Resultados globales: 350 registros encontrados en 0.01 segundos.
Documentos de investigación, Encontrados 5 registros
Materiales académicos, Encontrados 345 registros
Documentos de investigación Encontrados 5 registros  
1.
55 p, 2.2 MB Criteris d'anàlisi de cançons terapèutiques per a la rehabilitació de la disfonia infantil / Moreno Ruiz, Carla ; Presas Plaja, Immaculada ; Calaf, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La cançó infantil és un recurs polivalent a partir del qual és possible treballar diferents objectius d'intervenció logopèdica. En aquest treball es proposen uns criteris d'anàlisi de cançons infantils per al seu ús en la rehabilitació de la disfonia infantil. [...]
2016
Grau en Logopèdia [828]
Grau en Logopèdia [889]  
2.
44 p, 10.5 MB La demència per Cossos de Lewy, comparació del seu perfil lingüístic respecte la malaltia d'Alzheimer i la malaltia de Parkinson amb demència / Sebastián Lázaro, Diana ; Deus Yela, Juan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La Demència per Cossos de Lewy (DCL), una malaltia neurodegenerativa, és considerada la segona causa de demència degenerativa. En el present treball s'estableix el perfil lingüístic de la DCL i es compara vers el de la Malaltia d'Alzheimer (MA) i el de la Malaltia de Parkinson amb Demència (MPD); s'explora el perfil lingüístic d'una dona amb DCL i es compara amb l'evidència empírica. [...]
2015
Grau en Logopèdia [828]  
3.
58 p, 4.9 MB Parlem? : Programa de formació en el desenvolupament del llenguatge infantil per a les mestres d'una escola bressol / Ibáñez Vega, Lara ; Llistosella Cogolludo, Clara ; Pérez Ventayol, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En aquest treball expliquem el programa de formació que hem elaborat, dirigit a les mestres d'escola bressol, per tal que disposin dels coneixements actualitzats, les eines i els recursos per a potenciar el llenguatge que els infants estan adquirint en aquestes etapes inicials. [...]
2015
Grau en Logopèdia [828]  
4.
82 p, 5.2 MB Incidència d'una capacitació específica a auxiliars de geriatria sobre l'alimentació dels pacients amb disfàgia orofaríngia i demència / Bardinet Canto, Mélanie ; García Cabezas, Olga ; Sacristán, Dèlia ; Sauca Balart, Andreu, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La disfàgia orofaríngia (DOF) es defineix com la dificultat de transportar el bol alimentari des de la boca fins a l'esòfag degut a alteracions estructurals o funcionals, com és el cas d'algunes demències que apareixen a la 3ª edat. [...]
2015
Grau en Logopèdia [828]
3 documentos
5.
108 p, 2.5 MB Hipoterapia y logopedia : ¿Una nueva forma de intervención? / Bruns, Wencke ; Carrión Castillo, Irati ; Viñals Gracia, Judit ; Brun i Gasca, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Este Trabajo de Final de Grado (TFG) trata sobre la hipoterapia y la logopedia planteando dos líneas de trabajo paralelas. Por un lado, se realiza un estudio de caso único de un niño con parálisis cerebral al que se realiza una intervención logopédica en sesiones de hipoterapia. [...]
Aquest Treball de Fi de Grau (TFG) tracta sobre la hipoterapia i la logopèdia plantejant dues línies de treball paral·leles. D'una banda, es realitza un estudi de cas únic d'un nen amb paràlisi cerebral al qual es realitza una intervenció logopèdica en sessions de hipoterapia. [...]

2014
Grau en Logopèdia [828]  

Materiales académicos Encontrados 345 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
5 p, 107.8 KB Malalties neurodegeneratives i demències [101711] / Fontanals Muñoz, Ingrid ; Pascual Sedano, Berta ; Martí Fàbregas, Joan ; Auge Domenech, Laura ; Pagonabarraga Mora, Javier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
El temari inclou les principals malalties neurodegeneratives que determinen trastorns cognitius i del llenguatge tant en població infantil com adulta i prepara als alumnes per a l'estudi sistemàtic de la patologia del llenguatge i els trastorns neuropsicològics originats per aqeustes malalties neurodegenerative si que inclouen fonamentalment les demències i la malaltia de pàrkinson i parkinsonismes, s'han inclòs altres processos neurològics d'interès per a l'alumne que poden implicar afectació de la cognició, el llenguatge i/o la parla com ictus, epilèpsia, esclerosi múltiple i tce entre d'altres. [...]
The syllabus includes the main neurodegenerative diseases that determine cognitive and language disorders in both children and adults, and prepares students for the systematic study of language pathology and accompanying neuropsychological disorders caused by these diseases, introducing them into special rehabilitation techniques. [...]
El plan de estudios recoge las principales enfermedades neurodegenerativas que determinan los trastornos cognitivos y del lenguaje tanto en niños como en adultos, y prepara a los alumnos para el estudio sistemático de la patología del lenguaje y los trastornos neuropsicológicos acompañantes causados por estas enfermedades, introduciéndolos en técnicas especiales de rehabilitación. [...]

2021-22
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documentos
2.
6 p, 109.5 KB Prevenció neurofoniàtrica en geriatria [101692] / Sauca Balart, Andreu ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
- L'alumnat assolirà els coneixements base necessaris sobre la Veu i la parla, l'anatomofisiologia aplicada i la terapèutica logopèdica de veu bàsiques. - L'alumnat aprenderà a fer una anamnesi i exploració de la Veu especifíques per a gent gran, tenint en compte totes les variables pròpies que es relacionen amb aquesta població. [...]
Students will gain the necessary basic knowledge about Voice and Speech, Applied Pathology and Speech Therapy and Basic Speech Therapy. Students will learn to make a specific anamnesis and exploration of the voice for the elderly, taking into account all the variables that are related to this population. [...]
El alumnado alcanzará los conocimientos base necesarios sobre la Voz y el habla, la anatomofisiología aplicada y la terapéutica logopédica de voz básicas. El alumnado aprenderà a hacer una anamnesis y exploración de la Voz especificas para personas mayores, teniendo en cuenta todas las variables propias que se relacionan con esta población. [...]

2021-22
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documentos
3.
4 p, 103.1 KB Advanced Voice Analysis and Characterization [103705] / Garcia Quintana, David ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu general de l'assignatura és l'adquisició de competències especialitzades en avaluació de la veu, com a formació avançada per a futures professional logopedes de veu: terapeutes vocals, voice coach o investigadores en veu. [...]
The global objective of the course is for the student to acquire specialized skills in voice evaluation, as part of an advanced training as future SLT professionals, be it as vocal therapists, vocal coaches or voice researchers. [...]
El objetivo general de la asignatura es la adquisición de competencias especializadas en evaluación de la voz, como formación avanzada para futuras profesionaes logopedas de voz: terapeutas vocales, voice coach o investigadoras en voz. [...]

2021-22
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documentos
4.
4 p, 105.1 KB Avaluació psicològica en els trastorns del llenguatge [101734] / Cuxart Fina, Francesc ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Objectius formatius de l'assignatura 1. L'alumne sabrà utilitzar diverses tècniques i instruments d'avaluació, propis de la professió. 2. L'alumne sabrà interpretar els resultats de diferents instruments i tècniques d'avaluació psicològica. [...]
Subject learning objectives 1. Students will know how to use several assessment tools and techniques of the profession. 2. Students will know how to interpret the scores of several psychological assessment tools and techniques. [...]
Objectivos formativos de la asignatura 1. El alumno sabrá utilizar diversas técnicas e instrumentos de evaluación, propios de la profesión 2. El alumno sabrá interpretar los resultados de diferentes instrumentos y técnicas de evaluación psicológica. [...]

2021-22
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documentos
5.
4 p, 101.9 KB Llenguatge i psicopatologia [101733] / Díaz-Regañón Serra, Natàlia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Conèixer la clínica i característiques generals d'alguns trastorns psicopatològics que es presenten en infants i adults. L'objectiu principal és estudiar alguns dels trastorns mentals més freqüents, per tal de permetre que el/la logopeda en pugui fer la detecció i derivació al professional adequat i per tal de tenir els coneixements necessaris per adaptar la seva actuació a les característiques de cada cas.
Know the clinical and general characteristics of some psychopathological disorders that occur in children and adults. The main objective is to study some of the most common mental disorders, in order to allow detection and referral to another professional if necessary, and in order to acquire the knowledge to adapt performance to the characteristics of each case.
Conocer la clínica y características generales de algunos trastornos psicopatológicos que se presentan en la infancia y en la edad adulta. El objetivo principal es estudiar algunos de los trastornos mentales más frecuentes, permitiendo que el/la logopeda pueda detectarlos y derivarlos al profesional adecuado, y con la finalidad de adquirir los conocimientos necesarios para adaptar su actuación a las características de cada caso.

2021-22
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documentos
6.
5 p, 106.5 KB Lingüística aplicada a les patologies del llenguatge [101731] / Llisterri Boix, Joaquim ; Salmons Llussa, Io ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En l'assignatura, que s'emmarca en l'àmbit de la lingüística clínica, es plantegen, principalment, dos objectius: (1) oferir les bases lingüístiques que permetin comparar les produccions lingüístiques típiques amb les alterades; i (2) identificar els trets lingüístics que caracteritzen les patologies de la parla i del llenguatge.
The goals of the course are mainly two: (1) to offer the basic knowledge to compare normal and impaired speech, and (2) to identify the linguistic features that characterize language and speech pathologies.
En la asignatura, que se enmarca en el ámbito de la lingüística clínica, se plantean, principalmente, dos objetivos: (1) proporcionar las bases lingüísticas que permitan comparar las producciones lingüísticas típicas con las alteradas; y (2) identificar los rasgos lingüísticos que caracterizan las patologías del habla y del lenguaje.

2021-22
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documentos
7.
5 p, 104.7 KB Introducció a la metodologia científica i als processos psicològics bàsics [101729] / Edo Izquierdo, Silvia ; Parra Lorenzo, Guillermo ; Vives Brosa, Jaume ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura ha de formar als alumnes en les bases de la documentació i de la metodologia científica; aconseguint que l'alumne sigui competent per demostrar que compren i fa ús correcte de la terminologia i la metodologia pròpies de la recerca científica. [...]
This course gives basic knowledge about documentation and scientific methodology, as well as competences for understanding and using scientific research terminology and methodology appropriately. Student will also acquire skills on identifying scientific main advances on the psychological processes linked with speech-therapist's professional development. [...]
Esta asignatura debe formar a los alumnos en las bases de la búsqueda sistemática de documentación y de la metodología científica; consiguiendo que el alumno sea competente para demostrar que entiende y hace un uso correcto de la terminología y la metodología propias de la investigación científica. [...]

2021-22
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documentos
8.
4 p, 118.7 KB Psicologia evolutiva I: infància [101728] / Castelló Tarrida, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
- Conèixer les línies generals del desenvolupament humà des del naixement fins a la pre-adolescència - Determinar les principals fites que s'assoleixen en les diferents etapes del desenvolupament. [...]
- Knowing the general lines of human development from birth to pre-adolescence. - Determining the main milestones in the developmental process. - Knowing the processes involved in the development in a variety of sociocultural contexts.
- Conocer las líneas generales de desarrollo humano desde el nacimiento hasta la pre-adolescencia. - Determinar los principales hitos que se alcanzan en las distintas etapas del desarrollo. - Conocer los procesos implicados en el desarrollo en distintos contextos socioculturales.

2021-22
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documentos
9.
5 p, 104.9 KB Psicologia evolutiva II: de l'adolescència a la vellesa [101727] / Serrano Pau, Carrasumada ; Arozarena Cañamares, Maria Esther ; Escotorin Soza, G. Pilar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Contextualització: L'assignatura parteix de la concepció de que la persona es desenvolupa al llarg de tota la seva vida, per tant, està immersa en un procés de canvi continu, canvis que afecten a diferents àmbits de la persona, àmbit físic, cognitiu, afectiu i psicosocial. [...]
The subject starts from the conception that the person develops throughout his life, therefore, is immersed in a process of continuous change, changes that affect different areas of the person, physical, cognitive, emotional and psychosocial Therefore, the subject follows an approach of the person's development throughout his life cycle. [...]
Contextualización: La asignatura parte de la concepción de que la persona se desarrolla a lo largo de tod Por lo tanto, la asignatura sigue un enfoque del desarrollo de la persona a lo largo de Objetivos formativos de la asignatura: - Profundizar en el desarrollo humano desde la adolescencia hasta la vejez. [...]

2021-22
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documentos
10.
5 p, 108.9 KB Educació de la veu i la seva salut [101726] / Martín Galán, Josefa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Al finalitzar l'assignatura l'alumne serà capaç de: Tenir consciència de la importància de l'actitud corporal i de la respiració per una bona fonació. Prendre consciència del propi aparell fonador i de les seves possibilitats vocals i expressives. [...]
At the end of this course students will be able to: Be fully aware of the importance of the body attitude and the respiration to achieve a good phonation. Take consciousness of their own vocal tract and its vocal and expressive possibilities. [...]
Al finalizar la asignatura el alumno será capaz de: • Tener consciencia de la importància de la actitud corporal y de la respiración para una fonación adecuada. • Tomar consciencia del propio aparato fonatorio y de sus posibilidades vocales y expresivas. [...]

2021-22
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documentos

Materiales académicos : Encontrados 345 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.