psicosocials associats als problemes de salut mental en la infància i l'adolescència, així com els procediments per a avaluar-los i intervenir sobre ells a nivell individual, familiar i/o comunitari, o bé, si es el cas, procedir a la derivació a l' especialista corresponent. [...]
El objetivo de este módulo es examinar en profundidad los factores biológicos y psicosociales asociados a los problemas de salud mental en la infancia y la adolescencia, así como los procedimientos para evaluarlos e intervenir sobre ellos a nivel individual, familiar y/o comunitario, o bien, si es oportuno, proceder a la derivación al especialista correspondiente. [...]

2020-21
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
3 documents
5.
5 p, 106.2 KB Tractaments Cognitivoconductuals en la Infància i l'Adolescència [102537] / Trepat de Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1. Adquirir els coneixements bàsics sobre el tractament cognitivoconductual dels principals trastorns i problemes de conducta en la infància i adolescència. 2. Estudiar les característiques específiques del procés d'intervenció terapèutica en la infància i la adolescència. [...]
1. Adquirir los conocimientos básicos sobre el tratamiento cognitivoconductual de los principales trastornos y problemas de conducta en la infancia y la adolescencia. 2. Estudiar les características específicas del proceso de intervención terapéutica en la infancia y la adolescencia. [...]

2020-21
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
6.
5 p, 104.4 KB Psicopatologia de la Infància i l'Adolescència [102538] / Jané Ballabriga, Maria Claustro ; Trepat de Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Objectius Generals 1. Tenint en compte que l'alumnat ja ha cursat simptomatologia general a l'assignatura troncal, es vol aprofundir en les principals categories diagnostiques de la psicopatologia de la infància i l'adolescència. [...]
Objetivos Generales 1. Teniendo en cuenta que el alumnado ya ha cursado sintomatología general en la asignatura troncal, se quiere profundizar en las principales categorías diagnósticas de la psicopatología de la infancia y la adolescencia. [...]

2020-21
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
7.
5 p, 106.9 KB Avaluació i Intervenció en Salut Mental en la Infància i l'Adolescència [43419] / Ezpeleta, Lourdes ; Puntí Vidal, Joaquim ; Trepat de Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és examinar en profunditat els factors biológics i psicosocials associats als problemes de salut mental en la infància i l'adolescència, així com els procediments per a avaluar-los i intervenir sobre ells a nivell individual, familiar i/o comunitari, o bé, si es el cas, procedir a la derivació a l' especialista corresponent. [...]
El objetivo de este módulo es examinar en profundidad los factores biológicos y psicosociales asociados a los problemas de salud mental en la infancia y la adolescencia, así como los procedimientos para evaluarlos e intervenir sobre ellos a nivel individual, familiar y/o comunitario, o bien, si es oportuno, proceder a la derivación al especialista correspondiente. [...]

2019-20
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
3 documents
8.
5 p, 105.9 KB Tractaments Cognitivoconductuals en la Infància i l'Adolescència [102537] / Trepat de Ancos, Maria Esther ; Ballespí Sola, Sergi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1. Adquirir els coneixements bàsics sobre el tractament cognitivoconductual dels principals trastorns i problemes de conducta en la infància i adolescència. 2. Estudiar les característiques específiques del procés d'intervenció terapèutica en la infància i la adolescència. [...]
1. Adquirir los conocimientos básicos sobre el tratamiento cognitivoconductual de los principales trastornos y problemas de conducta en la infancia y la adolescencia. 2. Estudiar les características específicas del proceso de intervención terapéutica en la infancia y la adolescencia. [...]

2019-20
Grau en Psicologia [954]
3 documents
9.
5 p, 79.3 KB Avaluació i Intervenció en Salut Mental en la Infància i l'Adolescència [43419] / Ezpeleta, Lourdes ; Puntí Vidal, Joaquim ; Trepat de Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és examinar en profunditat els factors biológics i psicosocials associats als problemes de salut mental en la infància i l'adolescència, així com els procediments per a avaluar-los i intervenir sobre ells a nivell individual, familiar i/o comunitari, o bé, si es el cas, procedir a la derivació a l' especialista corresponent. [...]
El objetivo de este módulo es examinar en profundidad los factores biológicos y psicosociales asociados a los problemas de salud mental en la infancia y la adolescencia, así como los procedimientos para evaluarlos e intervenir sobre ellos a nivel individual, familiar y/o comunitario, o bien, si es oportuno, proceder a la derivación al especialista correspondiente. [...]

2018-19
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
2 documents
10.
5 p, 85.6 KB Tractaments Cognitivoconductuals en la Infància i l'Adolescència [102537] / Trepat de Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1. Adquirir els coneixements bàsics sobre el tractament cognitivoconductual dels principals trastorns i problemes de conducta en la infància i adolescència. 2. Estudiar les característiques específiques del procés d'intervenció terapèutica en la infància i la adolescència. [...]
2018-19
Grau en Psicologia [954]  

Course materials : 12 records found   1 - 10next  jump to record:
See also: similar author names
1 Trepat, E.
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.