Results overview: Found 691 records in 0.02 seconds.
Research literature, 13 records found
Course materials, 678 records found
Research literature 13 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
55 p, 30.2 MB Percepcions i interpretacions de la qualitat a l'Educació Secundària a Catalunya : un estudi qualitatiu entorn la comunitat educativa / Sola Díaz, Idoia ; Quilabert, Edgar, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social
Actualment, la qualitat és un concepte cabdal dins del desenvolupament i avaluació de qualsevol sistema educatiu. Trobem diferents aproximacions al significat de qualitat educativa dins de les comunitats en que es treballa i en relació a I'espai i la ideologia que les caracteritzi. [...]
Actualmente, la calidad es un concepto capital dentro del desarrollo y evaluación de cualquier sistema educativo. Encontramos diferentes aproximaciones en el significado de calidad educativa dentro de las comunidades en que se trabaja y en relación en el espacio y la ideología que las caracterice. [...]
Quality is now a major concept in the development and evaluation of any education system. We find different approaches to the meaning of educational quality within the working communities and in relation to space and the ideology that characterizes them. [...]

2021
Grau en Educació Social [827]  
2.
113 p, 1.8 MB La transició a la vida independent de les joves tutelades per l'administració a Catalunya. Anàlisi des d'una perspectiva de gènere / Rodríguez Osuna, Lorena ; Jariot, Mercè, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
En complir la majoria d'edat, a les joves tutelades se'ls hi demana fer un pas de gegant que significa un canvi integral en les seves vides. Aquest treball s'ha centrat en estudiar la seva transició a la vida independent, aplicant una perspectiva de gènere en l'anàlisi. [...]
2021
Grau en Educació Social [827]  
3.
45 p, 2.4 MB Gestió del consum de tòxics en joves amb trastorn de conducta i comorbiditats per part de les seves famílies. Com la família pot fer front a l'addicció / Vallbona Saurí, Raimon ; Urrea Monclús, Aida, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teoria de l'Educació i Pedagogia Social
Els trastorns de conducta no només incideixen en la persona que els presenta, sinó també en el seu entorn. La situació encara és més complexa si el subjecte consumeix tòxics. El present estudi té com a objectiu analitzar les situacions familiars que se'n deriven del consum de substàncies dels fills i filles amb trastorn de conducta i comorbiditats, així com la identificació de les habilitats socials i comunicatives per fer front a aquestes situacions. [...]
Los trastornos de conducta no solo inciden en la persona que los presenta, sino también en su entorno. La situación es aún más compleja si el sujeto consume tóxicos. El presente estudio tiene como objetivo analizar las situaciones familiares que se derivan del consumo de sustancias de los hijos e hijas con trastorno de conducta y comorbilidades, así como la identificación de las habilidades sociales y comunicativas para hacer frente a estas situaciones. [...]
Behavioural disorders affect not only the person presenting them, but also their environment. The situation is even more complex if the subject consumes toxic. This study aims to analyze the family situations that arise from the consumption of substances of sons and daughters with behaviour disorder and comorbidities, as well as the identification of social and communicative skills to cope with these situations. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021
Grau en Educació Social [827]
2 documents
4.
196 p, 4.8 MB Projecte Vincles. Disseny i implementació d'una intervenció socioeducativa en l'àmbit de l'execució penal i la maternitat / Hernández Gutiérrez, Carla ; Diaz Fuentes, Alejandro, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Un dels reptes que es presenta avui en l'àmbit de l'execució penal és l'abordatge teòric-pràctic de les relacions maternals i familiars. Des d'aquesta premissa, es dissenya i implementa el Projecte Vincles amb el fi de millorar les competències maternals vinculars i enfortir el vincle maternofilial de quatre usuàries de la Unitat Dependent Àgora, les quals compleixen condemna en tercer grau penitenciari i no poden relacionar-se presencialment amb les seves filles. [...]
En el ámbito de la ejecución penal, hoy en día se plantea el reto de realizar un abordaje teórico-práctico de las relaciones maternales y familiares. Desde esta premisa, se diseña e implementa el Proyecto Vincles con el fin de mejorar las competencias maternales vinculares y fortalecer el vínculo maternofilial de cuatro usuarias de la Unidad Dependiente Ágora, las cuales cumplen condena en tercer grado penitenciario y no pueden relacionarse presencialmente con sus hijas. [...]
One of the challenges faced today in the field of penal execution is the theoretical-practical approach to maternal and family relationships. From this premise, the Vinculos Project was designed and implemented with the aim of improving maternal bonding skills and strengthening the maternal-filial bond of four users of the Ágora Dependent Unit, who are serving their sentence in the third grade of the penitentiary and cannot relate face-to-face with their daughters. [...]

2021
Grau en Educació Social [827]  
5.
41 p, 945.5 KB Les relacions socioeducatives i el reconeixement. Projeccions ètiques i morals de l'educació social des de la teoria d'Àxel Honneth / Fernández-Sequi, Héctor ; Corbella Molina, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Es porta a terme una recerca teòrica respecte les implicacions ètiques i morals de la teoria del reconeixement d'Axel Honneth per a la pràctica des i les professionals de a l'Educació Social. Mitjançant l'anàlisi documental i la recerca sistematitzada de literatura científica s'identifiquen els punts claus a tenir en compte així com les limitacions d'aquesta aportació. [...]
Se lleva a cabo una investigación teórica con respecto a las implicaciones ético-morales de la teoría del reconocimiento de Axel Honneth para la práctica de los y las profesionales de la Educación Social. [...]
A theoretical investigation is carried out within the ethical-moral implications of Axel Honneth's recognition theory for the practice of Social Education professionals. Through the documentary analysis and the systematized search of scientific literature, the key points as well as the limitations of this contribution are identified. [...]

2019
Grau en Educació Social [827]  
6.
19 p, 686.4 KB L'educador en el nostre sistema educatiu. Bullying, convivència i valors / Majada Cuadrado, Francisco Javier ; Burriel Manzanares, Francesca, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El bullying o assetjament escolar no és un fenòmen modern; no obstant això, amb les noves tecnologies la seva preeminència i efectes semblen haver augmentat i traspassat fronteres. Amb l'objectiu d'aportar-ne una panoràmica global, aquest treball de final de grau defineix i caracteritza el bullying mitjançant l'anàlisi de diverses recerques -acadèmiques o lligades al món de les organitzacions no lucratives que hi lluiten en contra-. [...]
2017
Grau en Educació Social [827]  
7.
45 p, 733.7 KB Joves tutelats i transició cap a la vida independent des de la persepectiva de l'educador/a social / Garcia Bringué, Laia ; Jariot, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta memòria és el resultat d'un treball d'investigació dut a terme envers els i les joves tutelats i la seva transició cap a la vida independent, des de la perspectiva de l'educador/a social. [...]
2016
Grau en Educació Social [827]  
8.
45 p, 806.2 KB Joves tutelats i transició cap a la vida independent / Vega Martínez, Antonio ; Jariot, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present document és el resultat de l'estudi centrat en l'aprofundiment teòric sobre els joves tutelats i la transició cap a la vida independent. D'aquesta forma es reuneix en ell totes aquelles variables que afecten a aquest col·lectiu dins dels àmbits polític, social, cultural i individual. [...]
2015
Grau en Educació Social [827]  
9.
116 p, 2.4 MB Participació i convivència ciutadana al Vendrell : construint la xarxa per la convivència del Vendrell / Lázaro Silva, Alba ; Pàmies Rovira, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta memòria proposa un seguit d'eixos transversals i línies de treball amb l'objectiu d'orientar el disseny d'un projecte de treball en xarxa al Vendrell. El projecte s'emmarca en l'àmbit d'apoderament comunitari i la promoció de la participació i convivència ciutadana, comptant amb el teixit associatiu com a motor per a endegar processos de canvi. [...]
Esta memoria propone una serie de ejes transversales y líneas de trabajo con el objetivo de orientar el diseño de un proyecto de trabajo en red en el municipio de El Vendrell. El proyecto se enmarca en el ámbito del empoderamiento comunitario y la promoción de la participación y convivencia ciudadana, contando con el tejido asociativo como motor para poner en marcha procesos de cambio. [...]
This report propounds transversal issues, work lines with different suggestions and a set of considerations with the target of guiding the design of a networking project. This project belongs to the community empowerment sphere in order to promote the citizen participation and peaceful coexistence with the help of associations as a motor to boost change processes. [...]

2015
Grau en Educació Social [827]  
10.
103 p, 4.1 MB Suport Socioeducatiu a les Unitats de Convivència / Florenciano Monroy, Noemí ; Castro Ceacero, Diego, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu és minvar les situacions de risc que pateixen infants i adolescents, actuant de forma preventiva, per tal de reduir a llarg termini les situacions de desemparament i separació del nucli. [...]
2014
Grau en Educació Social [827]  

Research literature : 13 records found   1 - 10next  jump to record:
Course materials 678 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
8 p, 132.4 KB Educació Digital i Socioemocional [106734] / Mercader Juan, Cristina ; Pont Barcelo, Esteban ; Bosco Paniagua, María Alejandra ; Morales Hernández, Juan ; Noguera Fructuoso, Ingrid ; Serret Vidal, Carme
Educació Digital i Socioemocional és una de les assignatures que componen la formació bàsica de la Facultat de Ciències de l'Educació que prepara en competències bàsiques que qualsevol professional de l'educació necessita. [...]
Digital and Socioemotional Education is one of the subjects that contributes to the basic training of the Faculty of Education Sciences that prepares basic skills that any educator needs. The subject has a practical and applicative aspect and for this reason the teaching is designed with a very high percentage of seminars with small groups of students and requires continuous monitoring and participation in classes. [...]
Educación Digital y Socioemocional es una de las asignaturas que componen la formación básica de la Facultad de Ciencias de la Educación que prepara en competencias básicas que cualquier profesional de la educación necesita. [...]

2022-23
3 documents
2.
5 p, 122.6 KB Habilitats Comunicatives en l'Àmbit Educatiu [106733] / Gassull Bustamante, Cecilia ; Comelles Garcia, Salvador ; Macià Fàbrega, Spei ; Panyella Ferreres, Ramon ; Perez Vallverdu, Eulàlia ; Quintana Trias, Lluís ; Vila Santasusana, Montserrat ; Serra Casals, Enric ; Sanz Datzira, Josep ; Molins Macau, Nuria
L'assignatura té l'objectiu de millorar la competència de cada estudiant a l'hora d'expressar-se davant d'un grup, i també per escrit. Aquesta millora li serà útil en l'àmbit acadèmic actual i en el seu futur professional. [...]
1 The subject aims to improve the competence of each student when expressing himself in front of a group, and also in writing. This improvement will be useful to you in your current academic environment and in your professional future. [...]
La asignatura tiene el objetivo de mejorar la competencia de cada estudiante a la hora de expresarse delante de un grupo, y también por escrito. Esta mejora le será útil en el ámbito académico actual y su futuro profesional. [...]

2022-23
3 documents
3.
5 p, 122.1 KB Aspectes biopsicològics de la persona [105047] / Borras Hernandez, F. Xavier ; Zárate Alva, Nair Elizabeth ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura té com a finalitat apropar l'alumnat a l'estudi de la realitat humana, tant des del punt de vist filogenètic com ontogenètic (vida, desenvolupament, processos mentals, gènere, cultura, societat, etc. [...]
This course aims to bring students closer to the study of human reality, both from a phylogenetic and ontogenetic point of view (life, development, mental processes, gender, culture, society, etc. ). [...]
Esta asignatura tiene por finalidad aproximar aal alumnado al estudio de la realidad humana, tanto desde el punto de vista filogenético como ontogenético (vida, desarrollo, procesos mentales, género, cultura, sociedad, etc. [...]

2022-23
Grau en Pedagogia [1211]
Grau en Educació Social [827]
3 documents
4.
4 p, 117.3 KB Psicologia Evolutiva i de l'Educació [105046] / Martinez Fernandez, J. Reinaldo ; Grau Sancho, Nuria ; Escuin Lopez, Sara ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura té com a finalitat apropar els i les estudiants a l'estudi de la realitat humana, tant des del punt de vist filogenètic com ontogenètic (vida, desenvolupament, processos mentals, gènere, cultura, societat, etc. [...]
This course aims to bring closer students to the human reality, in terms of phylogenetic view and ontogenetic (life, development, mental processes, gender, culture, society…). The student is expected to understand and reflect critically about the psychological and biological bases, which allow describing the behavior and the mental processes of the human being and how those elements are developed across the life cycle (from the gestation to the reflection concerning the death). [...]
Esta asignatura tiene por finalidad aproximar a los estudiantes al estudio de la realidad humana, tanto desde el punto de vista filogenético como del ontogenético (vida, desarrollo, procesos mentales, género, cultura, sociedad, etc. [...]

2022-23
Grau en Pedagogia [1211]
Grau en Educació Social [827]
3 documents
5.
7 p, 132.5 KB Pedagogia Social [104080] / Úcar Martínez, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Conèixer i reflexionar individualment i grupal sobre la història, la conceptualització actual, els paradigmes d'interpretació i intervenció i la situació actual en el món de la Pedagogia Social i l'Educació Social 2. [...]
1. Know and reflect on individual and group history, current conceptualization, interpretation and intervention paradigms and the current situation in the world of Social Pedagogy and Social Education 2. [...]
1. Conocer y reflexionar individualmente y grupal sobre la historia, la conceptualización actual, los paradigmas de interpretación e intervención y la situación actual en el mundo de la Pedagogía Social y la Educación Social 2. [...]

2022-23
Grau en Educació Social [827]
3 documents
6.
6 p, 126.1 KB Pràcticum I [101681] / Martinez Fernandez, J. Reinaldo ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El pràcticum I és el primer contacte que tenen els estudiants amb la realitat professional i, per tant, configura l'espai per a la posada en pràctica de les competències fins ara desenvolupades i d'aquelles que s'aniran desenvolupant en els moments de la realització del mateix. [...]
Internships are the first contact that students have with the professional working world, and a unique space to develop and put into practice their competences. It also constitutes an interesting space to reflect and connect the practical intervention carried out in the centres with the courses of the degree. [...]
El practicum I es el primer contacto que tienen los estudiantes con la realidad profesional, y un espacio oportuno para poner en práctica las competencias desarrolladas y las que se irán desarrollando durante su realización. [...]

2022-23
Grau en Educació Social [827]
3 documents
7.
5 p, 121.8 KB Pràcticum II [101680] / Martinez Fernandez, J. Reinaldo ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Els objectius de l'assignatura de pràcticum II són els següents: 1. Analitzar l'entorn i la institució o centre on es realitza el pràcticum. 2. Detectar i prioritzar les necessitats del centre i els seus participants, tot implicant diferents processos i instruments de recollida d'informació com a procés justificatiu del disseny d'un projecte. [...]
The aims of the course "Practicum II" are: 1. Analyse the social, economical and cultural environment of the institution 2. Identify and prioritize the needs of the centre and of the participants in order to design a tailored intervention 3. [...]
Los objetivos de las asignatura de Practicum II se concretan en: 1. Analizar el entorno y la institución o centro donde se realizan las prácticas 2. Detectar y priorizar las necesidades del centro y de los participantes, implicándoles en el proceso de recogida de información para el diseño de un proyecto de intervención. [...]

2022-23
Grau en Educació Social [827]
3 documents
8.
5 p, 123.2 KB Gestió d'institucions socioeducatives [101675] / Castro Ceacero, Diego ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Amb aquesta assignatura s'adquireixen un seguit de coneixements i habilitats vinculades a l'àmbit de la gestió institucional, més específicament, l'alumnat en cursar l'assignatura podrà: Relacionar els conceptes i processos específics de la Gestió d'institucions amb la Organització d'Institucions. [...]
Non-formal organizations representing a range of forms, functions and very different purposes that require a specific study within the scope of the Organization of Educational Institutions. This area has became a veritable industry in recent years has represented emerging new forms of professionalism. [...]
Las organizaciones de Educación no formal representan una serie de formas, funciones y finalidades muy diversas que requieren un estudio específico dentro del ámbito de la Organización de Instituciones Educativas. [...]

2022-23
Grau en Educació Social [827]
3 documents
9.
5 p, 121.0 KB Inserció social de les persones amb discapacitat [101670] / Jurado de los Santos, Pedro ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura Inserció Social de les persones amb discapacitat incideix en la consideració de les característiques diferencials de les persones per atendre les seves necessitats d'incorporació als processos educatius i al món social i laboral. [...]
- Analyze the processes that lead to social inclusion and labor integration for people with support needs and the variables involved. - Assess curricular proposals to the social and labor inclusion. [...]
La asignatura Inserción Social de las Personas con Discapacidad incide en la consideración de las características diferenciales de las personas para atender sus necesidades de incorporación a los procesos educativos y en el mundo social y laboral. [...]

2022-23
Grau en Educació Social [827]
3 documents
10.
6 p, 124.0 KB Desenvolupament cultural comunitari [101665] / Empain, Joanna Genevieve E. ; Serret Vidal, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura optativa forma part de la matèria Educació Socio-comunitària del grau d'Educació Social. El seu principal objectiu és abordar la reconceptualització, la reflexió crítica i la intervenció en l'àmbit del Desenvolupament Cultural Comunitari. [...]
This elective course is part of the Socio-Community Education itinerary in the Social Education degree. Its main objective is to reconceptualise, and produce critical reflections and actions in the field of Community Cultural Development. [...]
Esta asignatura optativa forma parte de la materia Educación Socio-comunitaria del grado de Educación Social. Su principal objetivo es abordar la reconceptualización, la reflexión crítica y la intervención en el ámbito del Desarrollo Cultural Comunitario. [...]

2022-23
Grau en Educació Social [827]
3 documents

Course materials : 678 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.