Resultats globals: 69 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 51 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Documents de recerca, 16 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Articles 51 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
11 p, 3.0 MB Es perd el "fairplay" i l'esportivitat a l'esport en edat escolar? / Cruz Feliu, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Boixadós i Anglès, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Valiente Barros, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Torregrosa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació)
Aquest treball destaca la importància dels conceptes de fairplay i esportivitat en el procés d'aprenentatge esportiu dels joves i mostra alguns instruments per a la seva avaluació. A l'article s'exposen, en primer lloc, unes consideracions generals sobre el procés de socialització dels joves a través de l'esport. [...]
Este trabajo destaca la importancia de los conceptos de fairplay y deportividad en el proceso de aprendizaje deportivo de los jóvenes y muestra algunos instrumentos para su evaluación. En el artículo se exponen, en primer lugar, unas consideraciones generales sobre el proceso de socialización de los jóvenes a través del deporte. [...]
This work outlines the importance of fairplay and sportspersonship concepts in youth socialization process through sport. Moreover some instruments for their evaluation are shown. In this article, some general considerations about youngsters socialisation process through sports are exposed in first place. [...]

2001
Apunts. Educació física i esports, Núm. 64 (2001) , p. 6-16
2 documents
2.
8 p, 3.9 MB Avaluació del clima motivacional, satisfacció, percepció d'habilitat i actituds de fairplay en futbolistes alevins i infantils i en llurs entrenadors / Boixadós i Anglès, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cruz Feliu, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
L'objectiu principal d'aquest treball és descriure les valoracions dels jugadors i dels entrenadors sobre la percepció del clima motivacional i les actituds de fairplay. També s'avalua el grau de satisfacció dels jugadors en els entrenaments de futbol, així com les puntuacions sobre els criteris de percepció d'habilitat dels jugadors. [...]
El objetivo principal de este trabajo es describir las valoraciones de los jugadores y entrenadores sobre la percepción del clima motivacional y las actitudes de fairplay. También se evalúa el grado de satisfacción de los jugadores en los entrenamientos de fútbol, así como las puntuaciones sobre los criterios de percepción de habilidad de los jugadores. [...]
The main aim of this work is to describe the vatuation of players and trainers concerning the perceived motivational climate and the attitudes of fairplay. We also evaluate the level of satisfaction of the players in the football training sessions, as well as the scores on the criteria of perceived ability in the players. [...]

2000
Apunts. Educació física i esports, Núm. 62 (2000) , p. 6-13
2 documents
3.
8 p, 456.1 KB Intervenció per a la promoció d’actituds de fair play en futbolistes cadets / Palou Sampol, Pere (Universitat de les Illes Balears. Àrea d’educació física i esportiva) ; Borràs Rotger, Pere A. (Universitat de les Illes Balears. Àrea d’educació física i esportiva) ; Ponseti, Xavier (Universitat de les Illes Balears. Àrea d’educació física i esportiva) ; Vidal Conti, Josep (Universitat de les Illes Balears. Àrea d’educació física i esportiva) ; Torregrosa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació)
En aquest article es descriuen els processos de disseny i elaboració d’una intervenció per a la promoció del fair play i l’esportivitat i també l’estudi realitzat per tal de comprovar-ne l’efecte. [...]
En este artículo se describen los procesos de diseño y elaboración de una intervención para la promoción del fairplay y la deportividad, así como el estudio realizado de cara a la comprobación del efecto de la mencionada intervención. [...]
Process to design and develop a protocol for sportpersonship and fair play promotion intervention is described in this paper, the posterior study to check the influence of the interventión is related too. [...]

2007
Apunts. Educació física i esports, Núm. 89 (2007) , p. 15-22
2 documents
4.
22 p, 992.3 KB Oportunidades de aprendizaje en temáticas ambientales brindadas por el currículum nacional de ciencias de Chile / Navarro Ciudad, Marianela Beatriz (Universidad de Los Andes (Xile). Centro de Investigación en Educación y Aprendizaje)
El objetivo del trabajo es evaluar en qué medida el currículum nacional de ciencias de Chile brinda oportunidades de alfabetización científica en temas ambientales. Para ello se efectuó un análisis de contenido de documentos curriculares, utilizando la metodología del estudio de oportunidades en matemáticas y ciencias (SMSO) y utilizando como referente los contenidos de medio ambiente que PISA evalúa. [...]
L'objectiu del treball és avaluar en quina mesura el currículum nacional de ciències de Xile brinda oportunitats d'alfabetització científica en temes ambientals. Per a això es va efectuar una anàlisi de contingut de documents curriculars, utilitzant la metodologia de l'estudi d'oportunitats en matemàtiques i ciències (SMSO) i utilitzant com a referent els continguts de medi ambient que PISA avalua. [...]
The aim of the current study is to evaluate to what extent Chile's national science currículum offers scientific literacy opportunities related to the environment. A content analysis of curricular documents was carried out using the Survey of Mathematics and Science Opportunities methodology (SMSO) and using the environmental contents that are evaluated by PISA as a reference. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.1961
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 107-127 (Investigaciones Didácticas)  
5.
19 p, 195.4 KB El avance de las actitudes críticas entre el profesorado durante el tardofranquismo : el caso valenciano / Fuertes Muñoz, Carlos (Universitat de València)
En este texto pretendemos reflexionar sobre el avance de las actitudes sociales críticas entre el profesorado durante la última etapa de dictadura franquista. Particularmente, a partir de un análisis de testimonios, informes políticos y bibliografía centrado en Valencia, analizaremos diversas dimensiones de este fenómeno, escasamente integrado en el debate sobre las actitudes sociales durante el franquismo. [...]
En aquest text pretenem reflexionar sobre l'avenç de les actituds socials crítiques entre el professorat durant l'última etapa de dictadura franquista. Particularment, a partir d'una anàlisi de testimoniatges, informes polítics i bibliografia centrat a València, analitzarem diverses dimensions d'aquest fenomen, escassament integrat al debat sobre les actituds socials durant el franquisme. [...]
In this text we aim to reflect on the progress of critical attitudes between the teachers during the last stage of Franco dictatorship. Particularly, on the basis of an analysis of testimonies, political reports and bibliography focused in Valencia, we analyze several aspects of this phenomenon, poorly integrated into the debate on social attitudes during the Franco regime. [...]

2016
Rúbrica contemporánea, Vol. 5 Núm. 10 (2016) , p. 137-155 (Articles)  
6.
18 p, 141.9 KB Spagnolo e italiano nelle seconde generazioni di migranti ispanofoni in Italia / Calvi, Maria Vittoria (Università degli Studi di Milano)
A partire da un corpus di 30 interviste sociolinguistiche semi-strutturate in lingua spagnola con giovani migranti di diverse provenienze latinoamericane (peruviani ed ecuadoriani in particolare), questo studio si propone di esaminare: 1) le principali linee di tendenza relative agli usi e agli atteggiamenti linguistici, con particolare attenzione per la percezione del contatto; 2) alcuni esempi della penetrazione dell’italiano nello spagnolo, soprattutto a livello morfosintattico e lessicale. [...]
A partir d’un corpus de 30 entrevistes sociolingüístiques semi-estructurades en llengua espanyola a joves migrants de diverses procedències llatinoamericanes (sobretot peruans i equatorians), aquest treball es proposa d’analitzar: 1) les principals línies de tendència relatives als usos i a les actituds lingüístiques, amb especial atenció a la percepció del contacte; 2) alguns exemples de la penetració de l’italià en l’espanyol, sobretot d’àmbit morfosintàctic i lèxic. [...]
Starting fron a corpus of 30 sociolinguistic semi-structured interviews in Spanish with young immigrants from different Latin American countries (Peru and Ecuador above all), this study examines: 1) the main tendencies concerning language uses and attitudes, with particular focus on the perception of the contact; 2) some examples of the presence of Italian in Spanish, especially in morphosyntax and lexis. [...]

2016
Quaderns d'italià, Núm. 21 (2016) , p. 45-62 (Dossier 1)  
7.
7 p, 1.1 MB El dossier pedagógico / Navarro Casanoves, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Definición y tipos de dossier pedagógico. El dossier pedagógico es imprescindible para recoger los aspectos importantes, las prioridades, las capacidades, intereses e historia del alumno. Se distinguen dos tipo de dossier: el del alumno y el del grupo-clase. [...]
1992
Cuadernos de pedagogía, Num. 1992 (1992)  
8.
5 p, 150.6 KB Usos y abusos del concepto de cultura / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
La cultura debe entenderse como adaptación y aprendizaje y, en cambio, tendemos a percibirla como algo estético y cerrado. Esta incomprensión afecta también al sistema educativo, donde se registran discontinuidades entre los planteamientos culturales de la escuela y los de los colectivos minoritarios, tanto en los objetivos de socialización como en los contenidos intelectuales y de actitud. [...]
1997
Cuadernos de pedagogía, Dec 1997  
9.
4 p, 76.6 KB Otra poética y otra retórica / Solà, Pere, 1945- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El autor presenta las principales claves de la pedagogía ferreriana, basada en un clima escolar de confianza y una metodología racionalista y científica que primaba la inspiración creadora del niño. [...]
2009
Cuadernos de pedagogía, Num. 391 (2009) , p. 84-87  
10.
2 p, 63.1 KB Lo mejor y lo peor / Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Si algo caracteriza a la propia vida es su naturaleza dinámica, cambiante sin cesar. El dinamismo establece un continuo de desarrollo constante, y eso a los humanos a veces nos desconcierta y nos empuja a parcelar y establecer etapas para comprender mejor el devenir. [...]
2009
Cuadernos de pedagogía, Num. 397 (2009) , p. 54-55  

Articles : 51 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
13 p, 95.5 KB La actitud del alumnado frente a la escuela / Valls, Ona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sanchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Troiano Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball
Históricamente muchos autores han tratado el tema de la actitud del alumnado frente a la escuela y las motivaciones instrumentales y expresivas de éstos. Estas aportaciones se han desarrollado tanto desde un punto de vista teórico donde encontramos autores como Bernstein (1977), Merton (1938), Fernández Enguita (1988), Subirats y Alegre (2006) o Tarabini (2012); como desde un punto de vista empírico con Alegre y Benito (2012), Barbeta y Termes (2014) o Feito (2003). [...]
The aim of this communication is to explore and analyse students' motivations in compulsory education and examine whether these motivations affect differentially their future expectations. The concrete objectives of this study are twofold: 1. [...]

2015
Conferencia Ibérica de Sociología de la Educación. Lisboa, Portugal, 1a : 2015  

Documents de recerca 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
221 p, 2.5 MB Avaluació de l'empoderament de l'autonomia responsable de l'estudiant universitari de la disciplina de disseny a través del desenvolupament de la col·laboració activa i el pensament crític / Huertas i Vidal, Salvador, autor. ; Tejada Fernández, José, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
La recerca s'emmarca en el trànsit de la societat del consum i la societat de la comunicació. Passant del paradigma productivista, de les certeses i la producció, a la necessitat de reflexió per a la innovació i les habilitats interpersonals d'un entorn multidisciplinar que es requereix per la influència de l'evolució tecnològica. [...]
La investigación se enmarca en el tránsito de la sociedad del consumo y la sociedad de la comunicación. Pasando del paradigma productivista, de las certezas y la producción, a la necesidad de reflexión para la innovación y las habilidades interpersonales de un entorno multidisciplinar que es requerido por la influencia de la evolución tecnológica. [...]
The research is part of the transit of the consumer society and the society of communication. From the productivist paradigm, the certainties and production, to the need for reflection the interpersonal skills of a multidisciplinary environment that is required by the influence of technological change and innovation. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
2.
252 p, 3.5 MB Formas de adopción generadas en los profesores ante la práctica educativa de un currículum innovador / Gil Flores, Hugo Cristóbal, autor ; Roca i Casas, Enric, supervisor acadèmic ; Pàmies Rovira, Jordi, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
El propósito de esta investigación fue identificar por una parte, cuáles son las formas de adopción a innovaciones de los profesores de Artes Visuales de la Universidad de Guadalajara, que permiten caracterizar su disposición al cambio; por otra parte, cuáles son las características sociodemográficas y laborales que determinan su disposición al cambio y su relación con la práctica educativa del currículum innovador. [...]
The purpose of this research was to identify the one hand, what forms of adoption innovations of teachers of Visual Arts at the University of Guadalajara, which can characterize their willingness to change are; on the other hand, what are the personal and occupational characteristics that determine their willingness to change and their relationship to educational practice innovative curriculum. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
3.
249 p, 1.8 MB Caracterización de los directores/as de establecimientos educacionales de excelencia académica : un estudio de la región del Biobío-Chile / Ulloa Becerra, Sergio Fernando ; Roca i Casas, Enric, dir. ; Pàmies Rovira, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
La investigación tuvo como propósito conocer las características de los directores/as de establecimientos educacionales de excelencia académica y de alta vulnerabilidad económica y social en la región del Bio-Bío-Chile. [...]
The purpose of the research was to know characteristics of headteachers in educational establishments with academic excellence and high social and economic vulnerability in Bío-Bío Region, Chile. It was investigated some variables such as education reform in the 1990s, pedagogical leadership, school management, educational leadership ideas, professional competences, school environment, and relationship between socioeconomic status and academic results that get students. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
4.
77 p, 11.3 MB Eternament Joves / Carpena Pinilla, Laura ; Valdés Belda, Sara ; Rueda Gallardo, Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball pretén reflectir el canvi social que està propiciant la generació Y, a partir d'un documental de tipus observacional mitjançant l'exposició de diferents personatges i la seva forma d'entendre les relacions, la feina, la maduresa, etc. [...]
Este proyecto pretende reflejar el cambio social que está propiciando la generación milenial a través de un documental de tipo observacional, mediante la exposición de distintos personajes y su forma de entender las relaciones, el trabajo, la madurez, etc. [...]
This project is intended to reflect the social change brought about by the Millennial Generation by the creation of an observational documentary that would present several young people and their ways of understanding relationships, work, maturity, etc. [...]

2016
Graduat o Graduada en Periodisme [971]
2 documents
5.
331 p, 2.1 MB La Identidad profesional de los profesores de matemáticas y ciencias sociales en la educación secundaria / Gómez Torres, Francisco ; Badia, Antoni, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Esta investigación se focaliza en el estudio de la identidad profesional del profesor en la educación secundaria y en el análisis a las condiciones contextuales que inciden en las decisiones que toma el profesor en la docencia. [...]
This research focuses on the study of professional identity of teachers in secondary education and analysis to contextual conditions affecting the decisions taken by the teacher in teaching. We define the professional identity of the teacher as a conjunct of representations that can be relatively stable over time, containing defined by roles, professional practice theories and feelings related to the exercise of the profession. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
6.
616 p, 2.3 MB Incorporacions lingüístiques. Una aproximació a les apropiacions lingüístiques dels immigrants dels anys cinquanta i seixanta i dels seus fills i filles / Saurí, Enric ; Treserra, Montserrat, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
La present tesi doctoral planteja una aproximació analítica a la multiplicitat de relacions amb la llengua que han tingut –i tenen– les persones que van venir a Catalunya durant el procés migratori que va tenir lloc la segona meitat del el segle XX i com aquesta relació s'ha transmès de diferents maneres als seus fills i filles nascuts al Principat. [...]
This thesis contemplates an analytical approach to the array of relations with the language that had –and still has– the people who came to Catalonia during the migration that took place the second half of the 20th century, and the way this relation was passed on in different ways to theirs sons and daughters, born in the Principality. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
7.
235 p, 2.4 MB Actitudes de estudiantes sin discapacidad hacia la inclusión de estudiantes con discapacidad en la educación superior / Salinas Alarcón, Marcela ; Sànchez Busqués, Sònia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
La presente tesis doctoral se relaciona con las actitudes de estudiantes sin discapacidad hacia la inclusión de estudiantes con discapacidad en la educación superior. Desde esta perspectiva, los objetivos del estudio fueron: 1) conocer las actitudes de estudiantes sin discapacidad hacia la inclusión de estudiantes con discapacidad en la educación superior, 2) identificar la relación de sus actitudes con variables sociodemográficas y experiencia con la discapacidad y 3) indagar acerca de variables predictoras de la disposición de los estudiantes sin discapacidad a apoyar el proceso de inclusión de compañeros con discapacidad en una universidad chilena. [...]
The present doctoral dissertation is related to non-disabled students' attitudes towards inclusion of students with disabilities in higher education. From this perspective, the objectives of the study were to following: 1) To know the attitudes of non-disabled students towards inclusion of students with disabilities in higher education, 2) To identify the relationship of their attitudes and sociodemographic variables and experience with disability and 3) To investigate variables predicting willingness of students without disabilities to support the process of inclusion of classmates with disabilities in a Chilean university. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
8.
399 p, 2.3 MB L'adquisició del català com a llengua estrangera en el context multilingüe barcelonès : estudi sobre les variables que intervenen en el procés d'aprenentatge d'alumnes adults indoirànics, arabòfons, sinoparlants i castellanoparlants / Estors Sastre, Laura ; Bartra, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Argenter, Joan A. 1947- , (Joan Albert), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana
El fet migratori representa un important aspecte de la realitat catalana i ha tingut històricament diverses onades migratòries, però també ha estat punt de partida de molts emigrants. Al llarg del segle XX, després d'importants migracions internes, va rebre grans quantitats de persones procedents, primer, de l'Estat espanyol i, posteriorment, de països estrangers. [...]
Migration represents an important aspect of the Catalan reality. Catalonia experienced several migration waves, but has been also the starting point for many emigrants. Throughout the 20th century, after considerable internal migrations, Catalonia received large numbers of new comers, first from other Spanish regions and, subsequently, from foreign countries. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
9.
287 p, 2.1 MB La dimensió afectiva de l'aprenentatge de les ciències: actituds i motivacions / Marbà Tallada, Anna ; Márquez, Conxita, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Aquest treball investiga la dimensió afectiva de l'aprenentatge de les ciències i es proposa conèixer quines són les actituds i les motivacions envers el seu aprenentatge. El document consta de tres parts diferenciades. [...]
The present study focuses on the affective dimension of science learning, thus the main goal of our research is to examine students' attitudes and motivation towards the learning of science. To present our results, we have structured this document into three parts. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010  
10.
45 p, 2.1 MB Apostem per una educació viària de qualitat. Eduquem cap a la mobilitat / Jarana Jarana, Miriam ; Rodríguez Parrón, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest projecte es basa en la millora dels programes educatius d'educació viària a Primària. S'estudia l'evolució de l'educació viària en l'educació formal i s'analitza la que es dóna a les escoles espanyoles avui dia. [...]
2014
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  

Documents de recerca : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
17 p, 987.9 KB Actitud postural. Importancia y prevención en edad escolar / Galera, Antonio D. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Conseqüències ontogèniques de l'assoliment de la bipedestació i prevenció de riscos posturals hi associats.
Bellaterra , 2012  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.