Results overview: Found 4 records in 0.03 seconds.
Articles, 3 records found
Books and collections, 1 records found
Articles 3 records found  
1.
20 p, 122.7 KB La atención a las personas con discapacidad en las universidades mexicanas y españolas, desde la revisión de las políticas públicas / Palmeros y Ávila, Guadalupe (Universidad Juárez Autónoma de Tabasco) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona)
A nivel mundial, el tema de la inclusión en la educación superior ha cobrado mayor importancia en los últimos años y ha propiciado que se realicen acciones para la plena incorporación de los estudiantes. [...]
Worldwide, the subject of inclusion in higher education has become more important in recent years and has brought about actions for the full inclusion of students. In this work the substantive and contextual aspects that are present in Mexican and Spanish universities to the attention of students with disabilities are analysed, considering the historical development axis of the process of inclusive education in both countries and identifying similarities, differences, needs and deficiencies to the attention of those students. [...]
A nível mundial, o tema da inclusão no ensino superior adquiriu uma maior importância nos últimos anos e conduziu à realização de ações no sentido da plena integração dos estudantes. Neste trabalho, analisam-se os aspetos concretos e contextuais que estão presentes nas universidades mexicanas e espanholas, relativamente aos estudantes com necessidades educativas especiais, considerando como eixo o desenvolvimento histórico do processo de inclusão educativa em ambos os países e identificam-se as semelhanças, diferenças, necessidades, e carências desses estudantes. [...]

2016 - 10.18800/educacion.201602.005
Educación, Vol. 25, núm. 49 (2016) , p. 83-102  
2.
22 p, 479.7 KB El acceso a la universidad para personas mayores en España. Los programas universitarios para personas mayores : revisando la realidad / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arco Bravo, Isabel del (Universitat de Lleida)
Razones de interés social, personal y estratégico apoyan nuevas vías de acceso a la universidad. La presente aportación analiza los sistemas de acceso para personas que abandonaron la vía reglada y profundiza en los Programas Universitarios para Personas Mayores. [...]
Social, personal and strategic reasons support new pathways to higher education. This contribution analyzes the access systems for people leaving the regulated pathway and deepens in University Programs for adult students. [...]

2013
Revista de orientación educacional, Vol. 27, núm. 51 (2013) , p. 45-65  
3.
16 p, 451.1 KB University access and after : explaining the social composition of degree programmes and the contrasting expectations of students / Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Elias Andreu, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
University expansion in higher education has been hierarchically differentiated. There is some concentration of certain social profiles in some degrees of study, so social composition between degrees can vary considerably. [...]
2013 - 10.1007/s10734-013-9670-4
Higher education, Vol. 67, Num. 5 (2013) , p. 637-654  

Books and collections 1 records found  
1.
21 p, 114.9 KB Com valoren les famílies estrangeres l'educació preescolar? El paper de l'educació preescolar en l'increment de les oportunitats educatives per als fills i les famílies d'origen immigrant / Benito Pérez, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; González, Sheila (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Chela, Xènia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Alegre, Miquel Àngel, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Diversos autors han situat l'educació preescolar com una de les etapes educatives d'especial importància en l'assoliment d'una major equitat, en tant que instrument capaç d'atenuar els efectes que l'origen familiar provoca sobre el desenvolupament social i cognitiu de l'alumne. [...]
Des nombreux auteurs ont souligné l'importance de l'éducation préscolaire en ce qui concerne l'équité et en tant qu'instrument capable de diminuer les effets de l'origine familiale sur le développement social et cognitif des élèves. [...]
A number of authors have underlined the importance of preschool education in achieving greater equity as a means of attenuating the effect of family background on a student's social and cognitive development. [...]
Son varios los autores que han situado la educación preescolar como una de las etapas educativas de especial importancia en la búsqueda de una mayor equidad, en tanto que instrumento capaz de atenuar los efectos que el origen familiar provoca sobre el desarrollo social y cognitivo de los alumnos. [...]

Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família, 2011 (Ciutadania i Immigració ; 6)
Recerca i immigració III : Convocatòria ARAFI-2007, 2011, p. 113-133  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.