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Artículos, Encontrados 10 registros
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1.
8 p, 441.2 KB Prevalencia de la sintomatología del Síndrome de Asperger y variables asociadas en preescolares españoles / Araujo Jiménez, Eva Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonillo Martín, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Canals, Josefa (Universitat Rovira i Virgili) ; Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; Domènech Llaberia, Edelmira (Universitat Autònoma de Barcelona)
El Síndrome de Asperger (AS) forma parte del espectro de trastornos autistas, su estudio es reciente para el caso de edades tempranas. El objetivo de esta investigación es determinar la prevalencia de los síntomas del AS en población preescolar general, rural y urbana en preescolares de España. [...]
Asperger’s Syndrome (AS) forms part of the whole spectrum of autistic disorders. Until recently it has not been studied in early ages. The aim of this study is to determine the AS’s prevalence of symptoms in general preschool, rural and urban population. [...]

2012 - 10.14349/rlp.v44i2.1032
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 44, Núm. 2 (2012) , p. 67-74  
2.
11 p, 2.7 MB Sintomatología ansiosa y estilos de crianza en una muestra clínica de preescolares / Palafox Luévano, Iliana Noemí (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; Pla, Esther (Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoz (Olot)) ; Pi, Maite (Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoz (Girona)) ; Ruiz, Gloria (Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoz (Sabadell)) ; Domènech, Edelmira (Universitat Autònoma de Barcelona)
La relación entre ios trastornos de ansiedad y los estilos parentales es un tema de creciente interés desde hace varias décadas, principalmente en grupos de edad escotar. En el presente trabajo se ha analizado la relación entre la sintomatología ansiosa que presentan un grupo de escolares clínicamente referidos, los estilos de crianza parentales y el estado de salud paterno. [...]
The relationship between anxiety disorders and parenting styles has been a topic of growing interest over the past decades, mostly in school age groups. The present work analyzes the relationship between anxious symptomatology in a sample of clinically referred preschoolers, parenting styles and parents' health. [...]

2008
Ansiedad y estrés, Vol. 14, núm. 1(2008) , p. 71-80  
3.
15 p, 332.2 KB The factorial structure of the 41-item version of the Screen for Child Anxiety Related Emotional Disorders (SCARED) in a Spanish population of 8 to 12 years-old / Vigil Colet, Andreu (Universitat Rovira i Virgili) ; Canals i Sans, Josepa (Universitat Rovira i Virgili) ; Cosí, Sandra (Universitat Rovira i Virgili) ; Lorenzo Seva, Urbano (Universitat Rovira i Virgili) ; Ferrando Piera, Pere Joan (Universitat Rovira i Virgili) ; Hernández Martínez, Carmen (Universitat Rovira i Virgili) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; Domènech, Edelmira (Universitat Autònoma de Barcelona)
On this instrumental study we intend to analyse the factorial structure of the Screen for Child Anxiety Related Emotional Disorders (SCARED) in a Spanish sample using exploratory and confirmatory factorial analysis. [...]
El presente estudio instrumental pretende analizar la estructura factorial del Screen for Child Anxiety Related Emotional Disorders (SCARED) en una muestra española utilizando tanto análisis factorial exploratorio como confirmatorio. [...]

2009
International Journal of Clinical and Health Psychology, Vol. 9, núm. 2 (2009) , p. 313-327  
4.
16 p, 207.5 KB Attention, memory, and verbal learning and their relation to schizotypal traits in unaffected parents of schizophrenic patients / Caparrós Caparrós, Beatriz (Universitat de Girona) ; Barrantes-Vidal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; Obiols Llandrich, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelon)
The main objective of this ex post facto study is to compare the differences in cognitive functions and their relation to schizotypal personality traits between a group of unaffected parents of schizophrenic patients and a control group. [...]
El objetivo principal de este estudio ex post facto es comparar las diferencias de las alteraciones cognitivas y su relación con los rasgos de la personalidad esquizotípica entre un grupo de padres no afectados de pacientes esquizofrénicos y un grupo control. [...]

2008
International Journal of Clinical and Health Psychology, Vol. 8, núm. 1 (2008) , p. 37-52  
5.
12 p, 240.4 KB Psychometric properties of the EATQ-R among a sample of Catalan-speaking Spanish adolescents. / Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; González Carrasco, Mònica (Universitat de Girona. Departament de Psicologia) ; Gras Pérez, María Eugenia (Universitat de Girona. Departament de Psicologia) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Casas Aznar, Ferran (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
The few studies that have been conducted into the psychometric properties of the EATQ-R, even fewer for the longer version, highlight the fact that its structure differs from that of the original. The aim of this study is to translate and adapt the long version of the EATQ-R to Catalan, study its internal consistency and convergent and factorial validity, and compare differences in the EATQ-R by age and gender. [...]
2015 - 10.11144/Javeriana.upsy14-2.ppea
Universitas psychologica, Vol. 14, núm. 2 (2015)  
6.
6 p, 135.2 KB Comportamiento perturbador en la adolescencia y su relación con el temperamento y los estilos de afrontamiento / Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; González Carrasco, Mònica (Universitat de Girona) ; García Moreno, Yolanda (Universitat de Girona) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Casas Aznar, Ferran (Universitat de Girona)
Partiendo de la clasificación del DSM-IV TR que aglutina, bajo la etiqueta de trastornos del comportamiento perturbador, el trastorno de conducta antisocial y el trastorno negativista desafiante, se ha realizado un estudio con dos objetivos: a) conocer las diferencias en la sintomatología del trastorno del comportamiento perturbador durante la adolescencia en función del género, la edad y la ubicación del centro escolar; y b) analizar las relaciones entre las variables temperamentales y de afrontamiento con las dimensiones psicopatológicas de conducta antisocial y negativista desafiante. [...]
Employing the DSM-IV TR classification, which classifies both antisocial behavior disorder and oppositional defiant disorder under the label of disruptive behavior disorder, a study was conducted with two aims: a) to determine the symptomatological differences of disruptive behavior disorder in adolescence depending on gender, age and school location, and b) to analyse the relationships between temperament, coping and the psychopathological dimensions of antisocial and oppositional defiant behavior. [...]

2012
Psicothema, Vol. 24, núm. 4 (2012) , p. 567-572  
7.
6 p, 131.4 KB Comorbilidad entre los factores de ansiedad del SCARED y la sintomatología depresiva en niños de 8-12 años / Romero Acosta, Kelly (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Canals i Sans, Josepa (Universitat Rovira i Virgili) ; Hernández Martínez, Carmen (Universitat Rovira i Virgili) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; Domènech, Edelmira (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo de este estudio fue examinar la comorbilidad entre los factores de ansiedad del SCARED y síntomas depresivos en niños de 8-12 años. 792 niñas y 715 niños completaron el Screen for Child Anxiety Related Emotional Disorder (SCARED), el Children’s Depression Inventory (CDI) y un cuestionario de datos sociodemográficos. [...]
The aim of this study was to examine the comorbidity between the SCARED anxiety factors and depressive symptoms in 8-12-year-old children. Participants were 792 girls and 715 boys, who completed: the 41-ítem version of the Screen for Child Anxiety Related Emotional Disorder (SCARED), the Children’s Depression Inventory (CDI) and a Socio-demographic questionnaire. [...]

2010
Psicothema, Vol. 22, núm. 4 (2010) , p. 613-618  
8.
5 p, 129.9 KB Evaluación de la sintomatología negativista desafiante en niños de seis a ocho años : concordancia entre padres y maestros / Angulo Rincón, Rosalba (Universidad de Pamplona (Colòmbia)) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonillo Martín, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; Corcoll Champredonde, Agnès (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Rodríguez, Gustavo A. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Zepeda Burgos, Raquel Marina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pérez, Neuza Cristina dos Santos (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Carbonés, Jaume (Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagógica)
El objetivo principal de este estudio es conocer el grado de concordancia entre los informes proporcionados por padres y maestros acerca de la sintomatología negativista desafiante en niños en edad escolar (6-8 años). [...]
The main goal of this study is to determine the degree of agreement between the reports provided by parents and teachers about oppositional defiant symptoms in school children between the ages of 6 and 8 years. [...]

2010
Psicothema, Vol. 22, núm. 3 (2010) , p. 455-459  
9.
6 p, 61.3 KB Evaluación de la psicopatología del preescolar mediante el Early Childhood Inventory-4 (ECI-4) : concordancia entre padres y maestros / Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Canals i Sans, Josepa (Universitat Rovira i Virgili) ; Esparó Hidalgo, Griselda (Universitat Rovira i Virgili) ; Ballespí Sola, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Domènech, Edelmira (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo principal de este estudio es conocer la concordancia entre informantes, padres y maestros, en cada una de las dimensiones o categorías diagnósticas del Early Childhood Inventory-4 (ECI-4). [...]
The main purpose of this study is to determine the level of agreement among parents and teachers as informants in each one of the dimensions or diagnostic categories of the Early Childhood Inventory-4 (ECI-4). [...]

2008
Psicothema, Vol. 20, núm. 3 (2008) , p. 481-486  
10.
5 p, 33.1 KB Evaluación de la severidad de la ideación suicida autoinformada en escolares de 8 a 12 años / Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Domènech, Edelmira (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo de este estudio es la evaluación de la ideación suicida infantil y su severidad a partir de la información proporcionada por el propio niño. Para ello se ha aplicado el Children’s Depression Inventory a una muestra representativa de 361 escolares de edades comprendidas entre los 8 y 12 años. [...]
The aim of this study is to assess the severity of self-report child suicidal ideation. The Children’s Depression Inventory was administered to random sample of 361 school children aged 8 to 12 years-old. [...]

2000
Psicothema, Vol. 12, núm. 4 (2000) , p. 594-598  

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