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Articles, 225 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 4 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 8 registres trobats
Articles 225 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
Configuración histórica del discurso publicitario como lengua de especialidad : recursos lingüísticos y enunciativos. El anuncio impreso a finales del siglo XVIII / Leal Abad, Elena (Universidad de Sevilla)
Dentro del estudio histórico del discurso mediático, las preferencias de los investigadores se han dirigido mayoritariamente hacia la conformación del informativo. Recientemente, se han abordado otros tipos textuales vinculados a la consolidación de la prensa en España, entre los que se encuentran las cartas de lectores o cartas al director, cuyos orígenes se remontan al siglo XVIII. [...]
Researchers' preferences within the historical study of media discourse have mostly revolved around the shaping of news programs. Attention has recently started being paid to other textual types linked to the consolidation of the press in Spain, including readers' letters or letters to the editor, the origins of which date back to the 18th century. [...]

2020
Estudios de lingüística del español, Vol. 42 (2020), p. 307-325 (Articles)
   
2.
13 p, 10.6 MB Feminist stereotypes and women's roles in Spanish radio ads / Fajula, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Barrio Fraile, Estrella (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Enrique, Ana Ma. (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
This article takes a quantitative approach to Spanish radio advertising and the stereotypes and female roles that it broadcasts in a medium that has traditionally had high female audience rates in our country. [...]
2021
Media and Communication, Vol. 9 Núm. 2 (2021) , p. 39-51  
3.
6 p, 242.8 KB Symposium grafica 2020 / Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
En esta editorial relatamos lo acontecido en el VI Symposium grafica que, debido a la presencia del COVID-19, se celebró a través de la plataforma digital Teams. Tres conferencias y más de 14 intervenciones entre ponencias y exposiciones permitieron experimentar con los instrumentos digitales y demostraron que lo importante es el interés en participar. [...]
In this editorial we report what happened in the VI Graphic Symposium that under the presence of COVID-19 was held through the digital platform Teams. Three conferences and more than 14 in-terventions between presentations and exhibitions, allowed to experiment with digital instruments and showed that the important thing is the interest in participating. [...]

2021 - 10.5565/rev/qp.361
Questiones publicitarias, Vol. 4 Núm. 27 (2021) , p. 5-9 (Editorial)  
4.
10 p, 322.0 KB La cultura participativa de Star Wars como experiencia transmedia / Álvarez Rodríguez, Víctor (Universidad de Cádiz)
Este artículo es una investigación sobre la figura de la cultura participativa en relación con una marca de ficción. El estudio busca conocer en detalle los procesos y decisiones tomadas por la organización de fans de Star Wars la Legión 501 para traer el mundo real parte de este relato desde una perspectiva física y de comportamiento. [...]
This paper is an investigation about the figure of participatory culture in relation to a fictional brand. The study seeks to know in detail the processes and decisions made by the Star Wars fan organization the 501st Legion to bring part of this story to the real world from a physical and behavioral perspective. [...]

2021 - 10.5565/rev/qp.357
Questiones publicitarias, Vol. 4 Núm. 27 (2021) , p. 21-29 (Artículos de investigación)  
5.
2 p, 407.9 KB La imagen de las Relaciones Públicas a través de la Séptima Arte / Barrientos Báez, Almudena (Escuela Universitaria de Turismo Iriarte)
Obra ressenyada: F. CABEZUELO LORENZO y J. E. GONZÁLEZ VALLÉS (coords. ), La imagen de las Relaciones Públicas a través de la Séptima Arte. Madrid: Visión Libros, 2012.
En estas páginas hallamos rigor científico en los análisis, postulados y resultados de cada capítulo, pues los autores son todos miembros de la Academia y aplican por ello no sólo su acervo cultural inherente a su experiencia universitaria, sino el método científico a sus textos, de manera que se asegura así que lo escrito responde al máximo rigor intelectual exigible.
In these pages we find scientific rigor in the analyzes, postulates and results of each chapter, since the authors are all members of the Academy and therefore apply not only their cultural heritage inherent in their university experience, but the scientific method of their texts, in this way, it is ensured that what is written meets the maximum intellectual rigor required.

2021 - 10.5565/rev/qp.353
Questiones publicitarias, Vol. 4 Núm. 27 (2021) , p. 39-40 (Reseñas)  
6.
10 p, 334.0 KB Las universidades de Madrid y Cataluña en redes sociales / Perez-Bonaventura, Marc (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses) ; Tárrega Larrea, Salomé (Universitat de Vic. Facultat de Ciències de la Salut de Manresa) ; Vilajosana, Jordi (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses)
En el entorno competitivo actual el marketing y la publicidad son esenciales para las instituciones de educación superior. En el momento de elección de la futura universidad, estas se esfuerzan por estar en la mente del estudiante. [...]
In nowadays' competitive environment, marketing and advertising are essential for higher education institutions. When students have to choose their future university, universities strive to be in the student's mind. [...]

2021 - 10.5565/rev/qp.349
Questiones publicitarias, Vol. 4 Núm. 27 (2021) , p. 11-20 (Artículos de investigación)  
7.
10 p, 549.8 KB Las camisas con la marca de Salvador Dalí : aproximación historiográfica de su estrategia creativa, publicitaria y comunicacional / De Vicente Domínguez, Aida María (Universidad de Málaga)
En un mercado saturado de imágenes las marcas adoptan estrategias de comunicación y diseño apoyados en el arte para transmitir los valores del activo artístico y posicionar el producto. Los efectos positivos del art infusion están demostrados pero son escasas las referencias para gestionar el arte como intangible en publicidad. [...]
In an image saturated market, trademarks adopt communication strategies supported by art to transmit their assets' artistic values, and to impact and position their product. Even if the positive effects of art infusion are demonstrated, the guidelines and references to manage art as intangible are few. [...]

2021 - 10.5565/rev/grafica.186
Grafica, Vol. 9 Núm. 17 (2021) , p. 57-66 (Ensayos)  
8.
14 p, 229.2 KB La función del 'delectare' en la argumentación publicitaria : el humor como estrategia persuasiva en la publicidad / Urbina Fonturbel, Raúl (Universidad de Burgos)
La publicidad es un ejemplo de construcción textual argumentativa con finalidad persuasiva. Desde la teoría de la argumentación, es preciso tener en cuenta la relación argumentativa, la intención argumentativa y la fuerza argumentativa. [...]
Advertising is an example of argumentative textual construction with a persuasive purpose. From the theory of argumentation, it is necessary remember the argumentative relationship, the argumentative intention and the argumentative force. [...]

2020
Language design : journal of theoretical and experimental linguistics, Special Issue (2020) , p. 17-30  
9.
24 p, 609.3 KB Estudi amb la tecnologia de l'eye tracking de l'atenció visual dispensada a la publicitat gràfica no comercial : 'Vine a donar sang' / Astals Serés, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
L'objectiu de la publicitat gràfica és captar i controlar l'atenció visual del subjecte. L'atenció pot ser controlada per factors exògens (característiques de l'estímul) i per factors endògens (característiques de l'observador en relació amb l'estímul). [...]
The objective of graphic advertising is to capture and to control the visual attention of the subject. Attention can be controlled by exogenous factors (characteristics of the stimulus) and by endogenous factors (characteristics of the observer in relation to the stimulus). [...]

2017 - 10.2436/20.3008.01.158
Comunicació (Barcelona), Vol. 34, Num. 2 (Nov 2017) , p. 9-32  
10.
8 p, 1.6 MB Taxonomía de la Representación Simbólica del sexo / Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
En esta editorial abordamos la configuración de una taxonomía de la representación simbólica del mensaje gráfico en tanto que éste genera un código o representación simbólica de conceptos que permiten la comunicación. [...]
This editorial is the configuration of a taxonomy of Symbolic Representation the graphic message, in base of as it generates a code or symbolic representation of concepts that allow communication. The classification is based on the meaning-bearing and sens forms based on formal variables proposed in the Theory of Symbolic Representation.

2020 - 10.5565/rev/qp.356
Questiones publicitarias, Vol. 3 Núm. 26 (2020) , p. 5-11 (Editorial)  

Articles : 225 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 4 registres trobats  
1.
12 p, 880.7 KB Attention and joint attention to ad stimuli. Study with eye tracker technology / Oliver, Andreu ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
La investigación plantea dar un paso más en el estudio de la atención dispensada a la publicidad a partir del estudio de la atención conjunta (Joint Atentttion), es decir aquella que implica, a través de la mirada, una atención coordinada de un individuo (protagonista del anuncio) con otro (espectador del anuncio) hacia un objeto (producto anunciado). [...]
2015
Reunión Científica sobre Atención (RECA). Miraflores de la Sierra, Madrid, 10a : 2015
2 documents
2.
17 p, 1.5 MB Is there gender bias in the assessment of advertising creativity? / Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Lázaro Pernias, Patrícia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Gender discrimination in creative departments has been studies using surveys, content analyses, and qualitative methods (Broyles, S. & Grow, J. 2008). Previous research depicts that there exists interest in variables related with assessing advertising creativity (Koslow et al. [...]
2012
International Conference on Research in Advertising, 11a : 2012  
3.
1 p, 49.8 KB Juvenile perception of advertising : from audiovisual processing to advertising response / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Estaún i Ferrer, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Mas Parera, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Psicologia i Comunicació Publicitària
In order to turn children into consumers, the audiovisual medium drives their attention by resorting to any number of techniques using colour, sound, images, simple rhymes and brief messages, as well as quick cuts, which are conducive to automatic processing. [...]
2007
Congreso Ibérico de Percepción. Madrid, 2on : 2007
2 documents
4.
21 p, 1.0 MB ¿Y tú que miras?. Low attention : atención visual a estímulos publicitarios integrados en la pantalla TV / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Valli, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Desde la atención visual se investigan, entre otros, en qué condiciones estímulos irrelevantes activan la atención involuntaria mediante el fenómeno de la captura atencional y obtienen prioridad atencional. [...]
2011
Reunión Científica sobre Atención. Sevilla, Andalusia, 8a : 2011
2 documents

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
10 p, 264.4 KB Creativity : the key to creating successful advertising messages in the digital sonosphere / Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fajula, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Enrique, Ana Ma. (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona)
The characteristics of the radio media have traditionally been put forward as arguments to justify the lack of creativity in radio advertising in Spain. Factors such as fragmentation of the media, the need to resort to high frequencies in the broadcast message, the format almost absolute control wedge or direct translation of texts designed to television to radio, have led to and perpetuated the idea that radio advertising is not creative. [...]
Braga, Portugal: Communication and Society Research Centre (University of Minho), 2012
Radio evolution : conference Proceedings, 2012, p. 295-303  

Documents de recerca 8 registres trobats  
1.
82 p, 1.5 MB El efecto de la música en la publicidad / Fernandez Rof, Mireia ; Gheorghe, Cristina Stefania ; López Belbeze, María Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Aquest treball d'investigació té la finalitat de conèixer l'efecte de la música en els anuncis publicitaris. Per una banda, es vol estudiar en quina mesura la tipologia de la música influeix en les emocions de les persones i, per una altra, si les emocions afecten en la publicitat. [...]
El presente trabajo de investigación quiere conocer el efecto de la música en los anuncios publicitarios. Por un lado, se pretende saber en qué medida la tipología de la música influye en las emociones de las personas y, por otro, descubrir si las emociones afectan en la publicidad.
The following research aims to study the effect of music in advertising. On the one hand, it aims to know if musical typology influencing people's emotions and on the other hand, find out if emotions affect advertising.

2020
Màster Universitari en Màrqueting [1093]  
2.
29 p, 1016.6 KB Análisis de la evolución de la construcción estereotipada de la mujer en los anuncios de la marca Codorniu / Suarez Gil, Vanesa ; Perceval, José María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En la societat actual la importància dels mitjans de comunicació a incrementat, tant pel fet de produir continguts com per reproduir practiques generalitzades i reforçar valors socialment apressos. [...]
En la sociedad actual la importancia de los medios de comunicación ha incrementado, tanto para producir contenido como para reproducir prácticas generalizadas y reforzar valores socialmente aprendidos. [...]
Nowadays, the importance of the media has increased, both to produce content and to reproduce generalized practices, and to reinforce socially learned values. Advertisement is a quick and effective way to do so, since through television, the influence is greater. [...]

2019-06-15
Grau en Humanitats [1139]  
3.
72 p, 1.9 MB La publicidad ilícita : uno de los actos desleales más utilizados en el mercado / Shui, Yuan yuan ; Rodríguez del Valle Iborra, José Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
En el presente estudio, se ha realizado un análisis de la publicidad ilícita en el marco de los actos de competencia desleal, partiendo de su concepción y de los distintos supuestos de publicidad ilícita hasta la obtención de un resultado verídico sobre la creciente frecuencia de uso de este acto desleal. [...]
In the present essay, there has been an analysis about the illicit advertising, in accordance with the unfair competition's laws, from its conception and the different cases of illicit advertising until obtaining a veridical result about the increasing frequency of use of this disloyal act. [...]

2019
Grau en Dret [949]  
4.
28 p, 874.4 KB Quality choice and advertising regulation in broadcasting markets / González-Maestre, Miguel (Universidad de Murcia. Departamento de Fundamentos del Análisis Económico) ; Martínez-Sánchez, Francisco (Universidad de Murcia. Departamento de Métodos Cuantitativos para la Economía y la Empresa)
We consider the role of the endogenous choice of platform quality in a broadcasting duopoly market where competing media platforms choose also their level of advertising. We compare the equilibrium levels of quality, advertising and welfare under private and mixed duopoly competition. [...]
Valencia ; Instituto Valenciano de Investigaciones Económicas, 2012 (Documentos de Trabajo. Serie AD ; 2012-03)  
5.
13 p, 3.4 MB NearHobby : oci al teu voltant / Mesa Cabrera, Carlos ; Grau Sala, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest treball té com a objectiu apropar entitats d'oci i clubs esportius a usuaris potencials mitjançant la creació de dues aplicacions: una aplicació mòbil i una aplicació web. Amb aquestes aplicacions es vol facilitar la interacció entre usuari i entitat. [...]
This project aims at bringing leisure entities and sports clubs closer to potential users through the creation of two apps: a mobile app and a web app. What we want with these apps is to make easier the interaction between users and entities. [...]
Este trabajo tiene como objetivo acercar entidades de ocio y clubes deportivos a usuarios potenciales mediante la creación de dos aplicaciones: una aplicación móvil y una aplicación web. Con estas aplicaciones se quiere facilitar la interacción entre usuario y entidad. [...]

2017-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
49 p, 2.5 MB Recursos socio-linguisticos en la publicidad china / Crehuet Gramatyka, Jaime ; Zhou, Minkang, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El siguiente es un análisis sobre algunos aspectos socio-lingüísticos de la lengua china. Uno de los errores frecuentes que se hace al analizar algo muy diferente a lo conocido es analizar a partir de los parámetros de uno mismo. [...]
El següent és una anàlisi sobre alguns aspectes socio-lingüístics de la llengua xinesa. Un dels errors freqüents que es fa a l'analitzar una cosa molt diferent al que és analitzar a partir dels paràmetres d'un mateix. [...]
The following is a study of some socio-linguistic aspects of the Chinese language. One of the common mistakes made when analyzing something very different from the known is analyze from the parameters of self. [...]

2016
Grau en Estudis d'Àsia Oriental [823]  
7.
49 p, 3.8 MB Linguistic strategies in weight-loss advertising : telltale signs of a scam / Matas López, Anelisa ; Mur Effing, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Words are the most powerful tool ever developed since they have not only the ability to communicate, but also to captivate, motivate and even persuade. This paper examines the nature of language and advertising, as it primarily aims to detect persuasive elements and deceptive techniques within the advertising discourse. [...]
Les paraules són l'eina més potent que existeix, ja que no només tenen la capacitat de comunicar, sinó també de captivar, motivar i fins i tot persuadir. Aquest treball examina la naturalesa del llenguatge i la publicitat, donat que principalment es volen detectar elements persuasius i tècniques enganyoses dins del discurs publicitari. [...]

2015
Grau en Estudis Anglesos [801]  
8.
36 p, 774.7 KB La Publicidad en internet : procesamiento y reactancia psicológica entre los usuarios y consumidores de la red / Padilla, Alexander ; Añaños, Elena, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Treball Final de Màster Oficial de Publicitat i Relacions Públiques. Curs 2009-2010. Direcció: Dra. Elena Añaños.
La evolución de la publicidad en internet en estos últimos años está siendo muy importante, sobretodo, debido a la aparición y puesta en marcha de los nuevos formatos publicitarios que permiten sorprender al usuario que navega por internet. [...]
L'evolució de la publicitat a internet en aquests últims anys està sent molt important, sobretot, a causa de l'aparició i posada en marxa dels nous formats publicitaris que permeten sorprendre l'usuari que navega per Internet. [...]
The evolution of Internet advertising has been very important in recent years, especially due to the emergence and implementation of new advertising formats that allow the user being surprised surfing the Internet. [...]

2010
2 documents

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