Resultats globals: 2 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 1 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 1 registres trobats  
1.
10 p, 316.6 KB Estudio sobre el comportamiento visual en álgebra de los alumnos del segmento educativo 14-16 / Meavilla Seguí, V.
The visual characterisation in Algebra of a sample of pupils in the 14-16 age-group has been studied. In this paper we suggest, in the light of the results of the study, didactic recommendations for the exploitation of visual reasoning in the teaching of Algebra in schools.
1995
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 1 (1995) p. 97-105  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
200 p, 4.0 MB Una Innovación docente basada en los modelos emergentes y la modelización matemática para conjunto generador y espacio generado / Cárcamo Bahamonde, Andrea, autor. ; Gómez i Urgellés, Joan, 1959- supervisor acadèmic. ; Fortuny, Josep M. (Josep Maria) supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals.
Esta tesis doctoral tuvo como objetivo generar una innovación docente en el curso de Álgebra Lineal a nivel universitario basada en los modelos emergentes y la modelización matemática. Con el propósito de lograr dicha meta, se diseñó y refinó una trayectoria hipotética de aprendizaje (THA) para los conceptos de conjunto generador y espacio generado. [...]
This doctoral thesis is intended to generate a teaching innovation in the course of Linear Algebra studies at the university level based on emergent models and mathematical modelling. In order to achieve this goal, a hypothetical learning trajectory (HLT) was designed and refined for the concepts of spanning set and span. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.