Resultats globals: 13 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 13 registres trobats
Articles 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
15 p, 624.3 KB Using and integration of ICT in a diverse educational context of Santander (Colombia) / Hernández Camelo, Glenn Elmer (Universidad Industrial de Santander (Colòmbia)) ; Trujillo Torres, Juan Manuel (Universidad de Granada) ; Cáceres Reche, María Pilar (Universidad de Granada) ; Rebeca Soler Costa (Universidad de Zaragoza)
The integration of Information and Communication Technologies (ICT) in the academic context caused a change in the way teaching and learning is carried out. It also broadened the usually formal educational contexts and the way these are accessed (Trujillo y Cáceres, 2010). [...]
2018 - 10.3926/jotse.314
Journal of Technology and Science Education, Vol. 8 Núm. 4 (2018) , p. 254-267  
2.
31 p, 1.1 MB Análisis de los conflictos escolares en la perspectiva de la construcción de la paz en las escuelas secundarias del 1º ciclo de Nossa da Sabedoria e José Samuel do Lobito, Benguela / Vieira Bunda, Feliciano Kanhime (Instituto Superior Politécnico de Benguela (Angola)) ; Trujillo Torres, Juan Manuel (Universidad de Granada) ; Fuentes Cabrera, Arturo (Universidad de Granada)
La temática violencia / conflicto ha venido a constituir una preocupación de los agentes de enseñanza, ya que resulta un hándicap en el proceso de enseñanza-aprendizaje en la medida en que provoca desestabilización en las actividades pedagógicas. [...]
The issue of violence / conflict has become a concern of the teaching agents, since it is a handicap in the teaching-learning process insofar as it provokes destabilization in pedagogical activities. [...]

2018
Revista científica electrónica de Educación y Comunicación en la Sociedad del Conocimiento, Núm. 18 (Enero-Junio 2018) , p. 19-48  
3.
11 p, 350.4 KB Augment reality and virtual reality for the improvement of spatial competences in Physical Education / Gómez García, Melchor ; Trujillo Torres, Juan Manuel ; Aznar Díaz, Inmaculada (Universidad de Granada) ; Cáceres Reche, María Pilar (Universidad de Granada)
Young and mobile are an intense combination in entertainment. Mobile phones can also be a powerful tool in improving some teaching parameters, also in Physical Education. This research aims to test if Augmented Reality and Virtual Reality with mobile phones can have an impact on Physical Education students and their abilities in spatial orientation and distance estimation. [...]
2018 - 10.14198/jhse.2018.13.Proc2.03
Journal of Human Sport and Exercise, Vol. 13 Núm. 2 (2018) , p. 189-198  
4.
12 p, 507.1 KB La realidad virtual aplicada a la neurorrehabilitación : estudio bibliométrico sobre su influencia en la literatura científica / Aznar Díaz, Inmaculada (Universidad de Granada) ; Trujillo Torres, Juan Manuel (Universidad de Granada) ; Romero Rodríguez, José María (Universidad de Granada)
Desde los años 90 la realidad virtual se ha aplicado en el ámbito de la salud para tratar fobias y trastornos mentales. Actualmente se utiliza para la neurorrehabilitación, ya que es capaz de engañar al cerebro y extrapolar al usuario a un mundo virtual. [...]
Ever since the 1990s virtual reality has been applied in healthcare to treat phobias and mental disorders, and is currently used for neurorehabilitation, as it is able to deceive the brain and extrapolate the user to a virtual world. [...]

2018
Revista Cubana de Información en Ciencias de la Salud, Vol. 29 Núm. 2 (2018) , p. 1-11  
5.
25 p, 1.3 MB Impacto de la productividad científica sobre competencia digital de los futuros docentes: Aproximación bibliométrica en scopus y web of science / Rodríguez-García, Antonio Manuel (Universidad de Granada) ; Trujillo Torres, Juan Manuel (Universidad de Granada) ; Sánchez Rodríguez, José (Universidad de Málaga)
La competencia digital puede entenderse como un conjunto habilidades básicas que todo individuo debe haber desarrollado al terminar los estudios básicos como requisito para el aprendizaje a lo largo de la vida y la mejora de la inserción laboral. [...]
Digital competence can be understood as a set of essential skills that everyone must have developed by the end of the basic studies, as a requirement for lifelong learning and to get better future employment. [...]

2019 - 10.5209/RCED.58862
Revista complutense de educación, Vol. 30 Núm. 2 (2019) , p. 623-646  
6.
14 p, 2.6 MB Incidence of the flipped classroom in the physical education students' academic performance in university contexts / Hinojo-Lucena, Francisco Javier (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar) ; Mingorance-Estrada, Ángel Custodio (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar) ; Trujillo Torres, Juan Manuel (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar) ; Aznar Díaz, Inmaculada (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar) ; Cáceres Reche, María Pilar (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar)
This research analyzed Physical Education students' degree of academic performance with the incorporation of active methodologies, specifically flipped classroom mixed learning, restricted to evaluation periods in the months of June and September. [...]
2018 - 10.3390/su10051334
Sustainability, Vol. 10 Núm. 5 (may 2018) , p. 1334  
7.
16 p, 264.9 KB Competencias docentes en el uso y aplicación de las Tic en San Juan Girón (Colombia) / Hernández Camelo, Glenn Elmer (Universidad de Granada) ; Trujillo Torres, Juan Manuel (Universidad de Granada)
El estudio hace parte de una investigación doctoral sobre un modelo de formación de profesorado para abordar el proceso de enseñanza mediante la tecnología educativa, en el cual se pretende establecer el porcentaje de docentes del Municipio de San Juan Girón (Colombia) con competencias en tecnologías de información y comunicación y cuántos de éstos las aplican en el aula. [...]
The study is part of a doctoral research on a model of teacher training to address approach the teaching process by educational technology, which aims to establish the percentage of teachers in the municipality of San Juan Giron (Colombia) with technology skills information and communication and how many of them apply them in the classroom. [...]

2016 - 10.19044/esj.2016.v12n13p51
European scientific journal, Vol. 12, núm. 13 (2016) , p. 51-66  
8.
17 p, 941.6 KB Estudio descriptivo sobre la influencia de las variables personales y el fracaso escolar en la Ciudad Autónoma De Melilla / Estrada de Madariaga, María del Mar ; Trujillo Torres, Juan Manuel (Universidad de Granada)
El análisis de este estudio se ha abordado a través de un cuestionario. El cuestionario consta de dos partes diferenciadas. La primera corresponde a los datos personales y académicos. La segunda parte del cuestionario consta 46 ítems . [...]
The analysis of this study has been approached through a questionnaire. The questionnaire consists of two parts. The first is personal and academic data. The second part of the questionnaire contains 46 items. [...]

2016 - 10.19044/esj.2016.v12n16p37
European scientific journal, Vol. 12, núm. 16 (2016) , p. 37-53  
9.
13 p, 509.3 KB Accomplishments in learning self-regulation in personal environments / Chaves Barboza, Eduardo (Universidad de Granada) ; Trujillo Torres, Juan Manuel (Universidad de Granada) ; López Núñez, Juan Antonio (Universidad de Granada)
This article aims to analyze the accomplishments in learning self-regulation from a student popu-lation in personal learning environments. A Likert scale-like questionnaire is applied to a random cluster sample of students from the Pedagogy, Social Education and Psychopedagogy degrees from the University of Granada, Spain. [...]
2015 - 10.4236/ce.2015.611109
Creative education, Vol. 6, núm. 11 (2015) , p. 1108-1120  
10.
16 p, 167.5 KB Acciones para la autorregulación del aprendizaje en entornos personales de aprendizaje / Chaves Barboza, Eduardo (Universidad de Granada) ; Trujillo Torres, Juan Manuel (Universidad de Granada) ; López Núñez, Juan Antonio (Universidad de Granada)
El objetivo del estudio es analizar las acciones que realizan los estudiantes de la población para la autorregulación del aprendizaje en entornos personales de aprendizaje. Se aplicó un cuestionario a una muestra de estudiantes de la Universidad de Granada (España) que pertenecen a las titulaciones de Pedagogía, Educación Social y Psicopedagogía. [...]
The objective of the study is to analyse the actions undertaken by the students of the population to self-regulate learning in personal learning environment. A questionnaire was applied to a sample of students from the University of Granada (Spain) belonging to the degrees of Pedagogy, Social Education and Psychology. [...]

2016 - 10.12795/pixelbit.2016.i48.05
Pixel-bit. Revista de medios y educación, Núm. 48 (2016) , p. 67-82  

Articles : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.