Results overview: Found 18 records in 0.03 seconds.
Articles, 7 records found
Contributions to meetings and congresses, 2 records found
Books and collections, 5 records found
Research literature, 4 records found
Articles 7 records found  
1.
23 p, 558.8 KB Implicacions dels coneixements de matemàtiques en els estudiants de nou accés a graus universitaris d'economia i empresa / Esparza Masana, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Márquez Cebrián, Ma. Dolores (Universitat Autònoma de Barcelona.)
L'article presenta l'estudi de les implicacions de les matemàtiques als estudis universitaris de grau en l'àmbit de l'economia i empresa, i ho fa a través de l'anàlisi empírica de les característiques dels estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona que van accedir als graus de la Facultat d'Economia i Empresa el curs 2018/2019. [...]
The article presents the study of the implications of mathematics for undergraduate university studies in the field of economics and business, and it does so through an empirical analysis of the characteristics of students at the Autonomous University of Barcelona who started the undergraduate programmes of the Faculty of Economics and Business in the 2018/2019 academic year. [...]

2020 - 10.1344/ridu2020.12.10
Revista d'innovació docent universitària, Núm. 12 (2020) , p. 95-117  
2.
17 p, 303.3 KB Acceso a la educación superior en Chile desde la financiación privada : entre la inequidad estructural y la oportunidad individual / Rivera-Vargas, Pablo (Universitat de Barcelona) ; Climent Sanjuan, Victor (Universitat de Barcelona) ; Rivera Bilbao, René (Universidad de las Artes y las Ciencias de la Comunicación (Chile))
El principal indicador para evaluar la equidad del sistema de educación superior en Chile ha sido la ampliación de la matrícula. Entre las medidas adoptadas para su consecución se encuentra el uso del Crédito con Aval del Estado (CAE) como herramienta para financiar los estudios universitarios. [...]
El principal indicador per avaluar l'equitat del sistema d'educació superior a Xile ha estat l'ampliació de la matrícula. Entre les mesures adoptades per aconseguir-ho es troba l'ús del Crèdit amb Aval de l'Estat (CAE) com a eina per finançar els estudis universitaris. [...]
The main indicator for evaluating the equity of the higher education system in Chile has been the expansion of enrollment. Among the measures adopted to achieve such equity is the creation of a State Guaranteed Student Credit (SCSC) as a tool to finance university studies. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1204
Educar, Vol. 57 Núm. 2 (2021) , p. 447-463 (Temas de investigación)  
3.
19 p, 189.9 KB Trayectorias juveniles y factores de la demanda de educación universitaria española para el año 2009 / Torrents Vilà, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El presente trabajo tiene como objetivo analizar la demanda de educación universitaria, sus factores y su dimensión transicional. En este sentido, se presenta una actualización del análisis de la demanda de estudios universitarios en el Estado español a partir de los datos del módulo de la EPA 2009, un módulo que nos permite analizar también a los jóvenes emancipados en relación con su origen social, lo cual nos evita perder el 33% de la muestra. [...]
Aquest treball té com a objectiu analitzar la demanda d'educació universitària, els seus factors i la seva dimensió transicional. En aquest sentit, es presenta una actualització de l'anàlisi de la demanda d'estudis universitaris a l'Estat espanyol a partir de les dades del mòdul de l'EPA 2009, un mòdul que ens permet analitzar també els joves emancipats en relació amb el seu origen social, la qual cosa ens evita perdre el 33% de la mostra. [...]
This paper aims to analyze the demand for university studies, its factors and its transitional dimensions. We present an updated analysis of university studies demand in Spain with data from the EPA module of 2009. [...]

2015 - 10.5565/rev/papers.623
Papers : revista de sociologia, Vol. 100 Núm. 1 (Gener-Març 2015) , p. 131-149 (Artículos)  
4.
12 p, 74.7 KB Les altres dones i l'accés a la Universitat / Asensio, Sandra ; Redondo, Gisela ; Serradell Pumareda, Olga ; Serrano, Maria Àngels
El pas capa una "modernitat dialógica" es caracteritza per un "gir" a partir del qual es transformen les relacions entre les persones i es basen, cada vegada més, en el diàleg igualitari. Des del món de la vida, les persones poden generar una transformació de les estructures i institucions socials. [...]
2002
Revista catalana de sociologia, Num. 18 (Desembre 2002) , p. 45-56  
5.
10 p, 622.4 KB Un examen de Grec per a les PAU. Reflexions, plantejaments i dades / Mestre, Francesca (Universitat de Barcelona)
En aquest article es fa una descripció de l'examen de Grec de les Proves d'Accés a la Universitat, en l'àmbit universitari de Catalunya. La intenció principal de l'autora és exposar a partir de quins paràmetres són confegits i quins objectius pretén atènyer cadascun dels cinc exercicis que composen l'examen, així com l'examen en el seu conjunt, tant en relació amb les assignatures de Grec del batxillerat com en relació als continguts, habilitats i competències avaluables de cara a l'accés a una titulació universitària.
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 29-38  
6.
12 p, 313.2 KB El llatí a les Proves d'Accés a les Universitats de Catalunya (PAU) : l'harmonització de contraris / Carbonell i Manils, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana)
L'article consisteix en una reflexió teòrica sobre la prova de Llatí en el marc general de les PAU, en tant que sistema escollit per la universitat espanyola per accedir a la universitat, diferent dels sistemes d'altres països de l'entorn. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 17-28  
7.
18 p, 1.2 MB Influencia de las pruebas de acceso a la Universidad en la Enseñanza de la integral definida en el Bachillerato / Contreras de la Fuente, Ángel ; Ordóñez Cañada, Lourdes ; Wilhelmi, Miguel R.
La integral definida es considerada un tópico matemático central en el bachillerato. Un indicador empírico de este hecho son las pruebas de acceso a la universidad que masivamente proponen una cuestión, ejercicio o problema relacionado con esta noción matemática. [...]
The definite integral is considered a main topic in High School mathematics. An empirical evidence of this fact is the frequent use of it in the inclusion of a question, exercise or problem involving this mathematical notion in the university entrance examination. [...]

2010 - 10.5565/rev/ec/v28n3.63
Enseñanza de las ciencias, Vol. 28, Núm. 3 (2010) , p. 367-384  

Contributions to meetings and congresses 2 records found  
1.
14 p, 2.0 MB General data protection regulation / Verde Parera, Agustí (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rubiralta Costa, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Presentació sobre l'Oficina de Protecció de Dades Personals de la UAB i la política Open Science. Va formar part de la conferència "Les polítiques d'Open Data / Open Acces: Implicacions a la recerca" orientada a investigadors i gestors de projectes europeus que va tenir lloc el 20 de setembre de 2018 a la Universitat Autònoma de Barcelona.
2018
Conference "Open Data / Open Access policies: Implications in research". Bellaterra, Catalunya, : 2018  
2.
17 p, 500.7 KB Evolució del l'alumnat universitari i canvis en les estratègies de nou accés en els darrers anys a Catalunya / Torrents Vilà, Dani
2017
Congrés Català de Sociologia. Tarragona, Catalunya, : 2017  

Books and collections 5 records found  
1.
12 p, 296.3 KB Política de Seguretat de la Informació : Esquema Nacional de Seguretat / Universitat Autònoma de Barcelona. Comitè de Seguretat de la Informació
El propòsit d'aquesta Política de Seguretat de la Informació és establir les bases de la fiabilitat amb la què els sistemes d'informació prestaran els seus serveis i custodiaran la informació d'acord amb les seves especificacions funcionals, sense interrupcions o modificacions fora de control i sense que la informació pugui arribar al coneixement de persones no autoritzades. [...]
2020  
2.
5 p, 1.4 MB Instrucció 1/2015, de 30 de juny, sobre el procediment de resolució de les sol·licituds d'accés a informació pública / Universitat Autònoma de Barcelona
Aquesta instrucció té per objecte la regulació del procediment de resolució de les sol·licituds d'accés a informació pública d'acord amb el que disposa la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
2015  
3.
17 p, 264.6 KB Instrucció 4/2019, sobre les responsabilitats en les matèries regulades per la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern / Universitat Autònoma de Barcelona
Aquesta instrucció té per objecte la regulació de la distribució de responsabilitats en les matèries regulades per Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, així com definir l'estructura en matèria de transparència de la informació pública.
2019  
4.
46 p, 1.7 MB La transició cap a la universitat / Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Daza Pérez, Lidia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
Barcelona Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya 2016
Equitat en l'accés i en la inserció professional dels graduats universitaris, Capítol 4, 2016  
5.
45 p, 1.7 MB La composició social de l'accés a la universitat / Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Torrents Vilà, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sanchez Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
En aquest treball fem una aproximació a què ha passat en termes de volum i taxes generals i segons l'origen social dels joves que accedeixen a la universitat. També s'analitzarà quina ha estat l'evolució de les tries de carrera en funció dels grans canvis institucionals assenyalats: llargada dels estudis, el preu i les expectatives laborals en el context de crisi.
Barcelona Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya 2016
Equitat en l'accés i en la inserció professional dels graduats universitaris, Capítol 3, 2016  

Research literature 4 records found  
1.
32 p, 1.7 MB Perfil i condicions de vida dels estudiants universitaris : el risc d'estudiar un grau universitari fora de l'entorn residencial i social primari / Pons Febrer, Pau ; Troiano i Gomà, Helena, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquest TFG analitza la situació dels estudiants que s'han hagut de desplaçar de residència per tal de cursar un grau universitari. Per una banda, s'aborda el tipus de perfil i per l'altra, s'analitza si el canvi de residència condiciona la manera de viure l'experiència universitària. [...]
Este TFG analiza la situación de los estudiantes que se han tenido que desplazar de residencia para cursar un grado universitario. Por un lado, se aborda el tipo de perfil y por el otro, se analiza si el cambio de residencia condiciona la manera de vivir la experiencia universitaria. [...]
This TFG analyzes the situation of students who have had to move from residence to pursue a university degree. On the one hand, the type of profile is addressed and on the other, it is analyzed whether the change of residence conditions the way of living the university experience. [...]

2021
Grau en Sociologia [819]
3 documents
2.
474 p, 4.9 MB Estratègies d'accés a la universitat i origen social. L'adaptació de l'estudiant al seu perfil socioeconòmic i al context institucional com a font de diferenciació educativa / Torrents Vilà, Dani ; Planas Coll, Jordi, dir. ; Troiano i Gomà, Helena, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
La universitat catalana ha experimentat canvis importants durant les darreres dècades, ja sigui a nivell del nombre i el tipus d'alumnat universitari, com a nivell de la normativa que en regula el seu accés i oferta. [...]
The Catalan university has undergone major changes in recent decades, both in terms of the number and type of university students and the regulation of access and degrees. The context of democratization and massification of university system highlights the need for analysis of horizontal differences, as a source of differentiation and segmentation of education within the university level. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017  
3.
59 p, 1.1 MB El Acceso a la universidad en el estado español en 2009 : los condicionantes en el acceso y la dimensión transicional / Torrents Vilà, Dani ; López-Roldán, Pedro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fachelli, Sandra, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Presentamos una actualización del análisis del acceso a la universidad española a partir de datos del módulo de la EPA 2009, un módulo que nos permite analizar también a los jóvenes independizados. [...]
Presentem una actualització de l'anàlisi de l'accés a la universitat espanyola a partir de dades del mòdul de la EPA 2009, un mòdul que ens permet analitzar també als joves independitzats. Identifiquem els principals condicionants considerats i construïm un model d'elecció, afegint a més aspectes biogràfics a l'anàlisi, per tal de mostrar la importància de la trajectòria vital del jove en l'accés a la universitat. [...]

2012  
4.
166 p, 1.6 MB Les Estratègies d'accés a la universitat via cicle formatiu de grau superior / Ustrell Ibarz, Marina ; Merino Pareja, Rafael, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Miguel Quesada, Francisco J., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Les inèrcies de la institució educativa avancen a un ritme més pausat que els reptes socials que es plantegen, donant com a una de les conseqüències el fet que l'origen social continua sent un factor explicatiu de l'èxit educatiu. [...]
2012  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.