Results overview: Found 61 records in 0.02 seconds.
Articles, 15 records found
Research literature, 1 records found
Course materials, 45 records found
Articles 15 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
3 p, 132.7 KB Ressenyes / Villanueva, Maria (Villanueva i Margalef) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Obra ressenyada: Costis HADJIMICHALIS ; David SADLER (eds:), Europe at the margins. New Mosaics of Inequality. Chichester: European Science Foundation; John Wiley and Sons, 1995.
1997
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 30 (1997) , p. 246-248  
2.
10 p, 534.0 KB Enseñar geografía en la educación secundaria : nuevos objetivos, nuevas competencias. Un estudio de caso. / Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; Villanueva, Maria (Villanueva i Margalef) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
La necesidad creciente de una educación que forme ciudadanos con opinión propia y capaces de actuar ante los fenómenos y problemas de su sociedad debería plantear a los docentes una serie de cuestiones acerca de su profesión y del papel de las enseñanzas que imparten: ¿cómo adquieren los alumnos las competencias necesarias? En el caso de la geografía, pueden añadirse unos interrogantes más: ¿Existe un lugar específico para la geografía en la educación secundaria? ¿Están los profesores formados para hacer de la enseñanza de la geografía este saber útil que la sociedad demanda? Este trabajo analiza un estudio sobre los perfiles profesionales de los profesores de geografía (formación científica y profesional, preferencias temáticas, uso de recursos docentes utilizados en el desarrollo de las clases) y sus puntos de vista sobre la función educativa de la geografía en el curriculum escolar. [...]
Lately, there is an increasing social need to educate competent citizens able to act and react in front of their society problems and questions. This fact should raise to the teachers, questions not only about their own profession but also on the role of the subjects they teach. [...]

2007
Enseñanza de las ciencias sociales, Vol. 6 (2007) , p. 159-168  
3.
21 p, 747.5 KB Piotr Aleksejevic Kropotkin : allò que hauria d'ésser la geografia / Villanueva, Maria (Villanueva i Margalef) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Cet article, publié en 1885, est une excellente synthèse de la pensée de son auteur. Il y expose sa conception de la géographie comme science dans un moment de grand progres dans le domaine scientifique et, de facon particulière, la potentialité formative et pédagogique qu'elle peut mettre en oeuvre en tant que discipline scolaire. [...]
This article, first published in 1885, could be considered an excellent synthesis of Kropotkin's thought. He defines, in a moment of a great uprise of natural sciences, his conception of geography as a science, stressing its educational and pedagogical potentiality as a subject in the school curriculum. [...]
Este articulo, publicado en 1885, es una excelente síntesis del pensamiento del autor. En él expone su concepción de la geografia como ciencia en un momento de grandes avances en el terreno científico y, muy especialmente, el potencial formativo y pedagógico que puede desempeñar como asignatura escolar. [...]
Aquest article, publicat el 1885, és una síntesi excel·lent del pensament de l'autor. Kropotkin hi exposa la seva concepció de la geografia com a ciència, en un moment de grans avenços en el terreny científic i també, d'una manera especial, el potencial informatiu i pedagògic que pot exercir com a assignatura escolar. [...]

1988
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 13 (1988) p. 103-125  
4.
2 p, 86.2 KB Ressenyes / Villanueva, Maria (Villanueva i Margalef) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Index de les obres ressenyades: David HICKS ; Miriam STEINER, Making global connexions. A world studies workbook.
1990
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 16 (1990) p. 150-151  
5.
22 p, 499.1 KB Vint-i-cinc anys de difusió de la recerca geogràfica : anàlisi bibliomètrica de la revista Documents d'Anàlisi Geogràfica / Durà Guimerà, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Oliveras González, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Villanueva, Maria (Villanueva i Margalef) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
L'article desenvolupa una anàlisi bibliomètrica dels quaranta-nou números de la revista DOCUMENTS D'ANÀLISI GEOGRÀFICA (DAG) publicats fins ara (1982-2007). El sistema de mesura emprat per fer-ne l'anàlisi és el de productivitat, mitjançant el qual s'ha definit un conjunt de variables relacionades amb la freqüència; la producció i la col·laboració dels autors; la procedència institucional; la temàtica; l'àrea i l'escala d'estudi, i la llengua. [...]
El artículo desarrolla un análisis bibliométrico de los cuarenta y nueve números de la revista DOCUMENTS D'ANÀLISI GEOGRÀFICA (DAG) publicados hasta el momento (1982-2007). El sistema de medida utilizado en el análisis es el de productividad, por el cual se han definido un conjunto de variables sobre la frecuencia; la producción y la colaboración de los autores; la procedencia institucional; la temática; el área y la escala de estudio, y la lengua. [...]
L'article développe une analyse bibliométrique des 49 numéros de la revue DOCUMENTS D'ANÀLISI GEOGRÀFICA (DAG) publiés jusqu'à présent (1982-2007). Le système de mesure utilisé dans l'analyse est de productivité, par lequel on a défini un ensemble de variables sur la fréquence, la production et la collaboration des auteurs, l'origine institutionnelle, thématique, secteur et échelle d'étude, et langue. [...]
This paper develops a bibliometric analysis of the journal DOCUMENTS D'ANÀLISI GEOGRÀFICA (DAG) from 1982 to 2007 (49 issues). The analysis has been carried out using the «productivity measures» methodology which includes a set of variables on frequency, authors' production and collaboration, institution, subject, area and scale of study, and language of the articles. [...]

2007
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 50 (2007) p. 29-50  
6.
3 p, 80.7 KB Reunió de la Comissió sobre Educació Geogràfica de la Unió Geogràfica Internacional (Sitges, 25-31 d'agost de 1986) / Ascón i Borrás, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Villanueva, Maria (Villanueva i Margalef) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
La Commission sur l'Éducation Géographique de l'Union Géographique Internationale a tenu sa réunjon a Sitges pendant la dernitre semaine d'aoiit 1986. Le sujet était (Education géographique et société) et les communications présentées traitaient principalement des questions comme les expériences didactiques, l'application des nouvelles techonologies dans l'enseignement géographique et la recherche en didactique.
The Commission on Geographical Education of the International Geographical Union held its meeting at Sitges the last week of august 1986. The theme was (Geographical education and society) and the papers could be classified in three main subjects: teaching experiences, applications of new technologies in geographical education and research on didactics.

1987
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 10 (1987) p. 119-121  
7.
2 p, 71.8 KB Ressenyes / Villanueva, Maria (Villanueva i Margalef)
Index de les obres ressenyades: Teaching Geography for a better world. Edició a càrrec de J. Fien i R. Gerber.
1987
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 11 (1987) p. 162-163  
8.
9 p, 282.3 KB Notes a l'entorn de la III Conferència Nacional de "World Studies 8-13" / Villanueva, Maria (Villanueva i Margalef) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Au Royaume Uni, le World Studies Project a ete un programme d'etude en Sciences Sociales particulierernent novateur dans les annees 70 et 80. L'article en question retrace ses objectifs pedagogiques ainsi que les probltmes posés par sa mise en place. [...]
The social science curriculum project for cornpulsory education, denorninated ((World Studies Project)) is considered one of the most important innovations in education in the United Kingdom during the 70's and 80's. [...]
El proyecto curricular de Ciencias Sociales para la enseñanza obligatoria World Studies Project, ha sido considerado uno de los mas innovadores de los años 70 y 80 en el Reino Unido. El articulo es una introducción a los objetivos pedagógicos del proyecto y los problemas planteados en su desarrollo a lo largo de dos decadas asi como una reflexión sobre los temas abordados en la 111 Conferencia Nacional, del Proyecto World Studies 8-13, celebrada en Lancaster del 13 al 16 de julio de 1989.
El projecte curricular de Ciències Socials conegut com a World Studies Project, ha estat considerat un dels més innovadors dels anys 70 i 80 al Regne Unit. L'article és una introducció als seus objectius pedagogics i als problemes plantejats al llarg del seu desenvolupament aixo com una reflexió sobre els temas abordats en la 111 Conferencia Nacional del World Studies 8-13, celebrada a Lancaster del 13 al 16 de juliol de 1989.

1990
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 16 (1990) p. 127-135  
9.
2 p, 79.2 KB Ressenyes / Villanueva, Maria (Villanueva i Margalef)
Index de les obres ressenyades: P. KNOX ; J. AGNEW, The geography of the world economy.
1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 19-20 (1992) p. 282-283  
10.
4 p, 114.8 KB Notícia del I Congrés Català de Geografia / Villanueva, Maria (Villanueva i Margalef) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Le I Congrès Catalan de Géographie s'est tenu de l'11 au 15 mars 1991 pour offrir, pour la premiere fois, un forum de recontres et échaiges à tous les proffessionnels de la géographie en Catalogne, autant à ceux qui travaillent dans des dévartements universitaires comme à ceux, he pius en pius nombreux,qui exercent leur métier dans d'autres secteurs.
The 1st Catalan Geographical Congress took place from 11th to 15th March 1991. It represented a place of meeting and exchange for all professionals in Geography, those working in university departments and those working in other fields where Geography is rapidly gaining a steady presence.

1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 19-20 (1992) p. 259-262  

Articles : 15 records found   1 - 10next  jump to record:
Research literature 1 records found  
1.
589 p, 2.8 MB La exclusionary rule de EE.UU. Y la prueba ilícita penal de España. Perfiles jurisprudenciales comparativos. / Alcaide González, José Manuel ; Navarro Villanueva, María Carmen, 1968-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona,) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat
La tesis del autor José Manuel Alcaide González, titulada la "LA EXCLUSIONARY RULE DE EEUU Y LA PRUEBA ILÍCITA PENAL DE ESPAÑA. PERFILES JURISPRUDENCIALES COMPARATIVOS", pretende ser una investigación jurídica de estudio y comparación de la institución procesal de la prueba ilícita o prueba inconstitucional de España con su homóloga de los EE. [...]
The thesis of the author José Manuel Alcaide Gonzalez, entitled the "THE U. S. EXCLUSIONARY RULE AND THE ILLEGAL CRIMINAL EVIDENCE OF SPAIN. JURISPRUDENTIAL COMPARATIVE PROFILES ", is intended as a legal research study and comparison of the procedural institution of illegal evidence or unconstitutional in Spain with his U. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Course materials 45 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
6 p, 104.8 KB Els Judicis Penals [102204] / Navarro Villanueva, María Carmen ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
L'assignatura pretén que l'estudiant conegui quina és l'estructura del procés penal espanyol i quins són els diferents tipus de judicis penals. En aquest sentit, l'assignatura persegueix que l'estudiant aprengui quines són les diferents parts que poden intervenir en un procés penal, quins òrgans judicials seran competents, quines mesures cautelars poden adoptar-se així com les diligències d'instrucció que poden ser acordades i els mitjans de prova que poden ser practicats, entre altres temes. [...]
La asignatura pretende que el estudiante conozca cuál es la estructura del proceso penal español y cuáles son los diferentes tipos de juicios penales. En este sentido, la asignatura persigue que el estudiante aprenda cuáles son las diferentes partes que pueden intervenir en un proceso penal, qué órganos judiciales serán competentes, qué medidas cautelares pueden adoptarse así como las diligencias de instrucción que pueden ser acordadas y los medios de prueba que pueden ser practicados, entre otros temas. [...]

2019-20
Grau en Dret [949]
3 documents
2.
6 p, 107.0 KB Dret penitenciari [100458] / Navarro Villanueva, María Carmen ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Aquesta assignatura té com a objectiu principal dotar a l'estudiant dels coneixements necessaris perquè pugui redactar qualsevol informe per l'Administració Penitenciària o pel Jutge de Vigilància Penitenciària relatiu a la situació penitenciària d'una persona privada de llibertat i, especialment, sobre la concessió de beneficis penitenciaris referents al procediment sancionador, relatius a permisos de sortida o sobre la classificació penitenciària. [...]
El principal objetivo de la asignatura radica en dotar al estudiante de los conocimientos necesarios para estar en disposición de redactar cualquier informe dirigido a la Administración Penitenciaria o al Juez de Vigilancia Penitenciaria relativo a la situación penitenciaria de una persona privada de libertad y, especialmente, acerca de la concesión de beneficios penitenciarios, relativos al procedimiento disciplinario, a permisos de salida o sobre la clasificación penitenciaria. [...]

2019-20
Grau en Criminologia [805]
3 documents
3.
2 p, 1.5 MB Geografia d'Europa [21635] / Villanueva, Maria ; Prats, Maria ; Baylina, Mireia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1995-96
Llicenciat en Geografia [472]  
4.
5 p, 78.8 KB Dret processal penal [100457] / Navarro Villanueva, María Carmen ; Alarcón Gutiérrez, Juan Félix ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Com a objectiu principal, l'assignatura persegueix que l'estudiant pugui explicar a qualsevol persona l'estructura bàsica del nostre sistema processal penal. Especialment, es pretén que l'estudiant pugui assessorar a la persona imputada/acusada en un procés penal de l'estructura d'aquest, dels òrgans judicials i les parts que poden intervenir i en el seu cas, dels recursos que pot interposar en cas de sentència condemnatòria. [...]
The main goal of this course is that the student could be able to explain to anyone the basic structure of our Criminal process system. Especially it is intended that the student could be able to provide information to a defendant Criminal process about its structure, the different kinds of Courts, the parties that can be involved and about the legal appeals against the judgment. [...]
Como objetivo principal, la asignatura persigue que el estudiante sea capaz de entender y explicar a cualquier persona la estructura básica de nuestro sistema procesal penal. Especialmente, se pretende que el alumno pueda asesorar a la persona imputada/acusada en un proceso penal de la estructura del mismo, de los órganos judiciales que pueden intervenir así como de las partes procesales y, en su caso, de los recursos que podrá interponer en caso de sentencia condenatoria. [...]

2018-19
Grau en Criminologia [805]
3 documents
5.
6 p, 82.6 KB Dret penitenciari [100458] / Navarro Villanueva, María Carmen ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Aquesta assignatura té com a objectiu principal dotar a l'estudiant dels coneixements necessaris perquè pugui redactar qualsevol informe per l'Administració Penitenciària o pel Jutge de Vigilància Penitenciària relatiu a la situació penitenciària d'una persona privada de llibertat i, especialment, sobre la concessió de beneficis penitenciaris referents al procediment sancionador, relatius a permisos de sortida o sobre la classificació penitenciària. [...]
The main objective of the course consists in providing the student with the basic knowledge to be able to draft any report aimed to the Prison's Administration or to the Judge responsible for the enforcement of judgments relating to the situation of incarcerated people and, especially, about their access to prison privileges; to prison day-release permits or permissions to leave the prison; the disciplinary procedure or about the penitentiary classification. [...]
El principal objetivo de la asignatura radica en dotar al estudiante de los conocimientos necesarios para estar en disposición de redactar cualquier informe dirigido a la Administración Penitenciaria o al Juez de Vigilancia Penitenciaria relativo a la situación penitenciaria de una persona privada de libertad y, especialmente, acerca de la concesión de beneficios penitenciarios, relativos al procedimiento disciplinario, a permisos de salida o sobre la clasificación penitenciaria. [...]

2018-19
Grau en Criminologia [805]
3 documents
6.
5 p, 73.4 KB Els Judicis Penals [102204] / Navarro Villanueva, María Carmen ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
L'assignatura pretén que l'estudiant conegui quina és l'estructura del procés penal espanyol i quins són els diferents tipus de judicis penals. D'altra banda, l'assignatura persegueix que l'estudiant aprengui quines són les diferents parts que poden intervenir en un procés penal, quins òrgans judicials seran competents, quines mesures cautelars poden adoptar-se així com les diligències d'instrucció que poden ser acordades i els mitjans de prova que poden ser practicats, entre altres temes.
The main goal of this course is that the student could be able to understand the basic structure of our Criminal process system. Especially it is intended that the student could be able to provide information to an accused person in a Criminal process or to the victim of a crime about its structure, the different kinds of Courts, the parties that can be involved and about the legal appeals against the judgment.
La asignatura pretende que el estudiante conozca cuál es la estructura del proceso penal español y cuáles son los diferentes tipos de juicios penales. Por otra parte, la asignatura persigue que el estudiante aprenda cuáles son las diferentes partes que pueden intervenir en un proceso penal, qué órganos judiciales serán competentes, qué medidas cautelares pueden adoptarse así como las diligencias de instrucción que pueden ser acordadas y los medios de prueba que pueden ser practicados, entre otros temas.

2018-19
Grau en Dret [949]
3 documents
7.
6 p, 79.7 KB Dret processal penal [100457] / Navarro Villanueva, María Carmen ; Alarcón Gutiérrez, Juan Félix ; Libano Beristain, Arantza ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Com a objectiu principal, l'assignatura persegueix que l'estudiant pugui explicar a qualsevol persona l'estructura bàsica del nostre sistema processal penal. Especialment, es pretén que l'estudiant pugui assessorar a la persona imputada/acusada en un procés penal de l'estructura d'aquest, dels òrgans judicials i les parts que poden intervenir i, en el seu cas, dels recursos que pot interposar en cas de sentència condemnatòria. [...]
The main goal of this course is that the student could be able to explain to anyone the basic structure of our Criminal process system. Especially it is intended that the student could be able to provide information to an accused person in a Criminal process about its structure, the different kinds of Courts, the parties that can be involved and about the legal appeals against the judgment. [...]
Como objetivo principal, la asignatura persigue que el estudiante sea capaz de entender y explicar a cualquier persona la estructura básica de nuestro sistema procesal penal. Especialmente, se pretende que el alumno pueda asesorar a la persona imputada/acusada en un proceso penal de la estructura del mismo, de los órganos judiciales que pueden intervenir así como de las partes procesales y, en su caso, de los recursos que podrá interponer en caso de sentencia condenatoria. [...]

2017-18
Grau en Criminologia [805]
3 documents
8.
6 p, 79.3 KB Dret penitenciari [100458] / Navarro Villanueva, María Carmen ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Aquesta assignatura té com a objectiu principal dotar a l'estudiant dels coneixements necessaris perquè pugui redactar qualsevol informe per l'Administració Penitenciària o pel Jutge de Vigilància Penitenciària relatiu a la situació penitenciària d'una persona privada de llibertat i, especialment, sobre la concessió de beneficis penitenciaris referents al procediment sancionador, relatius a permisos de sortida o sobre la classificació penitenciària. [...]
The main objective of the course consists in providing the student with the basic knowledge to be able to draft any report aimed to the Prison's Administration or to the Judge responsible for the enforcement of judgments relating to the situation of incarcerated people and, especially, about their access to prison privileges; to prison day-release permits or permissions to leave the prison; the disciplinary procedure or about the penitentiary classification. [...]
El principal objetivo de la asignatura radica en dotar al estudiante de los conocimientos necesarios para estar en disposición de redactar cualquier informe dirigido a la Administración Penitenciaria o al Juez de Vigilancia Penitenciaria relativo a la situación penitenciaria de una persona privada de libertad y, especialmente, acerca de la concesión de beneficios penitenciarios, relativos al procedimiento disciplinario, a permisos de salida o sobre la clasificación penitenciaria. [...]

2017-18
Grau en Criminologia [805]
3 documents
9.
5 p, 76.6 KB Dret Processal II [102206] / Reynal Querol, Nuria ; Cachón Cadenas, Manuel-Jesús ; Ruíz Soto, Pedro ; Alarcón Gutiérrez, Juan Félix ; Navarro Villanueva, María Carmen ; Fauria Planas, Albert ; Ruiz de la Fuente, Maria Consuelo ; Orriols García, Santiago ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
L'objectiu essencial d'aquesta assignatura és el coneixement i comprensió, d'una banda, de les fases d'impugnació, cautelar i d'execució del procés civil i, de l'altra, dels aspectes generals del procés penal.
El objetivo esencial de esta asignatura es el conocimiento y comprensión, por una parte, de las fases de impugnación, cautelar y de ejecución del proceso civil y, por otro, los aspectos generales del proceso penal.

2017-18
Grau en Dret [949]
2 documents
10.
5 p, 72.9 KB Els Judicis Penals [102204] / Navarro Villanueva, María Carmen ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
L'assignatura pretén que l'estudiant conegui quina és l'estructura del procés penal espanyol i quins són els diferents tipus de judicis penals. D'altra banda, l'assignatura persegueix que l'estudiant aprengui quines són les diferents parts que poden intervenir en un procés penal, quins òrgans judicials seran competents, quines mesures cautelars poden adoptar-se així com les diligències d'instrucció que poden ser acordades i els mitjans de prova que poden ser practicats, entre altres temes.
La asignatura pretende que el estudiante conozca cuál es la estructura del proceso penal español y cuáles son los diferentes tipos de juicios penales. Por otra parte, la asignatura persigue que el estudiante aprenda cuáles son las diferentes partes que pueden intervenir en un proceso penal, qué órganos judiciales serán competentes, qué medidas cautelares pueden adoptarse así como las diligencias de instrucción que pueden ser acordadas y los medios de prueba que pueden ser practicados, entre otros temas.

2017-18
Grau en Dret [949]
2 documents

Course materials : 45 records found   1 - 10nextend  jump to record:
See also: similar author names
29 Villanueva, M.
18 Villanueva, M.,
1 Villanueva, Maite
34 Villanueva, María
3 Villanueva, Merce
3 Villanueva, Mercè
2 Villanueva, Mikel
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.