Resultats globals: 45 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 4 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Materials acadèmics, 36 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
7 p, 841.5 KB Ryming the Rythm and Measuring the Metre : Pooling Music & Language in the Classroom / Viladot, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Casals Ibañez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Songs are part of the teaching-learning processes of the language. However, music can contribute much more, in line with the proposals of the European Music Portfolio project: A Creative Way into Languages (EMP-L). [...]
Les cançons formen part dels processos d'ensenyament-aprenentatge de la llengua. Amb tot, la música pot aportar molt més, en la línia de les propostes del projecte European Music Portfolio: A Creative Way into Languages (EMP-L). [...]
Las canciones forman parte de los procesos de enseñanza-aprendizaje de la lengua. Con todo, la música puede aportar mucho más, en la línea de las propuestas del proyecto European Music Portfolio: A Creative Way into Languages (EMP-L). [...]

2018 - 10.5565/rev/clil.6
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 37-43 (Articles)  
2.
14 p, 561.1 KB Impacto de la Educación Musical : una revisión de la literatura científica / Carrillo Aguilera, Carmen (Universitat Internacional de Catalunya) ; Viladot, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Pérez Moreno, Jèssica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Este artículo estudia el impacto de la educación musical cursada en las enseñanzas obligatorias a partir de una revisión de la literatura académica existente. La búsqueda en bases de datos especializadas proporcionó un total de 25 artículos publicados durante el periodo 2005 - 2016. [...]
This paper examines the impact of school music education through an academic literature review. The search in specialized databases provided a total of 25 papers published during 2005 - 2016. The analysis revealed two categories in relation to impact: IN, that included those issues within the discipline, and OUT, with implications beyond it. [...]

2017 - 10.5209/RECIEM.54828
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, Vol. 14 (2017) , p. 61-74  
3.
12 p, 106.7 KB Análisis del discurso en un aula de música : introducción del concepto de notas con líneas adicionales / Viladot, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Gómez Alemany, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Evolutiva, Bàsica i de l'Educació) ; Malagarriga i Rovira, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
En este trabajo se explora el estudio de la interacción en el aula a través del análisis del discurso como medio para comprender el proceso de enseñanza-aprendizaje de la música, concretamente la introducción del concepto notas con líneas adicionales. [...]
In this study, we explore classroom interaction through discourse analysis as a tool to understand music learning, in particular, the introduction of a particular musical concept. For this purpose, we analysed a conversation held within a twelve 9-10 years old students in relation to the concept of notes on ledger lines. [...]

2008
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, Vol. 5 (2008) , p. 1-12  
4.
18 p, 725.9 KB De la poesia a la composició musical col·lectiva : una experiència a l'escola de música / Viladot, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Aquest article s'emmarca en un context d'innovació didàctica i de recerca a l'escola de música. Concretament, s'exposa el model didàctic en relació a una composició musical col·lectiva que caracteritza l'experiència duta a terme a l'aula de 3r elemental (alumnat de 10-11 anys), i que pren com a punt de partida el poema Els ous ferrats, de Miquel Martí i Pol. [...]
Este artículo se enmarca en un contexto de innovación didáctica y de investigación en la escuela de música. Concretamente, se expone el modelo didáctico en relación a una composición musical colectiva que caracteriza la experiencia llevada a cabo en el aula de 3º elemental (alumnado de 10-11 años), y que toma como punto de partida el poema Els ous ferrats, del poeta catalán Miquel Martí i Pol. [...]
Cet article est encadré dans un contexte d'innovation pédagogique et de recherche dans les écoles de musique. On y décrit le modèle didactique suivi pour l'élaboration d'une composition musicale réalisée collectivement par un groupe d'élèves de 10-11 ans (niveau de 3ème élémentaire), qui prend comme point de départ le poème Els ous ferrats de l'écrivain catalan Miquel Martí i Pol. [...]
This article is set in the context of educational innovation and research in music schools. Specifically, it describes a didactic model relatd to collective musical composition, the focus of a project carried out with pupils aged 10 to 11 years old which took the poem Els ous ferrats (Fried Eggs) by the Catalan writer Miquel Martí I Pol as its starting point. [...]

2012
Temps d'educació, Núm. 42 (2012) , p. 93-110  

Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
5 p, 27.9 KB Más allá de la canción : propuestas musicales para la enseñanza-aprendizaje en clase de lengua extranjera / Viladot, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Casals Ibañez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 296-300  

Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
292 p, 4.2 MB Les Estratègies d'aprenentatge en un context de composició musical col·lectiva en infants de 7 i 8 anys / Fontdevila Sibat, Irene, autor ; Viladot, Laia, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió de la Música, Arts Plàstiques i l'Educació Corporal
Històricament, pel conjunt de variables que entren en joc en els mecanismes d'ensenyament i aprenentatge, la definició i categorització del concepte d'estratègia ha esdevingut en sí mateixa un motiu de discussió teòrica abordat per un gran nombre de matèries i d'enfocaments. [...]
Historically, defining learning strategies, as a matter of theory, has been a complex issue for the complexity of operations involved in learning and teaching processes. During the '90, there was a large number of theoretical contributions mostly from cognitive psychology and sociocontructivism perspectives, that assumed that mental representations of the reality started with tools, materials and social meanings and operations through which the knowledge is built. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
2.
148 p, 6.1 MB Intervención educativa musical en niños con dificultades de atención / García-Huidobro Vergara, Francisco ; Blanch Gelabert, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Viladot, Laia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
La present tesi doctoral parteix de la idea que la música pot aportar beneficis a les persones. En aquest sentit, la recerca pretén analitzar la implementació d'una Intervenció Educativa Musical (IEM) a dos nens amb un marcat dèficit atencional quan cursaven segon de primària. [...]
La presente tesis doctoral parte de la idea de que la música puede aportar beneficios a las personas. En este sentido, la investigación pretende analizar la implementación de una Intervención Educativa Musical (IEM) a dos niños con un marcado déficit atencional, cuando cursaban segundo de primaria. [...]
The following thesis is based on the idea that music can provide benefits on people. In this sense, this investigation pretends to analyze the implementation of an Educative Musical Intervention (EMI) on two second grade boys seriously affected by an attention deficit disorder. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
2 documents
3.
18 p, 999.9 KB La influència de la vivència corporal en la representació gràfica de la música en infants de 5-6 anys / Gimeno Alsina, Marta ; Viladot, Laia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La multimodalitat possibilita una major vivència i interiorització entorn un fenomen, a la vegada que els diferents llenguatges són una eina clau per comprendre l'organització dels infants entorn el fenomen. [...]
Multimodality allows a greater internalization environment and experience a phenomenon, while the different kinds of languages are an essential factor for understanding the organization of the children around this phenomenon. [...]

2014
Grau en Educació infantil [847]  
4.
49 p, 2.5 MB Estratègies de notació musical espontània en infants de 4 a 5 anys / Rodríguez de la Rosa, Marina ; Viladot, Laia , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El dibuix ens ofereix la possibilitat de fer una lectura de com s'estructura el pensament dels infants. En aquest treball estudiem quines estratègies posen en pràctica infants de 4 a 5 anys per a representar gràfica i espontàniament una audició. [...]
2013
Grau en Educació infantil [847]  

Materials acadèmics 36 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 109.5 KB Pràcticum [44309] / Margallo Gonzalez, Ana Maria ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Sanahuja Gavaldà, José María ; Masats Viladoms, Maria Dolors ; González Monfort, Neus ; Couso Lagaron, Digna Maria ; Viladot Vallverdu, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'estructura del mòdul és comuna a totes les especialitats, tot i que el coordinador/a de pràctiques de cada especialitat proporcionarà informació sobre les concrecions del mòdul a cada especialitat. [...]
La estructura del módulo es la misma en todas las especialidades aunque el/la coordinador/a de prácticas de cada especialidad proporcionará información sobre las concreciones del módulo a cada especialidad. [...]

2020-21
3 documents
2.
7 p, 111.5 KB Treball de Final de Màster [43665] / Margallo Gonzalez, Ana Maria ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Sanahuja Gavaldà, José María ; Masats Viladoms, Maria Dolors ; González Monfort, Neus ; Couso Lagaron, Digna Maria ; Viladot Vallverdu, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'estructura del mòdul és comuna a totes les especialitats, encara que el seu contingut i desenvolupament està relacionat amb el mòdul de pràctiques de cada especialitat. El Treball de Fi de Màster (TFM) és un treball d'indagació a l'aula, d'aprofundiment i reflexió teòrica o de projecte d'innovació concebut com una activitat d'autoformació. [...]
La estructura del módulo es común a todas las especialidades, aunque su contenido y desarrollo se relaciona con el módulo de prácticas de cada especialidad. El Trabajo Final de Máster (TFM) constituye un trabajo de indagación en el aula o de profundización y reflexión teórica, y se concibe como una actividad autoformativa. [...]

2020-21
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [1141]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [1216]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [1217]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [1218]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [930]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [931]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [932]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [933]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [934]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [935]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [936]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [937]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [940]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, For [941]
3 documents
3.
9 p, 126.2 KB Didàctica de la Música [44322] / Viladot Vallverdu, Laia ; Getino Díez, Julia ; Escoda Domenech, Joan ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest bloc mostrarà el destacat paper que la música hauria de desenvolupar en l'etapa d'educació secundària, així com l'aportació de models i recursos per a la docència en aquest context. Per això, es posarà l'accent en la formació didàctica i la reflexió sobre l'acció, tot i que també es contemplarà certa formació musical i cultural com a base necessària per a la pràctica docent de qualitat. [...]
Este bloque mostrará el destacado papel que la música debería desarrollar en la etapa de educación secundaria, así como la aportación de modelos y recursos para la docencia en este contexto. Por ello, se hará hincapié en la formación didáctica y la reflexión sobre la acción, aunque también se contemplará cierta formación musical y cultural como base necesaria para la práctica docente de calidad. [...]

2020-21
3 documents
4.
7 p, 117.6 KB Didàctica de la Música [40825] / Viladot Vallverdu, Laia ; Casals Ibáñez, Albert ; Perez Moreno, Jessica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura mostrarà el destacat paper que la música hauria de desenvolupar al llarg del cilce vital (sobretot en relació a l'educació reglada), així com l'aportació de models i recursos per a les diferents etapes educatives i contextos formals d'aprenentatge. [...]
. Apropiarse de diferentes teorías y concepciones del aprendizaje como herramienta para el análisis y reflexión de la propia ta · Comprender los procesos comunicativos que hacen posible enseñar y aprender. [...]

2020-21
Màster Universitari en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga [1381]
3 documents
5.
5 p, 107.3 KB Didàctica de la Música en l'Etapa d'Educació Infantil II [104076] / Viladot Vallverdu, Laia ; Pujol Corominas, Blanca ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Contextualització: L'assignatura mostrarà el destacat paper que la música hauria de desenvolupar en l'etapa d'educació infantil, així com l'aportació de models i recursos per a aquesta etapa. L'assignatura, tot i posar l'accent en la formació didàctica, contempla també la formació musical i cultural dels estudiants com a base necessària per a la pràctica docent de qualitat. [...]
Contextualitzación: La asignatura mostrará el destacado papel que la música tendría que tener en la etapa de educación infantil, así cómo la aportación de modelos y recursos para esta etapa. La asignatura, a pesar de poner el acento en la formación didáctica, contempla también la formación musical y cultural de los estudiantes como base necesaria para la práctica docente de calidad. [...]

2020-21
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació infantil [847]
3 documents
6.
5 p, 106.7 KB Projectes musicals en educació infantil [102008] / Viladot Vallverdu, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Contextualització L'assignatura mostrarà l'àrea de música com a nucli generador que promou projectes i activitats interdisciplinàries a l'etapa infantil. Objectius formatius Conèixer i desenvolupar en primera persona la metodologia de treball per projectes en relació a l'àrea de música Descobrir relacions que es poden establir entre la música (o art sonor) i altres àrees de coneixement. [...]
Contextualitzación La asignatura mostrará el área de música como núcleo generador que promueve proyectos y actividades interdisciplinarias en la etapa infantil. Objetivos formativos Conocer y desarrollar en primera persona la metodología de trabajo por proyectos en relación con el área de música, Descubrir relaciones que se pueden establecer entre la música (o arte sonoro) y otras áreas de conocimiento, Adquirir herramientas para el diseño de proyectos teniendo en cuenta la naturalesa del hecho musical y las relaciones con otras áreas. [...]

2020-21
Grau en Educació infantil [847]
3 documents
7.
6 p, 112.9 KB Didàctica de la Música [40825] / Viladot Vallverdu, Laia ; Godall Castell, Pere ; Casals Ibáñez, Albert ; Perez Moreno, Jessica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
· Apropiar-se de diferents teories i concepcions de l'aprenentatge com a eina per a l'anàlisi i reflexió de la pròpia tasca docent. · Comprendre els processos comunicatius que fan possible ensenyar i aprendre. [...]
. Apropiarse de diferentes teorías y concepciones del aprendizaje como herramienta para el análisis y reflexión de la propia ta · Comprender los procesos comunicativos que hacen posible enseñar y aprender. [...]

2019-20
Màster Universitari en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga [1381]
3 documents
8.
5 p, 106.0 KB Projectes musicals en educació infantil [102008] / Viladot Vallverdu, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Contextualització L'assignatura mostrarà l'àrea de música com a nucli generador que promou projectes i activitats interdisciplinàries a l'etapa infantil. Objectius formatius Conèixer i desenvolupar en primera persona la metodologia de treball per projectes en relació a l'àrea de música Descobrir relacions que es poden establir entre la música (o art sonor) i altres àrees de coneixement. [...]
Contextualitzación La asignatura mostrará el área de música como núcleo generador que promueve proyectos y actividades interdisciplinarias en la etapa infantil. Objetivos formativos Conocer y desarrollar en primera persona la metodología de trabajo por proyectos en relación con el área de música, Descubrir relaciones que se pueden establecer entre la música (o arte sonoro) y otras áreas de conocimiento, Adquirir herramientas para el diseño de proyectos teniendo en cuenta la naturalesa del hecho musical y las relaciones con otras áreas. [...]

2019-20
Grau en Educació infantil [847]
3 documents
9.
5 p, 104.8 KB Didàctica de la Música en l'Etapa d'Educació Infantil I [104075] / Viladot Vallverdu, Laia ; Pujol Corominas, Blanca ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Contextualització L'assignatura mostrarà el destacat paper que la música hauria de desenvolupar en l'etapa d'educació infantil, així com l'aportació de models i recursos didàctics per a aquesta etapa. [...]
Contextualitzación La asignatura mostrará el destacado paper que la música tendría que tener en la etapa de educación infantil, así cómo la aportación de modelos y recursos para esta etapa. La asignatura, a pesar de poner el acento en la formación didáctica, contempla también la formación musical y cultural de los estudiantes como base necesaria para la práctica docente de calidad. [...]

2019-20
Grau en Educació infantil [847]
3 documents
10.
6 p, 110.3 KB Pràcticum III [102020] / Viladot Vallverdu, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Contextualització: Les pràctiques de tercer (Practicum III) estan pensades perquè l'alumnat adquireixi una visió general del cicle 3-6 d'Educació Infantil i dels processos educatius que tenen lloc en el mateix. [...]
contextualización: Las prácticas de tercero (Practicum III) están pensadas para que los alumnos adquieran una visión general del ciclo 3-6 de Educación Infantil y de los procesos educativos que tienen lugar en el mismo. [...]

2019-20
Grau en Educació infantil [847]
3 documents

Materials acadèmics : 36 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
1 Viladot, Laia ,
3 Viladot, Laia,
1 Viladot, Lluís
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.