Results overview: Found 12 records in 0.02 seconds.
Articles, 3 records found
Contributions to meetings and congresses, 1 records found
Research literature, 8 records found
Articles 3 records found  
1.
4 p, 167.6 KB El absentismo y la institución escolar / García Colomo, Alicia ; Moreno i Oliver, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup OOE (Observatori d'Oportunitats Educatives)
El artículo recoge, a modo de ejemplo, el pensamiento de un profesor y de varios alumnos absentistas, y describe cómo se sienten y cómo perciben el hecho de faltar a clase. Los ejemplos permiten evidenciar cierto desajuste de interpretaciones entre docentes y alumnado a partir de una misma situación. [...]
2003
Cuadernos de pedagogía, Num. 327 (2003)  
2.
5 p, 138.9 KB El absentismo escolar / Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Más allá de simples tipologías que regulan el control de las ausencias, el autor presenta el fenómeno absentista como una respuesta biográfica, individual pero connotada socioculturalmente, que depende de dinámicas de carácter interactivo. [...]
2003
Cuadernos de pedagogía, Num. 327 (Sep 2003) , p. 50-54  
3.
5 p, 210.7 KB Creencias populares y enseñanza de la Biología / Fontes Costa, M. A. ; Duarte, Maria da Conceição
The existence of some popular beliefs has been referred to by several studies. A few of these popular beliefs, which seem to be also widespread in Portugal, are related to biological contents. Therefore, it can be expected that many students hold some of these beliefs when they come to the biology classes. [...]
1992
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 89-93  

Contributions to meetings and congresses 1 records found  
1.
15 p, 4.1 MB La circulación de los jóvenes por la enseñanza secundaria postobligatoria. Análisis de los flujos escolares y debates de política educativa / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Llosada Gistau, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
La presente comunicación pretende analizar los flujos de alumnado después de la escolarización obligatoria en la última etapa de la LGE y los flujos del alumnado bajo la LOGSE a nivel español por un lado, y a nivel catalán por el otro. [...]
2005
Conferencia de sociología de la educación. Santander, Cantabria, 11a : 2005  

Research literature 8 records found  
1.
1241x1754, 733.3 KB Roles and Patterns of Interaction in EFL Group Work / Núñez Marsal, Clara ; Dooly, Melinda, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
This dissertation aims at identifying the roles and patterns of interaction that students adopt during group work, as well as at determining in which ways this may affect collaborative group work in heterogeneous classrooms in terms of both proficiency level and attitude. [...]
L'objectiu d'aquest treball és identificar els rols i patrons d'interacció que els estudiants adopten fent treballs en grup, així com establir de quina manera poden afectar al treball en classes heterogènies en relació amb el nivell i l'actitud. [...]
 
2.
55 p, 1.5 MB Students with special educational needs in group work interaction : one step forward to inclusive learning / Roviralta Quirós, Marta ; Moore, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
This master's dissertation examines the interaction of a student with special educational needs (SEN) within a mixed-level group work. Diversity in the classroom is one of the most frequently stated problems among teachers. [...]
Aquest treball de fi de màster examina la interacció d'una estudiant amb necessitats educatives especials en el treball en grup d'un grup heterogeni. La diversitat a l'aula és un dels problemes exposats amb més freqüència entre els professors. [...]

2019  
3.
37 p, 934.3 KB Corrective models as feedback : the effect of enhanced typography / Aceña Milán, Laura ; Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Completing successfully writing tasks in the English as a Foreign Language classroom is, currently, a very tough task. Using Models as Corrective Feedback has found a path for students to edit their own work to create higher-quality texts and improve their over-all language awareness. [...]
Completar con éxito tareas de escritura en la clase de Inglés como lengua extranjera es, actualmente, una ardua tarea. El uso de Textos Modelo como Feedback Correctivo ha encontrado un camino para que los estudiantes puedan editar su propio trabajo para crear textos de mayor calidad y mejorar su conciencia lingüística general. [...]

2019  
4.
590 p, 6.9 MB La Gestió del temps periescolar com a estratègia d'aprenentatge en la millora dels resultats acadèmics en l'educació secundària obligatòria / Barberá Cebolla, Juan Pedro ; Fuentes Agustí, Marta, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Són moltes les variables i els condicionants implicats en l'aprenentatge responsables d'un adequat o inadequat rendiment acadèmic es considera que la gestió del temps d'aprenentatge periescolar es constitueix en sí mateixa en una variable que pot explicar en gran mesura els entrebancs que se li poden presentar a l'alumnat al llarg de la vida d'aprenentatge escolar. [...]
Are many variables and constraints involved in learning responsible for an appropriate or inappropriate academic performance, it is considered that the time management of informal learning is in itself a variable that can explain the problems students may encounter throughout their learning at school. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
5.
566 p, 11.8 MB Los secretos de la casa : : aproximación etnográfica y antropológica a la escuela secundaria en el contexto sociocultural de Muti (Matola, Mozambique) / García García, Beatriz ; Soto Marata, Pepi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
La tesis doctoral: "Los secretos de la casa". Aproximación etnográfica y antropológica a la escuela secundaria en el contexto sociocultural de la comunidad de Muti (Matola, Mozambique) se trata de una etnografía escolar desde una perspectiva socioantropológica en la escuela de educación secundaria pública de Muti en la ciudad de Matola, Mozambique. [...]
This PhD Thesis "The secrets of the house". An Ethnografic and Anthropological Approach to Secondary School in the Sociocultural Context of Muti (Matola, Mozambique)" is a school ethnography approached from the socioanthropological perspective in Muti's public secondary school in Matola, Mozambique. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
6.
12 p, 113.7 KB Educational pathways of minority youth in Norway : intersections of gender, ethnicity and social class / Smette, Ingrid ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
Educational aspirations during lower secondary school and choice of upper secondary education are important for young people's future trajectories into higher education and labour market positions. In line with ideas about reflexive, autonomous individuals (Giddens, 1991), choice of education is often represented as a young person' individual decision, and educational guidance as aimed at discovering what 'fits' an individual's personality, interests and abilities. [...]
2007 (EMIGRA working papers ; 4)  
7.
426 p, 2.0 MB Actitudes del profesorado de secundaria obligatoria hacia la evaluación de los aprendizajes de los alumnos / Zaragoza Raduà, Josep Ma. ; Tejada Fernández, José, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Arnal, Justo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Con el presente estudio, pretendemos analizar las actitudes del profesorado de Educación Secundaria Obligatoria hacia la evaluación de los aprendizajes de los alumnos desde una doble contextualización: el ámbito territorial de Catalunya y el marco referencial de la LOGSE. [...]
This study is aimed at analysing the attitudes of high school (E. S. O. ) teachers towards the assessment of their pupils' progress in two different contexts: the Catalan territory and the LOGSE frame of reference. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005  
8.
245 p, 828.2 KB Análisis psicopedagógico de los alumnos de educación secundaria con problemas de comportamiento en el contexto escolar / Moreno i Oliver, Francesc Xavier ; Domènech, Edelmira, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de la Salut) ; Comellas, María Jesús, 1943- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Con la presente investigación, pretendemos crear un instrumento diagnóstico capaz de detectar aquellos factores de riesgo más significativos que la literatura científica define como específicos de los problemas de comportamiento en el contexto escolar. [...]
With the present investigation, we seek to create an instrument diagnosis able to detect those more significant factors of risk that the scientific literature defines as specific of the behavior problems in the school context. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2001  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.