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27 p, 844.2 KB Contribución de la orientación emprendedora a la rentabilidad de las pymes : un análisis contingente considerando la función del entorno / Martins, Izaias (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Uribe, Felipe (Universidad EAFIT. Departamento de Mercadeo) ; Mesa, Diana (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses)
En este artículo se investiga el efecto de la orientación emprendedora (OE) en el desempeño financiero de la pequeña y mediana empresa (pyme), así como una propuesta de un modelo de contingencias para explorar el efecto moderador de la hostilidad del entorno sobre la relación OE-desempeño financiero. [...]
This paper aims first to show the effect of the Entrepreneurial Orientation (EO) on SMEs financial performance, and second, to propose a contingency model which explores the moderating effects of environmental hostility of the relationship EO -financial performance. [...]

2012
Ecos de economía, Núm. 35 (juliol-desembre 2012) , p. 45-71  

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201 p, 1.7 MB Uso de las redes sociales digitales como herramienta de marketing / Uribe Saavedra, Andrés Felipe ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Llonch i Andreu, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa
Esta tesis doctoral aborda, a partir de tres estudios empíricos, un tema muy actual en el marketing: el uso que hacen las empresas de las redes sociales digitales (RSD) como una herramienta de marketing. [...]
This dissertation addresses, from three empirical studies, a hot topic in marketing: the use made by companies of the online social networks (OSN) as a marketing tool. This research aims to answer three questions: i) How and why the OSN are used as a marketing tool in business ii) If the intensity of use of the OSN as a marketing tool moderates the relationship between the Market Orientation, the Entrepreneurial Orientation and business performance, and iii) If the type of online comments that people make about a product affects the intention to purchase the product and the brand trust, and if this relationship is moderated by the degree of brand awareness and product type. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Vegeu també: autors amb noms similars
1 Uribe, F.
1 Uribe, Francesc
1 Uribe, Frencesc
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