Resultats globals: 65 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 10 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 11 registres trobats
Llibres i col·leccions, 4 registres trobats
Documents de recerca, 12 registres trobats
Materials didàctics, 11 registres trobats
Materials acadèmics, 16 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Articles 10 registres trobats  
1.
4 p, 55.6 KB Higher Education : COVID-19 Pandemic / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
The health emergency situation led universities providing face-to-face education to adapt to virtuality. During this period, their actions have been crucial to safeguard educational progress (Wang et al. [...]
2020 - 10.19083/ridu.2020.1388
Docencia universitaria, Vol. 14 Núm. 2 (2020) , p. 1  
2.
22 p, 851.3 KB El ocio en la primera infancia desde un enfoque humanista en tiempos de pandemia / Andrés Viloria, Carmen (Universidad Autónoma de Madrid. Facultad de Educación) ; Rodrigo Moriche, María Pilar (Universidad Autónoma de Madrid. Facultad de Educación) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
En la actualidad, una mirada a la vida cotidiana de la infancia nos permite observar la aceleración de los ritmos vitales, aspecto que se ha encontrado con tiempos de desconcierto durante la pandemia. [...]
2021 - 10.46583/edetania_2021.60.947
Edetania, Vol. 60 Núm. 1 (2021)  
3.
20 p, 785.6 KB La docencia en pandemia, estrategias y adaptaciones en la educación superior : Una aproximación a las pedagogías flexibles / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Esta investigación busca compartir la metodología de análisis desarrollada para identificar las lecciones aprendidas durante el período de confinamiento y recomendaciones para reflexionar sobre las adaptaciones pedagógicas y digitales para una educación más flexible. [...]
2022 - 10.21556/edutec.2022.79.2373
Edutec (Palma de Mallorca), Vol. 79 Núm. 3 (2022)  
4.
13 p, 562.7 KB Enseñar y aprender en el ciberespacio : Aportes desde las pedagogías ciberfeministas a la educación virtual. Revisión sistemática de literatura / Sepúlveda-Parrini, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Los entornos virtuales presentan enormes desafíos en términos de brechas y desigualdades. Una de ellas es el rol del género y sus implicaciones en las relaciones mediadas por las tecnologías. En este escenario, los entornos virtuales de educación superior no son una excepción. [...]
2022 - 10.5209/tekn.77868
Teknokultura, Vol. 19 Núm. 2 (2022) ,p.241-253  
5.
16 p, 845.9 KB Factors that enhance and limit youth empowerment, according to social educators / Llena Berñe, Asun (Universitat de Barcelona) ; Planas Lladó, Anna (Universitat de Girona) ; Vila-Mumbrú, Carles (Universitat de Barcelona) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Purpose: This study aims to identify the contextual and relational factors that enhance and limit the empowerment of young people from the perspective of social education professionals. Design/methodology/approach: Bronfenbrenner's bioecological model made it possible to locate the narratives of the educators in the territory. [...]
2023 - 10.1108/QRJ-04-2023-0063
Qualitative Research Journal, Vol. 23 Núm. 5 (2023) , p. 588-603  
6.
17 p, 460.8 KB Teachers' and students' perspectives on the intensive use of technology for teaching and learning / Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
The health crisis caused by COVID-19 compelled university teachers to adapt their learning scenarios to new technology-mediated contexts. This paper analyses teaching and learning experiences, strategies and lessons learned during the lockdown period at the Faculty of Education of the Universitat Autònoma de Barcelona (N=29 teachers, 227 students). [...]
La crisi sanitària provocada per la COVID-19 va instar els i les docents a adaptar els seus escenaris d'aprenentatge als nous contextos mediats per les tecnologies. Aquesta investigació analitza les experiències i les estratègies d'ensenyament i aprenentatge i les lliçons apreses durant el confinament a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (N = 29 professors/ores, 227 alumnes). [...]
La crisis sanitaria provocada por el COVID-19 instó a los y las docentes a adaptar sus escenarios de aprendizaje a los nuevos contextos mediados por las tecnologías. Esta investigación analiza las experiencias y estrategias de enseñanza y aprendizaje y las lecciones aprendidas durante el confinamiento en la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Autónoma de Barcelona (N = 29 profesores/as, 227 alumnos/as). [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1551
Educar, Vol. 59 Núm. 1 (2023) , p. 213-229 (Temas de investigación)  
7.
14 p, 762.7 KB El rol de los equipos de investigacion en el empoderamiento de las personas investigadoras jovenes / Trull Oliva, Carme (Universitat de Girona) ; Corbella Molina, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodrigo Moriche, María Pilar (Universidad Autónoma de Madrid)
El empoderamiento juvenil en los grupos de investigación es un tema con escasas evidencias científicas. Para contribuir a este fin, se realiza un estudio de caso único, estadístico-descriptivo, donde se busca analizar si el Proyecto HEBE favorece el empoderamiento de las personas investigadoras jóvenes del mismo. [...]
Youth empowerment in research groups is a subject with little scientific evidence. To contribute to this end, a single statistical-descriptive case study is carried out to analyse whether HEBE Project favours the empowerment of its young researchers. [...]

2022 - 10.17811/RIFIE.51.2.2022.129-142
Aula abierta, Vol. 51 Núm. 2 (2022) , p. 129-142  
8.
17 p, 2.1 MB Main cross-cutting training contents of leisure and free time schools : Acceptance of groups involved in the leisure time instructor courses / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Rodrigo Moriche, María Pilar (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Pedagogía) ; Sánchez-Cabrero, Roberto (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación) ; Villaseñor, Karla (Benemérita Universidad Autónoma de Puebla (Puebla, Mèxic)) ; Moreno-Rodríguez, Vanessa (Universidad Alfonso X el Sabio. Departamento de Educación)
Time atomisation trends, leisure economy, and social and technological changes are causing a reframe of the leisure and free-time industry. This study aims to analyse the assessment of nine cross-cutting contents by the main agents involved in leisure-time instructor courses, and a group of young subjects in Spain. [...]
2021 - 10.3390/su13168959
Sustainability, Vol. 13 Núm. 16 (february 2021) , p. 8959  
9.
3 p, 426.8 KB MOOC : Educación social, ámbitos de acción y reflexión / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Reseña de curso online. Este curso en formato MOOC-masivo, en línea y abierto- propone estrategias, metodologías y técnicas actuales e innovadoras de intervención socioeducativa en diversos contextos comunitarios. [...]
2021
RES. Revista de Educación Social, Vol. Enero-Junio Núm. 32 (2021) , p. 494-497  
10.
16 p, 931.5 KB Evaluación de la formación eLearning en el Instituto Nacional de Administración Pública : resultados del estudio MEEL / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espona Barcons, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Quesada Pallarès, Carla (University of Leeds) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El presente artículo expone los hallazgos globales del estudio MEEL (Modelo de Evaluación del eLearning), realizado en 2015 para el Instituto Nacional de Administración Pública (INAP) en España. [...]
This paper presents the overall findings of MEEL (eLearning Evaluation Model) study, conducted in 2015 for the National Institute of Public Administration (INAP) in Spain. The aim of the study is to develop an integrated evaluation model of online training in the context of public administration. [...]

2016 - 10.24965/gapp.v0i15.10315
Gestión y análisis de políticas públicas, Nueva Época, Núm. 15 (2016), p. 97-112  

Contribucions a jornades i congressos 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
11 p, 15.9 MB Recursos Educativos Abiertos creados con la metodología playful learning / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Playful Learning UAB representa un projecte on convergeixen la creació, la col·laboració i el joc per abordar desafiaments educatius al nostre entorn. Estudiants de Treballs de Final de Grau i Màster col·laboren per enfrontar reptes locals, des de les necessitats de l'ajuntament de Palau-solità i Plegamans fins als desafiaments al campus de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Proyecto de innovación docente que parte del aprendizaje lúdico para realizar propuestas educativas a un contexto determinado. Participan de estudiantes de TFG de Primaria, Máster PHD, Doctorado en Educación y exalumnos/as.

2024
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 2024
2 documents
2.
1 p, 24.1 MB El Photovoice para compartir los espacios seguros de los adolescentes LGTBIAQ+ / Piqueras Leza, Roberte (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
El "homeschooling" está siendo una opción común entre les adolescentes trans* que participan en la asociación Ca l'Enredus-Actuavallès. Se identificó un aumento durante el estado de alarma, provocado por la COVID-19. [...]
2022
Congreso Internacional de Estudios Interdisciplinares LGTBIQ+ en español. Universidad Complutense de Madrid, : 2023  
3.
Aprendizaje Servicio en la Universidad Autónoma de Barcelona : experiencias para la co-creación de materiales educativos patrimoniales en los Open Labs / Valdivia, Paloma ; Valcarce de Veer, Verónica ; Sepúlveda-Parrini, Paloma
En esta comunicación se describe la experiencia "La masovera i el gall", parte del proyecto socioeducativo que recoge cuatro trabajos finales de estudios de la Universidad Autónoma de Barcelona. Las propuestas desarrolladas se basaron en la metodología de Aprendizaje Servicio y su objetivo fue elaborar materiales educativos sobre el patrimonio del municipio de Palau-solità i Plegamans (Cataluña, España). [...]
2022
Congreso Internacional de Vinculación con el medio. Chile, : 2022  
4.
21 p, 2.5 MB Red de telecentros de la amazonía peruana : empoderando jóvenes y productores de cultivos alternativos / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Subauste, Percy (Universidad de Lima)
Desde el año 2012, CEDRO implementó el Programa Inclusión Digital (PID) con el propósito de contribuir al desarrollo social y económico de las regiones de Huánuco, San Martín, Ucayali y Junín (Satipo). [...]
2017
Congreso Internacional de Pedagogía Social. Sevilla, México, XXX : 2017  
5.
3 p, 151.5 KB El MOOC como recurso tecnológico para la Pedagogía Social / Janer, Àngela ; Valdivia, Paloma ; Arnau-Sabatés, Laura ; Úcar, Xavier
2018
Congreso Internacional-XXXI Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social: Pedagogía social, investigación y familias. Illes Balears, : 2018  
6.
2 p, 127.8 KB Red de telecentros de la amazonía peruana : empoderando jóvenes y productores de cultivos alternativos / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Subauste, Percy (Universidad de Lima)
2017
Congreso Internacional de Pedagogía Social. Sevilla, México, XXX : 2017  
7.
9 p, 531.7 KB Aportación del Moodle-UAB en la evaluación del estudiante universitario : reflexiones desde la práxis docente / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona)
El Moodle-UAB el curso 2017-18 ha pasado a ser el único entorno elegido por la institución como plataforma informática de uso docente que proporciona un entorno virtual de aprendizaje para dar soporte a los estudios presenciales y vehicular los estudios no presenciales. [...]
2018
Innovagogia: Congreso Virtual Internacional sobre Innovación Pedagógica y Praxis Educativa, IV : 2018  
8.
3 p, 227.0 KB De la exclusión al emprendimiento : una visión integradora las necesidades, retos y propuestas de las poblaciones de la Amazonía peruana que cultivaban hoja de coca / Subauste, Percy (Universidad de Lima) ; Morón, Karin (Universidad de Deusto) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente panel ofrece una visión conjunta y en paralelo de las diversas acciones socioeducativas que se están desarrollando en la Amazonía Peruana, por parte de la ONG CEDRO, el Estado Peruano y la Cooperación Internacional. [...]
2018
Social Pedagogy and Social Education International Conference. Puebla, México, : 2018  
9.
3 p, 181.6 KB Training, information and empowerment for newly arrived citizens. : Possibilities of online social networking in a non-profit organization / Hernández Serrano, María José (Universidad de Salamanca) ; Pérez Grande, María Dolores (Universidad de Salamanca) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
2011
Ecer-Berlin European Educational Research Association. Berlin, : 2011  
10.
15 p, 1.1 MB Proyecto socioeducativo 'del dimoni i les pedres'. Herramientas TIC para trabajar la memoria colectiva de nuestro pueblo / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este proyecto nace de la inquietud de los voluntarios, de más de 60 años de edad, del telecentro de Palau-solità i Plegamans. Lo que ellos pretenden es recopilar y digitalizar la información histórica que existe en el pueblo y compartirla a través de una página Web, para ponerla a disposición de la población. [...]
2014
Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social 'Pedagogía/Educación Social - Teorías y Prácticas. Espacios de investigación, la formación y la acción'. Oporto, 27è : 2014  

Contribucions a jornades i congressos : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 4 registres trobats  
1.
21 p, 1.5 MB Guia informativa sobre l'ús de recursos digitals per a la docència / Mercader, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Morodo, Andy (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alguacil, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquesta guia està elaborada pels membres del projecte "BOOST: Potenciar el desenvolupament de la Competència Digital Docent als graus d'Educació Infantil i d'Educació Primària" finançat per la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona a través del Programa Intern de Millora i Innovació Docent (convocatòria gener 2023). [...]
2023  
2.
4 p, 308.8 KB FLeD Better if Handbook / Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona)
El "Better if Handbook" és una guia amb indicacions pràctiques per a la interacció social generades en el context del projecte europeu Erasmus + FLeD (Learning design for flexible education). Ofereix suggeriments per a un comportament inclusiu basat en les directrius europees. [...]
2023 (FLeD project)
3 documents
3.
10 p, 1.5 MB El capital social como fundamento para la evaluación de la sostenibilidad de los telecentros de Cataluña / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Oviedo : Universidad de Oviedo, 2013
Crisis social y el Estado del Bienestar: las respuestas de la Pedagogía Social, (2013) , p. 705-715  
4.
88 p, 19.5 MB Guia per al professorat del projecte socioeducatiu "Del dimoni, la masovera, el gall i les pedres" / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Carbonero Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Com podem difondre la història i tradició del poble per desenvolupar el compromís social en la ciutadania? De quina manera podem facilitar la capacitat de les persones d'interactuar amb el territori per conèixer Palau-solità i Plegamans? Quines tecnologies podem ajudar a fer més didàctic, accessible i inclusiu el contingut? Aquest projecte recopila i digitalitza informació històrica - patrimonial de diversos edificis i espais del nostre poble, han estat recopilats en una pàgina web, on es descriu en format text i en àudio cadascun dels llocs. [...]
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, 2021 (Playful Learning UAB)  

Documents de recerca 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
96 p, 2.4 MB ¿Cómo les adolescentes LGTBIQ+ construyen sus espacios seguros? Un estudio de caso fundamentado en el Capital Social / Piqueras Leza, Roberte (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente estudio de investigación, corresponde al trabajo final de máster sobre la investigación en el ámbito educativo dentro de la especialidad de desigualdades, investigación y acción educativa. [...]
Lleida : Universitat de Lleida. Cátedra Educació i Adolescència, 2023  
2.
14 p, 840.4 KB Guía para la creación de narrativas personales. Tu experiencia en la Formación Profesional a través de lifeline y photovoice / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sepúlveda-Parrini, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Naranjo-Crespo, María (Universidad Complutense de Madrid) ; Carrasco-Temiño, Aranzazu (Universidad Complutense de Madrid) ; Rodríguez Pérez, Sara (Universidad de Oviedo)
Barcelona : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
2 documents
3.
40 p, 1.4 MB Integrar a jovenes adultos/as con menos oportunidades en las organizaciones y reforzar su empoderamiento / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; ERASMUS European Project for Youth Participation: "Interdisciplinary approach to participation: rethinking and exchanging practices for more inclusion in the associative sector"
Termina el proyecto ERASMUS European Project for Youth Participation: "Interdisciplinary approach to participation: rethinking and exchanging practices for more inclusion in the associative sector" con muy buenos resultados. [...]
Paris: Place aux jeunes, 2022
2 documents
4.
5 p, 368.7 KB Línea cronológica de los principales hechos que manifiestan un interés público por la mejora de los derechos LGTBI / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Piqueras, Roberto
2023  
5.
13 p, 324.3 KB Docència a distància d'emergència. Anàlisi de les experiències i opinions del professorat i estudiantat des del departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social / Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona)
El confinament sobtat ha fet que haguéssim d'adaptar la nostra docència a la no presencialitat de manera ràpida, no planificada i sense els recursos tecnològics i pedagògics adequats. Malgrat això, el professorat ha mostrat una gran capacitat d'adaptació i innovació tot oferint solucions diverses per a cada una de les assignatures. [...]
El confinamiento repentino ha hecho que tengamos que adaptar nuestra docencia a la no presencialidad de manera rápida, no planificada y sin los recursos tecnológicos y pedagógicos adecuados. A pesar de esto, el profesorado ha mostrado una gran capacidad de adaptación e innovación ofreciendo diversas soluciones para cada una de las asignaturas. [...]

2020
3 documents
6.
34 p, 920.0 KB Actividades de Moodle. Guía para el profesorado / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Carbonero Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Guía pedagógica que detalla las posibilidades de cinco de las actividades que ofrece Moodle: Foro, Glosario, Tarea, Taller y Wiki. nEn ella se describen ejemplos prácticos y consejos. La mayoría de ellos pensados en la educación superior, formación profesional o formación continua.
Barcelona 2020  
7.
79 p, 1.5 MB Sabem què hem de fer, com a docents, per assegurar l'accessibilitat digital dels materials educatius? / Casino, Cristina ; Valdivia, Paloma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Els/les mestres saben dissenyar un material digital perquè sigui accessible a tots els infants? A partir de la recerca bibliogràfica i del contrast i anàlisi de guies i pautes sobre accessibilitat s'han establert els principis que haurien de guiar el disseny de materials digitals accessibles. [...]
Los/as maestros/as saben diseñar un material digital para que sea accesible a todos/as los/as niños/as? A partir de la investigación bibliográfica y del contraste y análisis de guías y pautas sobre accesibilidad se han establecido los principios que deberían guiar el diseño de materiales digitales accesibles. [...]
Do teachers know how to design a digital material so that it is accessible to all the children? Based on the bibliographic research and the contrast and analysis of guides and guidelines on accessibility, the principles that should guide the design of accessible digital materials have been established. [...]

2019
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]  
8.
5 p, 228.5 KB L'eix cronològic dels principals esdeveniments que tracten la inclusió i l'accessibilitat / Casino, Cristina ; Valdivia, Paloma
Aquest document està conformat per una línia de temps i un atabla que descriu manifestos, lleis, investigació pedagògica que ajuden a definir i comprendre el concepte d'inclusió, la seva evolució, la seva relació amb l'accessibilitat i el disseny de materials educatius.
Este documento está formado por una línea del tiempo y una tabla que describe manifiestos, leyes, investigación pedagógica, etc. , que ayudan a definir y comprender el concepto de inclusión, su evolución y su relación con la accesibilidad y el diseño de materiales educativos.

2019 (L'accessibilitat digital dels materials educatius)
2 documents
9.
4 p, 85.9 KB Estàndards dels documents digitals accessibles / Casino, Cristina ; Valdivia, Paloma
Aquest document és el resultat d'analitzar i contrastar diverses guies i pautes d'accessibilitat existents. Aquesta és una proposta de consens sobre les característiques mínimes que ha de tenir un document digital accessible. [...]
Este documento es el resultado de analizar y contrastar diversas guías y pautas de accesibilidad existentes. Esta es una propuesta de consenso sobre las características mínimas que debería tener un documento digital (documento de texto y presentación con diapositivas) accesible.

Barcelona ; 2019 (L'accessibilitat digital dels materials educatius)
2 documents
10.
233 p, 5.5 MB El capital social como fundamento para la evaluación de la sostenibilidad de los telecentros de Cataluña : la construcción del referente de "buena práctica" / Valdivia, Paloma ; Úcar, Xavier, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
Los telecentros no solo representan una gran oportunidad para ampliar el acceso de las TIC a las comunidades de una manera flexible, sino que son lugares de encuentro, de generación de ideas, oportunidades de cambio y, en algunos casos, son una parte vital e integral de la infraestructura social de la comunidad. [...]
Telecentre offer communities great opportunities for increasing flexible access to ICT. But not only. They offer places where people meet, generate new ideas, opportunities for change are offered and, in some cases, are a vital and integral part of the social infrastructure of the community. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  

Documents de recerca : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials didàctics 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
27 p, 1.1 MB Introducció al Aprenentatge Servei / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Roig Ester, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona)
És un document introductori per a iniciar-se en l'ús de la metodologia Aprenentatge Servei. posseeix definicions, les fases, exemples i exercicis pràctiques.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023  
2.
5 p, 329.5 KB Regulació de l'aprenentatge en l'aula invertida en l'assignatura 'Psicopedagogia de les organitzacions' / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
El projecte Re-flip defineix estratègies per a acompanyar en la regulació de l'aprenentatge autònom en contextos d'aula invertida amb el suport de les tecnologies. Fruit del treball interdisciplinar de 14 professores i professors, s'ha generat aquest recurs on es presenta un exemple d'estratègies per a la regulació de l'aprenentatge en el context de l'aula invertida. [...]
2023 (Re-Flip)
2 documents
3.
10 p, 2.1 MB Seqüència didàctica : Aprendre a utilitzar el Bee-Bot (Educació Infantil) / Valcarce de Veer, Verónica ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona)
Proposta didàctica per a iniciar-se a través de l'ús dels bee boots en el llenguatge computacional i en la lateralitat. Aquest material forma part d'una proposta educativa lúdica centrada en potenciar el coneixement del patrimoni que inclou una catifa personalitzada amb la "LLegenda de la Pedra Llarga" de l'ajuntament de Palau-solità i Plegamans.
2023 (Playful Learning UAB)  
4.
1 p, 96.0 KB Canvas Disseny de Recerca / Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Báez Contreras, Allan (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vila, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Roig Ester, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa) ; Martínez, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vega, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona)
El Canvas és una eina molt visual que t'ajudarà a guiar el procés de disseny de la recerca o bé a dissenyar la recerca tu mateix/a. Les diferents fases són parts de la recerca i aniràs completant el Canvas a mesura que avancis en la teva recerca. [...]
2023  
5.
13 p, 6.3 MB Vet aquí que una vegada ... Possibilitats educatives d'ús del Playful Storytelling Box per a explicar històries / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona)
2023 (Playful Learning UAB)  
6.
7 p, 555.3 KB Photovoice : concepto, usos, fases y ejemplos / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona)
En esta presentación encontraras un resumen de la metodología del photovoice, posibilidades, fases, acompañada de códigos QR con información para profundizar. Ejemplos de photovoice así cómo investigaciones.
2023 (Playful Learning UAB)
4 documents
7.
10 p, 402.6 KB Pòsters científics / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
2020  
8.
3 p, 160.4 KB Seqüenciar la cerca / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Fitxes de nivell bàsic per ajudar els i les estudiants a iniciar-se en la investigació en educació.
Barcelona, 2019  
9.
1 p, 128.9 KB Fases del procés general de recerca / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Fitxes de nivell bàsic per ajudar els i les estudiants a iniciar-se en la investigació en educació.
Barcelona, 2019  
10.
4 p, 141.9 KB Com escriure una pregunta de recerca? / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Fitxes de nivell bàsic per ajudar els i les estudiants a iniciar-se en la investigació en educació.
Barcelona, 2019
2 documents

Materials didàctics : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials acadèmics 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
6 p, 114.5 KB Comunitat, Intervenció Socioeducativa i Desigualtats [45007] / Úcar Martínez, Xavier ; Sala Roca, Josefina ; Valdivia Vizarreta, Paloma del Carmen ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul pretén oferir les eines necessàries per poder analitzar les situacions i escenaris comunitaris des de la investigació, així com oferir respostes educatives adequades. En la proposta s'incideix especialment en el coneixement dels entorns de l'educació comunitària i les dimensions -capital social, xarxes socials, capacitació parental i relació entre iguals- que condueixen a l'apoderament dels grups en entorns complexos. [...]
This module aims to offer the necessary tools to be able to analyze community situations and scenarios from research, as well as offer appropriate educational responses. In the proposal, special emphasis is placed on the knowledge of community education environments and the dimensions -social capital, social networks, parental training and peer relationships- that lead to the empowerment of groups in complex environments. [...]
Este módulo pretende ofrecer las herramientas necesarias para poder analizar las situaciones y escenarios comunitarios desde la investigación, así como ofrecer respuestas educativas adecuadas. En la propuesta se incide en especial en el conocimiento de los entornos de la educación comunitaria y las dimensiones -capital social, redes sociales, capacitación parental y relación entre iguales- que conducen al empoderamiento de los grupos en entornos complejos. [...]

2023-24
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]
3 documents
2.
6 p, 112.9 KB Tecnologies Aplicades III: Interacció Persona-Ordinador [44252] / Barceló Álvarez, Juan Antonio ; Valdivia Vizarreta, Paloma del Carmen ; Bogdanovic Rakic, Igor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1 La Interacció Persona-Ordinador (IPO) es refereix a la comunicació entre un sistema controlat per un ordinador i una o més persones (usuaris / es). Aquesta comunicació interactiva es basa, no tan sols en l'intercanvi d'informació entre les dues parts, sinó també en el procés d'interpretació i de generació de significat resultant de l'intercanvi. [...]
1 Human-Computer Interaction (IPO) refers to communication between a system controlled by a computer and one or more people (users). This interactive communication is based, not only on the exchange of information between both parties, but also on the process of interpretation and generation of meaning resulting from the exchange. [...]
1 La Interacción Persona-Ordenador (IPO) se refiere a la comunicación entre un sistema controlado por un ordenador y una o más personas (usuarios/as). Esta comunicación interactiva se basa, no tan sólo en el intercambio de información entre ambas partes, sino también en el proceso de interpretación y de generación de significado resultante del intercambio. [...]

2023-24
Màster Universitari en Humanitats i Patrimoni Digitals [1453]
3 documents
3.
6 p, 115.3 KB Societat, família i escola [102006] / Valdivia Vizarreta, Paloma del Carmen ; Jover Pujol, Andrea ; Saurí Saula, Enric ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquesta assignatura és estudiar la relació entre la societat, la família i l'escola.
The aim of this course is to present the relationship between the different bodies taht represent Society, Family and School.
El objetivo de esta asignatura es dar a conocer la relación entre los diferentes estamentos que representan la sociedad, familia y la escuela.

2023-24
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
3 documents
4.
10 p, 126.6 KB Educació en el temps lliure de nens i joves [101683] / Valdivia Vizarreta, Paloma del Carmen ; Prat Grau, Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
a) Conèixer el marc actual de referència de l'educació del lleure. b) Estudiar les influències de la globalització i de les indústries de l'oci pel que fa a les propostes de lleure. c) Estudiar l'evolució històrica i conceptual del temps de lleure. [...]
a) Know the current framework of education in leisure. b) Study the influences of globalization and industries of leisure with respect to proposals for leisure. c) Study the historical and conceptual evolution of leisure time. [...]
a. Conocer el marco actual de referencia de la educación en el tiempo libre. b. Estudiar las influencias de la globalización y de las industrias del ocio con respecto a las propuestas de ocio. c. [...]

2023-24
Grau en Educació Social [827]
3 documents
5.
6 p, 114.7 KB Societat, família i escola [102006] / Valdivia, Paloma ; Montes Ruiz, Alejandro ; Saurí Saula, Enric ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquesta assignatura és estudiar la relació entre la societat, la família i l'escola.
The aim of this course is to present the relationship between the different bodies taht represent Society, Family and School.
El objetivo de esta asignatura es dar a conocer la relación entre los diferentes estamentos que representan la sociedad, familia y la escuela.

2022-23
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
3 documents
6.
9 p, 126.4 KB Educació en el temps lliure de nens i joves [101683] / Valdivia, Paloma ; Prat Grau, Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
a) Conèixer el marc actual de referència de l'educació del lleure. b) Estudiar les influències de la globalització i de les indústries de l'oci pel que fa a les propostes de lleure. c) Estudiar l'evolució històrica i conceptual del temps de lleure. [...]
a) Know the current framework of education in leisure. b) Study the influences of globalization and industries of leisure with respect to proposals for leisure. c) Study the historical and conceptual evolution of leisure time. [...]
a. Conocer el marco actual de referencia de la educación en el tiempo libre. b. Estudiar las influencias de la globalización y de las industrias del ocio con respecto a las propuestas de ocio. c. [...]

2022-23
Grau en Educació Social [827]
3 documents
7.
6 p, 113.5 KB Comunitat, Intervenció Socioeducativa i Desigualtats: Tendències de Recerca Actuals [43219] / Úcar, Xavier ; Sala Roca, Josefina ; Valdivia, Paloma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul és obligatori de l'especialitat de Desigualtats, recerca i acció educativa i és optatiu de la resta d'especialitats Aquest mòdul pretén oferir les eines necessàries per a poder analitzar les situacions i escenaris comunitaris des de la recerca, per a poder generar respostes educatives adequades. [...]
This module is compulsory for the specialty "Inequalities, research and educational activities" and it is optional for other specialties This module aims to provide the necessary tools to be able to analyze the situations and community scenarios from the research , in order to generate adequate educational responses. [...]
Este módulo es obligatorio de la especialidad de Desigualdades, investigación y acción educativa y es optativo del resto de especialidades Este módulo pretende ofrecer las herramientas necesarias para poder analizar las situaciones y escenarios comunitarios desde la investigación, para poder generar respuestas educativas adecuadas. [...]

2022-23
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
8.
6 p, 114.8 KB Societat, família i escola [102006] / Valdivia Vizarreta, Paloma ; Montes Ruiz, Alejandro ; Saurí Saula, Enric ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquesta assignatura és estudiar la relació entre la societat, la família i l'escola.
The aim of this course is to present the relationship between the different bodies taht represent Society, Family and School.
El objetivo de esta asignatura es dar a conocer la relación entre los diferentes estamentos que representan la sociedad, familia y la escuela.

2021-22
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
3 documents
9.
9 p, 126.5 KB Educació en el temps lliure de nens i joves [101683] / Valdivia Vizarreta, Paloma ; Prat Grau, Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
a) Conèixer el marc actual de referència de l'educació del lleure. b) Estudiar les influències de la globalització i de les indústries de l'oci pel que fa a les propostes de lleure. c) Estudiar l'evolució històrica i conceptual del temps de lleure. [...]
a) Know the current framework of education in leisure. b) Study the influences of globalization and industries of leisure with respect to proposals for leisure. c) Study the historical and conceptual evolution of leisure time. [...]
a. Conocer el marco actual de referencia de la educación en el tiempo libre. b. Estudiar las influencias de la globalización y de las industrias del ocio con respecto a las propuestas de ocio. c. [...]

2021-22
Grau en Educació Social [827]
3 documents
10.
6 p, 111.7 KB Societat, família i escola [102006] / Valdivia Vizarreta, Paloma ; Montes Ruiz, Alejandro ; Saurí Saula, Enric ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquesta assignatura és estudiar la relació entre la societat, la família i l'escola.
El objetivo de esta asignatura es dar a conocer la relación entre los diferentes estamentos que representan la sociedad, familia y la escuela.

2020-21
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
3 documents

Materials acadèmics : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
Tres experiències innovadores en educació oberta / Casillas Viladerrams, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Vídeo de les comunicacions presentades a la Setmana de l'Educació Oberta a la UAB el dilluns 4 de març de 2024 de 10 a 12 hores. En aquesta activitat 3 professors de diferents departament de la UAB van presentar 3 projectes que tenen en comú la seva implicació amb la innovació a l'aula i el seu compromís amb l'educació oberta: "De l'aula a la taula de joc : construint coneixement compartit a través del projecte Phylogenome", "Expedición Tahina-Can" i "Recursos Educativos Abiertos creados con la metodología playful learning".
2024
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 2024  

Vegeu també: autors amb noms similars
1 Valdivia, P.
1 Valdivia, Pablo
2 Valdivia, Paloma,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.