Resultats globals: 6 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 6 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
6 p, 272.2 KB Beyond compulsory schooling : resilience and academic success of immigrant youth / Sandín Esteban, Ma. Paz (Universitat de Barcelona) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat de Barcelona)
The present study examines the relationship between resilience and school completion of immigrant youth in Spain. Ninety- four students in their fourth year compulsory education participated in the study; they were from 19 different nationalities, between 15 and 18 years of age, and the ratio boys/girls was 55/45. [...]
2014 - 10.1016/j.sbspro.2014.04.272
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 132 (2014) , p. 19-24  
2.
18 p, 377.4 KB Desigualdades educativas y éxito en los países asiáticos en PISA 2009 / Castejón, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Zancajo, Adrià (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ferrer, Ferran (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente artículo analiza los resultados en las pruebas de PISA 2009 de siete países asiá- ticos. El análisis se centra en tres ejes de desigualdad educativa: las desigualdades académicas, las desigualdades según el género y las desigualdades sociales. [...]
This article discusses the results of PISA 2009 from seven Asian countries. The analysis focuses on three hubs of educational inequality: academic inequalities, inequalities by gender and social inequalities. [...]

2011 - 10.14516/fde
Foro de educación, Vol. 9 Núm. 13 (2011) , p. 53-69  
3.
21 p, 518.0 KB Resiliència, immigració i èxit escolar / Sandín Esteban, Ma. Paz (Universitat de Barcelona. GREDI(Grup de Recerca en Educació Intercultural)) ; Bazoco García, Josep (Universitat de Barcelona. GREDI(Grup de Recerca en Educació Intercultural)) ; del Campo Sorribas, Jaume (Universitat de Barcelona. GREDI(Grup de Recerca en Educació Intercultural)) ; Forés i Miravalles, Anna (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica i Organització Educativa) ; Massot Lafon, Inés (Universitat de Barcelona. GREDI(Grup de Recerca en Educació Intercultural)) ; Sacramento, Rafael (Universitat de Barcelona. GREDI(Grup de Recerca en Educació Intercultural)) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat de Barcelona. GREDI(Grup de Recerca en Educació Intercultural))
El projecte de recerca que es presenta té la intenció d'abordar i caracteritzar des de l'enfocament de la resiliència com l'alumnat de procedència estrangera s'enfronta a una etapa d'alt risc d'abandonament escolar, l'Educació Secundària Obligatòria (ESO) –especialment en el segon cicle–, i el moment de transició acadèmica cap a la Post-Obligatòria (PO). [...]
El proyecto de investigación que se presenta tiene la intención de abordar y caracterizar desde el enfoque de la resiliencia como el alumnado de procedencia extranjera se enfrenta a una etapa de alto riesgo de abandono escolar, la Educación Secundaria Obligatoria (ESO) - especialmente en el segundo ciclo-, y el momentod e transición académica hacia la Post-obligatoria (PO). [...]
Le projet de recherche présenté a pour but d'aborder et de caractériser, en mettant l'accent sur la résilience, la manière dont les élèves d'origine étrangère affrontent une étape à haut risque d'abandon scolaire, l'Enseignement secondaire obligatoire (ESO) –tout spécialement dans le second cycle–, et le moment de transition académique vers l'enseignement post-obligatoire (PO) (aux alentours de 16 ans). [...]
From the perspective of resilience, the aim of the research project presented here was to examine and describe how students from other countries face a stage of education in which there is a high risk of dropping out. [...]

2014
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 46 (2014) , p. 11-31  
4.
14 p, 578.4 KB Joves immigrants i persistència acadèmica : què ens diuen les seves xarxes personals? / Sánchez Martí, Angelina (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació) ; Sandín Esteban, Ma. Paz (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació)
L'estudi que es presenta forma part d'un projecte de recerca de tipus longitudinal que busca determinar en quina mesura les xarxes personals i socials de l'alumnat immigrant poden apoderar les seves trajectòries acadèmiques tot incidint en la seva persistència i èxit escolar. [...]
El estudio que se presenta forma parte de un proyecto de investigación de tipo longitudinal que busca determinar en qué medida las redes personales y sociales del alumnado inmigrante pueden empoderar sus trayectorias académicas incidiendo en su persistencia y éxito escolar. [...]
L’étude qui est présentée fait partie d’un projet de recherche de type longitudinal qui vise à déterminer dans quelle mesure les réseaux personnels et sociaux des élèves immigrés peuvent renforcer leurs trajectoires académiques tout en ayant une incidence sur leur persistance et leur succès scolaire. [...]
This study forms part of a longitudinal research project whose aim is to determine the extent to which immigrant students’ social and personal networks could empower their academic careers and have an impact on their persistence in school and their academic success. [...]

2013
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 44 (2013) , p. 177-190  
5.
13 p, 517.3 KB L’acompanyament a les transicions educatives com a política contra l’abandonament escolar prematur i millora de l’èxit / García Gracia Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
L’objectiu d’aquest article és il·lustrar i aportar elements de reflexió sobre la necessària col·laboració entre els centres escolars i els agents socioeducatius del territori, per a la millora de l’èxit educatiu i la reducció de l’abandonament escolar prematur. [...]
The aim of this paper is to reflect on the necessary cooperation between schools and socio-educational agents of the territory in order to improve educational attainment and to reduce the dropout rate. [...]

2016
Revista catalana de pedagogia, Vol. 10 (2016) , p. 33  
6.
10 p, 55.9 KB Género, redes de amistad y rendimiento académico / Requena Santos, Félix
El presente artículo examina empíricamente la relación que existe entre las redes sociales de amistad y éxito académico en base a los resultados de los exámenes, prestando especial atención a las diferencias entre hombre y mujer. [...]
This paper empirically examines the relationship between friendship networks and academic success based on exam results, particulary concern to gender differences. It is based on a social survey data from Economic Faculty 1st. [...]

1998 - 10.5565/rev/papers.1952
Papers : revista de sociologia, N. 56 (1998) , p. 233-242  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.