Resultats globals: 14 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 11 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
11 p, 776.0 KB La formación psicopedagógica del profesorado de Didáctica de las Ciencias Sociales / Benejam, Pilar, 1937- (Universitat Autònoma de Barcelona)
La ponencia sitúa la Didáctica de las Ciencias Sociales en el campo que le es propio, de manera que integra las exigencias de los procesos de enseñanza y aprendizaje con las exigencias de las ciencias referentes, ambas consideraciones se condicionan y resulta imposible separarlas. [...]
This article situates the Didactics of the Social Sciences in its own field in a way that integrates the demands of the teaching-learning process with the demands of the Social Sciences themselves. These two considerations condition each other making them impossible to separate. [...]

1999
Revista interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 34, Núm. 13.1 (Abril 1999) , p. 219-229  
2.
7 p, 379.2 KB "El robot de les emocions", un projecte per estudiar la funció de relació a primaria / Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
En aquest article es presenta una proposta educativa per promoure la construcció de diverses idees sobre la funció de relació dels éssers vius a partir d'un repte inicial: dissenyar i construir un robot que pugui expressar algunes emocions. [...]
This article presents an educational proposal to promote the construction of different ideas about the relational abilities of living things from an initial challenge: designing and building a robot that can express some emotions. [...]

2018 - 10.5565/rev/ciencies.394
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 36 (2018) , p. 1-7 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
26 p, 3.3 MB Can donkey behavior and cognition be used to trace back, explain, or forecast moon cycle and weather events? / Navas González, Francisco Javier (Universidad de Córdoba. Departamento de Genética) ; Jordana i Vidal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Pizarro Inostroza, Gabriela (Universidad de Córdoba. Departamento de Genética) ; Arando Arbulu, Ander (Universidad de Córdoba. Departamento de Genética) ; Delgado Bermejo, Juan Vicente (Universidad de Córdoba. Departamento de Genética)
Donkeys have been reported to be highly sensitive to environmental changes. Their 8900-8400-year-old evolution process made them interact with diverse environmental situations that were very distant from their harsh origins. [...]
2018 - 10.3390/ani8110215
Animals, Vol. 8 Núm. 11 (2018) , p. 215  
4.
18 p, 151.7 KB Bases intelectuales de la excepcionalidad : un esquema integrador / Castelló i Tarrida, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se realiza una descripción de la excepcionalidad intelectual que se deriva de los enfoques actuales del la inteligencia y el funcionamiento cognitivo. Dicho marco teórico diverge de la clásica fundamentación psicométrica de la superdotación y el talento, a pesar de que permite explicar el conjunto completo de fenómenos descritos en la literatura sobre altas capacidades. [...]
This paper provides a description of intellectual exceptionality derived from current views of intelligence and cognitive functioning. Such a theoretical framework differs from the classic psychometric foundations of giftedness and talent, although it coherently explains the full set of phenomena described in high abilities literature. [...]

2008
Revista española de pedagogía, Vol. 66 Núm. 240 (Mayo-Agosto 2008) , p. 203-220  
5.
14 p, 105.9 KB Las competencias comunicativas en la formación democrática de los jóvenes : describir, explicar, justificar, interpretar y argumentar / Casas i Vilalta, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; Bosch Mestres, Dolors ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials)
En este artículo se presenta una investigación sobre la enseñanza y el aprendizaje de las habilidades cognitivas y lingüísticas o competencias comunicativas para aprender y comunicar ciencias sociales. [...]
In this article we present a research on teaching and learning cognitive and linguistic abilities or communicative competence to learn and communicate social science. We identify and analyse the cognitive and linguistic abilities essential to a democratic education of youths: description, explanation, justification, interpretation and argumentation. [...]

2005
Enseñanza de las ciencias sociales, Núm. 4 (2005) , p. 39-53  
6.
18 p, 657.9 KB Habilidades de visualización de estudiantes con talento matemático : comparativa entre los test psicométricos y las habilidades de visualización manifestadas en tareas geométricas / Ramírez Uclés, Rafael (Universidad de Granada) ; Flores Martínez, Pablo (Universidad de Granada)
De la revisión de las investigaciones se desprende que no hay una postura unificada en la relación entre talento matemático y visualización. Un factor que se ha de considerar es la diversidad de instrumentos utilizados para caracterizar la visualización. [...]
De la revisió de les recerques es desprèn que no hi ha una postura unificada en la relació entre talent matemàtic i visualització. Un factor que s'ha de considerar és la diversitat d'instruments utilitzats per caracteritzar la visualització. [...]
Based on a review of the research, we observe that there is not a single opinion about the relationship between mathematical gift and visualization. One factor to be considered is the variety of instrument used to characterize the visualization. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2152
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 2 (2017) , p. 179-196 (Investigaciones Didácticas)  
7.
19 p, 229.5 KB El videojuego digital como mediador del aprendizaje en la etapa de Educación Infantil / Sampedro Requena, Begoña Esther (Universidad de Córdoba) ; Muñoz González, Juan Manuel (Universidad de Córdoba) ; Vega Gea, Esther (Universidad de Córdoba)
El siguiente artículo expone los datos de una investigación y recoge las opiniones y las valoraciones del alumnado de tercer curso del segundo ciclo de la etapa de Educación Infantil respecto a la utilización de un videojuego digital y educativo cuyo núcleo temático es el medioambiente. [...]
This article presents the results of a quasi-experimental research study on the opinions and assessments of students in the third year of the second cycle of pre-school education on the use of a digital educational video game, whose thematic focus is the environment. [...]
Aquest article exposa les dades d'una investigació i recull les opinions i les valoracions de l'alumnat de tercer curs del segon cicle de l'etapa d'Educació Infantil sobre la utilització d'un videojoc digital i educatiu el nucli temàtic del qual és el medi ambient. [...]

2017 - 10.5565/rev/educar.850
Educar, Vol. 53 Núm. 1 (2017) , p. 89-107 (Monográfico)  
8.
11 p, 165.6 KB Los profesores de alumnos con altas habilidades / Genovard Rosselló, Cándido (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Gotzens Busquets, Concepció (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Badia Martín, M. del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Dezcallar Sáez, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
En este trabajo analizamos las características de los profesores expertos para alumnos de altas habilidades. Se analizan los antecedentes del tema y el proceso instruccional para atender la diversidad de estos alumnos. [...]
In this article we analyze the characteristics of gifted and talented students' expert teachers. The subject background and the specific proprieties of the instructional process to meet gifted students' educational needs are analyzed. [...]

2009
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 13, núm. 1 (2009) , p. 21-31  
9.
16 p, 285.8 KB Emotional abilities as predictors of risky driving behavior among a cohort of middle aged drivers / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
The aim of this study is to analyze the relationship between emotional abilities and the influence of this relationship on self reported drivers' risky attitudes. The risky driving attitudes and emotional abilities of 177 future driving instructors were measured. [...]
2012 - 10.1016/j.aap.2011.07.021
Accident analysis and prevention, Vol. 45 (2012) , p. 818-825  
10.
9 p, 250.0 KB Perceptions of fitness professionals regarding fitness occupations and careers : a phenomenological analysis / Rosado, António (Universidade de Lisboa. Faculty of Human Kinetics) ; Araújo, Duarte (Universidade do Porto. Faculdade de Ciências do Desporto e de Educação Física) ; Mesquita, Isabel (Universidade do Porto. Faculdade de Ciências do Desporto e de Educação Física) ; Correia, Abel (Universidade de Lisboa. Faculty of Human Kinetics) ; Mendes, Francisco (Instituto Politécnico de Viseu. Escola Superior de Educação.) ; Guillén García, Félix (Universidad de Las Palmas de Gran Canaria. Facultad de Ciencias de la Actividad Física y el Deporte)
The purpose of this study was to examine fitness professionals' perceptions of their profession and careers. Sixteen Portuguese fitness instructors (M age = 28 years old) took part in semi-structured interviews regarding their perceptions of their profession. [...]
El propósito de este estudio fue examinar las representaciones de los profesionales del fitness acerca de sus profesiones y carreras. Dieciséis instructores portugueses de fitness (M edad = 28 años) participaron en entrevistas semiestructuradas en relación a las representaciones sobre sus profesiones. [...]
O objectivo deste estudo foi examinar as representações dos profissionais de fitness acerca das suas profissões e carreiras. Dezasseis instrutores de fitness portugueses (M idade = 28) participaram em entrevistas semiestruturadas sobre as representações da sua profissão. [...]

2014
Revista de psicología del deporte, Vol. 23, Núm. 1 (2014) , p. 23-31  

Articles : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
19 p, 1.0 MB La autopercepción de las capacidades de los estudiantes según su origen social / Torrents Vilà, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball
The paper presented here correspond an analysis of students' beliefs about their abilities in the educational environment. We get a sample of around 2. 000 students studying 4th ESO (last year of compulsory education in Spain) in 2013-14 in Barcelona. [...]
2015
Conferencia Ibérica de Sociología de la Educación. Lisboa, Portugal, 1a : 2015
2 documents

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
30 p, 451.6 KB Selection and educational attainment : Why some children are left behind? Evidence from a middle-income country / Méndez-Errico, Luciana ; Ramos Morilla, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada
We model schooling as a sequential process and examine why some children are left behind. We focus on the factors that explain selection at early stages of the education system. Our findings for Uruguay suggest that long-term factors, such as parental background or ethnicity matter across all education stages while the effect of short-term factors, such as family income, wear out as individuals progress in the education system, suggesting a severe selection process at early stages.
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada 2019 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 1901)  
2.
29 p, 471.6 KB Selection and educational attainment : why some children are left behind? Evidence from a middle-income country / Méndez-Errico, Luciana (Universidad de la República) ; Ramos Morilla, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada)
We model schooling as a sequential process and examine why some children are left behind. We focus on the factors that explain selection at early stages of the education system. Our findings for Uruguay suggest that long-term factors, such as parental background or ethnicity matter across all education stages while the effect of short-term factors, such as family income, wear out as individuals progress in the education system, suggesting a severe selection process at early stages.
Bonn Institute for the Study of Labor 2019 (Discussion paper (Institute for the Study of Labor); 12118)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.