Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
14 p, 293.1 KB La Agenda 21 y la huella ecológica como instrumentos para lograr una universidad sostenible / Vega Marcote, Pedro (Universidade da Coruña. Departamento de Pedagoxía e Didáctica) ; Álvarez Suárez, Pedro (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
Para frenar el rápido deterioro ambiental, la universidad ha de formar a las nuevas generaciones en un modelo de sostenibilidad integral (solidaridad sincrónica y diacrónica) y, además, contribuir al cambio en los estilos de vida, en los conocimientos y conductas de la sociedad actual. [...]
In order to stop the quick environmental deterioration of the planet, University has to prepare the new generations following a model of integral sustainability (synchronic and diachronic solidarity) and it also has to contribute to a change in lifestyles, in knowledge and behaviours in our society. [...]

2011 - 10.5565/rev/ec/v29n2.491
Enseñanza de las ciencias, Vol. 29, Núm. 2 (2011) , p. 207-220  
2.
8 p, 412.8 KB La astronomía en textos escolares de educación primaria / García-Barros, Susana (Universidade da Coruña) ; Martínez Losada, Cristina (Universidade da Coruña) ; Mondelo Alonso, Matilde (Universidade da Coruña) ; Vega Marcote, Pedro (Universidade da Coruña)
In this paper we analyse the way in which the study of Astronomy is dealt with in Primary School textbooks. Moreover, we study how the topic should be approached at this school level.
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4178
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 225-232  
3.
15 p, 187.3 KB Los problemas de lápiz y papel en la formación de profesores / Martínez Losada, Cristina (Universidade da Coruña) ; García-Barros, Susana (Universidade da Coruña) ; Mondelo Alonso, Matilde (Universidade da Coruña) ; Vega Marcote, Pedro (Universidade da Coruña)
In this article a didactic approach for both initial and ongoing teacher training is presented, oriented towards the teaching and learning of paper and pencil problem-solving. Taking as a starting point teachers' ideas of the educational possibilities of the problems which are generally used in Science classes (objectives reached and specific procedures which they develop), it then goes on to analyse and evaluate concrete traditional and innovative problem-solving models. [...]
1999 - 10.5565/rev/ensciencias.4087
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 2 (1999) , p. 211-225  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.