Resultats globals: 2 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
12 p, 657.1 KB Mejorando la efectividad instruccional del texto educativo en ciencias : primeros resultados / Sanjosé López, Vicent (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Solaz-Portolés, Joan Josep (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Vidal-Abarca Gámez, Eduardo (Universitat de València. Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació)
In this paper we compile and analyze the textual variables taking part in comprehension and learning processes on scientific texts. Next we propose a new classification which can be applicated to instructional text. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4529
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 137-148  
2.
12 p, 526.4 KB ¿Son los alumnos capaces de atribuir a los microorganismos algunas transformaciones de los alimentos? / Díaz González, R. (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; López Rodríguez, R. (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; García Losada, A. (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; Abuín Figueiras, G. (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; Nogueira Abuín, E. (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; García Gandoy, J. A. (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais)
In this paper we investigate if primary school students are able to relate microorganisms with food transformations. The subjects of this study were 343 4th. and 7th. grade children from Lugo (Spain) and the instrument used consisted of four multiple choice questions. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4220
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 143-153  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.