Results overview: Found 65 records in 0.02 seconds.
Articles, 54 records found
Contributions to meetings and congresses, 2 records found
Research literature, 8 records found
Learning materials, 1 records found
Articles 54 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
20 p, 1.8 MB Uso de una trayectoria hipotética de aprendizaje para proponer actividades de instrucción / Ivars, Pedro (Universidad de Alicante) ; Fernández Verdú, Ceneida (Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica) ; Llinares, Salvador (Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica)
Decidir cómo continuar la enseñanza se ha identificado como la destreza más difícil de entre las tres que configuran la competencia de mirar profesionalmente el pensamiento matemático del estudiante. [...]
To decide on how to on a teaching-learning situation has been identified as the most difficult of the three skills that make up the competence of noticing student's mathematical understanding. In this study 95 pre-service primary school teachers solved a task in which they had to propose a learning objective and activities to support this development of the understanding the meaning of fraction as part-whole using as a reference a hypothetical learning trajectory. [...]

2020 - 10.5565/rev/ensciencias.2947
Enseñanza de las ciencias, Vol. 38 Núm. 3 (2020) , p. 105-124 (Investigaciones Didácticas)  
2.
Responses of soil C, N, and P stoichiometric ratios to N and S additions in a subtropical evergreen broad-leaved forest / Tie, Liehua (Sichuan Agricultural University. College of Forestry) ; Zhang, Shibin (Sichuan Agricultural University. College of Forestry) ; Peñuelas, Josep (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Zhou, Shixing (Sichuan Agricultural University. College of Forestry) ; Hu, Junxi (Sichuan Agricultural University. College of Forestry) ; Huang, Congde (Sichuan Agricultural University. College of Forestry) ; Sardans i Galobart, Jordi (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals)
Acid deposition from the emission of nitrogen (N) and sulfur (S) has become an important factor affecting the soil nutrient balance and biogeochemical cycling in terrestrial ecosystems. The average levels of N and S deposition in the rainy area of southwestern China from 2008 to 2010 were 9. [...]
2020 - 10.1016/j.geoderma.2020.114633
Geoderma, Vol. 379 (Dec. 2020) , art. 114633  
3.
22 p, 776.8 KB Social Networks and Knowledge Transmission Strategies among Baka Children, Southeastern Cameroon / Gallois, Sandrine (Leiden University. Faculty of Archaeology) ; Lubbers, Miranda J. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Hewlett, Barry (Washington State University. Department of Anthropology) ; Reyes-García, Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
The dynamics of knowledge transmission and acquisition, or how different aspects of culture are passed from one individual to another and how they are acquired and embodied by individuals, are central to understanding cultural evolution. [...]
2018 - 10.1007/s12110-018-9328-0
Human Nature, Vol. 29 (october 2018) , p. 442-463  
4.
19 p, 320.1 KB El efecto de las actividades de tiempo libre y del engagement escolar sobre el rendimiento académico de las personas jóvenes / Palou, Arnau (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valls Casas, Ona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente artículo trata de averiguar las relaciones que se establecen entre el origen social, las actividades de tiempo libre, el rendimiento académico y el engagement escolar del alumnado. El principal objetivo de esta investigación es analizar si las actividades de tiempo libre y el engagement escolar pueden compensar el efecto del origen social sobre el rendimiento académico. [...]
This paper aims to analyze the relations between social background, leisure activities, school attainment and school engagement. The main objective of this research is to examine whether leisure activities and school engagement can compensate for the effect of social background on school attainment. [...]

2020
Revista de investigación en educación, Vol. 18 (2020)  
5.
16 p, 806.4 KB Las actividades musicales preferidas de la voz de los propios niños y niñas de cuatro años. Un estudio de caso / Pérez Moreno, Jèssica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Reverté Folch, Laia (Aula de Música Sant Esteve Sesrovires)
Esta investigación, que forma parte de un estudio más extenso, tiene como objetivo conocer de la voz de los propios niños y niñas cuál es su actividad musical preferida. Con esta finalidad, se selecciona una muestra de cinco niños y niñas de cuatro años de edad que asisten a la misma escuela de música y centro escolar en la provincia de Tarragona. [...]
The goal of this research, which is part of a larger study, was to find out favorite musical activities from children themselves. To this end, we selected a sample of five four-year-olds who attended the same music school and preschool in the province of Tarragona. [...]

2019 - 10.7203/LEEME.43.13985
Revista Electronica de LEEME, Núm. 43 (2019) , p. 19-34  
6.
25 p, 132.8 KB Deslocalizaciones : ¿mito o realidad? El caso español frente a los países de Europa central y oriental / Cámara Arilla, Carmen de la (Universitat de Barcelona) ; Puig Gómez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona)
El fenómeno de la deslocalización de actividades de las empresas a terceros países está acaparando la atención de los medios de comunicación, que lo presentan como una amenaza para la actividad y el empleo en los países desarrollados. [...]
The phenomenon of relocation is attracting the attention of the media in the developed countries, which presents it as a threat to economic activity and the level of employment in those countries. However, so far the specialized literature does not perceive it as a phenomenon whose quantitative dimension is commensurate with the worry that it arouses. [...]

2007
Revista de economía mundial, Núm. 16 (2007) , p. 169-193  
7.
20 p, 813.5 KB ¿Qué tipos de actividades diseñan e implementan en el aula futuros docentes de Educación Infantil cuando enseñan ciencia mediante rincones de trabajo? / Cruz-Guzmán, Marta (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Puig Gutiérrez, María (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; García-Carmona, Antonio (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
Se analizan los tipos de actividades libres y dirigidas que diseñan los futuros docentes de Infantil (FDI) para rincones de trabajo sobre ciencia, así como sus preferencias al implementarlas en el aula. [...]
The types of child-centered and teacher-guided activities that pre-service elementary teachers design to teach science through science learning corners, and their preferences when pre-service teachers implement them in a pre-school classroom are here analyzed. [...]

2020 - 10.5565/rev/ensciencias.2698
Enseñanza de las ciencias, Vol. 38 Núm. 1 (2020) , p. 27-45 (Investigaciones Didácticas)  
8.
7 p, 162.9 KB Dynamic Elements of Sports Development : Perceptions of Basketball Coaches / Collet, Carine (Universidade do Estado de Santa Catarina) ; Tozetto, Alexandre Vinícius Bobato (Universidade do Estado de Santa Catarina) ; Iha, Tayná (Universidade Federal de Santa Catarina) ; Nascimento, Juarez Vieira do (Universidade Federal de Santa Catarina) ; Falcão, William R (McGill University) ; Milistetd, Michel
The aim of this study was to verify coaches' perceptions about the importance of dynamic elements in sports development of youth basketball players. Eleven basketball coaches from Santa Catarina (Brazil) participated in semi-structured interviews about youth engagement in activities, quality relationships, and appropriate settings for sports development. [...]
El objetivo de este estudio fue verificar las percepciones de los entrenadores sobre la importancia de los elementos dinámicos en el desarrollo deportivo de los jóvenes jugadores de baloncesto. Once entrenadores de baloncesto de Santa Catarina (Brasil) participaron en entrevistas semiestructuradas sobre la participación de los jóvenes en actividades, calidad de las relaciones y contextos apropiados para el desarrollo deportivo. [...]
O objetivo deste estudo foi verificar as percepções dos treinadores sobre a importância dos elementos dinâmicos no desenvolvimento esportivo de jovens jogadores de basquetebol. Onze treinadores de basquete de Santa Catarina (Brasil) participaram de entrevistas semiestruturadas sobre engajamento de jovens em atividades, qualidade das relações e cenários apropriados para o desenvolvimento esportivo. [...]

2019
Revista de psicología del deporte, Vol. 28 Núm. 3 (2019) , p. 79-85 (Artículos)  
9.
24 p, 775.9 KB El análisis morfológico en el aula : perspectiva, contenidos y actividades / Gil Laforga, Irene (Real Academia Española. Centro de Estudios)
En este trabajo se proponen diversas estrategias para acotar, reducir y graduar los contenidos de morfología que se abordan en la Enseñanza Media en España. En concreto, se sugiere adoptar una perspectiva única en el análisis morfológico que se lleva a cabo en Secundaria y Bachillerato, adaptar el grado de abstracción de la segmentación morfológica a cada nivel educativo y seleccionar para cada etapa las unidades léxicas que son objeto de estudio en el aula. [...]
This paper proposes several strategies to limit, reduce and graduate the morphological contents at Secondary Education in Spain. Particularly, I suggest to adopt a unique perspective for morphological analysis in order to adapt the degree of abstraction for morphological division to each educational level and to select a subgroup of lexical units appropriate for each period. [...]

2019 - 10.5565/rev/regroc.42
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 43-66 (Articles)  
10.
9 p, 1.1 MB Versatile iron-catechol-based nanoscale coordination polymers with antiretroviral ligand functionalization and their use as efficient carriers in HIV/AIDS therapy / Solórzano Rodríguez, Ruben (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Tort Regàs, Olívia (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Garcia-Pardo, Javier (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Escribà, Tuixent (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Lorenzo Rivera, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i Biologia Molecular) ; Arnedo, Mireia (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Ruiz Molina, Daniel (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Alibés Arqués, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Busqué Sánchez, Félix (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Novio Vázquez, Fernando (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia)
A novel chemical approach integrating the benefits of nanoparticles with versatility of coordination chemistry is reported herein to increase the effectiveness of well-known HIV antiretroviral drugs. [...]
2019 - 10.1039/c8bm01221k
Biomaterials science, Vol. 7, Issue 1 (January 2019) , p. 178-186  

Articles : 54 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 2 records found  
1.
6 p, 560.7 KB RECOVER Newsletter #3 / RECOVER project - Relaunching Collective Bargaining Coverage in Outsourced Services
RECOVER Newsletters provide updates on the implementation of the project, relevant theoretical and analytical debates as well as cross-country evidence on some of the issues explored in the project.
2018 (RECOVER Newsletter)  
2.
1 p, 305.5 KB Cogenerative dialogues as a tool for evaluation in education for sustainability: empowering community actors through join reflection on practice / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
The focus of the collaboration is the evaluation of education for sustainability activities which are part of a local ES program offered by the municipality of Sant Cugat del Vallès. The principles that act as background of this evaluation are the following: (a) the evaluation as an inclusive activity that takes into account the diversity of community actors' views; (b) the learning of life styles more committed towards the sustainability of the planet; and (c) the integration of social, cultural, economical and natural dimensions involved in the problematization of ES activities. [...]
2012
CoDeS Working Conference "Collaboration of Community and School for Sustainable Development". Viena, Austria, : 2012  

Research literature 8 records found  
1.
14 p, 2.6 MB Creació d'una App per detecció de ciberassetjament / Miranda Núñez, Pol ; Serra Ruíz, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Cada cop l'ús de les tecnologies és més present entre la societat i com a conseqüència hi ha hagut un augment de casos de delinqüència i assetjament. En aquest treball es desenvolupa una aplicació mòbil per a dispositius Android per a poder identificar aquest tipus de maltractament present en la societat i proveir a la víctima de la informació i les eines necessàries per ser capaç de poder detectar aquests símptomes abans que sigui tard. [...]
Every time the use of technologies is more common among the society. Therefore, crime and harassment cases have increased. This project develops a mobile application for Android devices in order to identify this kind of abuse and provide the victim with the information and tools needed to be able to detect these symptoms before it is too late. [...]
Cada vez el uso de las tecnologías es más presente entre la sociedad y como consecuencia ha habido un aumento de casos de delincuencia y acoso. En este trabajo se desarrolla una aplicación móvil para dispositivos Android para poder identificar este tipo de maltrato presente en la sociedad y proveer a la víctima de la información y herramientas necesarias para ser capaz de poder detectar estos síntomas antes de que sea tarde. [...]

2020
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
66 p, 1.6 MB Derecho espacial : comisión de delitos en el espacio ultraterrestre / Ruiz Gil, Helena ; Cardona Barber, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Este trabajo de investigación pretende abordar, des del punto de vista normativo, la situación actual de una nueva y prometedora especialidad jurídica: el derecho espacial. En los últimos 50 años, la tecnología en este sector ha evolucionado con una rapidez inaudita hasta nuestros días, lo que ha hecho posible viajar al espacio y desarrollar nuevas actividades espaciales. [...]
This research paper aims to address, from a normative point of view, the current situation of a new and promising legal speciality: space law. Over the past 50 years, technology in this sector has evolved with an unprecedented speed to date, making it possible to travel into space and develop new space activities. [...]

2020
Grau en Dret [949]  
3.
55 p, 422.7 KB Planificación fiscal e interposición de sociedades profesionales / Mas Palacios, Mario ; Sánchez Huete, Miguel Ángel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
En los últimos años, la Administración Tributaria ha centrado parte de su actividad inspectora en la regularización sistemática de sociedades profesionales interpuestas recurriendo a la cláusula antisimulación del artículo 16 de la LGT. [...]
In recent years, Tax Administration has focused its inspection activity in the systematic adjustment of intermediary professional societies using the antisimulation clause provided in Article 16 of the General Tax Law. [...]

2017
Grau en Dret [949]  
4.
12 p, 16.9 MB FesCat Majors : Aplicació Android / Morales Pinilla, Aleix ; Villanueva Pipaón, Juan José, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
FesCat Majors és una idea de negoci que consisteix a desenvolupar una aplicació informàtica per tal de facilitar l'accés i visibilitat de les activitats lúdiques, festives i culturals que tenen lloc a Catalunya en l'àmbit de les festes populars i festes majors. [...]
FesCat Majors is a business model proposition that seeks to develop an IT solution to ease the access and visibility of leisure activities and cultural festivities that take place in Catalonia within city festivals. [...]
FesCat Majors es una idea de negocio que consiste en desarrollar una aplicación informática para facilitar el acceso y visibilidad de las actividades lúdicas, festivas y culturales que tienen lugar en Cataluña en el ámbito de las fiestas populares y fiestas mayores. [...]

2015-06-29
Enginyeria Informàtica [958]  
5.
10 p, 3.4 MB FesCat Majors : Back-End i Interfície Web / Morales Herrera, Joan Marc ; Villanueva Pipaón, Juan José, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
FesCat Majors és una idea de negoci que consisteix a desenvolupar una aplicació informàtica per tal de facilitar l'accés i visibilitat de les activitats lúdiques, festives i culturals que tenen lloc a Catalunya en l'àmbit de les festes populars i festes majors. [...]
FesCat Majors is a business model proposition that seeks to develop an IT solution to ease the access and visibility of leisure activities and cultural festivities that take place in Catalonia within city festivals. [...]
FesCat Majors es una idea de negocio que consiste a desarrollar una aplicación informática para facilitar el acceso y visibilidad de las actividades lúdicas, festivas y culturales que tienen lugar en Cataluña en el ámbito de las fiestas populares y fiestas mayores. [...]

2015-06-29
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
13 p, 1.4 MB Aplicació multidispositiu per a l'assignatura de Tendències Actuals / Lamarca Lagarriga, Omar ; Pons, Jordi, (Pons Aróztegui) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Avui en dia la gestió de qualsevol assignatura docent comporta una interacció constant amb l'alumne mitjançant eines virtuals com podria ser un campus virtual o un wiki. Amb l'aparició del nou paradigma AnyTime, AnyPlace, AnyWhere conjuntament amb els requeriments concrets de l'assignatura de Tendències Actuals per les necessitats de constant intercanvi d'informació, cada cop pren més sentit la necessitat d'aprofitar les noves tecnologies per millorar aquesta relació. [...]
Today the management of any educational course involves constant interaction with students using online tools such as a virtual campus or a wiki. With the emergence of the new paradigm Anytime, Anyplace, Anywhere together with the specific requirements of the subject Tendències actuals for the needs of constant movement of information and consultation, the need to take more advantage of new technologies to improve this relationship while facilitating the distribution of information activities more effectively increasingly takes more sense.
Hoy en día la gestión de cualquier asignatura docente conlleva una interacción constante con el alumno mediante herramientas virtuales como podría ser un campus virtual o un wiki. Con la aparición del nuevo paradigma Anytime, Anyplace, Anywhere conjuntamente con los requerimientos concretos de la asignatura de Tendencias Actuales para las necesidades de constante intercambio de información, cada vez toma más sentido la necesidad de aprovechar las nuevas tecnologías para mejorar esta relación. [...]

2015-06-30
Enginyeria Informàtica [958]  
7.
13 p, 1.4 MB FesCat Majors : Aplicació iOS / Casulà Serrano, Ignasi ; Villanueva Pipaón, Juan José, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
FesCat Majors és una idea de negoci que pretén desenvolupar una solució informàtica per tal de facilitar l'accés i visibilitat de les activitats lúdiques, festives i culturals que tenen lloc a Catalunya en l'àmbit de les festes populars i festes majors. [...]
FesCat Majors is a business model proposition that seeks to develop an IT solution to ease the access and visibility of leisure activities and cultural festivities that take place in Catalunya within city festivals. [...]
FesCat Majors es una idea de negocio que pretende desarrollar una solución informática para facilitar el acceso y la visibilidad de las actividades lúdicas, festivas y culturales que hay en Cataluña en el ámbito de las fiestas populares y fiestas mayores. [...]

2015-06-30
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
45 p, 1.2 MB Neighborhood and crime : a comparative study / Andreu Villasevil, Ariadna ; Cid Moliné, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
This project is defined in the broad field of the socio-spatial Criminology, particularly it tries to test three main theories: social disorganization, collective efficacy and routine activities theory. [...]
2014
Grau en Criminologia [805]
2 documents

Learning materials 1 records found  
1.
86 p, 1.1 MB Lernziele Deutsch B. Adaptierung und Skalierung nach dem Gemeinsamen europäischen Referenzrahmen für Sprachen: Deutsch als 1. Fremdsprache der Übersetzung. Fächer Deutsch B1, B2, B3, B4 / Doerr, Emmanuel Jean André (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
This catalogue of learning objectives for German as 1st foreign and working language of translation focuses on the description of the general, language and communicative-linguistic competences and learning objectives necessary and achievable within the framework of the subject series. [...]
Este catálogo de objetivos de aprendizaje para el alemán como primera lengua extranjera y de trabajo de la traducción se centra en la descripción de las competencias generales, de lengua y comunicativas-lingüísticas y los objetivos de aprendizaje necesarios y alcanzables en el marco de la serie de asignaturas. [...]
Dieser Katalog der Lernziele für Deutsch als 1. Fremd- und Arbeitssprache der Übersetzung konzentriert sich auf die Beschreibung der im Rahmen der Fachreihe notwendigen und erreichbaren allgemeinen, sprachlichen und kommunikativ-linguistischen Kompetenzen und Lernziele. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 (Idioma B per a traductors i intèrprets (alemany). Materials docents)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.