Resultats globals: 595 registres trobats en 0.02 segons.
Documents de recerca, 23 registres trobats
Materials acadèmics, 572 registres trobats
Documents de recerca 23 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
54 p, 1.1 MB La Influència dels àlbums en el desenvolupament del llenguatge dels 0-3 anys / Romero Franco, Marina ; Correro Iglesias, Cristina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El present treball de final de grau s'emmarca dins de l'àmbit de recerca de la didàctica de la literatura infantil. Aquest estudi parteix de la premissa que la lectura compartida d'àlbums il·lustrats té múltiples beneficis sobre l'aprenentatge i desenvolupament dels infants, en àmbits com l'alfabetització, l'afectivitat o la cognició. [...]
El presente trabajo se enmarca en el ámbito de la didáctica de la literatura infantil. Este estudio parte de la premisa que la lectura compartida de álbumes ilustrados tiene múltiples beneficios sobre el aprendizaje y desarrollo de los niños, en ámbitos como son la alfabetización, la afectividad o la cognición. [...]
The present work is aimed in the field of the didactics of children's literature. This study starts from the premise that the shared reading of picture books has multiple benefits on children's learning and development, in areas such as literacy, affectivity or cognition. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021
Grau en Educació infantil [847]  
2.
63 p, 1.2 MB Disseny col·laboratiu d'un programa de parentalitat positiva orientat a famílies gitanes / Escusol Manzano, Iris ; Blanch Gelabert, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El següent Treball de Fi d'Estudis es basa en una proposta d'Aprenentatge Servei en col·laboració amb la Fundació Pere Closa i l'estudiant de Psicologia Míriam Barajas Sousa. La proposta pretén analitzar la parentalitat positiva i responsiva de les famílies del col·lectiu gitano a través de l'estudi del Programa Proinfància de La Caixa i la participació activa al Taller d'alfabetització de mares que ofereix la Fundació.
El siguiente Trabajo de Fin de Estudios se basa en una propuesta de Aprendizaje Servicio en colaboración con la Fundación Pere Closa y la estudiante de Psicología Míriam Bajaras Sousa. La propuesta pretende analizar la parentalidad positiva y responsiva de las familias del colectivo gitano a partir del estudio del Programa Proinfància de La Caixa y la participación activa en el Taller de alfabetización de madres que ofrece la Fundación.
The following TFE is based on a Service-Learning proposal, which Fundació Pere Closa and Míriam Barajas Sousa (a Psychology bachelor student) participate. The aim of the study is to analyze the parenting response of a gypsy community throughout Programa Proinfància, carried out by La Caixa. [...]

2020
Grau en Educació infantil [847]  
3.
39 p, 676.3 KB El mite de l'amor romàntic a Infantil. Com entenen l'amor les nenes de P5? / Casado Barahona, Silvia ; Girbau Casajoana, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El mite de l'amor romàntic està present a la societat actual i hi ha molts aspectes negatius que se'n deriven d'aquest. Per això, l'objectiu principal d'aquest treball és saber quina concepció tenen 6 nenes de P5 sobre l'amor i l'acceptació de diversos tipus d'amor i relacions i comprovar si estan influenciades o no pel mite de l'amor romàntic. [...]
El mito del amor romántico está presente en la sociedad actual y hay muchos aspectos negativos que derivan de él. Por eso, el objetivo principal de este trabajo ha sido comprobar qué concepción tienen 6 niñas de P5 sobre el amor y la aceptación de diversos tipos de amor y relaciones y comprobar si están influenciadas o no por el mito del amor romántico. [...]
The myth of romantic love is still present in today's society and there are many negative aspects stem from it. So, the main aim of this project is to check what conception 6 girls from P5 course have about love and the acceptance of different kinds of love and relationships and whether or not they are influenced by the myth of romantic love. [...]

2020
Grau en Educació infantil [847]  
4.
2 p, 551.1 KB L'aferrament en el context educatiu del primer cicle d'Educació Infantil / Farrús Gómez,Gisela ; Forcadell Dragó,Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'aferrament és la primera relació afectiva que estableix el nadó amb una persona propera per a ell i esdevé de gran rellevància per al seu desenvolupament integral des dels primers anys. Totes les experiències que el nen o la nena adquireixi a partir de les relacions amb les persones del seu voltant, marcaran el seu desenvolupament i personalitat. [...]
2019
Grau en Educació Primària [896]  
5.
31 p, 1.0 MB Els estils motivacionals de les mares marroquines, immigrants a Catalunya, en l'educació dels seus fills i filles. Una anàlisi comparativa entre capitals culturals / Vicens Yagüe, Sara ; Alcalde, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Es presenta, a continuació, un estudi qualitatiu, en què analitzem els estils motivacionals que les mares marroquines, residents a Catalunya, transmeten als seus fills i filles durant l'escolarització infantil i primària. [...]
We are going to present a qualitative study, where we analyse the motivational styles that the Moroccan mothers, resident in Catalonia, transmit to his children during the childhood and primary education. [...]

2017
Grau en Educació infantil [847]  
6.
20 p, 784.3 KB Educar la imaginació dels infants (0-6 anys) des de la sorpresa davant la realitat / Font Parés, Mireia ; Jordán, Josep Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Educar la imaginació dels infants d'entre 0 i 6 anys implica -segons les idees proposades per Maria Montessori i Catherine L'Ecuyer-, per una banda, educar amb realisme, i per l'altra, basar l'educació en la sorpresa davant la realitat que ens envolta. [...]
2016
Graduat o Graduada en Educació Infantil [891]
Grau en Educació infantil [847]  
7.
26 p, 997.0 KB Titelles i joc dramàtic organitzat com a experiència de creixement i convivència al parvulari / Monguillot Alonso, Berta ; González Parera, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu principal d'aquest treball és mostrar com, a partir de l'escenificació amb titelles dels conflictes més habituals a l'aula, els infants són capaços de representar mitjançant el joc dramàtic organitzat, un pla de millora per a les situacions que han vist representades. [...]
2016
Grau en Educació Infantil [891]
Grau en Educació infantil [847]  
8.
32 p, 1.0 MB La implicació de les dones marroquines en l'educació dels seus fills : anàlisi des d'una perspectiva comparativa entre capitals culturals / Martos Marín, Judith ; Alcalde, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Recerca de caire qualitatiu sobre els models i nivells d'implicació de les mares marroquines en l'educació dels seus fills a Catalunya, tot realitzant una comparativa entre els resultats segons els capitals culturals de les mares. [...]
2015
Grau en Educació infantil [847]  
9.
242 p, 34.6 MB Treballar la llum i l'ombra a P3 : experimentació, literatura i documentació / Guzmán Amorós, Sergi ; Espinet, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El següent document es basa en disseny i aplicació d'una proposta didàctica per al treball de les ciències a l'educació infantil, concretament la coneixença i aprofundiment dels fenòmens "llum i foscor". [...]
2015
Grau en Educació infantil [847]  
10.
63 p, 530.5 KB Dues maneres d'entendre l'aprenentatge de la lectoescriptura : grafo-motricitat i preescriptura / Sanfilippo Balaguer, Lucia ; Forcadell Dragó,Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball tracta sobre la grafo-motricitat i la preescriptura; les quals són dues metodologies, diferenciades i antagòniques entre elles, per adquirir l'aprenentatge de la lectoescriptura. [...]
El presente trabajo trata sobre la grafo-motricidad y la preescritura; éstas son dos metodologías, diferenciadas y antagónicas entre ellas, para adquirir el aprendizaje de la lectoescritura. La primera se centra en relacionar este aprendizaje con el cuerpo, en cambio, la segunda plantea la lectoescritura como un entrenamiento mecánico i de copia sin tener en cuenta si el cuerpo está preparado para asumirlo. [...]
This work is about graphomotor skills method and prewriting method; which are two different and antagonist strategies to acquire literacy learning. The former focuses on relating this learning to the body, on the other way, the latter raises literacy as a mechanical, copying training, regardless if the body is ready to achieve it. [...]

2015
Grau en Educació infantil [847]  

Documents de recerca : 23 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials acadèmics 572 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
10 p, 123.2 KB Didàctica de la llengua escrita i la literatura en educació infantil [103680] / Fittipaldi, Martina ; Pascual Peñas, Mariona ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en els àmbits següents: a) el coneixement de les característiques de la llengua escrita i de les activitats de llegir i escriure; b) els processos d'aprenentatge de l'infant i, específicament, els que fan referència a la lectura i l'escriptura; c) els coneixements amb relació a l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge escrit i els aspectes metodològics del treball a l'aula; d) les diferents finalitats de l'educació literària en aquestes edats, amb especial atenció al context d'immersió lingüística a l'escola; e) les característiques dels diferents tipus de llibres i literatura per a infants en els diferents formats i suports impresos i en pantalla; f) els criteris de valoració i selecció escolar dels llibres infantils segons els objectius educatius i la manera d'utilitzar-los en la interacció amb els infants a l'aula. [...]
The course focuses mainly on the following areas: a) the features of written language discourse and the nature of reading and writing tasks; b) children learning processes, especially those concerned with the development of reading and writing skills; c) teaching and learning how to write and how to organise written tasks in the classroom; d) the different purposes of literary education at early ages, especially in the context of language immersion schools; e) the characteristics of children books and literature: types and formats of printed and digital books. [...]
La asignatura se centra básicamente en los siguientes ámbitos: a) el conocimiento de las características de la lengua escrita y de las actividades de leer y escribir; b) los procesos de aprendizaje del niño y, específicamente, los que hacen referencia a la lectura y la escritura; c) los conocimientos en relación con la enseñanza y el aprendizaje del lenguaje escrito y los aspectos metodológicos del trabajo en el aula; d) las diferentes finalidades de la educación literaria en estas edades, con especial atención al contexto de inmersión lingüística en la escuela; e) las características de los diferentes tipos de libros y literatura para niños en los diferentes formatos y soportes impresos y en pantalla; f) los criterios de valoración y selección escolar de los libros infantiles según los objetivos educativos y la manera de utilizarlos en la interacción con los niños en el aula. [...]

2021-22
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació infantil [847]
3 documents
2.
7 p, 117.4 KB Innovació Didàctica en les Arts Visuals [102034] / Morón Velasco, Mar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Actualment, l'escola com a institució s'està transformant d'acord amb els canvis socials i culturals i emergeixen nous debats sobre el paper del coneixement, la construcció de la identitat i la visualitat en la formació dels infants. [...]
Currently, the school as an institution is being transformed according to the social and cultural changes and emerge further discussions on the role of knowledge, identity construction and visuality in training children. [...]
Actualmente, la escuela como institución se está transformando de acuerdo con los cambios sociales y culturales y emergen nuevos debates sobre el papel del conocimiento, la construcción de la identidad y la visualidad en la formación de niños. [...]

2021-22
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació infantil [847]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
3.
6 p, 109.6 KB L'Ensenyament de l'Anglès a l'Educació Infantil [106450] / Felip Falcó, Rosamaria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta és una assignatura optativa que proporciona una introducció a l'ensenyament/aprenentatge de la llengua estrangera a l'educació infantil, clau per aquells estudiants que estiguin interessats en impartir docència en llengua estrangera a l'educació infantil a la seva vida professional. [...]
This elective subject aims at providing an introduction to teaching and learning the English language in pre-primary education. It is a key subject for those student teachers who plan to teach English in the future.
Esta es una asignatura optativa que proporciona una introducción a la enseñanza/aprendizaje de la lengua inglesa en educación infantil, clave para aquellos estudiantes que estén interesados en impartir docencia en inglés en educación infantil en su futura vida profesional. [...]

2021-22
Grau en Educació infantil [847]
3 documents
4.
8 p, 121.0 KB Didàctica de la Música II [106079] / Ortin Lozano, Ruth ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
- Dissenyar i aplicar activitats didàctiques a partir de fonts sonores diverses en les diferents etapes i cicles. - Aprofundir en la seqüenciació d'una activitat musical. - Conèixer i saber elaborar dissenys de classe adequats a diverses realitats educatives. [...]
(Traducció pendent de revisió lingüística) - Design and apply didactic activities starting from diverse sound sources in the different stages and cycles. - Deepen in the sequencing of a musical activity. [...]
- Diseñar y aplicar actividades didácticas partiendo de fuentes sonoras diversas en las diferentes etapas y ciclos. - Profundizar en la secuenciación de una actividad musical. - Ser capaz de elaborar diseños de clase de acuerdo con diversas realidades educativas. [...]

2021-22
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació infantil [847]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
5.
5 p, 112.2 KB L'Actualitat i les Ciències Socials en l'Educació Primària: la Formació del Pensament Crític [106078] / Santisteban Fernández, Antoni ; Gonzalez Valencia, Gustavo ; González Monfort, Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Valorar el tractament de temes controvertits de la societat actual a l'educació primària. 2. Identificar les habilitats de pensament crític des de l'estudi de la societat a l'escola quan treballem amb Qüestions Socialment Vives. [...]
1. To value the treatment of controversial subjects of the current society in primary education. 2. Identify critical thinking skills when we work with Socially Acute Questions. 3. Evaluate the importance of the critical thinking education in school and in democracy. [...]
1. Valorar el tratamiento de temas controvertidos de la sociedad actual en la educación primaria. 2. Identificar las habilidades de pensamiento crítico desde el estudio de la sociedad en la escuela cuando trabajamos con Cuestiones Socialmente Vives. [...]

2021-22
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació infantil [847]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
6.
5 p, 108.8 KB Anàlisi, Audició i Creació [106076] / Gonzalez Martin, Cristina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Promoure l'escolta activa. Fomentar l'interès, el respecte i la sensibilitat estètica per la diversitat musical i cultural. Fomentar el sentit critic davant l'escolta musical d'obres de diferents èpoques, estils i gèneres. [...]
To promote active listening. To encourage interest, respect and aesthetic sensitivity for musical and cultural diversity. To encourage critical sense in the face of musical listening to works from different periods, styles and genres. [...]
Promover la escucha activa. Fomentar el interés, el respeto y la sensibilidad estética por la diversidad musical y cultural. Fomentar el sentido critico ante la escucha musical de obras de diferentes épocas, estilos y géneros. [...]

2021-22
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació infantil [847]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
7.
5 p, 104.0 KB Veu, Direcció i Cançó [106075] / Gassull Bustamante, Cecilia ; Vallvé Cordomí, Joaquim Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Obtenir recursos per adquirir una bona actitud corporal necessària en el cant i en la direcció musical. Conèixer les bases fonamentals per cantar amb una veu natural que sigui alhora un bon model per als alumnes. [...]
TRANSLATION PENDING REVIEW Get resources to acquire a good body attitude required in singing and musical direction . Learn the fundamentals to sing with a natural voice that is both a good model for students . [...]
Obtener recursos para adquirir una buena actitud corporal necesaria en el canto y en la dirección musical. Conocer las bases fundamentales para cantar con una voz natural que sea a la vez un buen modelo para los alumnos. [...]

2021-22
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació infantil [847]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
8.
5 p, 106.4 KB Territoris de l'Art Contemporani com a Espais d'Aprenentatge [106074] / Paris Romia, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aprendre les potencialitats educatives de diferents tipologies de les institucions culturals: museus, centres d'art, galeries, etc. Accedir a recursos per la intervenció educativa des dels contextos culturals. [...]
Learn the educational potential of different types of cultural institutions: museums, art centers, galleries, etc. Access resources for educational intervention from arts education. Create synergies between educational institutions and cultural institutions.
Aprender las potencialidades educativas del arte a través de experiencias de diferentes tipologías de las instituciones culturale Acceder a recursos para la intervención educativa desde la educación artística. [...]

2021-22
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació infantil [847]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
9.
5 p, 108.0 KB Infanteses: Narratives Inclusives a través de l'Art [106073] / Rifà Valls, Maria Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura forma part de la Menció en Educació Performativa de les arts, que té com a objectiu formar a les futures mestres d'educació infantil i primària en l'educació de les arts a partir de construir aprenentatges corporeïtzats des d'una visió transdisciplinar. [...]
This subject belongs to the mention on Performative education of the arts, which main objetive is to train future educators in early childhood and primary education through art education, based on the idea of constructing embodied learnings from a transdiciplianary view. [...]
Esta asignatura forma parte de la mención en Educación performativa de las artes, cuyo objetivo principal es preparar a las futuras maestras en educación infantil y en educación primaria en la pedagogía de las artes, desde la perspectiva de construir aprendizajes encarnados desde una visión transdiciplinar. [...]

2021-22
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació infantil [847]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
10.
6 p, 110.9 KB Necessitats educatives específiques sensorials en Educació Infantil [105054] / Sanahuja Gavaldà, José María ; Fortuny Guasch, Rosa ; Blanch Gelabert, Silvia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura forma part de la matèria Necessitats Educatives Específiques. En el marc de l'escola inclusiva actual, es fa necessari un context en el que el docent com agent d'innovació i gestió de la diversitat faciliti la transformació de l'escola ordinària a fi i efecte d'augmentar la seva capacitat per atendre a tot l'alumnat posant l'èmfasi en l'alumnat amb necessitats educatives específiques de caràcter sensorial. [...]
This subject is part of the Inclusive Education subject. In the context of the current inclusive school, it is necessary to have a context in which the teacher is an innovator agent and manager of the diversity that eases the transformation of the ordinary school with the aim to increase its capability to attend all the students giving emphasis to students with specific cognitive learning needs. [...]
En el marco de la escuela inclusiva actual, se hace necesario un contexto en el que el docente como agente de innovación y gestión de la diversidad facilite la transformación de la escuela ordinaria a fin y efecto de aumentar su capacidad para atender a todo el alumnado poniendo el énfasis en el alumnado con necesidades educativas de carácter sensorial. [...]

2021-22
Grau en Educació infantil [847]
3 documents

Materials acadèmics : 572 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.