1.
|
5 p, 107.9 KB |
De Frankenstein a Einstein: Ciència i Societat Contemporànies [42286]
/
Roque Rodriguez, Francesc Xavier ;
Cozzoli, Daniele ;
Valentines Álvarez, Jaume ;
Sastre Juan, Jaume ;
Carandell Baruzzi, Miquel ;
Cirac Claveras, Gemma ;
Grau Torras, Sergi 1978- ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències
Comprendre i analitzar críticament el paper de la ciència i la tecnologia en la configuració de la societat contemporània. Identificar les formes que ha adoptat la ciència contemporània, tenint en compte els seus destinataris, promotors, i les institucions d'ensenyament, divulgació o recerca. [...] To understand and critically analyze the role of science and technology in the configuration of contemporary society. To identify the different forms that contemporary science has taken, considering its aims, practitioners, educational institutions. [...] Comprender y analizar críticamente el papel de la ciencia y la tecnología en la configuración de la sociedad contemporánea. Identificar las formas que ha adoptado la ciencia contemporánea, teniendo en cuenta sus destinatarios, promotores, y las instituciones de enseñanza, divulgación o investigación. [...]
2023-24 Màster Universitari en Història de la Ciència: Ciència, Història i Societat [1098]
3 documents
|
|
2.
|
9 p, 123.6 KB |
Grans temes en Història de la Ciència [42280]
/
Nieto-Galan, Agustí ;
Molero Mesa, Jorge ;
Valentines Álvarez, Jaume ;
Sastre Juan, Jaume ;
Carandell Baruzzi, Miquel ;
Balltondre, Mónica 1977- ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències
Com escriure la història de la ciència al segle XXI? Per a poder respondre a aquesta pregunta complexa, el mòdul proporciona a l'estudiant una aproximació crítica a diferents escoles, temes i problemes de què s'ocupa la història de la ciència com a disciplina acadèmica, i convida a treure'n conclusions útils d'actualitat. [...] How to write the History of Science at the beginning of the 21st century? To answer this complex question, the module provides students with a critical approach to the different schools, themes and problems on which the history of science has been working as an academic discipline. [...] ¿Cómo escribir la historia de la ciencia en el siglo XXI? Para poder responder a esta pregunta compleja, el módulo proporciona al estudiante una aproximación crítica a diferentes escuelas, temas y problemas de los que se ocupa hoy en día la historia de la ciencia como diciplina académica; y nos invita a sacar conclusiones útiles para la formación del historiador/a de la ciencia actual. [...]
2023-24 Màster Universitari en Història de la Ciència: Ciència, Història i Societat [1098]
3 documents
|
|
3.
|
6 p, 114.6 KB |
Ciència i Gènere [105802]
/
Macaya Andres, Anna ;
Molero Mesa, Jorge ;
Valentines Álvarez, Jaume ;
Marin Cisneros, Anyely ;
Cantero Riveros, Beatriz ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu d'aquesta assignatura és proporcionar eines de reflexió i anàlisi a partir de les aportacions de la crítica feminista a les ciències, la història i la filosofia de la ciència i la tecnologia, i l'educació amb perspectiva de gènere, per tal que les estudiants puguin prendre part activa dels diversos debats actuals, així com elaborar programes i mesures per a respondre als reptes de futur en l'àmbit cientificotecnològic i ambiental amb una perspectiva de gènere interseccional. This subject aims to provide analytic tools from the feminist critique of science, the history and philosophy of science and technology, and education with gender perspective, for the students to actively take part in the current debates, as well as to elaborate programs and take measures to face future challenges in the scientific-technological and environmental fields, with an intersectional gender perspective. El objetivo de esta asignatura es proporcionar herramientas de reflexión y análisis a partir de las aportaciones realizadas por la crítica feminista a las ciencias, la historia y la filosofía de la ciencia y la tecnología, y la educación con perspectiva de género, para que las estudiantes puedan tomar partido de forma activa de los distintos debates actuales, así como elaborar programas y medidas que respondan a los retos de futuro en el ámbito científico-tecnológico y ambiental, con una perspectiva de género interseccional.
2023-24 Grau en Estudis Socioculturals de Gènere [1444]
3 documents
|
|
4.
|
6 p, 110.1 KB |
Història de la ciència [100305]
/
Sastre Juan, Jaume ;
Valentines Álvarez, Jaume ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu genèric de l'assignatura és que l'estudiant de Filosofia o d'Humanitats elabori una visió pròpia de la història de la ciència des de l'Antiguitat fins al moment actual, a partir dels problemes i dels mètodes propis de les ciències humanes i socials. [...] The subject encourages Philosophy or Humanities undergraduates to develop their own vision of the history of science from Antiquity to the present, based on the problems and methods of the social sciences and the humanities. [...] El objetivo genérico de la asignatura es que el alumnado de Filosofía o de Humanidades elabore una visión propia de la historia de la ciencia desde la Antigüedad hasta el momento actual, a partir de los problemas y los métodos propios de las ciencias humanas y sociales. [...]
2023-24 Grau en Humanitats [1139] Grau en Filosofia [802]
3 documents
|
|
5.
|
8 p, 119.1 KB |
Pràctica Clínica Assistencial I [106719]
/
Molero Mesa, Jorge ;
Azagra Ledesma, Rafael ;
Mundet Tuduri, Javier ;
Flor Escriche, Javier ;
Grau Majo, Inmaculada ;
Altaba Barceló, Ana María ;
Juvanteny Gorgals, Joan ;
Lopez Exposito, Francisco ;
Gonzalez Saavedra, Maria Isabel ;
Alavedra Celada, Clara ;
Aguyé Batista, Amada ;
Guell Parnau, Silvia ;
Valentines Álvarez, Jaume ;
Cendros Camara, Victoria ;
Llussà, Judith ;
Gaspa Carrera, Miriam ;
Wilke Trinxant, Maria Asuncion ;
De Cardona Recasens, Eva ;
Sarlat Ribas, Miguel Angel ;
Llauger Rossello, Maria Antonia ;
Albaladejo Blanco, Carles ;
Barragan Brun, Maria de las Nieves ;
Lopez Lifante, Victor Miguel ;
Fluxa Terrasa, Guillem ;
Llovet Lombarte, Jose Miguel ;
Bare Mañas, Montserrat ;
Mulero Collantes, Miriam ;
Bravo Vicien, Maria Luz ;
Cabistañ Arbiol, Cristina ;
Gayarre Aguado, Raquel ;
Moreno Hernandez, Maria Isabel ;
Roura Olivan, Mercedes ;
Martinez Escude, Alba ;
Cárcamo Gebhardt, Nicolás ;
Martínez Sánchez, Nuria ;
Roig Cabo, Pascual ;
Serra Morera, Immaculada ;
Giraldo Gallego, Erika Yohana ;
Limon Ramirez, Esther ;
Escudero Ibañez, Jose Manuel ;
Ros Barnadas, Roser ;
Perez Lucena, Maria Josefa ;
Cirera Perich, Miquel ;
Exposito Martinez, Carmen ;
Hidalgo Valls, Pablo Andres ;
Pallas Ellacuria, Marta ;
Cruz Domenech, Jose Manuel ;
Navarro Fontanellas, Elisabeth ;
Jimenez Gonzalez, Maria Mercedes ;
Gimenez Renom, Merce ;
Rebollar Gil, Monica ;
González Osuna, Arancha ;
Estafanell Celma, Anna ;
Lacasta Tintorer, David ;
Canovas Zaldua, Yoseba ;
Besa Beringes, Anna ;
Lleal Barriga, Cristina ;
Domenech Borras, Ana ;
Cos Claramunt, Francesc Xavier ;
Ingla Mas, Jordi ;
Cuixart Costa, Lluis ;
Macaya Andres, Anna ;
Piquer Farres, Nuria ;
Xicola Botifoll, Albert ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Medicina
L'assignatura es cursa el primer semestre del primer curs del Grau de Medicina i forma part del grup de les assignatures de caràcter obligatori. En la perspectiva educativa, la realització de la "Pràctica Clínica Assistencial I" pretén ser una oportunitat perquè l'alumnat que inicia el Grau de Medicina pugui endinsar-se en el sistema sociosanitari des de la seva base: l'atenció primària. [...] The subject is taught in the first semester of the first year of the Degree of Medicine and is part of the obligatory group of subjects. In the educational perspective, the realization of the "Clinical Care Practice I" aims to be an opportunity so that the student who initiates the Degree of Medicine can enter in the social health system from its base: the primary health care. [...] La asignatura se imparte en el primer semestre del primer curso del grado de Medicina y forma parte del grupo de las asignaturas de carácter obligatorio. En la perspectiva educativa, la realización de la Práctica Clínica Asistencial I pretende ser una oportunidad para que los y las estudiantes que inician el grado de Medicina puedan adentrarse en el sistema sociosanitario desde su base: la atención primaria. [...]
2023-24 Grau en Medicina [1509]
3 documents
|
|
6.
|
|