Resultados globales: 6 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 6 registros
Artículos Encontrados 6 registros  
1.
15 p, 1.6 MB Higher education response in the time of coronavirus : perceptions of teachers and students, and open innovation / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Pérez-Escoda, Ana (Universidad Antonio de Nebrija. Departamento de Comunicación) ; Tusa, Fernanda (Universidad Técnica de Machala. Facultad de Ciencias Sociales) ; Parola, Alberto (Università di Torino. Dipartimento di Psicologia)
The COVID-19 pandemic has transformed training processes. The transition from face-to-face to virtuality has affected the entire educational process favoring one of the open innovation key features in the higher education institutions: the ability to manage knowledge flow. [...]
2021 - 10.3390/joitmc7010043
Journal of open innovation: technology, market, and complexity, Vol. 7 Núm. 1 (2021) , p. 43  
2.
19 p, 3.9 MB Tracking websites' digital communication strategies in Latin American hospitals during the COVID-19 pandemic / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Pérez-Escoda, Ana (Universidad Antonio de Nebrija. Departamento de Comunicación) ; Ventín Sánchez, Augusto (Universidad de La Sabana. Facultad de Comunicación) ; Tusa, Fernanda (Universidad Técnica de Machala. Facultad de Ciencias Sociales) ; Martínez, Fátima (Universidad de El Rosario, Bogotá. Departamento de Periodismo)
Since the advent of the Internet, websites have become the nerve center of the digital ecosystems of media, companies and all kinds of institutions. Currently, the impact of the global coronavirus pandemic has placed healthcare issues at the center of social debate, including hospitals and their websites as digital sources of trustworthy information. [...]
2020 - 10.3390/ijerph17239145
International journal of environmental research and public health, Vol. 17 Núm. 23 (2020) , p. 9145  
3.
18 p, 466.8 KB Spanish journalists on Twitter : Diagnostic approach to what, and how Spanish journalists talk about politics, international affairs, society, communication and culture / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Jaraba, Gabriel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tusa, Fernanda (University of Machala. Faculty of Social Sciences)
Twitter has become a broad network of news and information. Journalists exploit the possibilities of this network to access information sources, to disseminate messages or participate in debates about current news. [...]
Twitter s'ha convertit en una àmplia xarxa de notícies i informació. Els periodistes aprofiten les possibilitats d'aquesta xarxa per accedir a fonts d'informació, difondre missatges o participar en debats sobre actualitat. [...]
Twitter se ha convertido en una amplia red de noticias e información. Los periodistas aprovechan las posibilidades de esta red para acceder a fuentes de información, difundir mensajes o participar en debates sobre actualidad. [...]

2020 - 10.5565/rev/analisi.3333
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 63 (desembre 2020) , p. 1-18 (Articles)
2 documentos
4.
17 p, 1.6 MB Digital literacy and higher education during COVID-19 lockdown : Spain, Italy and Ecuador / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tusa, Fernanda (University of Machala. Faculty of Social Sciences) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Pérez-Escoda, Ana (Universidad Antonio de Nebrija. Departamento de Comunicación)
Digital literacy constitutes the basis for citizenship in order to be effective and efficient in the 21st Century in professional and personal lives. The set of skills and competences integrating digital literacy are expected to be guaranteed in higher education. [...]
2020 - 10.3390/publications8040048
Publications, Vol. 8 Núm. 4 (2020) , p. 48  
5.
16 p, 8.3 MB Information on the COVID-19 pandemic in daily newspapers' front pages : case study of Spain and Italy / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Zabotina, Margarita (Kazan Federal University. International Office) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tusa, Fernanda (University of Machala. Faculty of Social Sciences) ; Portalés Oliva, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Spain and Italy are amongst the European countries where the COVID-19 pandemic has produced its major impact and where lockdown measures have been the harshest. This research aims at understanding how the corona crisis has been represented in Spanish and Italian media, focusing on reference newspapers. [...]
2020 - 10.3390/ijerph17176330
International journal of environmental research and public health, Núm. 17 (2020) , p. 6330  
6.
13 p, 867.9 KB Native media and business models : comparative study of 14 successful experiences in Latin America / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Ventín Sánchez, Augusto (Universidad de La Sabana) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pulido, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tusa, Fernanda
From its onset on the 1990s, both digital native (with sister headings on the analog platform) as digital native news media have experienced a constant transformation process. The accelerated technological evolution linked to the changing information consumption habits of the users demanded a constant reinvention capability. [...]
2020 - 10.17645/mac.v8i2.2712
Media and Communication, Vol. 8 Núm. 2 (2020) , p. 146-158  

Vea también: autores con nombres similares
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.