Resultats globals: 8 registres trobats en 0.03 segons.
Materials de curs, 4 registres trobats
Articles, 4 registres trobats
Materials de curs 4 registres trobats  
1.
13 p, 228.6 KB Geografia d'Àsia [101522] / Vilaró i Güell, Miquel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
2009-10
Traducció i Interpretació [822]  
2.
13 p, 228.6 KB Geografia d'Àsia [101522] / Vilaró i Güell, Miquel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
2009-10
Estudis de l'Àsia Oriental [823]  
3.
4 p, 86.7 KB Geografia física, humana i econòmica d'Àsia Oriental [25535] / Vilaró i Güell, Miquel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
2009-10
Llicenciat en Estudis d'Àsia Oriental [531]  
4.
13 p, 228.7 KB Geografia d'Àsia [101522] / Vilaró i Güell, Miquel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
2009-10
Llicenciat en Traducció i Interpretació (Anglès) [555]  

Articles 4 registres trobats  
1.
4 p, 73.2 KB Ressenyes / Vilaró i Güell, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Obra ressenyada: José Luís VILLANOVA, El protectorado de España en Marruecos: organización política y territorial. Barcelona: Bellaterra, 2004.
2005
Documents d'anàlisi geogràfica, N.46 (2005) , p. 178-181  
2.
15 p, 95.8 KB Los avatares de la primera expedición misionera a las posesiones españolas del Golfo de Guinea a cargo de los eclesiásticos ilustrados Jerónimo Mariano Usera y Alarcón y Juan del Cerro / Vilaró i Güell, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
En 1844, Jerónimo Mariano Usera y Alarcón recibió el encargo de fundar la primera misión católica en Fernando Poo, una vez tomada la decisión de iniciar el proceso definitivo de colonización después de 70 años de abandono por dudas sobre los negocios que podían hacerse en aquella desconocida colonia africana. [...]
In 1844, Jerónimo Mariano Usera y Alarcón received an assignment to found the first catholic mission in Fernando Poo, once the decision was definitively taken to start the process of colonisation after years of abandonment due to doubts over the financial rewards one could gain in the unknown African country. [...]

2009
Hispania nova, Num. 9 (2009) , p. 1-15  
3.
20 p, 316.7 KB Las acciones del gobernador José de Barrasa en los litigios territoriales con Francia en Río Muni / Vilaró i Güell, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
En el contexto inmediato a la Conferencia de Berlín de 1885, el acuerdo tácito al que finalmente llegaron Alemania y Francia de situar en el río Campo el límite de sus respectivas colonias en la región del Muni, ignorando la frágil soberanía española allí ejercida, ocasionó numerosos incidentes entre España y Francia, incluso después de que ambas «naciones amigas» pactasen un statu quo permanente en tanto no se resolviese por la vía diplomática el deslinde definitivo de sus fronteras. [...]
En el context immediat a la Conferència de Berlin de 1885, l’acord tàcit al qual finalment van arribar França i Alemanya de situar en el riu Campo el llindar de les fronteres mútues a la regió del Muni, fent cas omís de la feble sobirania que Espanya hi exercia, va donar lloc a nombrosos incidents entre Espanya i França, àdhuc després que totes dues «nacions amigues» pactessin un statu quo permanent, mentre no es resolgués per via diplomàtica el traçat definitiu de les seves fronteres. [...]
Dans le contexte immédiat de la Conférence de Berlin de 1885, l’accord tacite atteint finalement pour l’Allemagne et la France de situer au río Campo les limites de leurs colonies respectives à la région du Muni, en ignorant la fragile souveraineté espagnole là exercée, a provoqué de nombreux incidents entre l’Espagne et la France, même après que les deux «pays amis» se sont mis d’accord sur un statu quo, en attendant une solution diplomatique à la délimitation définitive de leurs frontières. [...]
In the context of the Berlin Conference of 1885, the agreement finally reached by Germany and France to establish the boundaries of the countries’ respective colonies at the River Campo of the Muni region ignored Spanish sovereignty over the region. [...]

2012 - 10.5565/rev/dag.174
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 58, Núm. 2 (maig-agost 2012) , p. 265-284  
4.
9 p, 446.3 KB Una reflexió i una proposta relatives a l’ensenyament de la geografia en el marc de l’assignatura de ciències socials / Vilaró i Güell, Miquel
El propòsit de repensar l’assignatura de ciències socials dins de l’ensenyament secundari obligatori (ESO), per transformar-la en un marc coherent d’aprenentatge que doni cabuda, més enllà de la divisió habitual entre geografia i història, al conjunt de les disciplines que integren els estudis socials, porta l’autor a reflexionar sobre el paper que pot tenir la geografia en la vertebració dels nous continguts i, alhora, a plantejar la necessitat d’integrar plenament la matèria en un projecte interdisciplinari que la doti de significació i utilitat.
El propósito de repensar la asignatura de ciencias sociales dentro de la enseñanza secundaria obligatoria (ESO), para transformarla en un marco coherente de aprendizaje que dé cabida, más allá de la división habitual entre geografía e historia, al conjunto de las disciplinas que integran los estudios sociales, lleva al autor a reflexionar sobre el papel que puede desempeñar la geografía en la vertebración de los nuevos contenidos y, a la vez, a plantear la necesidad de integrar plenamente la materia a un proyecto interdisciplinario de significación y utilidad.
Le propos de repenser la matière de sciences sociales dans l’enseignement secondaire obligatoire (ESO), avec le but de la transformer en un outil cohérent d’apprentissage qui fait possible, au-delà de la division habituelle entre géographie et histoire, à l’ensemble des disciplines qu’intègrent les études sociales, conduit l’auteur à réfléchir sur le possible rôle de la géographie dans l’articulation des nouveaux contenus, et à la fois à considérer le besoin d’intégrer pleinement la matière dans un projet interdisciplinaire qui la dotera de signification et utilité.
The purpose of rethinking the course on Social Sciences taught within Mandatory Secondary Education in order to develop a coherent framework for learning that integrates social sciences and goes beyond the traditional divide between Geography and History brings the author to think about the role that Geography can play in the building of new curricular contents, and, at the same time, stress the need to integrate Geography within an interdisciplinary project that gives Geography significance and usefulness.

2010
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 56, Núm. 2 (2010) , p. 357-365  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.