Resultats globals: 520 registres trobats en 0.02 segons.
Documents de recerca, 8 registres trobats
Materials acadèmics, 512 registres trobats
Documents de recerca 8 registres trobats  
1.
59 p, 1.5 MB La Vitamina A en l'Embriogènesi : Essencial i Perjudicial / Benghanou Kouiyed, Noor ; Fábregas Batlle, Pere Jordi, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La vitamina A és un nutrient essencial per la diferenciació i el creixement cel·lular. Un dels derivats és l'àcid retinoic, un important metabòlit biològicament actiu que regula processos biològics essencials, com és la formació dels òrgans en el període de l'embriogènesi. [...]
Vitamin A is an essential nutrient for cell differentiation and growth. It is not a single substance but encompasses several related compounds that fall under this name. One of the derivatives is retinoic acid, an important biologically active metabolite that regulates essential biological processes, such as the formation of organs in embryogenesis. [...]

2022
Grau en Logopèdia [1383]  
2.
37 p, 2.1 MB La intervenció logopèdica en nounats prematurs que presenten disfàgia : revisió sistemàtica de la pràctica clínica actual basada en evidència científica (PBE) i plantejament d'una nova proposta d'intervenció / Colomer Fortuny, Marta ; Fábregas Batlle, Pere Jordi, dir. ; Garcia Ezquerra, Raquel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Durant les últimes dècades, el nombre de naixements prematurs ha augmentat, així com també la taxa de supervivència dels nadons nascuts en aquestes situacions. Dins la clínica de la prematuritat hi trobem la disfàgia, i per això en el present treball es descriuen les causes que té en aquest grup etiològic, es repassa l'anatomofisiologia de la deglució en lactants i es concreta el seu desenvolupament embrionari, es parla de la intervenció que s'hi dona des de la logopèdia, i, per últim, es planteja una nova proposta d'intervenció des d'aquest camp, donada la necessitat de maximitzar i millorar les eines terapèutiques per tenir-ne cura.
A lo largo de las últimas décadas, el número de nacimientos prematuros se ha visto aumentado, así como también la tasa de supervivencia de los bebés nacidos en dichas circunstancias. La mayoría de ellos presenta disfagia orofaríngea, una condición que dificulta o imposibilita la alimentación oral, llegando a poder poner en riesgo su vida a causa de desnutrición o broncoaspiración. [...]
During the last decades, the number of preterm births has been increased, as well as the rate of survival of preterm newborn. Most of them present oropharyngeal dysphagia, a condition that complicates or makes impossible oral feeding and could even lead them to death, because of malnutrition or bronchoaspiration. [...]

Bellatera : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Logopèdia [1383]  
3.
54 p, 13.4 MB Intervención para fomentar la comunicación en un aula de infantes con necesidades complejas de la comunicación (NCC) mediante sistemas aumentativos y/o alternativos de la comunicación (SAAC) / Bernat Borrega, Carla ; Resina, Paula, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Los sistemas aumentativos y/o alternativos de la comunicación (SAAC) son una herramienta muy valiosa para los niños con necesidades complejas de la comunicación (NCC), sin embargo, proporcionarles un plafón de comunicación no los convertirá en comunicadores, necesitarán de una enseñanza. [...]
Els sistemes augmentatius i/o alternatius de la comunicació (SAAC) són una eina molt valuosa per als infants amb necessitats complexes de la comunicació (NCC), però, proporcionar-los un plafó de comunicació no els convertirà en comunicadors, necessitaran un ensenyament. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Logopèdia [1383]  
4.
30 p, 554.3 KB Acoustical analysis of hypernasal voice : towards a clinical prediction test / Bermúdez Cervantes, Eric ; Garcia Quintana, David, dir. (Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Hypernasalization of oral voice sounds results in a decrease of energy, due to nasal attenuation, and in loss of acoustical clues with the subsequent loss of intelligibility. Whereas severe and moderate hypernasality is easily perceived auditorily, mild cases are difficult to assess. [...]
La hipernasalitat en els sons orals es deu a una pèrdua d'energia degut a la pròpia atenuació nasal i la pèrdua de claus acústiques, amb una pèrdua d'intel·ligibilitat. Aquest fet és fàcil de mesurar en els casos severs però molt complicat en els casos moderats. [...]

2019
Grau en Logopèdia [889]  
5.
55 p, 2.2 MB Criteris d'anàlisi de cançons terapèutiques per a la rehabilitació de la disfonia infantil / Moreno Ruiz, Carla ; Presas Plaja, Immaculada ; Calaf, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La cançó infantil és un recurs polivalent a partir del qual és possible treballar diferents objectius d'intervenció logopèdica. En aquest treball es proposen uns criteris d'anàlisi de cançons infantils per al seu ús en la rehabilitació de la disfonia infantil. [...]
2016
Grau en Logopèdia [828]
Grau en Logopèdia [889]  
6.
44 p, 10.5 MB La demència per Cossos de Lewy, comparació del seu perfil lingüístic respecte la malaltia d'Alzheimer i la malaltia de Parkinson amb demència / Sebastián Lázaro, Diana ; Deus Yela, Juan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La Demència per Cossos de Lewy (DCL), una malaltia neurodegenerativa, és considerada la segona causa de demència degenerativa. En el present treball s'estableix el perfil lingüístic de la DCL i es compara vers el de la Malaltia d'Alzheimer (MA) i el de la Malaltia de Parkinson amb Demència (MPD); s'explora el perfil lingüístic d'una dona amb DCL i es compara amb l'evidència empírica. [...]
2015
Grau en Logopèdia [828]  
7.
58 p, 4.9 MB Parlem? : Programa de formació en el desenvolupament del llenguatge infantil per a les mestres d'una escola bressol / Ibáñez Vega, Lara ; Llistosella Cogolludo, Clara ; Pérez i Ventayol, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En aquest treball expliquem el programa de formació que hem elaborat, dirigit a les mestres d'escola bressol, per tal que disposin dels coneixements actualitzats, les eines i els recursos per a potenciar el llenguatge que els infants estan adquirint en aquestes etapes inicials. [...]
2015
Grau en Logopèdia [828]  
8.
82 p, 5.2 MB Incidència d'una capacitació específica a auxiliars de geriatria sobre l'alimentació dels pacients amb disfàgia orofaríngia i demència / Bardinet Canto, Mélanie ; García Cabezas, Olga ; Sacristán, Dèlia ; Sauca Balart, Andreu, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La disfàgia orofaríngia (DOF) es defineix com la dificultat de transportar el bol alimentari des de la boca fins a l'esòfag degut a alteracions estructurals o funcionals, com és el cas d'algunes demències que apareixen a la 3ª edat. [...]
2015
Grau en Logopèdia [828]
3 documents

Materials acadèmics 512 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
7 p, 110.1 KB Patologia de l'audició, la parla, la veu i la deglució [104143] / Quer, Miquel ; Leon Vintro, Francisco Javier ; Orus Dotu, César José ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La patologia que afecta al nas, la boca, la faringe, la laringe i l'orella, sol cursar amb trastorns de la 1 La patologia que afecta al nas, la boca, la faringe, la laringe i l'orella, sol cursar amb trastorns de la comunicació. [...]
Disorders that affect the nose, mouth, pharynx, larynx and ear, are usually accompanied by communication disorders. Doctors and in particular ENTs are often the first to be consulted when language is slow to appear, when it is difficult to understand or when there is any other alteration in the voice. [...]
La patología que afecta a la nariz, la boca, la faringe, la laringe y la oreja, suele cursar en trastornos de la comunicación. Los médicos y en particular los ORL son a menudo las primeras personas a ser consultadas cuando el lenguaje tarda en aparecer, cuando el habla es difícil de entender o cuando hay alguna otra alteración de la voz. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
2.
7 p, 111.5 KB Alteracions del llenguatge associades a altres patologies [101722] / Brun-Gasca, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'assignatura pretén formar l'estudiant en el coneixement de les característiques de conducta i llenguatge associades als següents trastorns: discapacitat intel·lectual, trastorns de l'espectre de l'autisme, paràlisi cerebral i trastorns de dèficit d'atenció amb o sense hiperactivitat. [...]
The subject aims to offer students knowledge of the behaviour and language features associated with the following disorders: intellectual disability, autism spectrum disorders, cerebral palsy, attention deficit disorders with or without hyperactivity. [...]
La asignatura pretende formar al estudiante en el conocimiento de las características de conducta y lenguaje asociadas a los sigüientes trastornos: discapacidad intelectual, trastornos del espectro del autismo, parálisis cerebral y trastornos de déficit de atención con y sin hiperactividad. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
3.
5 p, 104.7 KB Psicologia de la memòria i les seves aplicacions en el llenguatge [101713] / Jodar Aranda, Irene ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En estudiar els diferents processos psicològics a primer curs heu vist la importància de la memòria en la construcció de la identitat de la persona i en la relació amb els altres processos psicològics. [...]
By studying the different psychological processes in the first year you have seen the importance of memory in the construction of the identity of the person and its relationship with the other psychological processes. [...]
Al estudiar los diferentes procesos psicológicos en primer curso se ha visto la importancia de la memoria en la construcción de la identidad de la persona y en la relación con los otros procesos psicológicos. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
4.
8 p, 118.0 KB Neurologia del llenguatge [101710] / Kulisevsky, Jaime ; Faixa Sol, Carlota ; Auge Domenech, Laura ; García Sánchez, Carmen ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
El temari estudia els principals sistemes funcionals cerebrals i les conseqüències de la seva desorganització a causa de lesions o malalties del sistema nerviós central, amb la finalitat de preparar els alumnes per a l'estudi sistemàtic de la patologia del llenguatge originada per aquestes lesions i també introduir-los en les tècniques específiques de rehabilitació dels corresponents trastorns. [...]
The syllabus studies the main functional brain systems and the consequences of their disorganization due to injuries or diseases of the central nervous system, in order to prepare students for the systematic study of language pathology (aphasiology) caused by these injuries and also introduce them into the specific rehabilitation techniques of the corresponding disorders. [...]
El temario estudia los principales sistemas funcionales cerebrales y las consecuencias de su desorganización debido a lesiones o enfermedades del sistema nervioso central, con el fin de preparar a los alumnos para el estudio sistemático de la patología del lenguaje originada por estas lesiones y también introducirlos en las técnicas específicas de rehabilitación de los correspondientes trastornos. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
5.
8 p, 121.1 KB Pràcticum III [104191] / Aparici Aznar, Melina ; Lorente Guerrero, Juan ; Clavé i Civit, Pere ; Riera Nuñez, Estefania ; Fuentes Cabrera, Juan Fernando ; Pujol Rodriguez, María ; Naches Solsona, Silvia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu fonamental és completar la formació dels estudiants en situacions pràctiques donant una formació professional aplicada a l'alumnat com a futur logopeda en pacients afectats de patologies del llenguatge, parla deglució, audició i veu, en població infantil i adulta. [...]
The main objective is to complete the training of students in practical situations by providing professional training applied to the student as a future speech therapist in patients affected by pathologies of language, speech, swallowing, hearing and voice, in children and adults. [...]
El objetivo fundamental es completar la formación de los estudiantes en situaciones prácticas dando una formación profesional aplicada al alumno como futuro logopeda en pacientes afectados de patologías del lenguaje, habla, deglución, audición y voz, en población infantil y adulta. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
6.
10 p, 138.5 KB Intervenció en alteracions del llenguatge associades a altres patologies: factors d'interacció i comunicació alternativa i augmentativa [104148] / Carol Pons, Cristina ; Noguera Llopart, Eulàlia ; Vilaltella Verdes, Sonia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Bloc A: Aprofundir en el coneixement del mètode d'observació directa i sistemàtica en nens entre 0 i 6 anys. Saber com s'elabora un pla terapèutic, aprendre estratègies i procediments d'intervenció, i finalment, conèixer com finalitza el procés assistencial en un CDIAP. [...]
The subject comprises two main parts: Part A: Early intervention Part B: Intervention in language disorders related to other pathologies and Augmentative and Alternative Communication Systems GOALS: Part A: Broaden knowledge of the method of direct and systematic observation in children between 0 and 6 years. [...]
Bloc A: Profundizar en el conocimiento del método de observación directa y sistemática en niños de 0 a 6 años. Saber cómo se elabora un plan terapéutico, aprender estrategias y procedimientos de intervención y 1 Saber cómo se elabora un plan terapéutico, aprender estrategias y procedimientos de intervención y finalmente, conocer como finaliza el proceso asistencial. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
7.
6 p, 112.1 KB Deglució i trastorns relacionats: valoració i intervenció [104147] / Sauca Balart, Andreu ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En acabar l'assignatura l'alumne/a haurà de ser capaç de: Avaluar i diagnosticar els trastorns de l'alimentació i la deglució en totes les edats i etiologies. Saber administrar el MECV-V i altres proves com l'EAT10 i la Tècnica de Payne) Conèixer les bases anatòmiques implicades en els procesos rehabilitadors de la deglució i de les restants post-cirurgia amb resultat de disfàgia. [...]
At the end of the course students must be able to: Evaluate and diagnose eating disorders and swallowing in all ages and etiologies. Know how to manage MECV-V and other tests such as EAT10 and the Payne Technique. [...]
Al finalizar la asignatura el alumno / a deberá ser capaz de: Evaluar y diagnosticar los trastornos de la alimentación y la deglución en todas las edades y etiologías. Saber administrar MECV-V y otras pruebas como la EAT10 y la Técnica de Payne) Conocer las bases anatómicas implicadas en los procesos rehabilitadores de la deglución y de las restantes post-cirugía con resultado de disfagia. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
8.
5 p, 106.9 KB Alteracions de l'audició: valoració i intervenció [104144] / Serrano Pau, Carrasumada ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Havent adquirit els coneixements relatius a l'anatomia i fisiologia de l'oïda així com la patologia de l'audició, aquesta assignatura té un enfocament clarament educatiu d'aplicació logopèdica. [...]
Having acquired the knowledge related to the anatomy and physiology of the ear as well as the pathology of the hearing, this subject has a clearly educational approach of speech therapy. When the student completes the course, he will be able to evaluate the communicative and linguistic competence of students with deafness and offer the most appropriate speech therapy intervention according to their specificity, taking into account the socio-educational environment that surrounds them. [...]
Habiendo adquirido los conocimientos relativos a la anatomía y fisiología del oído así como la patología de la audición, esta a El estudiante podrá ampliar y profundizar sus conocimientos sobre la intervención log.

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
9.
5 p, 108.0 KB Dislàlies i disfèmies: valoració i intervenció [104142] / Cambra, Cristina ; Miranda Codina, Nuria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En acabar l'assignatura, l'estudiant serà capaç d'avaluar els problemes evolutius que poden presentar-se relatius a l'adquisició de la parla i a la fluïdesa verbal així com proposar un programa d'intervenció logopèdica conseqüent.
The student will be able to assess the speech and fluency difficulties of children and to suggest corresponding treatment.
Cuando finalice la asignatura, el estudiante será capaz de evaluar los problemas evolutivos que puedan presentarse relacionados con el habla y la fluidez verbal, así como proponer un programa de intervención logopédica consecuente.

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
10.
9 p, 123.7 KB Llenguatge en entorns multilingües i multiculturals [104140] / Aparici Aznar, Melina ; Camus Torres, Alondra ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Vivim en un entorn bilingüe i, cada vegada més, multilingüe: molts nens i joves provenen de famílies en les quals es parlen llengües diverses, a vegades diferents de les pròpies del nostre entorn; les llengües de l'entorn social i de l'escola poden no coincidir amb les seves. [...]
The objective of this course is to gain knowledge of the influence of multilingual contexts in the features of typical and atypical language development and processing, as well as of the influence of culture and socioeconomic status (SES) in language development. [...]
Vivimos en un entorno bilingüe y, cada vez más, multilingüe: muchos niños y jóvenes provienen de familias en las cuales se hablan lenguas diversas, a veces diferentes de las propias de nuestro entorno; las lenguas del entorno social y de la escuela pueden no coincidir con las suyas. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents

Materials acadèmics : 512 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.