Resultats globals: 1,463 registres trobats en 0.04 segons.
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 5 registres trobats
Articles, 35 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 2 registres trobats
Multimèdia, 3 registres trobats
Fons personals i institucionals, 1,417 registres trobats
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
22 p, 256.9 KB Audio description of Films: State of the Art and a Protocol Proposal / Puigdomènech, Laura ; Matamala, Anna ; Orero, Pilar
Frankfurt Peter Lang 2010
Perspectives on Audiovisual Translation, 2010, p. 27-44  

Documents de recerca 5 registres trobats  
1.
523 p, 9.9 MB Fundamentos para la formulación de una técnica actoral para la escena operística : elementos técnicos que configuran, a lo largo de la historia, el paradigma de especificidad de la técnica actoral en ópera frente a la técnica actoral en arte dramático / Egea Ruiz, Susana, 1968- ; Saumell i Vergés, Mercè, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana
Esta tesis tiene como objetivo demostrar la especificidad de la técnica actoral en ópera respecto a la técnica actoral en arte dramático, asi como describir, si procede, los elementos técnicos que fundamentan dicha especificidad. [...]
The main goal of this thesis is to show the specifity of the acting technique in opera in relation with the acting technique in drama theatre; as well as to describe, if appropriatre, which technical elements are in the base of this specificity. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
2.
144 p, 1.5 MB Traducció i subtitulació de l'òpera : 'Madama Butterfly' / Martínez Benavente, Ferran ; Sala-Sanahuja, Joaquim, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Després de l'experiència dels anys de carrera a la Facultat de Traducció i Interpretació hi ha la prova final, que és poder aplicar tot allò que s'ha après a un treball d'abast més important. [...]
Después de la experiencia de los años de carrera en la Facultad de Traducción e Interpretación queda la prueba final, que es poder aplicar todo eso en un trabajo más importante. Se tiene que demostrar el dominio de las lenguas que se han estudiado y, evidentemente, el dominio de la lengua de llegada. [...]
Après l'expérience de tous les années d'études à la Faculté de Traduction et d'Interprétation arrive le test final, et est en mesure d'appliquer tout ce qui a été appris au fil des années sur ce dernier défi. [...]

2016
Traducció i Interpretació [1203]  
3.
27 p, 1.3 MB Traducció d'una ària d'òpera. És realista establir com a prioritat criteris fonètics en la traducció de cançons? / Borràs i Dorca, Laura ; Debergh, Cecilia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Traducció d'una ària d'òpera amb base als criteris de la fonètica verbo-tonal. Establiment d'un sistema doble de coeficients per a l'avaluació de la traducció.
Traducción de un aria de ópera con base a los criterios de la fonética verbotonal. Establecimiento de un sistema doble de coeficientes para la evaluación de la traducción.
Translation of an aria on the basis of verbo-tonal phonetics. Establishment of a double-coefficient system for the evaluation of the translation.

2015
Traducció i Interpretació [1203]  
4.
185 p, 6.0 MB Les sardanes de Pep Ventura i la música popular a Catalunya entre la restauració dels Jocs Florals i la Primera República (1859-1874) / Costal i Fornells, Anna ; Ayats i Abeyà, Jaume, dir. ; Cortès i Mir, Francesc, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
Al segle XIX neix un nou concepte de música popular, estretament relacionat amb el final de l'Antic Règim i amb l'obertura d'Europa i dels territoris colonials a diverses possibilitats econòmiques, polítiques, socials i culturals. [...]
The 19th century saw the birth of a new concept in popular music, closely related to the end of the Ancien Régime and to the opening up of Europe and its colonies to diverse economic, political, social and cultural possibilities. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014
4 documents
5.
145 p, 645.3 KB Ópera Nacional Rumana : génesis y desarrollo / Pancu, Dorothea ; Jorba, Manuel, 1942- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El presente trabajo trata sobre la creación nacional de ópera en Rumanía: la manera en la cual la ópera entró en el espacio geográfico rumano, cómo se creó la institución de estado la Ópera Rumana, la creación nacional desde los primeros géneros músico-teatrales, la creación rumana de ópera del siglo XIX y XX, expone los más importantes títulos y autores, junto con elementos característicos de éstos, y se cierra con la ópera de cámara. [...]
2008  

Articles 35 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
11 p, 143.5 KB The opera experience : performing a vibrato with the audience / Cuenca, Macarena (Universidad de Deusto) ; López-Sintas, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García-Álvarez, Ercilia (Universitat Rovira i Virgili)
Audience development is a key issue in the cultural sector, so opera house managers and policy makers need to understand how and why opera goers enjoy an opera. Our research, which investigates opera enjoyment, is framed in the social constructivist paradigm and draws on interview data collected from 15 informants. [...]
2015 - 10.1515/irsr-2015-0013
International Review of Social Research, Vol. 5 Núm. 2 (2015) , p. 141-151  
2.
19 p, 245.9 KB Gustavo Bolívar : el hombre de las narcotelenovelas / Renjel Encinas, Daniela (Universidad Mayor de San Andrés)
El presente artículo reseñará la principal obra del creador de la narcotelenovela en Colombia, Gustavo Bolívar, quien desde su primer trabajo para la televisión sobre el tema del narcotráfico, Sin tetas no hay paraíso, no dejó de revolucionar el género a través de la escritura de sus siguientes obras: Tres Caínes y cada una de las temporadas de El capo.
El present article ressenyarà la principal obra del creador de la narcotelenovel·la a Colòmbia, Gustavo Bolívar, qui des del seu primer treball per la televisió sobre el tema del narcotràfic, com és Sin tetas no hay paraíso, no va deixar de revolucionar el gènere a través de l’escriptura de les seves següents obres, com van ser Tres Caínes i cadascuna de les temporades de El capo.
This article focuses on Gustavo Bolívar´s work as a creator of the narcotelenovela, genre born in Colombia. Since his first work, Sin tetas no hay paraíso (Without breasts there is no paradise), he revolutions the gener with the writing of Tres Caínes (Three Caínes) and with the three seasons of El Capo.

2016 - 10.5565/rev/mitologias.359
Mitologías hoy, Vol. 14 (2016) , p. 93-111 (Dossier)  
3.
11 p, 39.9 KB Les primeres obres teològiques d'Arnau de Vilanova / Mensa i Valls, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
2005
Revista catalana de teología, Vol. 2, Num. 30 (2005) , p. 443-453 (Notes bibliogràfiques)  
4.
26 p, 694.4 KB Dante en la música española : la Divina Comedia de Conrado del Campo, del poema sinfónico a la ópera / Sánchez Sánchez, Víctor (Universidad Complutense de Madrid)
El tema del Infierno de la Divina Comedia ha inspirado numerosas composiciones musicales, tanto en el campo sinfónico como en el operístico. Entre los temas el más utilizado ha sido la trágica historia del amor de Paolo y Francesca. [...]
Dante’s Inferno has inspired many musical compositions, both symphonic and operatic field. Among the topics the most used has been the tragic love story of Paolo and Francesca. Operatic versions offer different styles from the Italian tradition of Mercadante, Cagnoni or Zandonai to the romantic Wagnerian of Rachmaninoff or Mancinelli, through the French trivialization of Thomas. [...]

2015
Dante e l'Arte, Vol. 2 (2015) , p. 161-186 (Dossier monografico)  
5.
18 p, 346.5 KB All together now : a multi-language and multi-system mobile application to make live performing arts accessible. / Oncins Noguer, Estel·la (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lopes, Oscar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Serrano, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Stage performances are usually live performances. These days, theatre or opera may be staged anywhere from the traditional seating arrangement to a popular open air representation where actors and audience move in a dynamic open mise en scène. [...]
2013
JoSTrans: Journal of Specialised Translation, Núm. 20 (2013) , p. 147-164  
6.
17 p, 481.0 KB Els oratoris de Georg Friedrich Händel / Daufí, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
La tardor de l’any 1710, Händel és nomenat Kapellmeister a la cort de l’elector Georg Ludwig de Hannover. Uns quants mesos més tard, arriba a Londres, on presenta la seva òpera Rinaldo. El públic anglès, que, en aquell moment, mostra un gran interès per l’òpera italiana, acull el compositor molt favorablement. [...]
Im Herbst 1710 wird Händel zum Konzertmeister am Hof des Kurfürsten Georg Ludwig von Hannover ernannt und einige Monate später reist er nach London, wo er seine Oper Rinaldouraufführt. Das englische Publikum, das zum damaligen Zeitpunkt eine Vorliebe für die italienische Oper besaß, nahm den Komponisten begeistert auf. [...]
In the autumn of 1710 Händel was appointed Kapellmeister at the court of the Elector Georg Ludwig of Hanover and a few months later came to London where he would present his opera Rinaldo. The British public, who at that time showed great interest in Italian opera, received the composer favourably. [...]
En otoño de 1710, Händel fue nombrado Kapellmeister en la corte del elector Georg Ludwig de Hannover y, unos meses más tarde, llegó a Londres, donde presentó su ópera Rinaldo. El público inglés, que en este momento mostraba un gran interés por la ópera italiana, acogió muy favorablemente al compositor. [...]
À l’automne de 1710, Händel est nommé Kapellmeister à la cour du prince-électeur Georg Ludwig de Hannovre. Quelques mois plus tard, il arrive à Londres où il présente son opéra Rinaldo. Le public anglais, qui montre à l’époque un grand intérêt pour l’opéra italien, accueille très favorablement le compositeur. [...]

2013
Recerca musicològica, Núm. 20-21 (2013) , p. 151-167 (Articles de monogràfic)  
7.
14 p, 8.0 MB Accessible opera : overcoming linguistic and sensorial barriers / Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
The desire to make media available for all has been rapidly accepted and implemented by most European countries. Opera, as one of the many audiovisual representations, also falls under the category of production which needs to be made accessible and this article aims to analyse how opera has gone through a complete transformation to become a cultural event for all, overcoming not only linguistic but also sensorial barriers. [...]
2007 - 10.1080/13670050802326766
Perspectives. Studies in Translatology, Vol. 15, Núm. 4 (2007) , p. 262-277  
8.
10 p, 160.9 KB Ópera y traducción : tradaptación en Il Trovatore de Giuseppe Verdi / Corral Fullà, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica) ; Lladó, Ramón (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
2012
Hermeneus, Núm. 14 (2012) , p. 63-78  
9.
37 p, 568.5 KB Transformando lo inmutable : acciones de reforma y salvaguarda en la ópera de Beijing durante el siglo XX y primera década del siglo XXI / Caro Repetto, Rafael (Universitat Pompeu Fabra. Music Technology Group) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca InterAsia
Con el objetivo de evaluar las principales tendencias que afectan a las producciones contemporáneas de ópera de Beijing, el presente artículo estudiará los procesos por los cuales a lo largo del siglo XX y la primera década del siglo XXI el género ha sido reformado, al tiempo que consolidaba su estructura hasta asumirse actualmente como símbolo de identidad cultural china. [...]
Aiming to assess the main trends concerning contemporary Beijing opera productions, this paper will study the processes by which the genre has been reformed during the 20th century and the first decade of the 21st, while its structure was being defined until becoming nowadays a symbol of Chinese cultural identity. [...]

2012
Inter Asia papers, Núm. 29 (2012) , p. 1-32  
10.
23 p, 498.4 KB Infected with emotion : Jane Badler’s music and the maturation of Diana in the V Series (1983-2011) / Rodríguez Salas, Gerardo (Universidad de Granada)
It is a truth universally acknowledged that a single discipline is insufficient to “grasp the study of culture as a whole” (Johnson, 1986: 279). As a founding father of cultural studies, Raymond Williams already defined this field as “a vague and baggy monster” (1989: 158) that demands an interdisciplinary approach. [...]
Es una verdad universalmente conocida que una sola disciplina es insuficiente para cubrir el alcance de la cultura como un todo (Johnson, 1986: 279). Como padre fundador de los estudios culturales, Raymond Williams definía este campo como “a vague and baggy monster” (1989: 158) que demanda una aproximación interdisciplinaria. [...]

2013
452 F : revista de teoría de la literatura y literatura comparada, Núm. 9 (2013) , p. 162-184  

Articles : 35 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 2 registres trobats  
1.
8 p, 2.9 MB A standard for the audio introduction of operas / Permuy Hércules de Solás, Iris Cristina ; Iturregui-Gallardo, Gonzalo
2017
ARSAD (Advanced Research Seminar on Audio Description). Barcelona, 6th : 2017  
2.
18 p, 591.8 KB Space Opera Beyond Space : Iain M. Banks’ The Hydrogen Sonata and the Politics of Subliming / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
The late 1980s saw a renovation of space opera that some critics labelled ‘postmodern’. I’ll focus here on the last novel by a most prominent author of this newer space opera: The Hydrogen Sonata (2012) by the late Scottish writer Iain M. [...]
2013
International Culture & Power Conference : Spaces. Murcia, Espanya, 16a : 2013  

Multimèdia 3 registres trobats  
1.
Giacomo Puccini / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
La Biblioteca d'Humanitats organitza una exposició bibliogràfica en motiu que el passat 22 de desembre es compliren 150 anys del naixement del compositor toscà Giacomo Puccini, una de les figures operístiques més importants del tombant del segle XX.
2009
   
2.
14.9 KB Monteverdi : 400 aniversari del naixement de l'òpera / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició amb motiu del 400 aniversari del naixement de l'òpera amb la representació de La favola d'Orfeo de Monteverdi (Màntua 1607).
2007  
3.
5.0 KB Giuseppe Verdi / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició dedicada al compositor operístic italià més cèlebre de tots els temps.
2001
2 documents

Fons personals i institucionals 1,417 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
1 p, 981.9 KB Fotografies de la secció wagneriana de la col·lecció particular d'Isidro Magriñá / Magriñá, Isidro ; Societat del Gran Teatre del Liceu
Barcelona : 1951  
2.
9 p, 1.4 MB Gran compañía de Ópera Italiana : inauguración 30 de noviembre de 1910 / Societat del Gran Teatre del Liceu
De cada obra s'ha digitalitzat un programa sencer. De la resta s'han digitalitzat les parts que són diferents.
Barcelona : Hijos de J. Jepús, 1910 (Temporada 1910-1911)  
3.
2 p, 126.4 KB Targeta amb detalls d'una funció de Norma de Bellini / Bellini, Vincenzo ; Societat del Gran Teatre del Liceu
Barcelona : 1847  
4.
188 p, 67.4 MB Óperas representadas en el Gran Teatro del Liceo desde 1847 hasta 1936 / Juan Fort i Romeu / Fort i Romeu, Juan ; Societat del Gran Teatre del Liceu
Barcelona : 1940  
5.
1 p, 164.5 KB Carta de Nicolas Slonimsky al secretari del Gran Teatre del Liceu / Slonimsky, Nicolas ; Societat del Gran Teatre del Liceu
Barcelona : 1952  
6.
9 p, 1.8 MB Lista de óperas, compositores, fecha de la primera representación, total de representaciones / Pamias, Juan A. ; Falla, Manuel de ; Societat del Gran Teatre del Liceu
Barcelona : 1976  
7.
18 p, 6.6 MB Cuadro general de las óperas, años teatrales que se han representado y número de representaciones seguido de un índice alfabético de las obras representadas / Societat del Gran Teatre del Liceu
Barcelona : 1847  
8.
30 p, 5.3 MB Saffo : tragedia lirica in tre parti da rappresentarsi nel Gran Teatro del Liceo Filarmonico-Drammatico Barcellonese di S.M. donna Isabella seconda, nella primavera del 1849 / Cammarano, Salvatore ; Pacini, Giovanni ; Societat del Gran Teatre del Liceu
Barcelona : Dalla tipografia di T. Gorchs, 1849  
9.
175 p, 118.2 MB Dietario para las obras efectuadas en el Gran Teatro del Liceoo des de el 26 de mayo hasa el 25 de octubre : año 1873 : el inspector Vicente Teller Girón / Teller Girón, Vicente ; Societat del Gran Teatre del Liceu
Barcelona : 1873  
10.
12 p, 1.9 MB La Walkyria : impresions del estreno escritas en vers y en català convencional per en Pep ab ninots de 'n Nap / Wagner, Richard ; Societat del Gran Teatre del Liceu
Barcelona : Imprenta y Lititogafía Blasi, 1899  

Fons personals i institucionals : 1,417 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.