Resultats globals: 110 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 96 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 12 registres trobats
Articles 96 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
13 p, 885.2 KB Understanding the lack of science on Tv : network decision-makers' opinions towards televisual science / Soto Sanfiel, María Teresa (National University of Singapore) ; Villegas-Simón, Isabel (Universitat Pompeu Fabra) ; Angulo-Brunet, Ariadna (Universitat Autònoma de Barcelona)
The lack of science on the Spanish TV is explained through the people responsible for content production, scheduling and offer. Two focus groups made up of five decision-makers identified the professionals' opinions: science on TV is needed, the function of televisual science is educating audiences, public channels are responsible for showing such contents, government should urge scientific programming, science on TV contributes in increasing the cultural level of audiences, and people holding power positions are not interested in improving society's level of literacy. [...]
La falta de ciencia en la televisión española puede ser explicada mediante las personas responsables de la producción, programación y oferta de contenidos televisivos. Dos grupos focales formados cada uno por cinco personas responsables de tomar decisiones sobre dichos aspectos en cadenas televisivas permitieron identificar sus opiniones: la ciencia en la televisión es necesaria, la función de la ciencia televisiva es educar a la audiencia, las cadenas públicas son las responsables de mostrar contenidos científicos, el gobierno debería obligar a programar contenidos científicos, la ciencia en la televisión contribuye a aumentar el nivel cultural de la audiencia, y las personas que ocupan puestos de poder no están interesadas en mejorar el nivel de alfabetización de la sociedad. [...]

2022 - 10.5209/esmp.72837
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 28 Núm. 1 (2022) , p. 227-239  
2.
20 p, 161.6 KB Actitudes de los profesionales de la televisión española sobre la ciencia en la televisión y la divulgación científica / Soto Sanfiel, María Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Villegas-Simón, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Se presenta un estudio que tiene por objetivo observar las actitudes de los profesionales de la televisión española con responsabilidades directivas en la creación, producción y emisión de contenidos acerca de la relación de las audiencias con los contenidos científicos y la divulgación científica. [...]
2018 - 10.33115/udg_bib/cp.v7i13.21982
Communication papers, Vol. 7 Núm. 13 (2018) , p. 11-30  
3.
19 p, 398.5 KB A good servant but a bad master : Finnish Translators' Perceptions on Translation Technology / Salmi, Leena (University of Turku)
This paper reports the results of a survey measuring Finnish professional translators' (N=450) perceptions on translation technology. The paper also introduces a tool that can be used to study the perception of such changes, the NEMP model (New Educational Models or Paradigms). [...]
Aquest article mostra els resultats d'una enquesta que mesura les opinions dels traductors professionals finlandesos (N=450) quant a les tecnologies de la traducció. El treball també presenta una eina que pot utilitzar-se per estudiar la percepció d'aquests canvis, el model NMEP (Nous Models Educatius o Paradigmes). [...]
Este artículo expone los resultados de un estudio que mide la percepción que tienen los traductores profesionales de finlandés (N=450) de las tecnologías de la traducción. Además, presenta una herramienta que permite estudiar cómo perciben los cambios que han provocado en su trabajo: el modelo NEMP, por sus siglas en inglés (Nuevos Modelos o Paradigmas Educativos). [...]

2021 - 10.5565/rev/tradumatica.287
Tradumàtica, Núm. 19 (2021) , p. 112-130 (Tradumàtica dossier)  
4.
22 p, 1.8 MB Efectos de trabajar con GeoGebra en el aula en la relación afecto-cognición / García López, María del Mar (Universidad de Almería. Departamento de Educación) ; Romero Albaladejo, Isabel María (Universidad de Almería. Departamento de Educación) ; Gil Cuadra, Francisco (Universidad de Almería. Departamento de Educación)
El auge del uso de la tecnología en educación matemática, especialmente en el enfoque dinámico de la geometría, requiere estudios empíricos bien fundamentados que informen sobre su uso efectivo en las aulas. [...]
The rise of the use of technology in mathematics education, especially in the dynamic approach to geometry, requires well-founded empirical studies that inform its effective use in the classroom. This article responds to the demand for interventions that address the affective and cognitive dimensions, as well as the study of the relationship between them. [...]

2021 - 10.5565/rev/ensciencias.3299
Enseñanza de las ciencias, Vol. 39 Núm. 3 (2021) , p. 177-198 (Investigaciones Didácticas)  
5.
22 p, 194.7 KB El inicio del fin de una etapa : la jubilación / Selva Olid, Clara (Universitat Oberta de Catalunya) ; Martínez-González, Maite (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Naqui Esteve, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este ensayo hemos realizado un recorrido crítico sobre la situación actual de la población que se aproxima a la jubilación atendiendo a los principales actores de este proceso: individuos, organización y gobierno. [...]
In this essay we have carried out a critical tour on the current situation of the population that is approaching retirement, attending to the main actors in this process: individuals, organization and government. [...]

2021 - 10.5565/rev/athenea.2756
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 21 Núm. 2 (2021) , p. 2756 (Ensayos)  
6.
3.7 MB Comisiones Obreras ante las actitudes políticas de la clase trabajadora española : entre el cambio posible y el cambio necesario (1980-1986) / Gimeno i Igual, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis sobre Dictadures i Democràcies (CEDID))
Las actitudes políticas de los y las trabajadoras españolas, tanto durante la dictadura como en la transición, han sido objeto no sólo de interés científco, sino que también han servido como argumento de fuerza justificativo o naturalizador de los resultados del proceso de cambio político en nuestro país. [...]
The political attitudes among Spanish workers,both during the dictatorship and in the transition, have been of scientifc interest. But they have also been a key argument to justify or naturalize the outcome of the process of political change in our country. [...]

2018
Nuestra historia, Núm. 6 (2018) , p. 69-90  
7.
24 p, 336.4 KB Participación en Instituciones de la Democracia Participativa : el aporte discriminante de variables sociopsicológicas / Sorribas, Patricia Mariel (Instituto de Investigaciones Psicológicas (CONICET - Universidad Nacional de Córdoba))
En el presente trabajo se identifican variables que discriminan entre personas que participan y quienes no participan en instituciones enmarcadas en una concepción participativa de la democracia que implican complejos comportamientos participativos. [...]
In this work, we identify variables that discriminate between people who participate and those who do not participate in institutions framed in a participatory conception of democracy that involve complex participatory actions. [...]

2021 - 10.5565/rev/qpsicologia.1673
Quaderns de psicologia, Vol. 23 Núm. 1 (2021) , p. 1673 (Artículos)  
8.
28 p, 1.8 MB Actitudes hacia la validación de aprendizajes previos y su inclusión en el Sistema Universitario Boliviano / Martínez Barrientos, Alejandra (Universidad Católica Boliviana (Bolívia)) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Este estudio analiza las actitudes de instituciones universitarias de La Paz, Bolivia hacia procesos de validación de aprendizajes previos (VAP) y las experiencias que ya se han desarrollado. La teoría de Fishbein y Azjen sobre actitudes, permite analizar los factores para incluir poblaciones no tradicionales en itinerarios profesionalizantes. [...]
This study analyzes university institutions' attitudes in La Paz, Bolivia towards VAP processes, and the experiences that have already been developed. Fishbein and Azjen's theory on attitudes allows us to analyze the factors for including non-traditional populations in professionalizing itineraries. [...]

2020 - 10.46498/reduipb.v24i3.1293
Revista Educare, Vol. 24 Núm. 3 (Septiembre-Diciembre 2020) , p. 111-137  
9.
17 p, 575.1 KB La centralidad de los criterios de merecimiento en la explicación de las actitudes hacia la condicionalidad de la política social / Guijarro Rubinat, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las políticas de activación laboral y el paradigma de la inversión social han promovido el debate acerca de la evolución de los estados de bienestar hacia una mayor condicionalidad de la política social. [...]
2020 - 10.3989/ris.2020.78.1.18.037
Revista internacional de sociología, Vol. 78 Núm. 1 (gener-març 2020)  
10.
15 p, 172.9 KB Análisis de actitudes y autoeficacia percibida del profesorado ante la educación inclusiva / Collado-Sanchis, Alba (Universitat de València) ; Tárraga Mínguez, Raúl (Universitat de València. Departament de Didàctica i Organització Escolar) ; Lacruz-Pérez, Irene (Universitat de València) ; Sanz-Cervera, Pilar (Universitat de València)
La formación y la actitud del profesorado ante la inclusión educativa es un aspecto clave que debe ser estudiado teniendo en cuenta la elevada heterogeneidad de alumnado que actualmente se encuentra escolarizado en las aulas ordinarias. [...]
La formació i l'actitud del professorat davant la inclusió educativa és un aspecte clau que ha de ser estudiat tenint en compte l'elevada heterogeneïtat d'alumnat que actualment es troba escolaritzat a les aules ordinàries. [...]
Teachers' training and attitudes towards inclusive education are key aspects that merit attention given the large heterogeneity of students currently enrolled in mainstream classes. The aim of this study is to examine teachers' attitudes towards the inclusion of students with specific educational needs in different educational stages, in addition to the perceived level of self-efficacy of the teachers themselves. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1117
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 509-523 (Temas de investigación)  

Articles : 96 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
13 p, 95.5 KB La actitud del alumnado frente a la escuela / Valls, Ona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sanchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball
Históricamente muchos autores han tratado el tema de la actitud del alumnado frente a la escuela y las motivaciones instrumentales y expresivas de éstos. Estas aportaciones se han desarrollado tanto desde un punto de vista teórico donde encontramos autores como Bernstein (1977), Merton (1938), Fernández Enguita (1988), Subirats y Alegre (2006) o Tarabini (2012); como desde un punto de vista empírico con Alegre y Benito (2012), Barbeta y Termes (2014) o Feito (2003). [...]
The aim of this communication is to explore and analyse students' motivations in compulsory education and examine whether these motivations affect differentially their future expectations. The concrete objectives of this study are twofold: 1. [...]

2015
Conferencia Ibérica de Sociología de la Educación. Lisboa, Portugal, 1a : 2015  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
17 p, 755.2 KB Diagnosis de las actividades de educación ambiental del plan de dinamización educativa del ayuntamiento de Sant Cugat del Vallès : hacia una educación para la sostenibilidad / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La Década de las Naciones Unidas de la Educación para el Desarrollo Sostenible ha lanzado unos retos a nivel educativo, que hasta ahora no se habían planteado de una forma tan firme. Este contexto internacional ha generado unas demandas sobre la educación ambiental local en los ayuntamientos en relación con los centros educativos. [...]
Madrid : Organismo Autónomo de Parques Nacionales, 2009 (Naturaleza y parques nacionales. Serie educación ambiental) (Doctorado Interuniversitario en Educación Ambiental)
Educación ambiental : investigando sobre la práctica, 2009, p. 78-94  

Documents de recerca 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
433 p, 40.8 MB Actitudes hacia la Inclusión de procesos de Validación de Aprendizajes Previos para la obtención de grado en el Sistema de la Universidad Boliviana / Martínez Barrientos, Maria Alejandra ; Gairín Sallán, Joaquín, dir.
Els processos de Validació d'Aprenentatge Previs a Bolívia encara es troben limitats a la certificació de competències laborals des dels aprenentatges no formals i informals, però no s'ha plantejat la vinculació d'aquest reconeixement amb la seva inclusió a itineraris formatius que estableixin una relació funcional i de llarg abast entre el món laboral i l'acadèmic. [...]
En Bolivia los procesos de Validación de Aprendizaje Previos están aún limitados a la certificación de competencias laborales desde los aprendizajes no formales e informales, pero no se ha planteado la vinculación de este reconocimiento con su inclusión en itinerarios formativos que establezcan una relación funcional y de largo alcance entre el mundo del trabajo y el mundo académico. [...]
In Bolivia, the Prior Learning Validation processes are still limited to the certification of labor competencies from non-formal and informal apprenticeships. However, linking this recognition with its inclusion in training itineraries that establish a functional and long-term relationship has not been proposed between the world of work and the academic world. [...]

2021  
2.
22 p, 535.7 KB Actitudes hacia la inmigración y el Estado del Bienestar. Análisis bivariados / Romero Montero, Ariadna ; Noguera, José Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquest article té per objectiu analitzar com el tipus d'Estat de Benestar, la ideologia, el nivell educatiu i la situació laboral afecten les actituds cap a la immigració dels ciutadans. Per a això, hem utilitzat la ronda 7 de l'European Social Survey realitzada l'any 2014 que reuneix observacions de més de 30 països amb un mòdul dedicat, en especial, a les actituds davant la immigració i els seus antecedents. [...]
Este artículo tiene por objetivo analizar cómo el tipo de Estado de Bienestar, la ideología, el nivel educativo y la situación laboral afectan a las actitudes hacia la inmigración de los ciudadanos. [...]
The objective of this article is to analyse how the type of welfare state, ideology, educational level, and employment status affect citizens' attitudes towards immigration. We have used round 7 of the European Social Survey carried out in 2014, which collects observations from more than 30 countries with a module dedicated, especially, to attitudes towards Immigration and its background. [...]

2021
Grau en Sociologia [819]
3 documents
3.
91 p, 1.9 MB Actitudes de los Equipos Profesionales que trabajan con Niñas y Niños de Condición Espectro Autista, frente a la Danza Movimiento Terapia / Encalada Guerrero, María Soledad ; Barnet, Silvia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Se plantea que los métodos de intervención expresivos no verbales, como la Danza Movimiento Terapia, son una forma de terapia que favorece las relaciones sociales y emocionales de los niños y niñas de Condición Espectro Autista. [...]
Es planteja que els mètodes d'intervenció expressius no verbals, com la Dansa Moviment Teràpia, són una forma de teràpia que afavoreix les relacions socials i emocionals dels nens i nenes de Condició Espectre Autista. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021
Màster en Dansa Moviment Teràpia [1614]  
4.
67 p, 585.6 KB Attitudes, choices and inequalities in the transition from compulsory to post-compulsory school / Valls Casas, Ona ; Merino Pareja, Rafael, dir.
Des de diferents disciplines, corrents i tradicions s'ha posat el focus en l'estudi de les actituds i l'engagement de l'alumnat a l'escola, sent de particular interès des de la sociologia de l'educació per comprendre els processos escolars, les desigualtats educatives i les trajectòries de l'alumnat. [...]
Desde distintas disciplinas, corrientes y tradiciones se ha puesto el foco en el estudio de las actitudes y el engagement del alumnado hacia la escuela, siendo de particular interés desde la sociología de la educación para comprender los procesos escolares, las desigualdades educativas y las trayectorias del alumnado. [...]
From different disciplines, currents and traditions, the focus has been on the study of the attitudes and engagement of the students towards school. It has been a subject of particular interest from the sociology of education to understand school processes, educational inequalities and students' trajectories. [...]

2021  
5.
21 p, 747.1 KB POLAT Project. Spanish Political Attitudes Panel Dataset. Methodology Report (Waves 1-6) / Hernández, Enrique (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Galais Gonzàlez, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Rico, Guillem (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Muñoz, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Hierro, María José (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Pannico, Roberto (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Barbet, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Marinova, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Anduiza Perea, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group
2021
3 documents
6.
4 p, 243.1 KB POLAT Project. Spanish Political Attitudes Panel Dataset. Data Management Plan (Waves 1-6) / Hernández, Enrique (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Galais Gonzàlez, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Rico, Guillem (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Muñoz, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Hierro, María José (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Pannico, Roberto (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Barbet, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Marinova, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Anduiza Perea, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group
This Data Management Plan that contains all the relevant information for FAIR data use of the POLAT-dataset-1-6-v1. The "POLAT-dataset-1-6-v1" contains waves 1 to 6 of the "POLAT Project. Spanish Political Attitudes", with information retrieved through online surveys carried out between 2010 and 2014. [...]
Este Plan de Gestión de Datos contiene toda la información relevante para el uso de datos FAIR de la base de datos POLAT-1-6-v1. La base de datos "POLAT-dataset-1-6-v1" contiene las oleadas 1 a 6 del "Proyecto POLAT. [...]
Aquest Pla de Gestió de Dades conté tota la informació rellevant per a l'ús de dades FAIR de la base de dades POLAT-1-6-v1. La base de dades "POLAT-dataset-1-6-v1" conté les onades 1 a 6 del "Projecte POLAT. [...]

Cerdanyola del Vallès 2021  
7.
18.9 MB POLAT Project. Spanish Political Attitudes Panel Dataset (Waves 1-6) / Hernández, Enrique (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Galais Gonzàlez, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Rico, Guillem (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Muñoz, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Hierro, María José (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Pannico, Roberto (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Barbet, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Marinova, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Anduiza Perea, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group
The "POLAT-dataset-1-6-v1" contains waves 1 to 6 of the "POLAT Project. Spanish Political Attitudes", with information retrieved through online surveys carried out between 2010 and 2014. The dataset includes a total of 376 variables (not all of them are present in the six waves of the study). [...]
La base de datos "POLAT-dataset-1-6-v1" contiene las oleadas 1 a 6 del "Proyecto POLAT. Actitudes políticas de los españoles", con información recuperada a través de encuestas de Internet realizadas entre 2010 y 2014. [...]
La base de dades "POLAT-dataset-1-6-v1" conté les onades 1 a 6 del "Projecte POLAT. Actituds polítiques dels espanyols", amb informació recuperada a través d'enquestes en línia realitzades entre 2010 i 2014. [...]

Universitat Autònoma de Barcelona 2021 - 10.5565/ddd.uab.cat/243399
3 documents
8.
55 p, 890.6 KB Actitudes hacia la reinserción de personas excarceladas : estudio de población universitaria / Torrado Sánchez, Ainoa ; Martí Olivé, Joel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Las actitudes hacia la reinserción de personas excarceladas representan un papel clave en la vida de la persona que acaba de ser liberada. Las actitudes positivas facilitan la reentrada a la comunidad, aligeran los obstáculos a los que se enfrentan y disminuyen las probabilidades de reincidencia. [...]
Attitudes towards the reintegration of released persons play a key role in their life. Positive attitudes facilitate re-entry into the community, ease the obstacles they face to and decrease the possibilities of recidivism. [...]

2017
Grau en Criminologia [805]  
9.
269 p, 3.1 MB Diseño, aplicación y evaluación de un programa de educación orientado a la formación de actitudes hacia el manejo responsable de residuos en el contexto de la educación secundaria en Chile / Venegas Garrido, Doris ; Montané Capdevila, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Arnau-Sabatés, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
En Chile la educación y sensibilización de los ciudadanos respecto al tema de consumo y generación de residuos esta implementándose paulatinamente. El gobierno a través del Ministerio del Ambiente en su unidad de educación ambiental ofrece a las escuelas que se acreditan o están en proceso de acreditación ambiental la posibilidad de desarrollar planes de mejoramiento en el marco de la educación para el desarrollo sostenible, sin embargo son pocas las escuelas que se acreditan por diversas razones. [...]
Doris Venegas Garrido (2014) "Design, application and evaluation of an educational program addressed to change attitudes towards the responsible management of waste in the context of Secondary Education in Chile" In Chile, the education for the waste management is being implemented progressively. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
10.
235 p, 2.4 MB Actitudes de estudiantes sin discapacidad hacia la inclusión de estudiantes con discapacidad en la educación superior / Salinas Alarcón, Marcela ; Sànchez Busqués, Sònia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
La presente tesis doctoral se relaciona con las actitudes de estudiantes sin discapacidad hacia la inclusión de estudiantes con discapacidad en la educación superior. Desde esta perspectiva, los objetivos del estudio fueron: 1) conocer las actitudes de estudiantes sin discapacidad hacia la inclusión de estudiantes con discapacidad en la educación superior, 2) identificar la relación de sus actitudes con variables sociodemográficas y experiencia con la discapacidad y 3) indagar acerca de variables predictoras de la disposición de los estudiantes sin discapacidad a apoyar el proceso de inclusión de compañeros con discapacidad en una universidad chilena. [...]
The present doctoral dissertation is related to non-disabled students' attitudes towards inclusion of students with disabilities in higher education. From this perspective, the objectives of the study were to following: 1) To know the attitudes of non-disabled students towards inclusion of students with disabilities in higher education, 2) To identify the relationship of their attitudes and sociodemographic variables and experience with disability and 3) To investigate variables predicting willingness of students without disabilities to support the process of inclusion of classmates with disabilities in a Chilean university. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Documents de recerca : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.