Results overview: Found 5 records in 0.02 seconds.
Articles, 3 records found
Research literature, 2 records found
Articles 3 records found  
1.
24 p, 242.3 KB La inmigración y el género como factores clave de la movilidad educativa en España / Granell Pérez, Rafael (Universitat de València. Departament d'Economia Aplicada) ; Fuenmayor Fernández, Amadeo de (Universitat de València. Departament d'Economia Aplicada) ; Mediavilla Bordalejo, Mauro (Universitat de València. Departament d'Economia Aplicada)
En este trabajo analizamos los determinantes del logro educativo para la población inmigrante en España, así como su grado de movilidad intergeneracional educativa, comparando estos resultados con el resto de residentes en nuestro país. [...]
This paper analyzes the determinants of educational attainment among immigrants in Spain and their degree of intergenerational educational mobility compared to Spanish individuals. The EU-SILC survey of 2011, which includes a module on intergenerational transmission of poverty, is used as a source of information. [...]
En aquest treball analitzem els determinants de l'èxit educatiu per a la població immigrant a Espanya, així com el seu grau de mobilitat intergeneracional educativa, comparant aquests resultats amb la resta de residents al nostre país. [...]

2018 - 10.5565/rev/papers.2311
Papers : revista de sociologia, Vol. 103 Núm. 1 (Gener-Març 2018) , p. 51-73 (Artículos)  
2.
22 p, 127.0 KB Researching Gender, Social Class and Educational Achievement in the Pre-School / Wasson, Clare (University of Ulster. UNESCO Centre) ; Reilly, Jackie
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y Ciudadanías. Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
This paper is part of a wider PhD study focusing on the impact of gender on the educational achievement of children in the early years of schooling with a focus on the impact of social class. The first part of the paper will address the methodological, practical and ethical issues and challenges that are encountered in educational research with children as young as three. [...]

2007
EMIGRA working papers, Núm. 112 (2007) , p. 1-22  
3.
21 p, 987.4 KB Geografías de la paternidad no residente : ¿ausente o vinculado? / Brullet, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Infància i Món Urbà) ; Marí-Klose, Marga (Universitat de Barcelona. Institut d'Infància i Món Urbà) ; Marí-Klose, Pau (Universitat de Barcelona. Institut d'Infància i Món Urbà) ; Maranzana, Luciano (Universitat de Barcelona. Institut d'Infància i Món Urbà)
Las familias catalanas están cambiando rápidamente. A pesar de que España es un país donde las tasas de divorcios han permanecido bajas en comparación con otros países europeos, en Cataluña, más de un 13% de adolescentes de entre doce y dieciséis años viven en un hogar monoparental. [...]
Les famílies catalanes estan canviant ràpidament. Malgrat que Espanya és un país on les taxes de divorcis han romàs baixes en comparació amb altres països europeus, a Catalunya, més d'un 13% dels infants i adolescents entre dotze i setze anys viuen en una llar monoparental. [...]
Les familles catalanes elles sont en train de changer vite. Espagne est un pays où les taxes de divorces ont demeuré basses en comparaison à d'autres pays européens, mais en Catalogne plus d'un 13% des adolescents entre 12 et 16 années habitent en un foyer monoparental. [...]
Catalan families are changing rapidly. In a country were divorce rates have remained low in comparison to other European countries, more than 13% of the children's live in a single parent home. In addition, 6% live with a stepparent, and even a larger number will reside with a single parent (usually the mother) or a stepparent at some point. [...]

2011 - 10.5565/rev/dag.803
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 57, Núm. 1 (2011) , p. 83-103  

Research literature 2 records found  
1.
506 p, 13.7 MB ¿Contribuye la comunicación entre familia y escuela al éxito educativo? Una propuesta de triangulación / Burriel Manzanares, Francesca ; Navío Gámez, Antonio, dir.
Aquesta tesi doctoral explora els processos comunicatius entre les famílies i lescola des duna proposta empírica, sistemàtica i multimodal, pròpia dels estudis dopinió i actitud (Malinverni et al. [...]
Esta tesis doctoral explora los procesos comunicativos entre las familias y la escuela desde una propuesta empírica, sistemática y multimodal, propia de los estudios de opinión y actitud (Malinverni et al. [...]
This doctoral thesis explores the school-family communication process with an empirical, systematic, and multimodal approach, common when researching on opinion and attitude (Malinverni et al. , 2016; Macià, 2019; Suberviola, 2020). [...]

2022  
2.
38 p, 567.1 KB El discurs dels mestres d'educació primària envers la pobresa infantil i l'èxit educatiu / Arnau Rodríguez, Arantzazu ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Un de cada tres alumnes de les aules catalanes es troba en situació de risc de pobresa, fet que té conseqüències en les seves possibilitats d'èxit educatiu. El propòsit d'aquesta recerca és analitzar diferents discursos dels mestres d'educació primària en relació a la pobresa i a l'èxit educatiu, així com els elements inhibidors o promotors d'aquests discursos. [...]
2016
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.