No exact match found for de la Osa, Nuria, using de la Osa Nuria instead...
Results overview: Found 132 records in 0.09 seconds.
Articles, 56 records found
Contributions to meetings and congresses, 2 records found
Research literature, 5 records found
Course materials, 69 records found
Articles 56 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
43 p, 2.1 MB Long-term exposure to greenspace and anxiety from preschool and primary school children / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Navarro, J. B (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Valentí, Antonia (Barcelona Institute for Global Health (ISGlobal)) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Dadvand, Payam (Barcelona Institute for Global Health (ISGlobal))
Exposure to greenspace has been associated with mental health benefits in children; however, the available evidence for such an association with anxiety is still scarce. This longitudinal study aimed to evaluate that association on a community cohort of 539 children, from Barcelona province, followed from 3 to 11 years. [...]
2023 - 10.1016/j.jenvp.2023.102207
Journal of Environmental Psychology, 2023  
2.
25 p, 979.9 KB Psychometric properties of the Alabama Parenting Questionnaire - Preschool revision (APQ-Pr) in 3 year-old Spanish preschoolers / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Doménech Massons, José M (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Parenting practices should be assessed and taken into account at an early age, since it is well documented that they are strongly related to children's development. This study provides data on the psychometric properties of a Spanish version of the Alabama Parenting Questionnaire for Preschool children (APQ-Pr). [...]
2014 - 10.1007/s10826-013-9730-5
Journal of child and family studies, Vol. 23 (2014) , p. 776-784  
3.
31 p, 454.5 KB Inventory of Callous-Unemotional Traits in a Community Sample of Preschoolers / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Doménech Massons, José M (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
The purpose of this study was to test the factor structure of the Inventory of Callous-Unemotional Traits (ICU; Frick, 2004) and to study the relation between the derived dimensions and external variables in a community sample of preschool children. [...]
2013 - 10.1080/15374416.2012.734221
Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology, Vol. 42 Num 1 (2013) , p. 91-105  
4.
37 p, 1.2 MB Dimensions of oppositional defiant disorder in 3-year-old preschoolers / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Doménech Massons, José M (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut
Background: To test the factor structure of oppositional defiant disorder (ODD) symptoms and to study the relationships between the proposed dimensions and external variables in a community sample of preschool children. [...]
2012 - 10.1111/j.1469-7610.2012.02545.x
Journal of child psychology and psychiatry and allied disciplines, Vol. 53 (2012) , p. 1128-1138  
5.
31 p, 508.6 KB Behavior Rating Inventory of Executive Functioning-Preschool (BRIEF-P) Applied to Teachers : Psychometric Properties and Usefulness for Disruptive Disorders in 3-Year-Old preschoolers / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Doménech Massons, José M (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut
Objective: We provide validation data on the Behavior Rating Inventory of Executive Functioning-Preschool version (BRIEF-P) in preschool children. Method: Teachers of a community sample of six hundred and twenty 3-year-olds, who were followed up at age 4, responded to the BRIEF-P, and parents and children answered different psychological measures. [...]
2015 - 10.1177/1087054712466439
Journal of Attention Disorders, Vol. 19 Núm. 6 (2015) , p. 476-488  
6.
30 p, 335.8 KB Psychometric properties of the Strengths and Difficulties Questionnaire in 3 year-old preschoolers / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Doménech Massons, José M (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
We provide the first validation data on the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ3-4), a brief screening tool for behavioral and emotional problems, in preschool children. Parents of a community sample of 1341 Spanish 3-year-olds and teachers of a sample of 622 children responded to the SDQ3-4 and different measures of psychopathology. [...]
2013 - 10.1016/j.comppsych.2012.07.009
Comprehensive Psychiatry, Vol. 54 Num 3 (April 2013) , p. 282-291  
7.
24 p, 637.1 KB Greenspace exposure and obsessive-compulsive symptomatology in schoolchildren / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Navarro, J. B (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Alonso García, Lucía (Barcelona Institute for Global Health (ISGlobal)) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Ambrós, Albert (Barcelona Institute for Global Health (ISGlobal)) ; Ubalde, Mònica (Barcelona Institute for Global Health (ISGlobal)) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Dadvand, Payam (Barcelona Institute for Global Health (ISGlobal)) ; Universitat Pompeu Fabra. CIBER Epidemiología y Salud Pública
Green environments are associated with improved child brain development and mental health. We study cross-sectionally the association of the availability of greenspace at home and school with obsessive-compulsive behaviors (OCB) in primary schoolchildren. [...]
2022 - 10.1177/00139165221095384
Environment and Behavior, Vol. 54 (2022) , p. 893-916  
8.
33 p, 366.4 KB Age and Sex-specific Cut-off Scores for the Teacher-report Inventory of Callous Unemotional Traits on Children / Pueyo, Natalia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Navarro, J. B.. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
This longitudinal study aims to provide meaningful cut-off scores for total score of the teacher-rated Inventory of Callous Unemotional Traits (ICU) from the preschool age until early adolescence, separately by age and sex. [...]
2022 - 10.1037/pas0001125
Psychological Assessment, 2022  
9.
43 p, 351.1 KB Describing Callous Unemotional Traits and Stressful Life Event Trajectories : Differences on Risk Factors and Mental Health Outcomes from the Age of 3 to 10 / Pueyo, Natalia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Navarro, J. B.. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Callous Unemotional (CU) traits are associated with different environmental risk factors, such as negative stressful life events (SLE). The most common studied SLE associated with CU trait has been childhood maltreatment, but less is known about how other SLE impact the development of CU traits. [...]
2022 - 10.1017/SJP.2022.13
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 25 (2022) , p. e17  
10.
12 p, 1.4 MB Reciprocal relations between dimensions of oppositional defiant problems and callous-unemotional traits / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Navarro, J. B.. (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Trepat, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Wichstrøm, Lars (Norwegian University of Science and Technology. Department of Psychology) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
Although irritability, headstrong/defiant behavior, and callous-unemotional traits (CU traits) often co-occur, the prospective associations between them are not well known. A general population sample of 622 children was followed up yearly from ages 3 to 12 years and assessed using dimensional measures of irritability, headstrong/defiant, and CU traits with teacher provided information. [...]
2022 - 10.1007/s10802-022-00910-8
Journal of abnormal child psychology, 2022  

Articles : 56 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 2 records found  
1.
1 p, 483.8 KB The prevalence of DSM-IV disorders in a community sample of 3-year-old Spanish children / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Core Salut Mental
2014
Seminari del CORE: Vulnerabilitat, Resiliència i Biomarcadors en Psicopatologia. Barcelona, 1er : 2014
2 documents
2.
1 p, 6.5 MB Unitat d'epidemiologia i diagnòstic en psicopatologia del desenvolupament / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Martín, Virginia (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Core Salut Mental
2014
Seminari del CORE: Vulnerabilitat, Resiliència i Biomarcadors en Psicopatologia. Barcelona, 1er : 2014
2 documents

Research literature 5 records found  
1.
124 p, 1.4 MB Quimioterapia para el cáncer de mama y deterioro cognitivo : un estudio observacional y longitudinal / Cerulla Torrente, Noemí ; Navarro, J. B, (José Blas) dir. ; Osa, Nuria de la, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
Objectiu: Estudiar i descriure el rendiment cognitiu en dones que han estat diagnosticades de càncer de mama de novo i han estat tractades amb quimioteràpia amb un règim de 5-fluorouracil, epirubicina i ciclofosfamida (FEC) amb o sense taxans (T) associats. [...]
Objetivo: Estudiar y describir el rendimiento cognitivo en mujeres que han sido diagnosticadas de cáncer de mama de novo y han sido tratadas con quimioterapia con un régimen de 5-fluorouracilo, epirubicina y ciclofosfamida (FEC) con o sin taxanos (T) asociados. [...]
Aim: To study and to describe the cognitive performance of women diagnosed with breast cancer de novo and treated with chemotherapy with a 5-fluorouracil, epirubicine and cyclophosphamide (FEC) regimen with or without added taxanes (T). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
2.
95 p, 8.1 MB Relación recíproca entre la psicopatología de los padres y el trastorno negativista desafiante de los hijos / Antúnez, Zayra ; Osa, Nuria de la, dir. ; Granero, Roser, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
El trastorno negativista desafiante (TND) es un trastorno del comportamiento caracterizado por conductas hostiles, desafiantes y oposicionistas hacia figuras de autoridad. Los niños con TND presentan patrones temperamentales con ciertas características particulares. [...]
Oppositional Defiant Disorder (ODD) is a behavioral disorder characterized by oppositional, defiant and hostile behavior toward adults and authority figures. Children with ODD have temperamental patterns with certain particular characteristics. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
3.
156 p, 2.4 MB Dificultades específicas de la regulación emocional en los adolescentes con TDAH: utilidad clínica de la escala DERS / Gómez Simón, Isabel ; Osa, Nuria de la, dir. ; Penelo Werner, Eva, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
El objetivo principal de esta tesis es ampliar el conocimiento sobre las dificultades específicas de regulación emocional del adolescente con Trastorno de Déficit de Atención e Hiperactividad (TDAH). [...]
The main goal of this thesis is to expand our knowledge of the specific emotion regulation difficulties of adolescents with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder (ADHD). For this purpose, firstly, we adapted and validated the Difficulties in Emotion Regulation Scale (DERS) in a sample of Spanish adolescents (n = 642). [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
4.
133 p, 2.3 MB Outcomes of psychological maltreatment in children / Vega Castelo, Ariadna de la ; Ezpeleta, Lourdes, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Osa, Nuria de la, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social
Introducción: El Maltrato Psicológico (MP) del niño y adolescente es el componente principal de todas las formas de abuso y negligencia y una de las mayores contribuciones al sufrimiento humano. Juega un rol importantísimo en la formación de trastornos mentales de niños y adultos y afecta a las relaciones interpersonales. [...]
Introduction: Psychological Maltreatment of children and adolescents is the main component of every kind of abuse and neglecting, and one of the biggest contributions to human suffering. It plays a very important role in the development of mental disorders in childhood and adolescence, and affects to interpersonal relationships. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
5.
134 p, 1.2 MB Experiencias maternas de violencia : psicopatologia y deterioro funcional en niñas, niños y adolescentes / Miranda Miranda, Jenniffer K. ; Osa, Nuria de la, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
La violencia contra las mujeres constituye una violación a los derechos humanos, un grave problema social y sanitario, que afecta no sólo la salud mental de las mujeres, sino que también el bienestar de sus hijas/os. [...]
Violence against women constitutes a violation of human rights, a serious social andhealth problem that affects not only women's mental health, but also their own children's well-being. Aim: to study the association between mothers' history of violence and their offspring'smental health problems; and to extend the knowledge on the role of individual, family andcontextual factors in this association. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Course materials 69 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
5 p, 106.4 KB Entrenament en Habilitats Bàsiques de Psicòleg General Sanitari [43418] / Osa Chaparro, Nuria de la ; Edo Izquierdo, Silvia ; Rovira Faixa, Tatiana ; Lacalle Sistere, Montserrat ; Mora Martínez, Martín ; Adam Torres, Gloria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és l'entrenament en les habilitats professionales bàsiques que ha de dominar qualsevol psicòleg general sanitari. Aquestes són fonamentalment habilitats de interacció directa amb els usuaris, tant en situacions diádiques com de grup (comunicació, resolució de conflictes, facilitació de la confiança i la cooperación, etc. [...]
The main objective is basic professional competencies training for sanitary psychologist practitioners. These are mainly communication competencies, both in individual and group situations, with users or other professionals (teams or multidisciplinary contexts). [...]
El objetivo de este módulo es el entrenamiento en las habilidades profesionales básicas que ha de dominar cualquier Psicólogo General Sanitario. Estas son fundamentalmete habilidades de interación directa en situaciones tanto diádicas como de grupo (comunicación, resolución de conflictos, facilitación de la confianza y la cooperación, etc. [...]

2023-24
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1507]
3 documents
2.
4 p, 98.8 KB Treball de Final de Màster [43883] / Osa Chaparro, Nuria de la ; Álvarez Moleiro, María ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En finalitzar el curs, l'alumne/a haurà de ser capaç de realitzar i redactar un treball de recerca empírica (12 crèdits )i el defensarà oralment.
Students will develop and write an empirical research project that will be presented in an oral examination in order to pass the subject (12 ECTS).
El estudiante realizará un trabajo de investigación empírica y lo defenderá oralmente (12 créditos ECTS).

2023-24
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
3 documents
3.
4 p, 100.5 KB Pràcticum de Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [43874] / Álvarez Moleiro, María ; Osa Chaparro, Nuria de la ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L' objtiu d'aquest mòdul és que l'estudiant aprengui les habilitats bàsiques de recerca observant les tasques que duran a terme els membres de l'equip d'investigació al qual s'incorpori i compartint algunes de les tasques de recerca de l'equip.
The objective of this module is for students to learn basic research skills observing the tasks carried out by the members of the research team in which they are incorporated and sharing some of the research tasks of the research team.
El objtivo de este módulo es que el estudiante aprenda las habilidades básicas de investigación observando las tareas que llevarán a cabo los miembros del equipo de investigación al que se incorpore y compartiendo algunas de las tareas de investigación del equipo.

2023-24
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
3 documents
4.
5 p, 106.6 KB Avaluació Psicològica Clínica en la Infància i l'Adolescència [102540] / Osa Chaparro, Nuria de la ; Guillamon Cano, Noemí ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En finalitzar l'assignatura, s'espera que l'estudiant sigui capaç de: Obtenir i identificar les dades més rellevants d'una història clínica infantil/adolescent a fi de formular hipòtesis de diagnòstic i planificar el procès d'avaluació. [...]
At the end of the semester the student is supposed to be able to do the following. Obtain and identify the main clinical information from the patient and family in order to plan the assessment process Know about the main assessment instruments: application and interpretation.
Al finalizar la asignatura, se espera que el estudiante sea capaz de: Obtener y identificar los datos más relevantes de una historia clínica infantil/adolescente con el fin de formular hipótesis de diagnóstico y planificar el proceso de evaluación. [...]

2023-24
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
5.
4 p, 104.8 KB Entrenament en Habilitats Bàsiques de Psicòleg General Sanitari [43418] / Osa, Nuria de la ; Edo Izquierdo, Sílvia ; Rovira Faixa, Tatiana ; Lacalle Sisteré, Montserrat ; Mora Martínez, Martín ; Adam Torres, Gloria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és l'entrenament en les habilitats professionales bàsiques que ha de dominar qualsevol psicòleg general sanitari. Aquestes són fonamentalment habilitats de interacció directa amb els usuaris, tant en situacions diádiques com de grup (comunicació, resolució de conflictes, facilitació de la confiança i la cooperación, etc. [...]
The main objective is basic professional competencies training for sanitary psychologist practitioners. These are mainly communication competencies, both in individual and group situations, with users or other professionals (teams or multidisciplinary contexts). [...]
El objetivo de este módulo es el entrenamiento en las habilidades profesionales básicas que ha de dominar cualquier Psicólogo General Sanitario. Estas son fundamentalmete habilidades de interación directa en situaciones tanto diádicas como de grupo (comunicación, resolución de conflictos, facilitación de la confianza y la cooperación, etc. [...]

2022-23
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1507]
3 documents
6.
4 p, 98.5 KB Treball de Final de Màster [43883] / Osa, Nuria de la ; Álvarez Moleiro, María ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En finalitzar el curs, l'alumne/a haurà de ser capaç de realitzar i redactar un treball de recerca empírica (12 crèdits )i el defensarà oralment.
Students will develop and write an empirical research project that will be presented in an oral examination in order to pass the subject (12 ECTS).
El estudiante realizará un trabajo de investigación empírica y lo defenderá oralmente (12 créditos ECTS).

2022-23
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
3 documents
7.
4 p, 100.4 KB Pràcticum de Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [43874] / Álvarez Moleiro, María ; Osa, Nuria de la ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L' objtiu d'aquest mòdul és que l'estudiant aprengui les habilitats bàsiques de recerca observant les tasques que duran a terme els membres de l'equip d'investigació al qual s'incorpori i compartint algunes de les tasques de recerca de l'equip.
The objective of this module is for students to learn basic research skills observing the tasks carried out by the members of the research team in which they are incorporated and sharing some of the research tasks of the research team.
El objtivo de este módulo es que el estudiante aprenda las habilidades básicas de investigación observando las tareas que llevarán a cabo los miembros del equipo de investigación al que se incorpore y compartiendo algunas de las tareas de investigación del equipo.

2022-23
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
3 documents
8.
4 p, 103.4 KB Avaluació Psicològica Clínica en la Infància i l'Adolescència [102540] / Osa, Nuria de la ; Guillamón Cano, Noemí ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En finalitzar l'assignatura, s'espera que l'estudiant sigui capaç de: Obtenir i identificar les dades més rellevants d'una història clínica infantil/adolescent a fi de formular hipòtesis de diagnòstic i planificar el procès d'avaluació. [...]
At the end of the semester the student is supposed to be able to do the following. Obtain and identify the main clinical information from the patient and family in order to plan the assessment process Know about the main assessment instruments: application and interpretation.
Al finalizar la asignatura, se espera que el estudiante sea capaz de: Obtener y identificar los datos más relevantes de una historia clínica infantil/adolescente con el fin de formular hipótesis de diagnóstico y planificar el proceso de evaluación. [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
9.
2 p, 1.2 MB Avaluació Psicologica [21136] / Cuxart, Francesc ; Osa, Nuria de la ; Medina, Pilar ; Pèrdrix, Dunia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1997-98
Llicenciat en Psicologia [444]  
10.
5 p, 108.6 KB Recerca Aplicada en Trastorns Mentals [43878] / Sánchez Carracedo, David ; Osa, Nuria de la ; Mora Giral, María Soledad ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és analitzar la investigació en trastorns mentals des del punt de vista de l'interès de la pregunta d'investigació, del seu impacte clínic i social, de les limitacions del plantejament fet, i de la seva difusió. [...]
The objective of this module is to analyze research on mental disorders from the point of view of the interest of the research question, its clinical and social impact, the limitations of the approach made, and its diffusion. [...]
El objetivo de este módulo es analizar la investigación en trastornos mentales desde el punto de vista del interés de la pregunta de investigación, de su impacto clínico y social, de las limitaciones del planteamiento realizado, y de su difusión. [...]

2021-22
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
3 documents

Course materials : 69 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.