Resultados globales: 145 registros encontrados en 0.03 segundos.
Artículos, Encontrados 54 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 64 registros
Libros y colecciones, Encontrados 12 registros
Documentos de investigación, Encontrados 13 registros
Materiales didàcticos, Encontrados 1 registros
Documentos gráficos y multimedia, Encontrados 1 registros
Artículos Encontrados 54 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
17 p, 265.7 KB Television in Catalan for all : a study on sensory accessibility services in Catalan-language broadcasters / Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tor-Carroggio, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona)
People with disabilities or functional diversity form a significant part of the population (15%) and access to communication is a right recognized by the United Nations Convention on the Rights of Persons with Disabilities (CDPD) ratified by Spain in 2007. [...]
2019 - 10.15581/003.32.4.29-45
Communication & Society, Vol. 32, núm. 4 (2019) , p. 29-45  
2.
21 p, 134.9 KB User profiling in audio description reception studies : questionnaires for all / Tor-Carroggio, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Defining disability is not an easy task due to its multidimensionality. This paper begins with a revision of some of the most common models to define disability. The second part of the article examines end user profiling in articles, European funded projects and PhD thesis' related to one of the media accessibility modalities: audio description. [...]
2019
InTRAlinea. Online Translation Journal, Vol. 21 (2019)  
3.
37 p, 731.4 KB Making interaction with virtual reality accessible : rendering and guiding methods for subtitles / Agulló, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Montagud, Mario (Fundació i2CAT) ; Fraile, Isaac (Fundació i2CAT)
Accessibility in immersive media is a relevant research topic, still in its infancy. This article explores the appropriateness of two rendering modes (fixed-positioned and always-visible) and two guiding methods (arrows and auto-positioning) for subtitles in 360º video. [...]
2020
AI EDAM (Artificial Intelligence for Engineering Design, Analysis and Manufacturing), Vol. 33, núm. 4 (2020)  
4.
13 p, 258.1 KB Broadcasting and accessibility services currently offered for deaf and hard of hearing viewers by Catalan-language broadcasters / Tor-Carroggio, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article presents the main results of a usercentered study which seeks to provide an overview of accessibility services for the deaf and hard of hearing on offer from a representative sample of Catalan-language broadcasters. [...]
Este artículo presenta los resultados principales de un estudio centrado en el usuario que pretende radiografiar los servicios de accesibilidad para las personas con pérdida de audición ofrecidos por una muestra representativa de televisiones que emiten en catalán. [...]

2019 - 10.14198/MEDCOM2019.10.2.2
Revista mediterránea de comunicación, Vol. 10, núm. 2 (Juliol 2019)
2 documentos
5.
23 p, 2.7 MB Electrodermal activity as a measure of emotions in media accessibility research : methodological considerations / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Iturregui-Gallardo, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jankowska, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article proposes electrodermal activity (EDA) as a new objective measure for experimental studies in media accessibility. It first presents a theoretical framework in which the concept of emotion and its categorisation are presented. [...]
2020
JoSTrans: Journal of Specialised Translation, Núm. 33 (2020)  
6.
9 p, 226.1 KB Nous espais d'aprenentatge per a noves necessitats de formació. Els projectes europeus ACT i ADLAB PRO com a exemples d'innovació docent / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Mangiron i Hevia, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
En aquest article es presenten els projectes educatius europeus ACT i ADLAB PRO, finançats per la CE dins el programa Erasmus +, els quals tenen com a punt en comú la formació en accessibilitat i la generació de recursos docents en línia. [...]
In this paper the European educational projects ACT and ADLAB PRO, funded by the EC under the Erasmus + programme, will be presented. They both share the fact that they deal with accessibility and they generate online training resources. [...]

2018
Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), Núm. 4 (2018)  
7.
24 p, 14.9 MB Calidad de vida y acceso inequitativo al espacio público en Bogotá / Mayorga Henao, José Mario (Pontificia Universidad Javeriana) ; García García, Diva Marcela (Pontificia Universidad Javeriana)
La inequidad en la distribución de los espacios públicos tiene repercusiones sobre las posibilidades de integración de los grupos sociales coexistentes en el territorio. A partir de esta idea, el artículo explora la relación entre la distribución territorial de la población según su estatus socioeconómico y la accesibilidad al espacio público en Bogotá. [...]
La manca d'equitat en la distribució dels espais públics repercuteix de manera important en les possibilitats que tenen d'integrar-s'hi els diferents grups socials que hi coexisteixen. A partir d'aquesta idea, l'article pretén explorar les relacions que hi ha entre la distribució territorial de la població segons el seu estatus socioeconòmic i l'accessibilitat al seu entorn. [...]
L'inégalité dans la répartition des espaces publics a un impact sur les possibilités d'intégration des groupes sociaux sur le territoire. À partir de cette idée, l'article explore la relation entre la répartition spatiale de la population selon le statut socio-économique et l'accès à l'espace public à Bogotá. [...]
Inequity in public space distribution has important repercussions on integration opportunities for different social groups coexisting within the territory. Based on this idea, this paper aims to explore the relationship between population territorial distribution according to socioeconomic status and public space accessibility in Bogota, Colombia. [...]

2019 - 10.5565/rev/dag.436
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 65 Núm. 1 (gener-abril 2019) , p. 69-92 (Articles)  
8.
26 p, 645.6 KB From disabilities to capabilities : testing subtitles in immersive environments with end users / Agulló, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
User testing in media accessibility has often profiled users based on their disabilities: subtitles for the deaf and hard of hearing, for instance, have been generally tested with their expected target audience, which is deaf and hard-of-hearing users. [...]
En las pruebas con usuarios en los estudios de accesibilidad en los medios, generalmente se define el perfil de los usuarios en relación con su discapacidad: los subtítulos para sordos, por ejemplo, se suelen probar con usuarios sordos o con problemas de audición. [...]

2018 - 10.21071/hikma.v17i0.11167
HIKMA: estudios de traducción, Vol. 17 (2018) , p. 195-220  
9.
25 p, 382.2 KB Audio description in 360º videos. Results from focus groups in Barcelona and Kraków / Fidyka, Anita (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article discusses how audio description could be integrated into 360º videos by reporting the results from two focus groups conducted in the initial stages of the ImAc project. To involve participants in the research process, the project adopted a user-centered methodology, and a series of focus groups was conducted with professional audio describers and end users to gather feedback about their needs and expectations regarding the implementation of audio description and, secondarily, audio subtitling. [...]
2018 - 10.1075/ts.18018.fid
Translation Spaces, Vol. 7, núm. 2 (2018) , p. 285-303  
10.
17 p, 316.9 KB Game on! Burning issues in game localisation / Mangiron i Hevia, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona)
Game localisation is a type of audiovisual translation that has gradually been gathering scholarly attention since the mid-2000s, mainly due to the increasing and ubiquitous presence of video games in the digital society and the gaming industry's need to localise content in order to access global markets. [...]
2018
Journal of Audiovisual Translation, Vol. 1, núm. 1 (2018) , p. 122-138  

Artículos : Encontrados 54 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 64 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
21 p, 11.1 MB A picture is worth 1000 words / Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
2019
Translation in the 21st century and the challenge of sustainable development. Venècia, Itàlia, : 2019  
2.
24 p, 875.4 KB Audio description in 360º videos. Results from usability tests / Fidyka, Anita (Universitat Autònoma de Barcelona)
2019
Media for All International Conference. Estocolm, 8th : 2019  
3.
87 p, 24.1 MB Subtitling in immersive environments / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Montagud, Mario ; Torres, Enric ; Hughes, Chris
2019
Media for All International Conference. Estocolm, 8th : 2019  
4.
31 p, 1.2 MB The challenge of implementing SDH in immersive media : a reception study / Agulló, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
The potential of immersive media such as virtual reality or 360º videos for entertainment and audiovisual industries is becoming more and more clear. This will transform how audience consume audiovisual contents. [...]
2019
Media for All International Conference. Estocolm, 8th : 2019  
5.
22 p, 142.9 KB Closing remarks : keywords / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; EASIT
2019 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
EASIT Multiplier Event: Creating audiovisual information that is easy to understand. Estocolm, 2 : 2019  
6.
26 p, 537.3 KB Expanding the skills of media accessibility experts : easy-to-understand audiovisual content / Matamala, Anna ; Perego, Elisa ; Bernabé, Rocío ; EASIT
2019 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
Media for All International Conference. Estocolm, 8th : 2019  
7.
20 p, 178.7 KB The ADLAB PRO course materials : structure, type, quantity, and aims / Matamala, Anna
2019
ADLAB PRO Multiplier Event: Extending the circle of audio description. Ljubljana, : 2019  
8.
2 p, 152.2 KB Quality training in real time subtitling across EU and EU languages / Bernabé, Rocío (SDI München) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
Swiss Conference on Barrier-free Communication. Ginebra, Suïssa, 2a : 2018  
9.
18 p, 590.7 KB Audio description in 360º videos : results from preliminary tests / Fidyka, Anita (Universitat Autònoma de Barcelona)
2019
ARSAD (Advanced Research Seminar on Audio Description). Barcelona, 7è : 2019  
10.
12 p, 158.7 KB IO4 presentation / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
2019
ADLAB PRO Multiplier Event : AD Training Materials in Open Access. Barcelona, : 2019  

Contribuciones a jornadas y congresos : Encontrados 64 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Libros y colecciones Encontrados 12 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
10 p, 235.4 KB Training experts in inclusive practices for an equity on access to culture in Europe / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Access to cultural content should be offered by several services available by default. If access services are thought, and budgeted, in the production phase, they are better integrated, and cultural content can be enjoyed by all patrons. [...]
Palgrave Macmillan, 2019 - 10.1007/978-981-13-5962-0_13
Inclusion, equity and access for individuals with disabilities, 2019, p. 263-280  
2.
3 p, 73.6 KB Challenges and solutions towards accessible MOOC content : the ACT MOOC / Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Black, Sharon (University of East Anglia)
Ginebra : UNIGE , 2018
Proceedings of the 2nd Swiss Conference on Barrier-free Communication: Accessibility in educational settings  
3.
4 p, 433.6 KB Making immersive media environments accessible : the Immersive Accessibility Project / Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Ginebra : UNIGE , 2018
Proceedings of the 2nd Swiss Conference on Barrier-free Communication: Accessibility in educational settings  
4.
3 p, 51.7 KB EASIT : Easy Access for Social Inclusion Training / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; EASIT
Ginebra : UNIGE, 2018 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
Proceedings of the 2nd Swiss Conference on Barrier-free Communication: Accessibility in educational settings  
5.
14 p, 4.5 MB L'accessibilità culturale come strumento per i diritti umani di tutti / Greco, Gian Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
In the past decades, accessibility has been the engine of a deep revolution that has radically modified and still modifies society. It is a revolution that intersects different topics and disciplines, producing a paradigm shift in the very idea of human being and of our relationships with others. [...]
Rome Ministero dei Beni e delle Attività Culturali e del Turismo - MiBACT 2017 (Quaderni della valorizzazione - NS 4)
Il patrimonio culturale per tutti. Fruibilità, riconoscibilità, accessibilità  
6.
11 p, 270.8 KB Mapping audiovisual translation investigations: research approaches and the role of technology / Matamala, Anna
This article maps audiovisual translation research by analysing in a contrastive way the abstracts presented at three audiovisual translation conferences ten years ago and nowadays. The comparison deals with the audiovisual transfer modes and topics under discussion, and the approach taken by the authors in their abstracts. [...]
Frankfurt : Peter Lang , 2017 (Lodz Studies in Language)
Audiovisual translation - research and use, 2017, p. 11-28  
7.
18 p, 205.6 KB La audiodescripción en directo / Matamala, Anna
Peter Lang 2007
Traducción y accesibildad: la subittulación para sordos y la audiodescripción para ciegos, 2007, p. 121-132  
8.
22 p, 256.9 KB Audio description of Films: State of the Art and a Protocol Proposal / Puigdomènech, Laura ; Matamala, Anna ; Orero, Pilar
Frankfurt : Peter Lang , 2010
Perspectives on Audiovisual Translation, 2010, p. 27-44  
9.
10 p, 192.4 KB Audiovisual translation : the challenge of walking the way / Serban, Adriana (University of Montpellier 3) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Lavaur, Jean-Marc (University of Montpellier 3)
The aim of this book is to bring together research on several forms of audiovisual translation from a variety of perspectives, ranging from discourse analysis and pragmatics to cognitive science, second language acquisition, actor-network theory and speech recognition, to mention only a few.
Berna : Peter Lang , 2011 - 10.3726/978-3-0351-0209-3
Audiovisual translation in close-up, 2011, p. 11-19  
10.
15 p, 8.4 MB La accesibilidad en los medios : aspectos lingüísticos y retos de formación / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
Accesibilidad se asocia a menudo con el hecho de superar barreras físicas, pero el mundo de la comunicación es inaccesible para la comunidad de personas con discapacidades sensoriales a menos que se introduzcan sistemas como la audiodescripción (AD), la subtitulación para sordos (SPS) o el lenguaje de señas. [...]
Madrid : Ediciones del Laberinto , 2006
Sociedad, integración y televisión en España, 2006, p. 293-306  

Libros y colecciones : Encontrados 12 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Documentos de investigación Encontrados 13 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
42 p, 262.5 KB EASIT IO3 report / Romero Fresco, Pablo (Universidade de Vigo) ; EASIT
This report includes the results stemming from the activities carried out in Intellectual Output 3. This Intellectual Output was primarily aimed at creating the skills card(s) for the new professional profile(s) that can be linked to easy-to-understand (E2U) content creation. [...]
2019 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
4 documentos
2.
79 p, 1.6 MB Sabem què hem de fer, com a docents, per assegurar l'accessibilitat digital dels materials educatius? / Casino, Cristina ; Valdivia, Paloma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Els/les mestres saben dissenyar un material digital perquè sigui accessible a tots els infants? A partir de la recerca bibliogràfica i del contrast i anàlisi de guies i pautes sobre accessibilitat s'han establert els principis que haurien de guiar el disseny de materials digitals accessibles. [...]
Los/as maestros/as saben diseñar un material digital para que sea accesible a todos/as los/as niños/as? A partir de la investigación bibliográfica y del contraste y análisis de guías y pautas sobre accesibilidad se han establecido los principios que deberían guiar el diseño de materiales digitales accesibles. [...]
Do teachers know how to design a digital material so that it is accessible to all the children? Based on the bibliographic research and the contrast and analysis of guides and guidelines on accessibility, the principles that should guide the design of accessible digital materials have been established. [...]

2019
Graduat o Graduada en Educació Infantil i Graduat o Graduada en Educació Primària [1283]  
3.
30 p, 1.5 MB EASIT- Multiplier Event 2 - Final Report / Hedberg, Ester (Dyslexiförbundet) ; EASIT
This is an overview of the activities, results, and impact of Multiplier event 2. It was held in Stockholm on the 20th of June 2019. It disseminated the EASIT project, specifically Intellectual output 1 and Intellectual output 2 results.
2019 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))  
4.
77 p, 622.2 KB EASIT IO2 report / Bernabé, Rocío (SDI München) ; EASIT
This report summarises the results of the project activities conducted during IO2. The goal was to provide recommendations to produce audiovisual information that is easy-to-understand. As defined in the project, IO2 focused on three types of information: news, subtitles, and audio descriptions. [...]
2019 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
4 documentos
5.
24 p, 951.4 KB EASIT- Multiplier Event 1- Final Report / Bernabé, Rocío (Universitat Autònoma de Barcelona) ; EASIT
This report provides an overview of the activities, results, and impact of Multiplier Event 1, which was held in Munich on March 7th and disseminated the EASIT project, and more specifically IO1 results.
2019 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))  
6.
67 p, 755.9 KB EASIT IO1 report / Perego, Elisa (Università degli studi di Trieste) ; EASIT
EASIT IO1 report summarizes the results of an online survey involving 128 participants. Its objective was to gather information on the current situation regarding the training and practice of easy-to-understand (E2U) content in the EU, especially in the countries involved in the EASIT project. [...]
2019 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
4 documentos
7.
72 p, 867.0 KB L'audiodescripció de l'humor : la traducció de les imatges còmiques a "Zookeeper" / Lleonart Ridao, Anna ; Matamala, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest estudi té l'objectiu d'examinar l'humor en traducció audiovisual i, concretament, veure com es tracta aquest aspecte en l'audiodescripció. La finalitat principal d'aquest treball és identificar quines estratègies se segueixen a l'hora de descriure els elements visuals, sonors i paralingüístics que aporten humor en una pel·lícula còmica. [...]
Este estudio tiene el objetivo de examinar el humor en traducción audiovisual y, concretamente, ver cómo se trata este aspecto en la audiodescripción. La finalidad principal de este trabajo es identificar qué estrategias se siguen a la hora de describir los elementos visuales, sonores y paralingüísticos que aportan humor en una película cómica. [...]
This study has the aim of examining humour in audiovisual translation and seeing how this aspect is treated in audio description in particular. The main aim of this work is to identify which strategies are followed when describing visual, sonorous and paralinguistic elements which bring humour to a comic film. [...]

2018
Traducció i Interpretació [1202]  
8.
9 p, 1.7 MB VisionApp / Caballero Cano, Ana ; Vallribera Ros, Marc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Roig, Jordi (Roig Zárate), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
VisionApp, és un projecte proposat per l'alumna Ana Caballero i consisteix en el desenvolupament d'un software d'accessibilitat per a dispositius Android, el qual està destinat per a persones amb diferents alteracions a la visió, com baixa visió, ceguera, daltonisme, presbícia (vista cansada), etc. [...]
VisionApp, is a project proposed by the student Anna Caballero and involves the development of accessibility software for Android devices, which is designed for people with different vision disorders, such as low vision, blindness, color blindness, presbyopia (eye strain), etc. [...]
VisionApp, es un proyecto propuesto por la alumna Anna Caballero y consiste en el desarrollo de un software de accesibilidad para dispositivos Android, el cual está destinado para personas con diferentes alteraciones en la visión, como baja visión, ceguera, daltonismo, presbicia (vista cansada), etc. [...]

2016-02-08
Enginyeria Informàtica [958]  
9.
12 p, 1.1 MB City Angels / Montes Garcia, Victor ; Roig, Jordi (Roig Zárate), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Vallribera Ros, Marc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
City Angels se desarrolla con el objetivo de conectar en caso de emergencia a las personas con necesidades especiales (que pueden ir desde niños pequeños que requieran supervisión adulta, a personas mayores con problemas de movilidad y/o lucidez) y las personas que desean ayudarlas o bien se dedican a su supervisión. [...]
City Angels has been developed with the goal of connecting, in an emergency case, the people with special needs (which can be kids, disabled individuals, elder people…) and the people who want to help them or have responsibility on their supervision. [...]
City Angels es desenvolupa amb l'objectiu de connectar en cas d'emergència a les persones amb necessitats especials (les quals poden anar des de nens petits que requereixen supervisió d'un adult, a persones grans amb problemes de mobilitat i/o lucidesa) i les persones que desitgen ajudar-les o bé es dediquen a la seva supervisió. [...]

2016-02-11
Enginyeria Informàtica [958]  
10.
36 p, 523.3 KB Estudio de las técnicas de subtitulación para sordos y audiodescripción para ciegos en la televisión / Bernatas Garau, Olivia ; Galán-Mañas, Anabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Este trabajo consiste en un estudio de los servicios de audiodescripción y subtitulado para sordos en la televisión. El objetivo es documentarse acerca de distintos aspectos de estas herramientas de accesibilidad a la información y analizar, posteriormente, el uso de éstas en dos programas televisivos de la misma índole, en dos canales distintos.
Aquest treball consisteix en un estudi dels serveis d'audiodescripció i subtitulació per a sords a la televisió. L'objectiu és documentar-se sobre els diferents aspectes d'aquestes eines d'accessibilitat a la informació i analitzar, posteriorment, l'ús que se'n fa a dos programes televisius del mateix tipus, a dos canals diferents.
This project consists of studying the services of audio description and subtitling for the deaf in television. The objective is to learn about the different aspects of these accessibility tools and analize, afterwards, their use in two television programmes of the same kind, broadcasted on two different channels.

2015
Traducció i Interpretació [1202]  

Documentos de investigación : Encontrados 13 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Materiales didàcticos Encontrados 1 registros  
1.
36 p, 1.9 MB User-centric methodologies in research / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
This workshop aims to discuss research methodologies in which users are at the center of the process. This type of research raises some interesting questions that will be discussed with workshop participants: How to define users?; How to profile users?; How to involve users in research processes?; How to deal with "vulnerable" populations?; How to take care of ethical aspects?; How to gather demographic data?; How to deal with data privacy issues?; What research instruments are better suited to elicit data from users? The workshop will use examples from existing projects developed within the TransMedia Catalonia research group in the field of media accessibility. [...]
2018  

Documentos gráficos y multimedia Encontrados 1 registros  
1.
2 p, 8.2 KB What happens while / Nia, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Curt de ficció creat per al projecte VIW (pagines. uab. cat/viw), que investiga l'audiodescripció. Doblat al català i al castellà per l'ECAD.
Short fiction film created for the Visuals Into Words (VIW) project (pagines. uab. cat/viw), which researches audio description. Dubbed into Catalan and Spanish by ECAD.

2015
51 documentos

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.