1.
|
|
2.
|
18 p, 6.8 MB |
Diseño e implementación de un sistema inteligente de gestión de residuos en la UAB : The UAB Campus as a Living Lab
/
Rey Gómez, Victor-Javier ;
Vilariño Freire, Fernando, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Actualment, hi ha una necessitat urgent de gestionar la creixent quantitat de residus produïts. En aquest projecte, es pretén implementar un sistema de gestió de residus al campus de la UAB mitjançant l'ús de tecnologia avançada. [...] Actualmente, existe una urgente necesidad de gestionar la creciente cantidad de residuos producidos. En este proyecto, se pretende implementar un sistema de gestión de residuos en el campus de la UAB mediante el uso de tecnología avanzada. [...] Currently, there is an urgent need to manage the increasing amount of waste being produced. In this project, the aim is to implement a waste management system at the UAB campus using advanced technology. [...]
2024 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
3.
|
9 p, 985.7 KB |
Intel·ligència artificial en videojocs desenvolupats en Unity
/
Gil, Aleix ;
Palenzuela Reyes, Marc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Aquest treball té com a objectiu principal explorar i aplicar els conceptes d'intel·ligència artificial (IA) en el desenvolupament de videojocs mitjançant la plataforma Unity. Les dues vessants del projecte es centraran en el disseny i implementació d'IA abordant, d'una banda, els sistemes basats en màquines d'estats i per altra banda la planificació d'accions orientada a objectius (GOAP). [...] This work aims to explore and apply the concepts of artificial intelligence (AI) in the development of video games using the Unity platform. The two branches of the project will focus on the design and implementation of AI addressing, on one hand, systems based on state machines, and on the other hand, goal-oriented action planning (GOAP). [...] Este trabajo tiene como objetivo principal explorar y aplicar los conceptos de inteligencia artificial (IA) en el desarrollo de videojuegos mediante la plataforma Unity. Las dos vertientes del proyecto se centrarán en el diseño e implementación de IA abordando, por un lado, los sistemas basados en máquinas de estados y, por otro lado, la planificación de acciones orientada a objetivos (GOAP). [...]
2024 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
4.
|
74 p, 2.6 MB |
Evaluación de la transcripción generada automáticamente con Whisper aplicada a la traducción audiovisual y la accesibilidad a contenido audiovisual
/
Acedo Ortega, Anna ;
Sánchez-Gijón, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Traducció i d'Interpretació
El present estudi busca analitzar la qualitat de la transcripció de l'eina Whisper des d'un punt de vista general de la correcció de la llengua. Per a això, es farà una comparació d'aquesta transcripció amb els subtítols generats automàticament de l'eina YouTube Studio i, finalment, amb la transcripció humana creada per l'autora del present treball. [...] El presente estudio busca analizar la calidad de la transcripción de la herramienta Whisper desde un punto de vista general de la corrección de la lengua. Para ello, se hará una comparación de dicha transcripción con los subtítulos generados automáticamente de la herramienta YouTube Studio y, finalmente, con la transcripción humana creada por la autora del presente trabajo. [...] The present study wants to analyze the quality of the transcription automatically generated by Whisper from a general point of view of language correctness. For this purpose, a comparison will be made between the transcription and the subtitles automatically generated by YouTube Studio and, finally, with the human transcription created by the author of this paper. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Tecnologies de la Traducció [4315970]
|
|
5.
|
13 p, 1.1 MB |
Disseny i desenvolupament d'un xatbot de suport a l'usuari basat en models generatius
/
Fombona Delgado, Pol ;
Espinosa, Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Els xatbots són programes d'ordinador basats comunment en models de processament de llenguatge natural (NLP) que simulen conversacions humanes i, en entorns de suport a l'usuari, es poden usar com eines per a proporcionar ajuda i resoldre dubtes senzills de forma automatitzada. [...] Los chatbots son programas de ordenador basados comúnmente en modelos de procesamiento de lenguaje natural (NLP) que simulan conversaciones humanas y, en entornos de soporte al usuario, se pueden usar como herramientas para proporcionar ayuda y resolver dudas sencillas de forma automatizada. [...] Chatbots are computer programs commonly based on natural language processing (NLP) models that simulate human conversations and, in user support environments, can be used as tools to provide help and resolve simple queries in an automated way. [...]
2023 Enginyeria de Dades [1394]
|
|
6.
|
10 p, 403.5 KB |
Snake: Implementació d'agents Intel·ligents
/
Perez Diaz, Cristian ;
Vanrell i Martorell, Maria Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Aquest article presenta un estudi sobre la implementació del joc Snake utilitzant Pygame. S'han implementat i avaluat dos agents basats en heurístiques: Greedy Best-First Search (GBFS) i A*. També s'ha investigat l'aprenentatge per reforç (RL) amb l'algoritme Proximal Policy Optimization (PPO) de Stable Baselines 3. [...] Este artículo presenta un estudio sobre la implementación del juego Snake utilizando Pygame. Se han implementado y evaluado dos agentes basados en heurísticas: Greedy Best-First Search (GBFS) y A*. [...] This article presents a study on the implementation of the Snake game using Pygame. Two heuristic-based agents, Greedy Best-First Search (GBFS) and A*, have been implemented and evaluated. The study also investigates reinforcement learning (RL) with the Proximal Policy Optimization (PPO) algorithm from Stable Baselines 3. [...]
2023 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
7.
|
13 p, 1.3 MB |
Jugador d'un joc de cartes interactiu
/
Arnaus Comellas, Martí ;
Vanrell i Martorell, Maria Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
L'objectiu d'aquest projecte és dissenyar i implementar diversos algoritmes d'Intel·ligència Artificial (IA) que siguin capaços de jugar a La Podrida enfront d'un jugador humà o d'altres agents intel·ligents. [...] The aim of this project is to design and implement various Artificial Intelligence (AI) algorithms that are capable of playing La Podrida against a human player or other intelligent agents. The system is aimed at expanding the Python RL Card library. [...] El objetivo de este proyecto es diseñar e implementar varios algoritmos de Inteligencia Artificial (IA) que sean capaces de jugar en La Podrida frente a un jugador humano o de otros agentes inteligentes. [...]
2023 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
8.
|
14 p, 9.8 MB |
Algoritmos genéticos para resolver "El Laberinto del Pinguino"
/
Méndez López, Elizabeth ;
Oropesa Fisica, Ana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Clasificación por niveles de mapas de un videojuego utilizando una estrategia de Inteligencia Artificial (IA). En este caso la estrategia utilizada es un algoritmo genético. Se describe la teoría de un algoritmo genético, y cómo se debe adaptar para resolver el videojuego propuesto. [...] Map level classification of a videogame using an Artificial Inteligence (AI). In this case, the AI used is a genetic algorithm. It is described the theory of genetic algorithms, and the steps taken to adapt it to the videogame prepared. [...] Classificació per nivells de mapes d'un videojoc utilitzant una estratègia d'Intel·ligència Artificial (IA). En aquest cas l'estratègia utilitzada és un algorisme genètic. Es descriu la teoria d'un algorisme genètic, i com s'ha d'adaptar per a resoldre el videojoc proposat. [...]
2023 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
9.
|
27 p, 799.0 KB |
Codificar la salut mental. Darrere la predicció i detecció de salut mental amb intel·ligència artificial
/
Ramírez Nethersole, Rosanna ;
Mora Malo, Enrico, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La intel·ligència artificial (IA) s'incorpora de forma creixent en sistemes de predicció i detecció a la salut mental, un àmbit sanitari tradicionalment desatès, infrarepresentat i d'accés dificultós. [...] La inteligencia artificial (IA) se incorpora de forma creciente en sistemas de predicción y detección a la salud mental, un ámbito sanitario tradicionalmente desatendido, infrarrepresentado y de dificultoso acceso. [...] Artificial intelligence (AI) is increasingly being incorporated into mental health prediction and detection systems, an area of healthcare that has traditionally been neglected, underrepresented, and difficult to access. [...]
2022 Grau en Sociologia [819]
3 documents
|
|
10.
|
12 p, 923.6 KB |
Algorisme evolutiu per a la presa de decisions basat en NEAT
/
Mayoral Macau, Arnau ;
Gonzàlez, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
En aquest projecte s'implementa un algorisme evolutiu de tipus NEAT per a ser utilitzat en els entorns que proporciona la llibreria OpenAI Gym i per a Unity, dues de les eines més utilitzades per a provar algorismes d'aprenentatge reforçat en petits videojocs. [...] En este proyecto se implementa un algoritmo evolutivo de tipo NEAT para ser utilizado en los entornos que proporciona OpenAI Gym y para Unity, dos de las herramientas más utilizadas para probar algoritmos de aprendizaje reforzado en pequeños videojuegos. [...] This project implements a NEAT evolutionary algorithm to be used in the environments provided by the OpenAI Gym library and for Unity, two of the most used tools to test reinforced learning algorithms in small video games. [...]
2022 Enginyeria Informàtica [958]
|
|