Resultados globales: 70 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 36 registros
Libros y colecciones, Encontrados 11 registros
Documentos de investigación, Encontrados 10 registros
Materiales académicos, Encontrados 13 registros
Artículos Encontrados 36 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
30 p, 279.9 KB Meeting development goals : evidence from the Civil Society Education Fund / Rambla, Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Edwards Jr., D. Brent (University of Hawai) ; Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
In recent years, the Civil Society Education Fund has supported national education civil society coalitions (NECs) in low-income countries so that they put pressure on governments and donors to implement the Education for All agenda and the Millennium Development Goal on education. [...]
Ces dernières années, le Fonds de la société civile pour l'éducation (FSCE) a soutenu les coalitions nationales de la société civile pour l'éducation (CNE) dans les pays à faibles revenus, afin qu'elles fassent pression sur les gouvernements et les donateurs pour qu'ils mettent en œuvre l'initiative Éducation pour tous et l'objectif du millénaire pour le développement concernant l'éducation. [...]
Durante los últimos años, el Fondo de la Sociedad Civil para la Educación (fsce) ha otorgado apoyos en varios países de bajos ingresos; los mismos son destinados a las coaliciones de la sociedad civil para la educación nacional (cen) y su propósito es que estas presionen a gobiernos y donantes para que implementen la agenda "Educación para todos" y el Objetivo de Desarrollo del Milenio concerniente a la educación. [...]

2017 - 10.1080/09614524.2017.1343275
Development in practice, Vol. 27 Núm. 6 (2017) , p. 851-864  
2.
23 p, 879.7 KB Crescimento e disseminação de avaliações em larga escala e de responsabilizações baseadas em testes : uma sociologia política das reformas educacionais globais / Verger, Antoni ; Parcerisa, Lluís ; Fontdevila, Clara
O Movimento de Reforma Educacional Global (Global Education Reform Movement -GERM) está se expandindo internacionalmente e alcançando países que aparentavam ser imunes a essa abordagem de reforma educacional até muito recentemente. [...]
The Global Education Reform Movement (GERM) is expanding internationally and reaching countries that seemed to be immune to this education reform approach until quite recently. Accordingly, more and more educational systems in the world are articulated around three main policy principles: accountability, standards and decentralisation. [...]
El movimiento de reforma de la Educación Mundial (GERM) se está expandiendo internacionalmente y llegando a países que parecen ser inmunes a este enfoque de reforma educativa hasta hace muy poco. Así, los sistemas educativos del mundo se han articulado cada vez más en torno a tres principios políticos principales, a saber: rendición de cuentas, normas y descentralización. [...]

2018 - 10.21879/faeeba2358-0194.2018.v27.n53.p60-82
Revista da FAEEBA. Educação e Contemporaneidade, Vol. 27, Núm. 53 (2018) , p. 60-82  
3.
25 p, 570.2 KB A política educacional global : conceitos e marcos teóricos chave / Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artigo sistematiza os principais componentes conceituais e teóricos da Política Educacional Global como um campo de estudos emergente. Os estudos sobre Política Educacional Global têm por objetivo analisar como se constitui a agenda educacional global, e o impacto de dinâmicas globais de distinta natureza na promoção da mudança educacional. [...]
This paper reflects on the main conceptual and theoretical components of global education policy as an emerging field of studies. Global education policy research looks at how global education agendas are being constituted, and by whom, and what are the implications of global dynamics of a different nature in the promotion of education policy change. [...]
Este artículo sistematiza los principales componentes conceptuales y teóricos de la Política Educativa Global como un campo de estudios emergente. Los estudios sobre Política Educativa Global tienen por objetivo analizar cómo se constituye la agenda educativa global, y el impacto de dinámicas globales de distinta naturaleza en la promoción del cambio educativo. [...]

2019
Práxis educativa, Vol. 14, Núm. 1 (2019)  
4.
15 p, 481.6 KB Globalización, rendición de cuentas y gobernanza educativa : análisis de un fenómeno en expansión / Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
El artículo analiza los factores y condicionantes que han favorecido la difusión de las práctica de rendición de cuentas en el ámbito educativo a escala global en base a las principales teorías sobre difusión de políticas educativas. [...]
The article analyses the factors and conditions that have favored the dissemination of accountability policies in the educational field on a global scale on the basis of the main theories of policy diffusion. [...]

2018
Con-Ciencia Social (segunda época), Vol. 1 (2018) , p. 59-73  
5.
24 p, 220.8 KB Mitos y asunciones de las escuelas chárter : un análisis de los "Colegios en concensión" de Bogotá / Termes, Andreu (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los Colegios en Concesión (CEC) son un programa de escuelas chárter que se implementa en Colombia desde el año 1999. A pesar de su modesta expansión (72 escuelas, 107. 000 alumnos), los CEC disfrutan de un amplio reconocimiento internacional tanto académico como político (p. [...]
The "Colegios en Concesión" (CEC) are a charter school program being implemented in Colombia since 1999. Despite its modest expansion (72 schools, 107,000 students), the CEC enjoy international recognition in both academic and policy practice fields (e. [...]
Les « Colegios en Concesión » (CEC) sont un programme charter qui est mis en œuvre en Colombie depuis 1999. En dépit de sa modeste expansion (72 écoles, 70. 000 étudiants), les CEC bénéficient d'une large reconnaissance internationale à la fois académique et politique (par exemple par la Banque Mondiale ou la Banque Interaméricaine du Développement), et sont considérés comme un modèle paradigmatique et, en grande parti, brillant des écoles charter. [...]

2017 - 10.1590/es0101-73302017173097
Educação & sociedade, Vol. 38 Núm. 141 (Oct./Dec 2017) , p. 911-934  
6.
5 p, 145.9 KB Transformaciones globales y educación pública : el caso del Acuerdo General de Comercio de Servicios de la OMC / Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
En este artículo se hace referencia a una práctica económica global directamente relacionada con: la creciente influencia de organismos internacionales, el desarrollo de mercados internacionales para la educación y el aprendizaje, y la lógica de la competitividad del sistema económico en el mundo de la educación.
2005
Aula de innovación educativa, Núm. 141 (2005)  
7.
18 p, 418.5 KB Global perspectives on high-stakes teacher accountability policies : an introduction / Holloway, Jessica (Deakin University. Research for Educational Impact (REDI) Centre) ; Sørensen, Tore Bernt (University of Bristol) ; Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
The aim of this special issue, "Global Perspectives on High-Stakes Teacher Accountability Policies", is to provide insights into a diverse set of policies focusing on teachers' accountability, including the underpinning ideas and cultural and socio-economic contexts of these policies, as well as their effects on teachers' work, the teaching profession and the broader educational environment. [...]
En esta edición especial, "Perspectivas globales sobre las políticas de responsabilidad del profesor de High Stakes" examinar un conjunto diversificado de políticas centrado en la rendición de cuentas de los profesores, incluidas las ideas subyacentes, y los contextos culturales y socioeconómicos de estas políticas, así como los Sus efectos sobre los profesores 'trabajo, la profesión docente y el ambiente educativo más amplio. [...]
Esta edição especial, "Perspectivas Globais sobre políticas de responsabilização professor da High Stakes" examinar um conjunto diversificado de políticas com foco na prestação de contas dos professores, incluindo as ideias subjacentes, e os contextos culturais e sócio-econômico destas políticas, bem como os seus efeitos sobre os professores 'trabalho, a profissão docente eo ambiente educacional mais ampla. [...]

2017 - 10.14507/epaa.25.3325
Education policy analysis archives, Vol. 25 Núm. 84 (August 2017)  
8.
22 p, 387.6 KB Measuring educational liberalisation : a global analysis of GATS / Verger, Antoni (Universiteit van Amsterdam)
In this article, we examine the process of trade liberalisation of educational services in the framework of the General Agreement on Trade in Services (GATS) of the World Trade Organisation (WTO). Specifically, we analyse the factors that influence the undertaking of commitments on educational liberalisation by the member countries of the WTO. [...]
2008
Globalisation, societies and education, Vol. 6 Núm. 1 (2008) , p. 13-31  
9.
27 p, 372.5 KB GATS and Higher Education : State of Play of the Liberalization Commitments / Verger, Antoni (Universiteit van Amsterdam. Institute for Metropolitan and International Development Studies)
Higher education is the education level under the most pressure to be internationally liberalized. Currently, the main global instrument to achieve this liberalization goal is the General Agreement on Trade in Services (GATS) of the World Trade Organization. [...]
2009 - 10.1057/hep.2008.28
Higher Education Policy, Vol. 22 Núm. 2 (Juny 2009) , p. 225-244  
10.
20 p, 598.9 KB «Contra la imposició, defensem l'educació» : crònica de la mobilització educativa a les Illes Balears (2013-2015) / Parcerisa, Lluís ; Verger, Antoni
Durant la legislatura 2011-2015, el sector educatiu de les Illes Balears va estar immers en un profund procés de canvi que combinà l'aplicació de mesures severes d'austeritat (reducció de plantilles, precarització de les condicions laborals dels docents, retallades en atenció a la diversitat, beques menjador, etc. [...]
Durante la legislatura 2011-2015, el sector educativo de las Islas Baleares estuvo inmerso en un profundo proceso de cambio que combinó la aplicación de severas medidas de austeridad (reducción de plantillas, precarización de las condiciones laborales de los docentes, recortes en atención a la diversidad, becas comedor, etc. [...]

2016
Anuari de l'educació de les Illes Balears, 2016, p. 354-373  

Artículos : Encontrados 36 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Libros y colecciones Encontrados 11 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
41 p, 1.3 MB Campaigning for "Education for All" histories, strategies and outcomes of transnational advocacy coalitions in education / Verger, Antoni, ed. (Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Novelli, Mario, ed. (Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)) ; Mundy, Karen, ed. ; Eickelberg, Anja, ed. ; Grant, Laura, ed. ; Hilgersom, Selma, ed. ; Hoop, Joosje, ed. ; Plaat, Felice van der, ed. ; Sarfaty, Jonah, ed.
Rotterdam : Imprint: SensePublishers, 2012  
2.
23 p, 492.4 KB Public-private partnerships in education : exploring different models and policy options / Verger, Antoni, autor (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moschetti, Mauro, autor (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Open Society Foundations, entitat editora.
Public-private partnerships (PPPs) are increasingly perceived as an appropriate policy approach to provide education for all in many different contexts. Key education stakeholders suggest that, by partnering with the private sector, governments can expand their education systems in a more efficient and effective way. [...]
New York : Open Society Foundations, 2016  
3.
22 p, 387.3 KB La sociedad civil en el marco de la "Educación Para Todos" : agendas, estrategias e impactos / Verger, Antoni (Universidad Autónoma de Barcelona) ; Novelli, Mario (Universidad de Sussex)
Buenos Aires Miño y Dávila 2012 (Educación, Globalización y Desarrollo)
La Educación para Todos en América Latina. Estudios sobre las desigualdades y la agenda política en educación, 2012  
4.
255 p, 4.8 MB La Educación para todos en América Latina. Estudios sobre las desigualdades y la agenda política en educación / Rambla, Xavier, 1966-, ed. (Universitat Autonònoma de Barcelona) ; Acedo, Clementina ; Couceiro López, Mariña ; Curran Fábregas, Marta ; Dávila Balsera, Paulí ; Dale, Robert ; Feldfeber, Myriam ; Ferrer, Ferran ; Gallego Duque, Liliana ; Jacovkis, Judith ; Mediavilla, Mauro ; Naya Garmendia, Luis M. ; Novelli, Mario ; Opertti, Renato ; Pereira, Rosângela ; Robertson, Susan ; Saforcada, Fernanda ; Serna, Miguel ; Tarabini-Castellani, Aina ; Verger, Antoni ; Villaseñor, Karla
Buenos Aires Miño y Dávila 2012 (Educación, Globalización y Desarrollo)  
5.
18 p, 339.9 KB "All Things Being Equal?" : policy options, shortfalls, and absences in the World Bank education strategy 2020 / Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
The World Bank's new education sector strategy (World Bank Education Strategy 2020, hereafter referred to as WBES 2020) establishes the guidelines for new education priorities in low-income contexts for the coming decade. [...]
Rotterdam Sense Publishers 2012 (Comparative and International Education ; 14)
World Bank and education: critiques and alternatives, 2012, p. 125-142  
6.
196 p, 801.6 KB L'Agenda de la política educativa a Catalunya una anàlisi de les opcions de govern (2011-2013) / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Verger, Antoni ; Pagès, Marcel ; Fundació Jaume Bofill
Aquest llibre presenta una revisió exhaustiva de les tendències recents de la política educativa catalana d'ençà que a finals de l'any 2010 es produís un canvi de govern. El treball revisa diferents eixos de política educativa i n'avalua les decisions més rellevants, tant des del punt de vista del desenvolupament regulatiu com de les opcions polítiques desplegades i dels principals indicis o evidències disponibles sobre els efectes d'aquestes polítiques. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2013 (Informes breus ; 45) (Informes breus. Educació)  
7.
64 p, 559.7 KB Indicators for a broad and bold post-2015 agenda : a comprehensive approach to educational development / Verger, Antoni, autor (Globalisation, Education and Social Policies) ; Bonal, Xavier, autor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Zancajo, Adrià, autor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
This report reviews the conceptual debates and existing data sources that relate to three ambiguous and controversial targets included in the post-2015 education framework: Relevant Learning Outcomes; Knowledge, Skills, Values, and Attitudes (for education for global citizenship and sustainable development); and Teachers and Safe, Inclusive, and Effective Learning Environments.
[New York] : Open society foundations, [2015] (ESP Working paper series ; 6)  
8.
20 p, 480.0 KB Inducir a los pobres a superar su propia adversidad : la fuerza de una idea sobre la educación y la pobreza en Chile / Rambla, Xavier, 1966- ; Valiente, Òscar ; Verger, Antoni
Hoy en día, varios organismos internacionales han señalado que la desigualdad afecta normalmente a varias facetas de la actividad humana, entre ellas la educación (UNESCO, 2005), y perjudica significativamente tanto el logro de los objetivos de desarrollo como el crecimiento económico y la legitimidad política (PNUD, 2005). [...]
Barcelona: Fundació CIDOB, 2006 (Interrogar la actualidad, 13)
Globalización, educación y pobreza en América Latina: ¿Hacia una nueva agenda política?, 2006, p. 277-296  
9.
23 p, 216.1 KB La educación en tiempos de globalización : nuevas preguntas para las ciencias de la educación / Bonal, Xavier ; Tarabini-Castellani, Aina ; Verger, Antoni
Miño y Dávila Editores 2007 (Educación, Globalización y Desarrollo)
Globalización y Educación. Textos fundamentales, 2007  
10.
80 p, 3.6 MB The world bank's doublespeak on teachers: an analysis of ten years of lending and advice / Fontdevila, Clara (Globalisation, Education and Social Policies) ; Verger, Antoni (Globalisation, Education and Social Policies)
En las últimas décadas, el Banco Mundial se ha convertido en un actor central en la concepción de la agenda política global en materia de educación y participa cada vez más en la educación hasta el punto de haberse convertido en el mayor proveedor de fondos externos para el sector. [...]
Au cours de ces dernières décennies, la Banque mondiale est devenue un acteur central dans l'élaboration du programme politique mondial pour l'éducation, un domaine dans lequel elle joue un rôle de plus en plus prépondérant, au point d'être considérée aujourd'hui comme l'un des plus grands bailleurs de fonds extérieur pour ce secteur. [...]

Brussels Education International 2016  

Libros y colecciones : Encontrados 11 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Documentos de investigación Encontrados 10 registros  
1.
100 p, 2.6 MB School Autonomy with Accountability (SAWA) policies in Brazil : the role of School Leadership in Mediating Educational Reforms / Mentini, Laura ; Verger, Antoni, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
School Autonomy With Accountability policies (SAWA) have been adopted in Brazil during the 1990s through forms of decentralization, school autonomy and the use of large-scale assessments for accountability purposes. [...]
2018 (Treballs de màster i postgrau. Màster en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global (GLOBED))  
2.
18 p, 535.9 KB Aprender a evaluar : una mirada al operativo APRENDER en Argentina / Cordero Pohludka, Leonardo Andrés ; Verger, Antoni, supervisor acadèmic ; González, Sheila, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El artículo aborda el proceso de adopción del operativo de evaluación estandarizada "Aprender" en Argentina, que se inició en el año 2016. Para ello se analizan los factores económicos, políticos, culturales, institucionales y sociales que fueron determinantes a lo largo de las distintas etapas de la adopción, a la vez que se identifican los actores -locales y globales- involucrados y se los vincula con las distintas teorías sobre transferencia y difusión de políticas. [...]
L'article aborda el procés d'adopció de l'operatiu d'avaluació estandarditzada "Aprendre" a Argentina, que es va iniciar l'any 2016. Per a això s'analitzen els factors econòmics, polítics, culturals, institucionals i socials que van ser determinants al llarg de les diferents etapes de l'adopció, alhora que s'identifiquen els actors -locals i globals- involucrats i se'ls vincula amb les diferents teories sobre transferència i difusió de polítiques. [...]
The article addresses the process of adopting the standardized evaluation operation "Aprender" in Argentina, which began in 2016. For this purpose, the economic, political, cultural, institutional and social factors that were determinant throughout the different stages of the adoption are analyzed, while the actors -local and global- involved are identified and linked to the different theories about transfer and dissemination of policies. [...]

2019  
3.
346 p, 5.9 MB On the edge of the knife: The establishment of public-private partnerships in education. England and Portugal (1980-2015) / Flores Vieira e Silva, Isabel Cristina, autor. ; Verger, Antoni, supervisor acadèmic. ; Chaves Carreiras, Maria Helena, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia.
Les Aliances Públiques Privades han constituït una estratègia adoptada pels governs per compartir responsabilitat, controlar costos i augmentar l'eficiència a través de la implementació de mecanismes de competència. [...]
Las Alianzas Públicas Privadas han constituido una estrategia adoptada por los gobiernos para compartir responsabilidad, controlar costos y aumentar la eficiencia a través de la implementación de mecanismos de competencia. [...]
Public-Private Partnerships have been a strategy adopted by governments to share responsibility with the private sector, control public spending and enhance efficiency through market competition. Education has been no exception to this trend, yet it happens differently across the countries. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
4.
409 p, 25.6 MB Alianzas público-privadas en educación : un análisis de la política de subvenciones a escuelas privadas en barrios desfavorecidos de la Ciudad de Buenos Aires / Moschetti, Mauro, autor. ; Verger, Antoni, supervisor acadèmic. ; Pàmies Rovira, Jordi, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social.
La premisa de que el sector privado cuenta con más capacidad para ofrecer educación de calidad a un menor costo ha cobrado recientemente un nuevo impulso a partir de la difusión de distintas formas de alianzas público-privadas (PPP). [...]
The premise that the private sector has more capacity to offer quality education at a lower cost has recently received a new impetus from the diffusion of different forms of public-private partnerships (PPP). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
5.
429 p, 6.7 MB Las Escuelas ante el mercado : análisis de las respuestas de la oferta escolar en un entorno de competencia: el caso de Chile / Zancajo, Adrià, autor ; Bonal, Xavier, supervisor acadèmic ; Verger, Antoni, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
Desde la década los ochenta, las reformas de mercado en educación han sido adoptadas en diversos países. Este tipo de políticas sitúa la elección de las familias y la competencia entre las escuelas en el centro de su ontología, convirtiéndose en los mecanismos principales que deben permitir la mejorar la calidad de los sistemas educativos. [...]
Since the 1980s, market reforms in education have been adopted in a number of countries. This type of policy places the choice of families and competition between schools as the main mechanisms to improve the quality of education systems. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017  
6.
275 p, 2.7 MB La agenda educativa pos-neoliberal. Alternativas de cambio en Bolivia y Paraguay / Talavera Reyes, Claudia, autor ; Bonal, Xavier, supervisor acadèmic ; Verger, Antoni, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
Esta investigación se proyecta y delinea entre finales de 2011 y principios de 2012, en pleno momento de desarrollo y despliegue de los procesos de cambio político en América del Sur. En ese contexto, empieza a inquietarme el modo en que la educación se estaría transformando o se podría, -y quizá debería- transformar a partir de tales cambios. [...]
This research project was outlined between late 2011 and early 2012, precisely during a moment of development and deployment of political change processes in South America. In this context, I am concerned with how education could be transformed or, and perhaps should be transformed, from such changes. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
7.
65 p, 1.7 MB Manual para el estudio de la privatización educativa en América Latina / Moschetti, Mauro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo principal del documento es ofrecer una serie de herramientas conceptuales y metodológicas con las que profundizar en la investigación del fenómeno de la privatización educativa en América Latina. [...]
Brussels Education International 2017  
8.
100 p, 2.0 MB La privatización educativa en América Latina : una cartografía de políticas, tendencias y trayectorias / Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moschetti, Mauro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona)
La privatización de la educación es un fenómeno global que se presenta de forma especialmente acusada en algunas regiones del planeta. América Latina es la región en que la privatización de la provisión educativa ha crecido de forma más pronunciada y constante en las últimas décadas. [...]
Brussels Education International 2017  
9.
82 p, 3.6 MB Public-private partnerships in Colombian education: the equity and quality impications of "Colegios en concesión" / Termes, Andreu (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Zancajo, Adrià (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López, Lizeth, col. (Fundación Escuela Desarrollo) ; Ramírez, Yenny C., col. (Fundación Escuela Desarrollo) ; Sierram Angélica, col. (Fundación Escuela Desarrollo)
Charter schools are one of the most iconic public-private partnership (PPP) formulas in education. Nonetheless, despite charter school programs having been implemented in some countries for decades and their global diffusion, evidence on their impact in education systems is far from conclusive. [...]
2015 (ESP Working paper series ; 66)  
10.
427 p, 2.7 MB L'AGCS i la política de l'educació : anàlisi dels factors de liberalització en l'educació superior / Verger, Antoni ; Rambla, Xavier, 1966- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Subirats, Marina, 1943- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
L'Acord General de Comerç de Serveis (AGCS) introdueix complexitat en l'escenari de governança global de l'educació. Des de que aquest acord fou creat en el marc de l'Organització Mundial del Comerç (OMC) a l'any 1995, una sèrie d'actors i lògiques no-convencionals en el món de l'educació es troben involucrades en activitats de regulació educativa. [...]
The General Agreement on Trade in Services (GATS) introduces complexity in the global governance of education scenario. Since this agreement was created in the framework of the World Trade Organization in the year 1995, new non-conventional actors and extra-educative rationales are involved in activities of education regulation. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008  

Materiales académicos Encontrados 13 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
5 p, 107.1 KB Globalització, Polítiques Educatives i Desigualtats [44040] / Verger Planells, Antoni ; Bonal Sarró, Xavier ; García Gracia, Maribel ; Troiano Gomà, Helena ; Tarabini-Castellani Clemente, Aina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Este módulo explora el impacto de los procesos de globalización en los sistemas de enseñanza y las políticas educativas a escala internacional. Tiene como objetivos familiarizar a los estudiantes con los principales actores que intervienen en la definición de la agenda educativa global, identificar las principales políticas y reformas educativas que se expanden y estandarizan a escala mundial y subrayar sus efectos principales sobre las desigualdades sociales y educativas y sobre la pobreza. [...]
2019-20
Política Social, Treball i Benestar [1419]
3 documentos
2.
6 p, 116.3 KB Pràcticum I [102065] / Troiano Gomà, Helena ; Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa ; Scandurra, Rosario ; Salat Llorente, Esther ; Rodríguez Gómez, David ; Armengol Asparo, Maria Carme ; González Motos, Sheila ; Muñoz Moreno, José Luís ; Verger Planells, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les pràctiques de segon tenen per objectiu fonamental que els estudiants, en grup, prenguin un primer contacte com a futurs professionals amb un centre escolar i facin una observació de caràcter global de tres aspectes fonamentals: l'entorn social de l'escola, una aproximació rigorosa i sistemàtica a l'observació i anàlisi a la realitat educativa i organitzativa d'un centre escolar i del funcionament i dinàmiques de l'aula. [...]
Objetivos generales: 1. Analizar la relación entre el entorno social y el escolar y las relaciones sociales que se dan en el seno de la escuela, con especial referencia a las desigualdades de género. [...]

2019-20
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
3.
5 p, 107.3 KB Política educativa [101159] / Verger Planells, Antoni ; Papanastasiou, Natalie ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
1. Introduir una varietat de perspectives teòriques i metodològiques amb les que analitzar processos de política educativa, els seus continguts i resultats. 2. Oferir una perspectiva internacional a l'estudi de política educativa (ens centrarem en el rol d'organitzacions internacionals, estudis de casos internacionals i bases de dades internacionals) i desenvolupar un enfocament de governança global per a l'anàlisi de polítiques. [...]
1. Introducir una variedad de perspectivas teóricas y metodológicas con las que analizar procesos de política educativa, sus contenidos y resultados. 2. Ofrecer una perspectiva internacional al estudio de política educativa (nos centraremos en el rol de organizaciones internacionales, estudios de casos internacionales y bases de datos internacionales) y desarrollar un enfoque de gobernanza global para el análisis de políticas. [...]

2019-20
Grau en Sociologia [1361]
3 documentos
4.
5 p, 81.7 KB Política educativa [101159] / Verger Planells, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
1. Introduir una varietat de perspectives teòriques i metodològiques amb les que analitzar processos de política educativa, els seus continguts i resultats. 2. Oferir una perspectiva internacional a l'estudi de política educativa (ens centrarem en el rol d'organitzacions internacionals, estudis de casos internacionals i bases de dades internacionals) i desenvolupar un enfocament de governança global per a l'anàlisi de polítiques. [...]
2018-19
Grau en Sociologia [1361]
2 documentos
5.
5 p, 83.5 KB Globalització, Polítiques Educatives i Desigualtats [44040] / Bonal Sarró, Xavier ; García Gracia, Maribel ; Troiano Gomà, Helena ; Verger Planells, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Este módulo explora el impacto de los procesos de globalización en los sistemas de enseñanza y las políticas educativas a escala internacional. Tiene como objetivos familiarizar a los estudiantes con los principales actores que intervienen en la definición de la agenda educativa global, identificar las principales políticas y reformas educativas que se expanden y estandarizan a escala mundial y subrayar sus efectos principales sobre las desigualdades sociales y educativas y sobre la pobreza. [...]
2018-19
Política Social, Treball i Benestar [1419]  
6.
8 p, 36.6 KB Política educativa [101159] / Verger Planells, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
1. Introduce a variety of theoretical and methodological perspectives that can be used to examine education policy reform, processes, contents and outcomes. 2. Provide an international perspective to education policy change (focus on international organizations, international case studies and international data-bases) and develop a global governance approach to policy analysis. [...]
2015-16
Grau en Sociologia [819]  
7.
13 p, 557.6 KB Globalització, Polítiques Educatives i Desigualtats [42720] / Bonal, Xavier ; Verger Planells, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Este módulo tiene por objetivo transmitir los conocimientos básicos acerca de la relación entre los cambios asociados a los procesos de globalización (económica, política y cultural), las tendencias de política educativa a escala internacional, nacional y local, así como su impacto sobre las desigualdades sociales. [...]
2012-13
Màster Universitari en Política Social, Treball i Benestar [1120]  
8.
8 p, 115.3 KB Política educativa [101159] / Verger Planells, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
1. Introduce a variety of theoretical and methodological perspectives that can be used to examine education policy reform, processes, contents and outcomes. 2. Provide an international perspective to education policy change (focus on international organizations, international case studies and international data-bases) and develop a global governance approach to policy analysis. [...]
2014-15
Grau en Sociologia [819]  
9.
8 p, 115.8 KB Política educativa [101159] / Verger Planells, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
1. Introduce a variety of theoretical and methodological perspectives that can be used to examine education policy reform, processes, contents and outcomes. 2. Provide an international perspective to education policy change (focus on international organizations, international case studies and international data-bases) and develop a global governance approach to policy analysis. [...]
2013-14  
10.
7 p, 810.7 KB Globalització, Polítiques Educatives i Desigualtats [42720] / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Verger, Antoni ; García, Maribel ; Rambla, Xavier ; Troiano, Helena ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
2012-13
Màster Universitari en Política Social, Treball i Benestar [1120]  

Materiales académicos : Encontrados 13 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Vea también: autores con nombres similares
9 Verger, Antoni,
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.