Results overview: Found 4 records in 0.02 seconds.
Articles, 4 records found
Articles 4 records found  
1.
11 p, 611.0 KB Un estudio comparativo de las estrategias discursivas inglés-español utilizadas en la impartición de áreas no lingüísticas en un contexto AICLE / Pérez Costa, Sandra (Escuela Oficial de Idiomas Córdoba) ; Pavón Vázquez, Víctor (Universidad de Córdoba)
La enseñanza de contenidos académicos a través de una lengua extranjera implica que el acceso al conocimiento mediante este medio produce un desarrollo de la lengua utilizada para la docencia y a la par contribuye a consolidar el conocimiento. [...]
Teaching academic content through a foreign language implies that this proposal fosters the development of the foreign language and contributes to the consolidation of academic content. However, it must be noted that the language comprises not only the conversational use but also the academic language that belongs to the content areas. [...]
L'ensenyament de continguts acadèmics a través d'una llengua estrangera implica que l'accés al coneixement mitjançant aquest mitjà produeix un desenvolupament de la llengua emprada per a la docència i alhora contribueix a consolidar el coneixement. [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.10
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 43-53 (Articles)  
2.
24 p, 196.7 KB Teaching by convincing : strategies of argumentation in lectures / Cros, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
The aim of this article is to show the argumentative component in the discourse of teachers. This is done on the basis of an analysis of the argumentative strategies used by teachers during the first class of a university course in order to increase their discourse efficiency. [...]
2001 - 10.1023/A:1011161331228
Argumentation, Vol. 15, núm. 2 (2001) , p. 191-206  
3.
13 p, 199.9 KB Transformaciones en el pensamiento de unos profesores universitarios de áreas no lingüísticas sobre la escritura académica / Martins, Isabel (Universidad Simón Bolívar (Caracas, Veneçuela))
Este artículo avanza algunos resultados sobre las transformaciones en los sistemas de creencias, representaciones y saberes (Cambra, 2000) respecto a la escritura académica y su pedagogía de tres profesores de diversas áreas en un taller de formación en alfabetización académica en la Universidad Simón Bolívar (Caracas, Venezuela). [...]
Aquest article avança resultats sobre les transformacions en els sistemes de creences, representacions i sabers (Cambra, 2000) sobre l'escriptura acadèmica i la seva pedagogia de tres professors que van realitzar un taller de formació en alfabetització acadèmica a la Universitat Simón Bolívar (Caracas, Veneçuela). [...]
This paper describes some results about the changes in the belief, knowledge and representation system (Cambra, 2000) regarding the academic writing and its pedagogy of three professors in an academic literacy-training workshop at the University Simón Bolívar (Caracas, Venezuela). [...]

2014 - 10.5565/rev/jtl3.573
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7, Núm. 2 (May-June 2014) , p. 21-33  
4.
21 p, 91.6 KB Mujeres en la literatura de ciencia ficción : entre la escritura y el feminismo / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
La ciencia ficción es una vertiente de la literatura en constante expansión pero aún muy poco conocida, sobre todo entre el público femenino, por el prejuicio de que es un género orientado al lector masculino y tecnófilo. [...]
Science-fiction is a literary genre in constant expansion, though still little known, above all among female readers. This is due to the prejudice that this is a genre that only addresses male, technophiliac readers. [...]

2010
Dossiers feministes, Núm. 14 (201) , p. 108-128  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.