Resultats globals: 705 registres trobats en 0.07 segons.
Documents de recerca, 13 registres trobats
Materials acadèmics, 692 registres trobats
Documents de recerca 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
55 p, 30.2 MB Percepcions i interpretacions de la qualitat a l'Educació Secundària a Catalunya : un estudi qualitatiu entorn la comunitat educativa / Sola Díaz, Idoia ; Quilabert, Edgar, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social
Actualment, la qualitat és un concepte cabdal dins del desenvolupament i avaluació de qualsevol sistema educatiu. Trobem diferents aproximacions al significat de qualitat educativa dins de les comunitats en que es treballa i en relació a I'espai i la ideologia que les caracteritzi. [...]
Actualmente, la calidad es un concepto capital dentro del desarrollo y evaluación de cualquier sistema educativo. Encontramos diferentes aproximaciones en el significado de calidad educativa dentro de las comunidades en que se trabaja y en relación en el espacio y la ideología que las caracterice. [...]
Quality is now a major concept in the development and evaluation of any education system. We find different approaches to the meaning of educational quality within the working communities and in relation to space and the ideology that characterizes them. [...]

2021
Grau en Educació Social [827]  
2.
113 p, 1.8 MB La transició a la vida independent de les joves tutelades per l'administració a Catalunya. Anàlisi des d'una perspectiva de gènere / Rodríguez Osuna, Lorena ; Jariot, Mercè, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
En complir la majoria d'edat, a les joves tutelades se'ls hi demana fer un pas de gegant que significa un canvi integral en les seves vides. Aquest treball s'ha centrat en estudiar la seva transició a la vida independent, aplicant una perspectiva de gènere en l'anàlisi. [...]
2021
Grau en Educació Social [827]  
3.
45 p, 2.4 MB Gestió del consum de tòxics en joves amb trastorn de conducta i comorbiditats per part de les seves famílies. Com la família pot fer front a l'addicció / Vallbona Saurí, Raimon ; Urrea Monclús, Aida, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teoria de l'Educació i Pedagogia Social
Els trastorns de conducta no només incideixen en la persona que els presenta, sinó també en el seu entorn. La situació encara és més complexa si el subjecte consumeix tòxics. El present estudi té com a objectiu analitzar les situacions familiars que se'n deriven del consum de substàncies dels fills i filles amb trastorn de conducta i comorbiditats, així com la identificació de les habilitats socials i comunicatives per fer front a aquestes situacions. [...]
Los trastornos de conducta no solo inciden en la persona que los presenta, sino también en su entorno. La situación es aún más compleja si el sujeto consume tóxicos. El presente estudio tiene como objetivo analizar las situaciones familiares que se derivan del consumo de sustancias de los hijos e hijas con trastorno de conducta y comorbilidades, así como la identificación de las habilidades sociales y comunicativas para hacer frente a estas situaciones. [...]
Behavioural disorders affect not only the person presenting them, but also their environment. The situation is even more complex if the subject consumes toxic. This study aims to analyze the family situations that arise from the consumption of substances of sons and daughters with behaviour disorder and comorbidities, as well as the identification of social and communicative skills to cope with these situations. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021
Grau en Educació Social [827]
2 documents
4.
196 p, 4.8 MB Projecte Vincles. Disseny i implementació d'una intervenció socioeducativa en l'àmbit de l'execució penal i la maternitat / Hernández Gutiérrez, Carla ; Diaz Fuentes, Alejandro, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Un dels reptes que es presenta avui en l'àmbit de l'execució penal és l'abordatge teòric-pràctic de les relacions maternals i familiars. Des d'aquesta premissa, es dissenya i implementa el Projecte Vincles amb el fi de millorar les competències maternals vinculars i enfortir el vincle maternofilial de quatre usuàries de la Unitat Dependent Àgora, les quals compleixen condemna en tercer grau penitenciari i no poden relacionar-se presencialment amb les seves filles. [...]
En el ámbito de la ejecución penal, hoy en día se plantea el reto de realizar un abordaje teórico-práctico de las relaciones maternales y familiares. Desde esta premisa, se diseña e implementa el Proyecto Vincles con el fin de mejorar las competencias maternales vinculares y fortalecer el vínculo maternofilial de cuatro usuarias de la Unidad Dependiente Ágora, las cuales cumplen condena en tercer grado penitenciario y no pueden relacionarse presencialmente con sus hijas. [...]
One of the challenges faced today in the field of penal execution is the theoretical-practical approach to maternal and family relationships. From this premise, the Vinculos Project was designed and implemented with the aim of improving maternal bonding skills and strengthening the maternal-filial bond of four users of the Ágora Dependent Unit, who are serving their sentence in the third grade of the penitentiary and cannot relate face-to-face with their daughters. [...]

2021
Grau en Educació Social [827]  
5.
41 p, 945.5 KB Les relacions socioeducatives i el reconeixement. Projeccions ètiques i morals de l'educació social des de la teoria d'Àxel Honneth / Fernández-Sequi, Héctor ; Corbella Molina, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Es porta a terme una recerca teòrica respecte les implicacions ètiques i morals de la teoria del reconeixement d'Axel Honneth per a la pràctica des i les professionals de a l'Educació Social. Mitjançant l'anàlisi documental i la recerca sistematitzada de literatura científica s'identifiquen els punts claus a tenir en compte així com les limitacions d'aquesta aportació. [...]
Se lleva a cabo una investigación teórica con respecto a las implicaciones ético-morales de la teoría del reconocimiento de Axel Honneth para la práctica de los y las profesionales de la Educación Social. [...]
A theoretical investigation is carried out within the ethical-moral implications of Axel Honneth's recognition theory for the practice of Social Education professionals. Through the documentary analysis and the systematized search of scientific literature, the key points as well as the limitations of this contribution are identified. [...]

2019
Grau en Educació Social [827]  
6.
19 p, 686.4 KB L'educador en el nostre sistema educatiu. Bullying, convivència i valors / Majada Cuadrado, Francisco Javier ; Burriel Manzanares, Francesca, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El bullying o assetjament escolar no és un fenòmen modern; no obstant això, amb les noves tecnologies la seva preeminència i efectes semblen haver augmentat i traspassat fronteres. Amb l'objectiu d'aportar-ne una panoràmica global, aquest treball de final de grau defineix i caracteritza el bullying mitjançant l'anàlisi de diverses recerques -acadèmiques o lligades al món de les organitzacions no lucratives que hi lluiten en contra-. [...]
2017
Grau en Educació Social [827]  
7.
45 p, 733.7 KB Joves tutelats i transició cap a la vida independent des de la persepectiva de l'educador/a social / Garcia Bringué, Laia ; Jariot, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta memòria és el resultat d'un treball d'investigació dut a terme envers els i les joves tutelats i la seva transició cap a la vida independent, des de la perspectiva de l'educador/a social. [...]
2016
Grau en Educació Social [827]  
8.
45 p, 806.2 KB Joves tutelats i transició cap a la vida independent / Vega Martínez, Antonio ; Jariot, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present document és el resultat de l'estudi centrat en l'aprofundiment teòric sobre els joves tutelats i la transició cap a la vida independent. D'aquesta forma es reuneix en ell totes aquelles variables que afecten a aquest col·lectiu dins dels àmbits polític, social, cultural i individual. [...]
2015
Grau en Educació Social [827]  
9.
116 p, 2.4 MB Participació i convivència ciutadana al Vendrell : construint la xarxa per la convivència del Vendrell / Lázaro Silva, Alba ; Pàmies Rovira, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta memòria proposa un seguit d'eixos transversals i línies de treball amb l'objectiu d'orientar el disseny d'un projecte de treball en xarxa al Vendrell. El projecte s'emmarca en l'àmbit d'apoderament comunitari i la promoció de la participació i convivència ciutadana, comptant amb el teixit associatiu com a motor per a endegar processos de canvi. [...]
Esta memoria propone una serie de ejes transversales y líneas de trabajo con el objetivo de orientar el diseño de un proyecto de trabajo en red en el municipio de El Vendrell. El proyecto se enmarca en el ámbito del empoderamiento comunitario y la promoción de la participación y convivencia ciudadana, contando con el tejido asociativo como motor para poner en marcha procesos de cambio. [...]
This report propounds transversal issues, work lines with different suggestions and a set of considerations with the target of guiding the design of a networking project. This project belongs to the community empowerment sphere in order to promote the citizen participation and peaceful coexistence with the help of associations as a motor to boost change processes. [...]

2015
Grau en Educació Social [827]  
10.
103 p, 4.1 MB Suport Socioeducatiu a les Unitats de Convivència / Florenciano Monroy, Noemí ; Castro Ceacero, Diego, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu és minvar les situacions de risc que pateixen infants i adolescents, actuant de forma preventiva, per tal de reduir a llarg termini les situacions de desemparament i separació del nucli. [...]
2014
Grau en Educació Social [827]  

Documents de recerca : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials acadèmics 692 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
7 p, 130.6 KB Antropologia i Filosofia de l'Educació [103520] / Melich Sangra, Joan-Carles ; Bertrán Tarrés, Marta ; Girós Calpe, Roser ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura "Antropologia i Filosofia de l'Educació" recull els àmbits d'antropologia i filosofia de l'educació necessaris en la formació de pedagogs i educadors socials. Es tracta, en primer lloc, de pensar diferents temes bàsics de pedagogia des d'una mirada filosòfica i antropològica i, en un segon moment, d'introduir-se en els principals autors i textos contemporanis que han reflexionat i fet recerca en educació. [...]
"Anthropology and Philosophy of Education" includes the fields of anthropology and philosophy of education needed on the training of pedagogues and social workers. First, we will discuss basic topics of pedagogy from a philosophical and anthropological perspective and, second, we study contemporary authors and papers about thought and research in education. [...]
La asignatura "Antropología y Filosofía de la Educación" recoge los ámbitos de antropología y de filosofía de la educación necesarios en la formación de pedagogos y educadores sociales. Se trata, en primer lugar, de pensar diferentes temas básicos de pedagogía desde una mirada filosófica y antropológica y, en un segundo momento, de introducirse en los principales autores y textos contemporáneos que hayan reflexionado e investigado en educación. [...]

2022-23
Grau en Pedagogia [1211]
Grau en Educació Social [827]
3 documents
2.
6 p, 143.0 KB Infància i adolescència en risc [101682] / Sala Roca, Josefina ; Pagés Mimó, Adrià ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura, es una assignatura optativa de tercer curs que pretén aprofundir en un dels àmbits professionals més importants dels educadors socials, l'atenció de la infància i adolescència en risc. [...]
This course aims to go in depth in one of the most important professional areas of social educators, the children and youth protection. Previously the students has done a compulsory course that is a the basis of the social educators' interventions with children and adolescents. [...]
Esta asignatura pretende profundizar en uno de los ámbitos profesionales más importantes de los educadores sociales, la atención a la infancia y adolescencia en riesgo. Previamente los alumnos han realizado una asignatura obligatoria que fundamenta la intervención del educador social con niños y adolescentes. [...]

2022-23
Grau en Educació Social [827]
3 documents
3.
5 p, 123.0 KB Institucions de justícia i reeducació [101669] / Díaz Fuentes, Alejandro ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Conèixer les institucions totals i obertes en l'àmbit de justícia: Centres penitenciaris i Centres de justícia juvenil. 2. Analitzar el marc conceptual i normatiu bàsic que regula les institucions de justícia. [...]
1. knowing closed and open institutions in the field of justice: prisons and juvenile justice centres. 2. Analysing the basic conceptual and regulatory framework regulating justice institutions. 3. [...]
1. Conocer las instituciones totales y abiertas en el ámbito de justicia: centros penitenciarios y centros de juticia juvenil. 2. Analizar el marco conceptual y normativo básico que regula las instituciones de justicia. [...]

2022-23
Grau en Educació Social [827]
3 documents
4.
10 p, 150.6 KB Orientació i inserció sociolaboral [101668] / Jariot Garcia, Mercè ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'orientació és una funció pròpia dels professionals de l'educació social i una eina educativa fonamental per potenciar i ajudar, des d'una òptica d'apoderament, a les persones aturades en general i a aquelles que el mercat laboral vulnera li tenen especials dificultats (joves, dones, majors de 45 anys, persones migrades, persones transgènere, entre altres) i posa en risc d'exclusió social. [...]
Guidance, support and counseling are social education functions and a fundamental educational tool to enhance and help from the empowerment perspective to the unemployed persons (young people, women, over 45, immigrants) and groups with social exclusion risk, to build and / or redirect their professional and life projects to promote a successful process of employment and/or job reinsertion and educational development, social and labor. [...]
La orientación, el acompañamiento y el asesoramiento son funciones propias de los profesionales de la educación social y unas herramientas educativas fundamentales (aún más en momentos de crisis como el actual) para potenciar y ayudar, desde una óptica de empoderamiento, a las personas desempleadas en general, a aquellas con especiales dificultades (jóvenes, mujeres, mayores de 45 años, inmigrantes) y los colectivos en riesgo de exclusión social, a construir y / o reorientar sus proyectos profesionales para favorecer un proceso exitoso de inserción laboral y desarrollo educativo, social y laboral. [...]

2022-23
Grau en Educació Social [827]
3 documents
5.
5 p, 124.6 KB Educació per a la salut [101664] / Carbonell Curralo, Sara ; Cuxart Fina, Francesc ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Els objectius d'aquesta assignatura són: Conèixer i analitzar les principals característiques de la salut, que són susceptibles de ser abordades des de l'àmbit de l'educació social. Conèixer els models explicatius d'aprenentatge i educació per a la salut. [...]
The aims of the course are: Understand and analyze the main characteristics of health that are likely to be approached from the field of social education. To know the explanatory models of learning and health education. [...]
Los objetivos de la asignatura son: Conocer y analizar las principales características de la salud que son susceptibles de ser abordadas desde el ámbito de la educación social. Conocer los modelos explicativos de aprendizaje y educación para la salud. [...]

2022-23
Grau en Educació Social [827]
3 documents
6.
5 p, 120.4 KB Teories i història de l'educació [101662] / Jordán Sierra, José Antonio ; Melich Sangra, Joan-Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquesta assignatura és introduir als estudiants a l'estudi de les principals teories de l'educació que tenen vigència en el món contemporani, així com mostrar l'evolució històrica d'aquestes teories i de la seva implementació. [...]
The course aims to study the main theories of contemporary education and to analyse the historical evolution of these theories and their implementation. The students analyse the sense and meaning of education, the relationship between education and Western culture, the epistemological role of pedagogy within the set of sciences of education. [...]
El objetivo de esta asignatura es introducir a los estudiantes en el estudio de las principales teorías de la educación que tienen vigencia en el mundo contemporáneo, así como mostrar la evolución histórica de estas teorías y de su implementación. [...]

2022-23
Grau en Pedagogia [1211]
Grau en Educació Social [827]
3 documents
7.
7 p, 133.6 KB Estratègies didàctiques per a la formació de les persones adultes [101659] / Mas Torello, Oscar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les estratègies didàctiques per a la formació de persones adultes s'emmarquen dins un procés més general que s'ubica específicament en els processos d'ensenyament i d'aprenentatge; determinant, des de la didàctica diferencial, els eixos d'actuació en programes de formació continua. [...]
The teaching strategies for the training of adults are framed within a more general process that is specifically located in the teaching and learning processes; determining, from the differential education, the axes of action in training programs keep on. [...]
Las estrategias didácticas para la formación de personas adultas se enmarcan dentro de un proceso más general que se ubica específicamente en los procesos de enseñanza y de aprendizaje; determinando, desde la didáctica diferencial, los ejes de actuación en programas de formación continúa. [...]

2022-23
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Pedagogia [1211]
Grau en Educació Social [827]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
8.
6 p, 125.9 KB Bases sociopolítiques de l'educació [101657] / Troiano Goma, Helena ; Foradada Villar, Mireia ; Castejón Company, Alba ; Comas Sabat, Marta ; Benito Perez, Ricard ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura procura una aproximació sòlida als conceptes, enfocaments i realitat sociopolítica de l'educació, tant a l'àmbit formal com no formal. A banda d'aquest caràcter finalista, pretén ser també fonamentadora de continguts que s'impartiran a cursos posteriors. [...]
The subject gives a sound overview of the concepts, the approaches and the sociopolitical reality of education, in formal settings as well as non-formal settings. Furthermore this final aim, the subject gives a ground for contents to be taught in higher courses. [...]
La asignatura procura una aproximación sólida a los conceptos, enfoques y realidad sociopolítica de la educación, tanto en el ámbito formal como el no formal. Además de esta carácter finalista, también pretende dar una base fundamentadora para contenidos que se imparten en cursos posteriores. [...]

2022-23
Grau en Pedagogia [1211]
Grau en Educació Social [827]
3 documents
9.
7 p, 130.8 KB Investigar en educació [101655] / Rodriguez Parron, Montserrat ; Quesada Pallarès, Carla ; Sanchez Marti, Angelina ; Martínez Melo, Montserrat ; Arnau Sabates, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura té com a finalitat donar una visió bàsica i aplicada dels enfocaments, processos de recerca en educació, obtenció i tractament de la d'informació, i la seva anàlisi i interpretació mitjançant eines informàtiques específiques. [...]
The purpose of this subject is to give a basic and applied vision of educational research's approaches and processes and also about the collection, treatment, analysis and interpretation of the data, using specific software. [...]
Esta asignatura tiene como finalidad dar una visión básica y aplicada de los enfoques, procesos de investigación en educación, obtención y tratamiento de la información, y su análisis e interpretación mediante herramientas informáticas específicas. [...]

2022-23
Grau en Pedagogia [1211]
Grau en Educació Social [827]
3 documents
10.
5 p, 121.8 KB Disseny, seguiment i avaluació de plans i programes [101653] / Ruiz Bueno, Carme ; Mas Torello, Oscar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Reflexionar en torn als conceptes relacionats amb el procés d'elaboració de plans i programes de formació. 2. Analitzar models de disseny de la formació verificant els seus aspectes positius i negatius. [...]
Analyse the concepts related to the Planning elaboration process and formative programme. Analyse the educational design models testing their positive and negative aspects. Identify the elements or components that intervene in the Planning process. [...]
1. Reflexionar en torno a los conceptos relacionados con el proceso de elaboración de planes y programas de formación. 2. Analizar modelos de diseño de la formación verificando sus aspectos positivos y negativos. [...]

2022-23
Grau en Pedagogia [1211]
Grau en Educació Social [827]
3 documents

Materials acadèmics : 692 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.