No s'ha trobat cap coincidència exacta per social., però canviant-lo per social ...
Resultats globals: 50 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 33 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 15 registres trobats
Articles 33 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
22 p, 464.4 KB Conocimiento, acción e investigación en Educación Social / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
En aquest treball es tracten problemàtiques clàssiques en el camp de la pedagogia i l'educació social. Una és la contraposició entre la teoria i la pràctica, que ha contribuït a generar una bretxa entre els acadèmics i els professionals de l'educació social. [...]
2022
Educació Social: Revista d'Intervenció Socioducativa, Vol. 80 (2022) , p. 1
2 documents
2.
19 p, 735.2 KB Contrariar el odio : los relatos del odio en los medios digitales y la construcción de discursos alternativos en alumnado de Educación Secundaria / Massip i Sabater, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García-Ruiz, Carmen Rosa (Universidad de Málaga) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los relatos del odio son discursos creados contra personas y colectivos. Generan discriminación a partir del estigma, la generalización y la exclusión de la convivencia social. En la era digital la educación es clave para que la formación de una ciudadanía crítica pueda deconstruir los relatos del odio que se difunden online, así como reconstruirlos como contrarrelatos. [...]
Els relats de l'odi són discursos creats contra persones i col·lectius. Generen discriminació a partir de l'estigma, la generalització i l'exclusió de la convivència social. En l'era digital l'educació és clau per a la formació d'una ciutadania crítica, que pugui desconstruir els relats de l'odi que es difonen en línia, així com reconstruir-los com contrarelats. [...]
Hate speech are created against people and communities. They generate discrimination from the stigma, generalisation and exclusion of social coexistence. In the digital era, education is important to train critical citizenry able to counter online hate speech. [...]
Les récits de la haine sont des discours créés contre des personnes et chou•lectius. Ils génèrent de la discrimination à partir du stigmate, la généralisation et l'exclusion de la cohabitation sociale. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.909
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e909 (Articles)  
3.
14 p, 121.2 KB El docente socioconstructivista : un héroe sin capa / Ribosa Martínez, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona)
El cambio de paradigma educativo requerido por la sociedad de la información y el conocimiento parte de la concepción socioconstructivista del aprendizaje. Aunque son muchos los autores que han hecho aportaciones al enfoque socioconstructivista, su concreción a nivel de aula y especialmente sus implicaciones en el perfil del docente aún quedan poco determinadas. [...]
El canvi de paradigma educatiu requerit per la societat de la informació i el coneixement parteix de la concepció socioconstructivista de l'aprenentatge. Encara que són molts els autors que han fet aportacions a l'enfocament socioconstructivista, la seva concreció a nivell d'aula i especialment les seves implicacions en el perfil de l'ensenyant encara estan poc determinades. [...]
The change in the education paradigm required by the information and knowledge society stems from the social-constructivist approach to learning. Although many authors have made contributions to the social-constructivist approach, its precision at the classroom level and especially its implications for the teacher profile are not yet clearly defined. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1072
Educar, Vol. 56 Núm. 1 (2020) , p. 77-90 (Monográfico)  
4.
22 p, 168.0 KB Situaciones de acción y juegos cooperativos : un análisis teórico de la doble dimensión de la acción colectiva para la gobernanza comunitaria de recursos de uso común / García Ojeda, Mauricio (Universidad de la Frontera (Temuco, Xile). Departamento de Ciencias Sociales)
El artículo tiene un carácter teórico y su objetivo es analizar la acción colectiva comunitaria en torno a recursos naturales de uso común (RNUC) desde un punto de vista diferente. Desde los conceptos de situación de acción y situaciones de acción adyacentes, concebimos la acción colectiva no solo como el factor que permite evitar la tragedia de los comunes, sino también como un medio estratégico que utilizan comunidades para demostrar eficacia en el uso sustentable de sus RNUC y así disponer de aportes entregados por el Estado a través de instrumentos de política pública. [...]
L'article té un caràcter teòric i el seu objectiu és analitzar l'acció col·lectiva comunitària entorn de recursos d'ús comú (RUC) des d'un punt de vista diferent. A partir de l'enfocament de cogobernança entre Estat i comunitats i del concepte de situacions d'acció adjacents, analitzem l'acció col·lectiva no només per la seva importància per evitar la tragèdia dels comuns, sinó també com un mitjà estratègic de les comunitats per demostrar eficàcia en la seva governança i així disposar d'aportacions condicionals lliurades per l'Estat a través d'instruments de política pública. [...]
The objective of this theoretical article is to analyze community collective action around natural common-pool resources (NCPR) from a different point of view. In line with the concepts of action situation and adjacent action situations, we conceive collective action not only as the factor that avoids the tragedy of the commons, but also as a strategic means that communities use to demonstrate effectiveness in the sustainable use of their NCPR and hence have contributions delivered by the state through public policy instruments. [...]

2019 - 10.5565/rev/papers.2613
Papers : revista de sociologia, Vol. 104 Núm. 4 (2019) , p. 719-740 (Artículos)  
5.
22 p, 543.5 KB L'avaluació participativa d'accions comunitàries : una bateria de dimensions i evidències de treball per a professionals i agents socials / Núñez, Héctor (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
L'avaluació participativa de les accions comunitàries representa una alternativa viable davant la manca general d'una cultura de l'avaluació en les organitzacions comunitàries. És una estratègia metodològica que integra la veu dels implicats, no només els professionals, en la presa de decisions de l'avaluació. [...]
La evaluación participativa de las acciones comunitarias representa una alternativa viable ante la falta general de una cultura de la evaluación en las organizaciones comunitarias. Es una estrategia metodológica que integra la voz de los implicados, no sólo los profesionales, en la toma de decisiones de la evaluación. [...]
The participatory evaluation of community actions presents itself as a viable alternative in the context of the prevailing absence of a culture of evaluation in community organizations, as a methodological strategy that integrates the voices of all those involved, and not only the professionals, in the taking of decisions in the matter of evaluation. [...]

2018
Educació social. Revista de intervenció socioeducativa., Núm. 68 (2018) , p. 145-166
2 documents
6.
27 p, 1.5 MB Los Planes de Desarrollo Comunitario como política pública para la transformación social. Las experiencias de Barcelona (1997-2015) / Morales Morales, Ernesto (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
El presente artículo analiza el despliegue de los Planes de Desarrollo Comunitario (PDC) como política pública en la ciudad de Barcelona (periodo 1997-2015). Su principal objetivo es hacer una aproximación a como los PDC han contribuido a la transformación social del territorio des de una triple perspectiva, la configuración de las políticas, la mejora de las condiciones de vida y la redefinición de las relaciones de poder. [...]
El present article analitza el desplegament dels Plans de Desenvolupament Comunitari (PDC) com a política pública a la ciutat de Barcelona (període 1997-2015). El seu principal objectiu és fer una aproximació a com els PDC han contribuït a la transformació social del territori des d'una triple perspectiva, la configuració de les polítiques, la millora de les condicions de vida i la redefinició de les relacions de poder. [...]
This paper explores the deployment of Community Development Plans (CDP) as a public policy in the city of Barcelona (period 1997 - 2015). We discuss how CDP have contributed to social transformation from a threefold perspective: shaping policies, improving the living conditions, and redefining power relations. [...]

2016
Pedagogia i Treball Social. Revista de Ciències Socials Aplicades, Vol. 4 Núm. 2 (2015) , p. 34-60  
7.
20 p, 304.9 KB Portafolio de acción-reflexión : estrategia promotora de la investigación en la educación superior / Deliyore-Vega, María del Rocío (Universidad de Costa Rica)
Este artículo muestra los resultados obtenidos al determinar la pertinencia del portafolio de acción-reflexión como estrategia innovadora en la educación superior. Dicha estrategia se diseña inspirada en los principios de investigación-acción en la práctica pedagógica. [...]
Aquest article mostra els resultats obtinguts en determinar la pertinència del portafoli d'acció-reflexió com a estratègia innovadora en l'educació superior. Aquesta estratègia es dissenya inspirada en els principis d'investigació-acció de la pràctica pedagògica. [...]
This article examines the results of determining the pertinence of the action-reflection portfolio as an innovative strategy in higher education based on the principles of action research in educational practice. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.778
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 165-184 (Temas de investigación)  
8.
2 p, 100.5 KB Prevenir o reprimir : sobre la construcción social de la inseguridad ciudadana / Moles i Plaza, Ramon-Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Garcia Hom, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca en Governança del Risc) ; Universitat Oberta de Catalunya
La gestió dels riscos associats a la inseguretat ciutadana constitueix un factor clau estratègic per al desenvolupament d'una societat cohesionada i competitiva socialment i tecnològicament alhora que una controvèrsia ciutadana sobre la percepció col·lectiva d'un risc socialment construït. [...]
2010
Barcelona, metròpolis mediterrània, Num. 77 (2010) , p. 90-91  
9.
1 p, 60.7 KB Parlem dels serveis socials? / Moreno Colom, Sara, 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
2014
Ara, Núm. 1433 (11 novembre 2014) , p. 31  
10.
11 p, 243.4 KB Temps, cures i acció local / Recio, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada)
2007
Nous horitzons, Vol. 46 Núm. 185 (2007) , p. 18-28  

Articles : 33 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
3 p, 226.7 KB La innovació social : l'acció ciutadana en la transformació dels barris / Blanco, Ismael (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Barcelona : Ajuntament de Barcelona: Consell Assessor del Pla de Barris, 2017
Transformar la Ciutat amb la Ciutadania. Criteris i reflexions per al Pla de Barris de Barcelona, 2017, p. 69-73  
2.
140 p, 993.4 KB Esport i valors : avaluació del programa FutbolNet de la Fundació FC Barcelona a Catalunya, 2012-2013 / Julià Cano, Albert ; Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fundació Jaume Bofill ; Futbol Club Barcelona
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2013 (Informes breus ; 43) (Informes breus. Educació)  

Documents de recerca 15 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
26 p, 623.9 KB Revisar la democràcia a través de l'acció col·lectiva : Hong Kong i Xile / Marzo Pallàs, Guillem ; Hernandez Perez, Enrique, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
A l'actualitat, la democràcia representativa ha deixat de donar cobertura a moltes deman-des, entorn a drets civils i polítics, a moltes societats. Paral·lelament, el capitalisme com a model de producció ha actuat com a generador i amplificador de desigualtats socials arreu del planeta. [...]
En la actualidad, la democracia representativa ha dejado de dar cobertura a muchas demandas, en torno a derechos civiles y políticos, en muchas sociedades. Paralelamente, el capitalismo como modelo de producción ha actuado como generador y amplificador de desigualdades sociales en todo el planeta. [...]
Nowadays, representative democracy has ceased to cover many issues, including civil and political rights, in many societies. At the same time, capitalism as a model of production has acted as a generator and amplifier of social inequalities around the world. [...]

2022
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents
2.
265 p, 3.0 MB La creación de capital social desde los planes de desarrollo comunitario en Cataluña / Martínez Chito, Lucas Manuel ; Úcar, Xavier, dir.
La perspectiva del capital social ha guanyat protagonisme en els últims 25 anys en la recerca i intervenció en els camps social i educatiu. Existeix un debat obert sobre l'aplicació d'aquest concepte en els processos d'acció comunitària. [...]
La perspectiva del capital social ha ganado protagonismo en los últimos 25 años en la investigación e intervención en los campos social y educativo. Existe un debate abierto sobre la aplicación de este concepto en los procesos de acción comunitaria. [...]
The perspective of social capital has played a leading role in the last 25 years in the research and intervention in the social and educational camps. There is an open debate on the application of this concept in the processes of community action. [...]

2022  
3.
68 p, 888.0 KB Conexión comunitaria de la escuela con entidades del territorio para la creación de más y mejores oportunidades socioeducativas : Estudio de caso en el barrio de La Prosperitat de Barcelona / Azorín Sotos, Estela María ; Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Fruit de la hiperinstitucionalització de l'ensenyament i la manca de coordinació interprofessional, que segmenten a la societat produint una desafecció cap als recursos que ofereix el territori i frenen la generació de capital social que actuï front les desigualtats, sorgeix l'emergent reflexió-acció sobre la connexió comunitària dels diferents agents socioeducatius. [...]
2018  
4.
32 p, 548.4 KB Perspectives socials i culturals a 1968 : el cas francès / Pujals i Lladó, Marc ; Marín i Corbera, Martí 1965-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El fenomen mundial dels anys 1968 en el cas francès no es reduí tan sols a les mobilitzacions dels mesos de maig i juny, sinó que s'inscrigué en un procés previ de transformacions social i cultural i constituí, al seu torn, l'origen d'experiències posteriors. [...]
The 1968 years global phenomenon was not only reduced to months of May and June for the French case, whereas it was inserted into a previous process of social and cultural transformations and, in turn, constituted the origin of subsequent experiences. [...]

2018
Grau en Història [803]  
5.
285 p, 5.1 MB Seguridad y vigilancia: gestión de la vida en el siglo XXI / Baleriola Escudero, Enrique ; Tirado Serrano, Francisco Javier, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social
Chernobyl, el ébola, la gripe H1N1, los ataques de ántrax, los alimentos modificados genéticamente, el uso de armas biológicas… son algunos de los eventos de los que hemos sido testigos en los últimos años y que han supuesto grandes controversias e implicaciones sociales. [...]
Chernobyl, ebola outbreak, H1N1 influenza, anthrax attacks, genetically modified food, use of biological weapons… these are some of the events that we witnessed in the last years, involving big controversies and social implications. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
6.
399 p, 4.1 MB Perseguint les claus de l'èxit : una anàlisi comparativa de tres experiències de desenvolupament rural: el Priorat, el Lluçanès i la Conca de Tremp / Guinjoan Cesena, Eloi ; Badia i Perpinyà, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Tulla i Pujol, Antoni F., 1945- , (Antoni Francesc) dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia
Des del final de la Segona Guerra Mundial fins a la dècada de 1980, les àrees rurals dels països industrialitzats van evolucionar a remolc de l'ideari modernitzador, que a partir d'unes polítiques sectorials i centralistes, van propiciar la consolidació d'una agricultura productivista. [...]
Since the end of World War II until the 1980s, rural areas of industrialized countries evolved in accordance with the idea of modernization, which on the basis of centralized and sectoral policies led to the consolidation of productivist agriculture. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017  
7.
409 p, 6.6 MB La Participación ciudadana en la construcción urbana de la Vila de Santa Luzia (Recife, Brasil) : un diálogo desde el género, la identidad y la política / Cedro Barrionuevo, María Victoria ; Mendizábal Riera, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Prats Ferret, María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia
La investigación indaga en la construcción social y material del espacio de la ciudadanía en la Vila de Santa Luzia, una comunidad carente de la ciudad de Recife, a través de procesos participativos, incorporando una perspectiva de género. [...]
The investigation inquires into the material and social building of the space in the neighbourhood Vila de Santa Luzia, a lacking community of Recife, through participative processes which include a gender perspective. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
2 documents
8.
171 p, 2.0 MB Estudio cualitativo del liderazgo prosocial : el Proyecto SPRING / Cirera Amores, Maria Carme ; Izquierdo, Conrad, dir. ; Roche Olivar, Robert, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Desde los enfoques de la psicología de la prosocialidad, el liderazgo puede ser considerado como una influencia optimizadora del bien común, un proceso de vida personal y profesional que produce cambios transformadores en las personas que deciden realizarlo y en su entorno. [...]
Des de l'enfocament de la psicologia de la Prosocialitat, el lideratge pot ser considerat com una influència optimitzadora del bé comú, un procés de vida personal i professional que produeix canvis transformadors en les persones que decideixen realitzar-ho i també en el seu entorn. [...]
From the approaches of prosocial psychology, leadership can be considered as an optimizing influence of the common good, a process of personal and professional life that produces transformative changes in people who decide to apply it as well as on their environment. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
9.
403 p, 2.7 MB Funciones y estrategias socioeducativas de los técnicos comunitarios en procesos de Evaluación Participativa de Acciones Comunitarias (EPAC) / Núñez, Héctor ; Úcar, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
El marco general de la Tesis Doctoral ha sido el proyecto de I+D+i "La Evaluación Participativa de acciones comunitarias como metodología de aprendizaje para el empoderamiento individual y comunitario" (EDU2010-15122). [...]
The general framework of Doctoral thesis is the research project "Participatory evaluation as a learning methodology to individual and community empowerment" (EDU2010-15122). In a specific manner, I studied the performance of Community Technicians that manage Community Development Plans as facilitators of Participatory Evaluation of community actions. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
10.
145 p, 1.8 MB La entrevista filmada, una aproximación teórico-metodológica a su realización y uso para la investigación social / Mencaroni, Arianna ; Lorite, Nicolàs, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present treball de recerca és una primera aproximació teòrico-metodològica a l'estudi de "l'entrevista filmada" per a la recerca social. En ell s'analitza la tensió conceptual entre els dos termes: "l'entrevista" i el "filmar". [...]
El presente trabajo de investigación es una primera aproximación teórico-metodológica al estudio de la "entrevista filmada" para la investigación social. En él se analiza la tensión conceptual entre los dos términos: "la entrevista" y el "filmar". [...]

2012  

Documents de recerca : 15 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.