1.
|
78 p, 5.1 MB |
Impacte de l'Art en la construcció de la identitat en col·lectius en risc d'exclusió social
/
Berruezo Cara, Cristina ;
Morón, Mar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest document és un treball de recerca que pretén estudiar l'impacte de l'art en la construcció de la identitat dels individus i, concretament, en col·lectius en risc d'exclusió social. Se segueix una investigació etnogràfica mitjançant entrevistes a artistes que pertanyen a aquests col·lectius. [...] Este documento es un trabajo de investigación que pretende estudiar el impacto del arte en la construcción de la identidad de los individuos y, concretamente, en colectivos en riesgo de exclusión social. [...] This document is a research work that aims to study the impact of art on the construction of the identity of individuals and, specifically, on groups at risk of social exclusion. An ethnographic investigation is followed through interviews with artists belonging to these groups. [...]
2021 Grau en Educació Primària [1140] Grau en Educació Primària [896]
|
|
2.
|
98 p, 1.5 MB |
Musicant a mestres generalistes
/
Pardo Muñoz, Judith ;
Casals Ibáñez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
La situació de pandèmia mundial, la COVID-19, ha esdevingut un procés de canvi logístic sobtat a totes les escoles que ha portat clarament a una reestructuració de les aules i una nova distribució dels docents, afectant així principalment a les especialitats. [...] La situación de pandemia mundial, el COVID-19, ha supuesto un proceso de cambio logístico repentino a todas las escuelas que ha conllevado claramente a una reestructuración de las aulas y una nueva distribución de los docentes, afectando así principalmente a las especialidades. [...] The global pandemic situation, COVID-19, has meant a process of sudden logistical change in all schools that has clearly led to a restructuring of classrooms and a new distribution of teachers, affecting mainly on specialties. [...]
2021 Grau en Educació Primària [1140] Grau en Educació Primària [896]
|
|
3.
|
118 p, 15.6 MB |
Sinèrgies entre museus i escoles d'Educació Primària : desenvolupament de l'empatia històrica en Museus d'Art
/
Alibert Duportets, Marta ;
Gil Carmona, Francisco, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El present treball de final de grau pretén analitzar com treballa el servei didàctic del Museu de la Xocolata de Barcelona, el Museu Picasso de Barcelona i el Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (Terrassa), què ensenyen i com ho fan, per reflexionar sobre com treballen els museus d'art l'empatia històrica comparant amb museus que presenten altres tipologies de patrimoni cultural en les seves institucions. [...] El presente trabajo de final de grado pretende analizar cómo trabaja el servicio didáctico del Museu del Xocolata de Barcelona, el Museu Picasso de Barcelona y el Museo Nacional de Ciència i Tècnica de Catalunya (Terrassa), qué enseñan y cómo lo hacen, para reflexionar sobre cómo los museos de arte trabajan la empatía histórica frente a los museos que presentan otros tipos de patrimonio cultural en sus instituciones. [...] This final degree project intends to analyze how the didactic service of the Museu de la Xocolata de Barcelona, the Museu Picasso de Barcelona and the Museo Nacional de Ciència y Tècnica de Catalunya (Terrassa) work, what they teach and how they do it. [...]
2021 Grau en Educació Primària [1140] Grau en Educació Primària [896]
2 documents
|
|
4.
|
|
5.
|
116 p, 1.4 MB |
Educació científica i pensament crític
/
Company Messa, Edith ;
Pipitone, Maria Carolina, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En les últimes dècades un dels principals objectius de les institucions educatives ha sigut desenvolupar el pensament crític en els estudiants. Aquest pensament manté na estreta relació amb l'ensenyament de la ciència i s'ha definit de múltiples maneres, amb diferents enfocaments i significats. [...] En las últimas décadas, uno de los principales objetivos de las instituciones educativas, ha sido desarrollar el pensamiento crítico en el alumnado. Este pensamiento mantiene una estrecha relación con la enseñanza de la ciencia, y se ha definido de múltiples maneras, con diferentes enfoques y significados. [...] In recent decades, one of the main objectives of educational institutions has been to develop critical thinking in students. This thought is closely related to the teaching of science, and has been defined in multiple ways, with different approaches and meanings. [...]
2021 Grau en Educació Primària [1140] Grau en Educació Primària [896]
|
|
6.
|
78 p, 3.8 MB |
L'Argumentació oral a infants de cicle inicial per a promoure el pensament crític
/
Serra Tort, Ester ;
Canals Cabau, Maria Roser, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El present Treball de Final de Grau gira entorn del desenvolupament de l'argumentació a infants de cicle inicial. És un treball que es fonamenta en una discussió teòrica, conceptual i didàctica, que justifica la importància i necessitat del desenvolupament de l'argumentació en edats primerenques. [...] El presente Trabajo de Fin de Grado gira en torno al desarrollo de la argumentación a niños de ciclo inicial. Es un trabajo que se fundamenta en una discusión teórica, conceptual y didáctica, que justifica la importancia y necesidad del desarrollo de la argumentación en edades tempranas. [...] This End-of-Degree Project revolves around the development of argumentation to initial cycle children. It is a work that is based on a theoretical, conceptual and didactic discussion, which justifies the importance and the need for the development of argumentation at an early age. [...]
2021 Grau en Educació Primària [1140] Grau en Educació Primària [896]
|
|
7.
|
46 p, 802.6 KB |
El Fenomen de la segregació escolar i els impactes que genera en la societat
/
Pujada Pérez, Cristian ;
Montes Ruiz, Alejandro, dir. ;
Kliczkowski, Florència, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
La segregació escolar és un dels fenòmens més preocupants dins del terreny de la investigació educativa i que donada l'amplitud d'àmbits que pot abordar ha estat objecte de nombrosos estudis. És un element present amb més vehemència en contextos de classe treballadora, com. a conseqüència de les lògiques de tria de centre, entre d'altres, i conserva com a tret potencial l'habilitat d'engrandir l'escletxa de les desigualtats socials com el d'incrementar les estadístiques d'abandonament escolar prematur. [...] La segregación escolar es uno de los fenómenos más preocupantes dentro del terreno de la investigación educativa, abarcando una gran cantidad de ámbitos que la han convertido en objeto de numerosos estudios. [...] School segregation is one of the most troubling phenomena in the field of educational research, covering many areas that have made it the subject of numerous studies. It is a present element with greater vehemence in working-class contexts, because of plant selection strategies, among other causes, and retains as a potential characteristic the ability to widen the gap in social inequalities, but also to increase statistics of early school dropout. [...]
2021 Grau en Educació Primària [1140] Grau en Educació Primària [896]
|
|
8.
|
67 p, 8.1 MB |
Educació Física i esport com a eines preventives del bullying escolar. Un banc de recursos per al professorat d'Educació Primària
/
Vercher Gómez, Marta ;
Prat Grau, Maria, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
L'objectiu d'aquest treball és aportar una visió general de l'assetjament entre iguals a través de la recerca sistemàtica de recursos sobre el tractament, el coneixement i la prevenció del bullying escolar. [...] El objetivo de este trabajo es aportar una visión general del acoso entre iguales a través de la búsqueda sistemàtica de recursos sobre el tratamiento, el conocimiento y la prevención del bullying escolar. [...] The aim of the project is to provide an overview of bullying among equals through the systematic search for resources on the treatment, knowledge and prevention of school bullying. In order to offer proposals for the improvement of the problem, a bank of resources for preventive intervention has been developed for teachers to act from physical-sports activities and transversely in the prevention of bullying in schools.
Universitat Autònoma de Barcelona, maig 2020 Grau en Educació Primària [896]
|
|
9.
|
52 p, 6.5 MB |
La coeducació, una eina per abordar els estereotips de gènere i l'orientació sexual
/
Reyes Castillo, Àlex ;
Empain, Joanna, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
El propòsit d'aquest treball de fi de grau no és un altre que donar a conèixer dos projectes coeducadors nascuts a la ciutat de Barcelona i com aquests treballen el desaprenentatge dels estereotips de gènere a partir d'una mirada crítica, reflexiva i feminista del món. [...] El propósito de este trabajo de fin de grado no es otro que dar a conocer dos proyectos coeducadores nacidos en la ciudad de Barcelona y como estos trabajan el desaprendizaje de los estereotipos de género a partir de una mirada crítica, reflexiva y feminista del mundo. [...] The purpose of this final degree project is none other than to present two co-educational projects born in the city of Barcelona and how they work the unlearning of gender stereotypes from a critical, reflective and feminist perspective of the world. [...]
2020 Grau en Educació Primària [896]
|
|
10.
|
|