1.
|
|
2.
|
|
3.
|
24 p, 7.7 MB |
Compositional representation (CoDa) of the Agenda-setting of the political opinion makers in the main Spanish media groups in the 2015 general election
/
Blasco Duatis, Marc (Universitat de Girona) ;
Saez, Marc (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ;
Fernandez Garcia, Nuria (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article presents an innovative proposal to represent the agenda-setting of the main Spanish media groups (RTVE, Prisa, Vocento, Unidad Editorial, COPE, Atresmedia, Planeta, Godó, Mediaset España and Libertad Digital) in the context of the 2015 Spanish general election. [...] Este artículo presenta un estudio innovador sobre la representación de la agenda-setting de los principales grupos de medios españoles (RTVE, Prisa, Vocento, Unidad Editorial, COPE, Atresmedia, Planeta, Godó, Mediaset España y Libertad Digital), en el contexto de las Elecciones Generales en España del año 2015. [...]
2018 - 10.15581/003.31.2.1-24
Communication & Society, Vol. 31 Núm. 2 (2018) , p. 1-24
2 documents
|
|
4.
|
30 p, 248.7 KB |
La concepción securitaria de la inmigración en el caso español
/
Zuloaga Lojo, Lohitzune (Universidad Pública de Navarra)
La inmigración constituye una cuestión ineludible para comprender cómo se ha configurado la percepción de la inseguridad ciudadana en la opinión pública. Con el objetivo de profundizar en el estudio de las políticas del miedo asociadas a la inmigración, a través de los planteamientos de la dimensión política del miedo y la teoría de la agenda setting, en este artículo analizo el encuadre que ha recibido este tema tanto por parte de medios de comunicación (El País y El Mundo) como de partidos políticos (diarios de sesiones del Congreso) durante los años 2000-2003 en España, periodo coincidente con el intenso tratamiento mediático y la predominante atención política que recibió este asunto. [...] Immigration is a key subject to understand Spaniard opinion about public security. With the aim to study the link between the fear policies and immigration through the arguments of the political dimension of fear and the theory of setting agenda, this paper analyzes how media (El País and El Mundo) and political parties (parliament sessional diary) frame migration from 2000 to 2003 in Spain, a period when the coverage of migration was massive in national newspapers and the politic attention. [...]
2016 - 10.5565/rev/athenea.1548
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 16 Núm. 2 (julio 2016) , p. 215-244 (Artículos)
|
|
5.
|
20 p, 639.9 KB |
Ambient journalism in Spain. How twitter and NREs are redefining agenda setting in El País, El Mundo, La Razón, ABC and La Vanguardia
/
Tous, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Rivero Santamarina, Diana (Universidad del País Vasco) ;
Meso Ayerdi, Koldo (Universidad del País Vasco) ;
Larrondo Ureta, Ainara (Universidad del País Vasco)
The term "ambient journalism", proposed by Hermida (2010), is employed in this research to comprehend the complex relations of news consumption and production in the main Spanish news-papers, resulting from the function of social networks in the sphere of digital journalism. [...] El terme ambient journalism proposat por Hermida (2010) s'aplica a la recerca per comprendre les complexes relacions de consum i producció de la informació a les principals capçaleres espanyoles, com a conseqüència de la funció de les xarxes socials a l'esfera periodística digital. [...]
2015
Trípodos, Núm. 36 (2015) , p. 35-54
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
13 p, 123.2 KB |
El protagonisme dels spin doctors : la política com a procés comunicacional
/
Aira Foix, Toni (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació)
Políticament estem instal·lats en una democràcia mediàtica que ha fet que partits i institucions abracin l'era del màrqueting polític. En una societat hipermediàtica, basada en l'entreteniment audiovisual, la imatge cotitza a l'alça i el llenguatge dels polítics s'hi adapta. [...] Our politics are installed in the political marketing era. In a hypermediatic society, we must be able to agree that the same concept of political communication evolves and adapts to this context. We are in front of a new way to make a more rhetorical, more aesthetic and more theater policy. [...]
2010 - 10.7238/a.v0i40.1142
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 40 (2010) , p. 15-27
|
|
9.
|
24 p, 122.0 KB |
Influencing law-makers' agenda Metropolitan newspapers and TV as sources for political initiatives by members of the Swedish Parliament
/
Tjernström, Vanni
The basic research question was: To what extent does the media coverage of events and processes in society affect initiatives in political life? We hypothesized that the mediatization of politics would increasingly tend to make members of parliament (MPs) base their initiatives on the media instead of receiving propositions from i. [...] El punt de partida d'aquesta recerca és fins a quin punt la cobertura periodística d'esdeveniments i processos de la societat afecten les iniciatives polítiques. Es va considerar que la mediatització de la política incrementaria el fet que els membres del parlament basessin les seves iniciatives en els mitjans de comunicació en comptes de rebre propostes, per exemple, de les seves circumscripcions o de grups organitzats, la qual cosa potenciaria el paper dels mitjans de comunicació en el procés de les polítiques públiques. [...]
2009
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 39 (2009) , p. 71-94
|
|
10.
|
14 p, 415.2 KB |
La investigación sobre los mensajes comunicacionales en México : 1990-2002
/
Lozano, José Carlos
El artículo ofrece una revisión de la investigación mexicana reciente sobre mensajes comunicacionales publicada en las revistas académicas más importantes de ese país de 1990 a 2002. El diagnóstico discute las principales líneas de investigación y enfoques teóricos utilizados en este campo y concluye con una evaluación de las fortalezas, deficiencias y retos para la investigación actual y futura de los contenidos comunicacionales. [...] This paper presents a review of current Mexican research on media messages published in the major academic journals and books in communication in Mexico from 1990 to 2002. The review provides an overview of the principal research lines and theoretical approaches used in this field, and concludes with an evaluation of the strengths, deficiencies, and challenges for current and future research. [...]
2004
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 31 (2004) , p. 149-162
|
|