Results overview: Found 3 records in 0.03 seconds.
Articles, 2 records found
Contributions to meetings and congresses, 1 records found
Articles 2 records found  
1.
9 p, 174.1 KB An Interview with Dr. Vincenza Tudini from the University of South Australia / Malerba, Maria Luisa (Universitat Oberta de Catalunya)
Vincenza Tudini is a Senior Lecturer at the School of Communication, International Studies and Languages at the University of South Australia. She has a Ph. D. in Italian with a focus on critical analysis of contemporary narrative. [...]
Vincenza Tudini és professora titular a la Facultat de Comunicació, Estudis Internacionals i Llengües de la Universitat d'Austràlia del Sud. Ella és doctora en filologia italià amb un enfocament en l'anàlisi crítica de la narrativa contemporània. [...]
Vincenza Tudini es profesora titular en la Facultad de Comunicación, Estudios Internacionales y Lenguas de la Universidad de Australia del Sur. Ella es doctora en filología italiana con un enfoque en el análisis crítico de la narrativa contemporánea. [...]

2014 - 10.5565/rev/jtl3.555
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7, Núm. 1 (febrero-Marzo 2014) , p. 88-96  
2.
10 p, 225.8 KB La Competencia léxica en el Currículum Bimodal / Romero Forteza, Francesca ; Marqués Graells, Pere
La sociedad en que vivimos ha cambiado y no para de hacerlo. Estos cambios están directamente relacionados con la incorporación de Internet como una especie de apéndice de nuestra persona. La enseñanza obligatoria no puede huir de este hecho y debe renovar su planteamiento curricular. [...]
The society in which we live has changed and keeps on changing all the time. These changes are closely related to the incorporation of Internet as a kind of appendage to our persona. The obligatory education system cannot ignore such a fact and therefore should renew its curricular approach. [...]

2012
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 22 (gener 2012) , p. 1-10  

Contributions to meetings and congresses 1 records found  
1.
10 p, 598.0 KB Metodologías docentes basadas en las TIC y orientadas al autoaprendizaje en asignaturas con un elevado contenido iconográfico en la licenciatura de veterinària de la UAB / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Castellà Espuny, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Franch Serracanta, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; López Béjar, Manel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Marco Valle, Alberto (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
La adaptación de los estudios universitarios al Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) pretende conseguir un nuevo modelo educativo basado en el aprendizaje activo del estudiante. En este sentido, las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TICs) pueden desempeñar un papel importante en la renovación de la metodología docente, y muy especialmente en asignaturas donde la carga iconográfica es fundamental, tal como ocurre en las Ciencias morfológicas y en algunas materias clínicas. [...]
The adaptation of undergraduate studies to the European Higher Education Area (EHEA) tries to develop a new educational model based on the active-learning role of the student. The aplication on higher education of Information and Communication Technologies may be an important tool for improving the present teaching methods, especially in subjects based on a high iconographical content, such as morphological sciences and some clinician subjects. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.