Results overview: Found 10 records in 0.02 seconds.
Articles, 7 records found
Books and collections, 2 records found
Research literature, 1 records found
Articles 7 records found  
1.
17 p, 303.3 KB Acceso a la educación superior en Chile desde la financiación privada : entre la inequidad estructural y la oportunidad individual / Rivera-Vargas, Pablo (Universitat de Barcelona) ; Climent Sanjuan, Victor (Universitat de Barcelona) ; Rivera Bilbao, René (Universidad de las Artes y las Ciencias de la Comunicación (Chile))
El principal indicador para evaluar la equidad del sistema de educación superior en Chile ha sido la ampliación de la matrícula. Entre las medidas adoptadas para su consecución se encuentra el uso del Crédito con Aval del Estado (CAE) como herramienta para financiar los estudios universitarios. [...]
El principal indicador per avaluar l'equitat del sistema d'educació superior a Xile ha estat l'ampliació de la matrícula. Entre les mesures adoptades per aconseguir-ho es troba l'ús del Crèdit amb Aval de l'Estat (CAE) com a eina per finançar els estudis universitaris. [...]
The main indicator for evaluating the equity of the higher education system in Chile has been the expansion of enrollment. Among the measures adopted to achieve such equity is the creation of a State Guaranteed Student Credit (SCSC) as a tool to finance university studies. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1204
Educar, Vol. 57 Núm. 2 (2021) , p. 447-463 (Temas de investigación)  
2.
18 p, 687.2 KB Survey data on the impact of COVID-19 on parental engagement across 23 countries / Osorio-Saez, Eliana Maria (University of Bath) ; Eryilmaz, Nurullah (University of Bath) ; Sandoval-Hernandez, Andres (University of Bath) ; Lau, Yui-yip (The Hong Kong Polytechnic University) ; Barahona, Elma (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán (Honduras)) ; Bhatti, Adil Anwar (University of Karachi (Pakistan)) ; Ofoe, Godfried Caesar (Ghana Education Service) ; Ordóñez, Leví Astul Castro (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán (Honduras)) ; Ochoa, Artemio Arturo Cortez (University of Bristol) ; Espinoza Pizarro, Rafael Ángel (Universidad Nacional de Costa Rica) ; Fonseca Aguilar, Esther (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán (Honduras)) ; Isac, Maria Magdalena (KU Leuven) ; Dhanapala, K.V. (University of Colombo (Sri Lanka)) ; Kameshwara, Kalyan Kumar (University of Bath) ; Contreras, Ysrael Alberto Martínez (Pontificia Universidad Católica del Perú) ; Mekonnen, Geberew Tulu (University of Tasmania (Austràlia)) ; Mejía, José Fernando (Universidad de los Andes (Colòmbia)) ; Miranda, Catalina (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Moh'd, Shehe Abdalla (State University of Zanzibar (Tanzània)) ; Ulloa, Ricardo Morales (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán (Honduras)) ; Morgan, K Kayon (University of Hartford (Estats Units d'Amèrica)) ; Morgan, Thomas Lee (Sacred Heart University (Estats Units d'Amèrica)) ; Mori, Sara (Università Telematica degli Studi-IUL (Itàlia)) ; Nde, Forti Ebenezah (University of Yaounde (Camerun)) ; Panzavolta, Silvia (Università Telematica degli Studi-IUL (Itàlia)) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Paz, Carla Leticia (Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán (Honduras)) ; Picardo, Oscar (Arizona State University) ; Piñeros, Carolina (Corporación Colombiana de Padres y Madres-Red PaPaz) ; Rivera-Vargas, Pablo (Universitat de Barcelona) ; Rosa, Alessia (Università Telematica degli Studi-IUL (Itàlia)) ; Saldarriaga, Lina Maria (Universidad de los Andes (Colòmbia)) ; Aberastury, Adrián Silveira (Universidad de la República (Uruguai)) ; Tang, YM (The Hong Kong Polytechnic University) ; Taniguchi, Kyoko (Hiroshima University) ; Treviño, Ernesto (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Celis, Carolina Valladares (University of Bristol) ; Villalobos, Cristóbal (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Zhao, Dan (University of Bath) ; Zionts, Allison (Goldsmiths, University of London)
This data article describes the dataset of the International COVID-19 Impact on Parental Engagement Study (ICIPES). ICIPES is a collaborative effort of more than 20 institutions to investigate the ways in which, parents and caregivers built capacity engaged with children's learning during the period of social distancing arising from global COVID-19 pandemic. [...]
2021 - 10.1016/j.dib.2021.106813
Data in brief, Vol. 35 (february 2021)  
3.
20 p, 294.8 KB Prácticas de enseñanaza mediadas por entornos 1x1 : un estudio de casos en la educación obligatoria en Cataluña / Alonso Cano, Cristina (Universitat de Barcelona) ; Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Corti, Franciele (Universitat de Barcelona) ; Rivera Vargas, Pablo (Universitat de Barcelona)
En este trabajo se presentan algunos de los resultados en Cataluña del segundo año de implementación del proyecto TICSE 2. 0. Con la finalidad de obtener evidencias de las aportaciones de los Programas EduCat 1x1 y EduCAT 2. [...]
This paper presents some of the results obtained in Catalonia in the second year of implementation of the project TICSE 2. 0. In order to obtain evidences of the contributions of the programs "EduCAT 1x1" and "EduCAT 2. [...]

2014
Profesorado, Vol. 18 Núm. 3 (Septiembre-Diciembre 2014) , p. 99-118  
4.
13 p, 556.3 KB Comunidades virtuales, jóvenes y aprendizaje : la complejidad de una categorización / Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Miño Puigcercós, Raquel (Universitat de Barcelona) ; Rivera-Vargas, Pablo (Universitat de Barcelona) ; Alonso Cano, Cristina (Universitat de Barcelona)
El presente artículo deriva de la primera fase de ejecución del proyecto de investigación "Comunidades virtuales de jóvenes: hacer visible sus aprendizajes y saberes" financiado por el Centro Reina Sofía sobre Adolescencia y Juventud (Segunda Convocatoria de Ayudas a la Investigación-2015), de carácter exploratorio y de un año de duración. [...]
The current article derives from the first stage of the research project "Virtual communities of youth: making visible their learning and knowledges", funded by The Reina Sofia Centre on Adolescence and Youth (Second Call for Research Grants-2015), exploratory and with a duration of one year. [...]

2016
Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 7, núm. 2 (2016) , p. 25-37  
5.
15 p, 1.7 MB Phylogenomics of the olive tree (Olea europaea) reveals the relative contribution of ancient allo- and autopolyploidization events / Julca, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marcet Houben, Marina (Centre de Regulació Genòmica) ; Vargas, Pablo, (Vargas Gómez) (Consejo Superior de Investigaciones Científicas. Real Jardín Botànico de Madrid) ; Gabaldón, Toni (Centre de Regulació Genòmica)
Polyploidization is one of the major evolutionary processes that shape eukaryotic genomes, being particularly common in plants. Polyploids can arise through direct genome doubling within a species (autopolyploidization) or through the merging of genomes from distinct species after hybridization (allopolyploidization). [...]
2018 - 10.1186/s12915-018-0482-y
BMC biology, Vol. 16 (january 2018)  
6.
12 p, 1.0 MB Genome sequence of the olive tree, Olea europaea / Cruz, Fernando (Universitat Pompeu Fabra) ; Julca, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gómez-Garrido, Jèssica (Universitat Pompeu Fabra) ; Loska, Damian (Centre de Regulació Genòmica) ; Marcet-Houben, Marina (Centre de Regulació Genòmica) ; Cano, Emilio (Consejo Superior de Investigaciones Científicas) ; Galán, Beatriz (Consejo Superior de Investigaciones Científicas) ; Frias, Leonor (Universitat Pompeu Fabra) ; Ribeca, Paolo (Universitat Pompeu Fabra) ; Derdak, Sophia (Universitat Pompeu Fabra) ; Gut, Marta (Universitat Pompeu Fabra) ; Sánchez Fernández, Manuel (Grupo Santander) ; García, José Luis (Consejo Superior de Investigaciones Científicas) ; Gut, Ivo (Universitat Pompeu Fabra) ; Vargas, Pablo (Vargas Gómez) (Consejo Superior de Investigaciones Científicas. Real Jardín Botànico de Madrid) ; Alioto, Tyler (Centre Nacional d'Anàlisi Genòmica) ; Gabaldón, Toni (CRG-Centre for Genomic Regulation)
The Mediterranean olive tree (Olea europaea subsp. europaea) was one of the first trees to be domesticated and is currently of major agricultural importance in the Mediterranean region as the source of olive oil. [...]
2016 - 10.1186/s13742-016-0134-5
GigaScience, Vol. 5, Issue 1 (December 2016) , art. 29  
7.
8 p, 1.1 MB California, a new genus of geraniaceae endemic to the southwest of North America / Aldasoro Martín, Juan José (Consejo Superior de Investigaciones Científicas. Real Jardín Botànico de Madrid) ; Navarro Villanueva, Carmen (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Biología Vegetal II) ; Vargas, Pablo (Vargas Gómez) (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya). Real Jardín Botànico de Madrid) ; Sáez, Llorenç (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Aedo, Carlos (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya). Real Jardín Botànico de Madrid)
Los datos morfológicos permiten distinguir, a nivel de genero, Erodium macrophyllum Hook. & Am. de las especies incluidas en Erodium y Monsonia (Geraniaceae). Tambien los datos obtenidos de la secuencia de ADN cloroplSstico (»mL-F) apoyan estas diferencias. [...]
Morphological data provide evidence for the separation of Erodium macrophyllum Hook. & Arn. in a new genus, different from either Erodium and Monsonia (Geraniaceae). Also cpDNA sequence data (rrnL-F) support this view. [...]

2001
Anales del Jardín Botánico de Madrid, Vol. 59, Núm. 2 (2001) , p. 209-216  

Books and collections 2 records found  
1.
412 p, 19.4 MB Políticas Públicas para la Equidad Social. Vol 2 / Rivera Vargas, Pablo ed. ; Muñoz-Saavedra, Judith ed. ; Morales Olivares, Rommy ed. ; Butendieck Hijerra, Stefanie ed.
El volumen 2 del libro "Políticas públicas para la equidad social", ofrece un espacio de diálogo internacional e interdisciplinario en torno a las políticas públicas a partir de tres ejes temáticos considerados imprescindibles para la construcción de sociedades más justas, a saber: Educación, Género y Estudios Urbanos. [...]
Santiago de Chile : Universidad de Santiago de Chile, 2019 (Colección Políticas Públicas, Universidad de Santiago de Chile ; 2)  
2.
352 p, 11.0 MB Políticas públicas para la equidad social. Vol I / Rivera Vargas, Pablo ; Muñoz-Saavedra, Judith ; Morales-Olivares, Rommy ; Butendieck-Hijerra, Stefanie
Las políticas públicas son una de las principales herramientas que tiene, por un lado, la ciudadanía para plasmar su voluntad a la hora de construir una sociedad representativa, democrática y justa, y, por otro lado, el Estado, para resolver los problemas de distribución, equidad e inclusión social. [...]
Santiago de Chile : Universidad de Santiago de Chile, 2018 (Colección Políticas Públicas)  

Research literature 1 records found  
1.
237 p, 6.6 MB Analysis of the olive genome / Julca Chávez, Irene Consuelo ; Gabaldón Estevan, Juan Antonio, 1973-, dir. ; Vargas, Pablo, (Vargas Gómez) dir. (Consejo Superior de Investigaciones Científicas. Real Jardín Botànico de Madrid) ; Allué Creus, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia
El olivo (Olea europaea, Oleaceae) es una planta icónica en el Mediterráneo por razones culturales, históricas y biológicas. El olivo como especie está formado por seis subespecies (europaea, maroccana, cerasiformis, laperrinei, guanchica, y cuspidata) que juntas forman el llamado complejo O. [...]
The olive tree (Olea europaea, Oleaceae) is an iconic plant of Mediterranean countries for cultural, historical and biological reasons. The olive species comprises six subspecies (europaea, maroccana, cerasiformis, laperrinei, guanchica, and cuspidata) that together form the so-called O. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  

See also: similar author names
3 Vargas, Pablo,
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.