Resultats globals: 556 registres trobats en 0.04 segons.
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 34 registres trobats
Articles, 474 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 47 registres trobats
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
126 p, 1.1 MB Carpetas de aprendizaje en la educación superior : una oportunidad para repensar la docencia / Blanch Gelabert, Sílvia ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011 (Eines d'innovació docent en educació superior ; 5)
3 documents

Documents de recerca 34 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
13 p, 500.5 KB Using machine learning techniques for sentiment analysis / Romero Llombart, Òscar ; Duran Cals, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
The Natural language processing is the discipline that studies how to make the machines read and interpret the language that the people use, the natural language. But in the machines world, the words not exist and they are represented by sequences of numbers that the machine represents with a character when displaying them on screen. [...]
El processament de llenguatge natural és la disciplina que estudia com fer que les màquines aprenguin a llegir i interpretar el llenguatge que usem les persones, el llenguatge natural. Però, en el món de la computació, les paraules no existeixen i són representades per seqüències de números que a l'hora de mostrar-los per pantalla són convertits en lletres. [...]
El procesamiento de lenguaje natural es la disciplina que estudia cómo hacer que las máquinas aprendan a leer e interpretar el lenguaje que usamos las personas, el lenguaje natural. Pero, en el mundo de la computación, las palabras no existen y son representadas por secuencias de números que a la hora de mostrarlos por pantalla son convertidos en letras. [...]

2017-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
13 p, 1.4 MB Sistema de reconocimiento de emociones faciales / Martínez Moreno, Adrià ; Diaz Chito, Katerine, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Actualmente existe la necesidad de ser capaces de clasificar las expresiones faciales de los humanos de manera automática para realizar algún tipo de análisis. El proyecto está dirigido al estudio e implementación de un sistema de reconocimiento de emociones faciales, utilizando redes neuronales (Deep Learning). [...]
Currently there is a need to be able to automatically classify the facial expressions of humans to perform some type of analysis. The project is aimed at the study and implementation of a program that performs the recognition of a system of recognition of facial emotions using neural networks (Deep Learning). [...]
Actualment hi ha la necessitat de ser capaços de classificar les expressions facials dels humans de manera automàtica per realitzar algun tipus d'anàlisi. El projecte està dirigit a l'estudi i implementació d'un sistema de reconeixement d'emocions facials, utilitzant xarxes neuronals (Deep Learning). [...]

2017-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
10 p, 902.5 KB Disseny i implementació d'una plataforma de recomanació automàtica / Blázquez Ávila, Andreu ; Rusiñol Sanabra, Marçal, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Els sistemes recomanadors són una de les eines més utilitzades en l'actualitat per les grans companyies degut al gran catàleg de productes del que disposen. En aquest projecte destacarem la importància d'aquests sistemes, realitzarem el estudi de l'estat del art dels algoritmes més interessants i analitzarem el comportament d'aquests algoritmes. [...]
Recommendation systems are one of the most used tools by the companies due to the large product catalog that they have. This project will show the importance of these systems, the algorithms used to build them and the results of one implementation. [...]
Los sistemas recomendadores son una de las herramientas más utilizadas en la actualidad por las grandes compañías debido al gran catálogo de productos del que disponen. En este proyecto destacaremos la importancia de estos sistemas, realizaremos el estudio del estado del arte de los algoritmos más interesantes y analizaremos el comportamiento de estos algoritmos. [...]

2017-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
4.
12 p, 1.3 MB Descripción de los colores de una imagen mediante técnicas de deep learning / Prades Palacios, Oscar ; Benavente Vidal, Robert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En este proyecto proponemos una solución para la descripción de los colores de una imagen, basada en el modelo propuesto por Wang et al. [10]. En una primera fase, se implementa un modelo auto-supervisado en el cual se utilizan como supervisión los histogramas de color generados por las mismas imágenes utilizadas durante el aprendizaje. [...]
The aim of this project is to propose a solution for the description of the colors of an image, based on the model proposed by Wang et al. [10]. In a first stage, a self-supervised model is implemented and trained with the color histograms generated by the images used in the learning process. [...]
En aquest projecte proposem una solució per a la descripció dels colors d'una imatge, basada en el model proposat per Wang et al. [10]. En una primera fase, s'implementa un model auto-supervisat en el qual s'utilitzen com supervisió els histogrames de color generats per les mateixes imatges utilitzades durant l'aprenentatge. [...]

2017-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
5.
10 p, 1.2 MB Anàlisi d'imatges compartides en xarxes socials amb tècniques de deep learning / Granados Villodre, Álvaro ; Gonzàlez i Sabaté, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest projecte es presenta el desenvolupament de diferents sistemes de deep learning que tenen com objectiu aconseguir categoritzar el tipus de personalitat d'un individu en un dels 5 tipus de personalitat OCEAN (Openess, Conscientiousness, Extravesion, Agreeableness, Neuroticism) a partir d'imatges extretes de xarxes socials. [...]
This project presents the development of different systems of deep learning that aim to categorize the type of personality of person in one of the five types of OCEAN personality (Openess, Consciousness, Extravasion, Agreeableness, Neuroticism) from extracted images In social networks. [...]
En este proyecto se presenta el desarrollo de diferentes sistemas de deep learning que tienen como objetivo conseguir categorizar el tipo de personalidad de un individuo en uno de los 5 tipos de personalidad OCEAN (Openess, Conscientiousness, Extravesion, Agreeableness, Neuroticism) a partir de imágenes extraídas de redes sociales. [...]

2017-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
11 p, 15.8 MB YOLO Object Detector for Onboard Driving Images / Soto i Serrano, Albert ; López Peña, Antonio M. (Antonio Manuel), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
With the evolution of artificial intelligence and, specially, machine learning, tech and car manufacturing companies are in research of the car of the future. Along with the arrival of new powerful hardware, deep learning is expected to be one of the most outstanding fields in the automotive sector. [...]
Con la evolución de la inteligencia artificial y, especialmente, el aprendizaje computacional, las empresas fabricantes de automóviles y de tecnología están en plena investigación del coche del futuro. [...]
Amb l'evolució de la intel·ligència artificial i, especialment, l'aprenentatge computacional, les empreses fabricants d'automòbils i de tecnologia estan en plena investigació del cotxe del futur. [...]

2017-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
7.
14 p, 519.9 KB Gamification tool for higher education / Menendez Buitrago, Juan ; Robles, Sergi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
In this project I have developed a basic gamification web-based tool that helps teachers apply gamification elements to their courses activities and keep track of them in an easy way. The development is focused on the back-end features, mainly the database design and the relations between as many gamification elements as possible. [...]
En aquest projecte he desenvolupat una eina de gamificació basada en la web que ajudi els professors a aplicar conceptes de gamificació en les activitats de les seves assignatures i a fer un seguiment d'un manera senzilla. [...]
En este proyecto he desarrollado una herramienta de gamificación basada en la web que ayude a los profesores a aplicar conceptos de gamificación en las actividades de sus asignaturas y a hacer un seguimiento de una manera sencilla. [...]

2017-06-29
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
12 p, 449.9 KB Big Data : Mineria de dades amb el framework Apache Spark / Sànchez Gil, Daniel ; Casas Roma, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El tractament i la manipulació de dades és una part inherent de la societat moderna, una disciplina que es posa en pràctica en molts àmbits quotidians. En l’actualitat, però, el volum i la tipologia de les dades (l’anomenat “Big Data”) sol desbordar els mètodes de tractament i manipulació tradicionals. [...]
Data processing and manipulation is an inherent part of modern society, a field with many everyday applications. In recent times, however, the volume and variety of data (the so-called “Big Data”) is becoming a problem that traditional processing methodology is unable to cope with. [...]
El tratamiento y la manipulación de datos es una parte inherente de la sociedad moderna, una disciplina que se pone en práctica en muchos ámbitos cotidianos. En la actualidad, sin embargo, el volumen y la tipología de los datos (el llamado "Big Data") suele desbordar los métodos de tratamiento y manipulación tradicionales. [...]

2017-02-06
Enginyeria Informàtica [958]  
9.
11 p, 14.7 MB Simulación en UE4 para realizar aprendizaje automático / Irigoyen Cañas, Jon ; López Peña, Antonio M., (Antonio Manuel), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Si se le preguntara a cualquier entendido qué avances tecnológicos darán forma a nuestro futuro, la mayoría por no decir todos, mencionarían los coches autónomos. Pero para que esta tecnología se popularice se debe minimizar al máximo el margen de error. [...]
If we ask any professional working in the computer research fields what kinds of technological advancements will shape our future, most of them, if not all of them, would probably mention self-driving cars. [...]
Si se li pregunta a qualsevol expert quins avanços tecnològics donaran forma al nostre futur, la majoria per no dir tots, esmentaran els cotxes autònoms. Però per tal que aquesta tecnologia es popularitzi s'ha de minimitzar al màxim el marge d'error. [...]

2017-02-07
Enginyeria Informàtica [958]  
10.
12 p, 8.7 MB Anàlisi semàntic d'imatges en xarxes socials amb tècniques de deep learning / Reyes Martí, Marc ; Gonzalez i Sabaté, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte proposa un mètode per a classificar diferents imatges segons quins aliments es poden veure en elles. S'utilitzen dos conjunts d'imatges etiquetades segons quin aliment es veu en elles, un dividit en 101 classes i l'altre en 256 classes. [...]
This project proposes a method for classifying different images depending on what foods we can see in the pictures. Use two sets of images tagged as what food is in them, one divided into 101 classes and other divided into 256 classes. [...]
Este proyecto propone un método para clasificar diferente imágenes según que alimentos podemos visualizar en elles. Se usan dos conjuntos de imagenes etiquetadas según que alimentos se pueden ver en elles, uno dividido en 101 clases i el otro en 256 clases. [...]

2017-02-07
Enginyeria Informàtica [958]  

Documents de recerca : 34 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Articles 474 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
3 p, 113.0 KB Juego de valores : un proyecto interactivo que pone en juego los valores del juego y el deporte / Font Lladó, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Valors en Joc) ; Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Valors en Joc)
El proyecto Juego de valores (1)  propuesto por el grupo de investigación de la Universitat Autònoma de Barcelona que lleva el mismo nombre que el proyecto (Grup de Recerca Valors en Joc) y el equipo LaceNet (grupo de maestros de la comarca de Bages) tiene como objetivo principal trabajar los valores del civismo, el respeto y la tolerancia a través del juego y del deporte. [...]
2005
Aula de innovación educativa, Núm. 140 (Mar 2005) , p. 21-24  
2.
4 p, 59.8 KB La competencia de aprender a aprender / Carretero Torres, Mª Reyes ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Los currículos educativos de las etapas de educación obligatoria que se han establecido a partir de la LOE fijan las competencias básicas como base para la acción educativa que se desarrolla en los centros educativos. [...]
2010
Aula de innovación educativa, Núm. 192 (2010) , p. 7-10  
3.
4 p, 76.6 KB El desarrollo de competencias en educación para la ciudadanía : ejemplos de unas prácticas variadas / Llusà i Serra, Juan (Escola Mare de Déu del Roser (Sant Vicenç de Castellet, Catalunya)) ; Nomen Recio, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
El artículo presenta dos ejemplos de la heterogeneidad y riqueza que puede darse en educación para la ciudadanía para el desarrollo de la competencia social y ciudadana en la ESO. El primero se centra en la formación del pensamiento analógico a través de la utilización de la fotografía. [...]
2011
Aula de innovación educativa, Núm. 199 (2011) , p. 50-53  
4.
22 p, 992.3 KB Oportunidades de aprendizaje en temáticas ambientales brindadas por el currículum nacional de ciencias de Chile / Navarro Ciudad, Marianela Beatriz (Universidad de Los Andes (Xile). Centro de Investigación en Educación y Aprendizaje)
El objetivo del trabajo es evaluar en qué medida el currículum nacional de ciencias de Chile brinda oportunidades de alfabetización científica en temas ambientales. Para ello se efectuó un análisis de contenido de documentos curriculares, utilizando la metodología del estudio de oportunidades en matemáticas y ciencias (SMSO) y utilizando como referente los contenidos de medio ambiente que PISA evalúa. [...]
L'objectiu del treball és avaluar en quina mesura el currículum nacional de ciències de Xile brinda oportunitats d'alfabetització científica en temes ambientals. Per a això es va efectuar una anàlisi de contingut de documents curriculars, utilitzant la metodologia de l'estudi d'oportunitats en matemàtiques i ciències (SMSO) i utilitzant com a referent els continguts de medi ambient que PISA avalua. [...]
The aim of the current study is to evaluate to what extent Chile's national science currículum offers scientific literacy opportunities related to the environment. A content analysis of curricular documents was carried out using the Survey of Mathematics and Science Opportunities methodology (SMSO) and using the environmental contents that are evaluated by PISA as a reference. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.1961
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 107-127 (Investigaciones Didácticas)  
5.
20 p, 1.1 MB Aprendiendo sobre los cambios de estado en educación infantil mediante secuencias de pregunta-predicción-comprobación experimental / Cruz-Guzmán, Marta (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; García-Carmona, Antonio (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias) ; Criado, Ana M. (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias)
Aun con sus dificultades y limitaciones, el aprendizaje por indagación está considerado uno de los enfoques didácticos más idóneos para aprender ciencia haciendo ciencia. A fin de ponerlo en práctica en educación infantil, se diseñó una propuesta didáctica basada en secuencias de pregunta-predicción-comprobación. [...]
Àdhuc amb les seves dificultats i limitacions, l'aprenentatge per indagació està considerat un dels enfocaments didàctics més idonis per aprendre ciència fent ciència. A fi de posar-ho en pràctica en educació infantil, es va dissenyar una proposta didàctica basada en seqüències de pregunta-predicció-comprovació. [...]
Although not without difficulties and constrains, inquiry-based learning is currently considered one of the most suitable approaches when it is intended that children learn science by doing science. In order to promote this educational approach in Preschool Education, it was designed a teaching intervention through sequences of question-prediction-testing. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2336
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 175-193 (Innovaciones Didácticas)  
6.
5 p, 79.8 KB Maestros y estudiantes de maestro, juntos para una escuela más digital : una experiencia de aprendizaje servicio / Sánchez Martí, Angelina (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació) ; Silió Sáiz, Gonzalo (Universidad de Cantabria) ; Sánchez Raba, José Antonio (Colegio Público Cisneros (Santander, Cantàbria))
Los proyectos de aprendizaje servicio fomentan que la adquisición de unos conocimientos y habilidades determinados estén al servicio de las necesidades de la comunidad, mientras la propia comunidad se beneficia de ello. [...]
2012
Aula de innovación educativa, Núm. 217 (2012) , p. 38-42  
7.
6 p, 1.1 MB ¿Se puede aprender enseñando? : Evidencias científicas e implicaciones educativas / Duran, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Los docentes, como profesionales de la enseñanza, tenemos experiencias de haber aprendido enseñando a nuestros alumnos y alumnas. A menudo, también hemos oído decir que enseñar puede ser una buena manera de aprender. [...]
2017
Aula de innovación educativa, Núm. 259 (2017) , p. 35-40  
8.
4 p, 935.2 KB El rol del profesorado en las aulas organizadas en aprendizaje cooperativo / Duran, David, 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Oller, Maite (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
El aprendizaje cooperativo requiere un nuevo rol docente, tanto en la preparación como en el desarrollo de la clase. Un rol distinto del transmisivo, pero no secundario. El artículo se centra en el docente, mientras los alumnos y las alumnas cooperan, mostrando la importancia del rol transformativo, que permite actuaciones difíciles de desarrollar en la enseñanza transmisiva, y sus repercusiones en el aprendizaje, la autonomía y el bienestar docente.
2017
Aula de innovación educativa, Núm. 261 (2017) , p. 38-41  
9.
22 p, 276.3 KB Formació inicial del professorat d'Educació Primària i internacionalització a casa : disseny i resultats preliminars del desplegament del Grau d'Educació Primària-Docència Universitaria en Anglès (GEP-DUA) / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
L'enfocament AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua) en l’educació primària exigeix professionals formats per actuar com a docents en aquest tipus de contexts. Sensible a aquesta qüestió, la UAB va posar en marxa al 2012 un programa pilot d'internacionalització a casa denominat «Grau d’Educació Primària – Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA), amb un 65-80% dels crèdits en anglès i amb un sistema d’accés propi. [...]
El enfoque (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua) en la educación primaria exige profesionales formados para actuar como docentes en este tipo de contextos. Sensible a esta cuestión, la UAB puso en marcha en el 2012 un programa piloto de internacionalización en casa denominado «Grado de Educación Primaria–Docencia en Inglés» (GEP-DUI), en el cual un 65-80% de los créditos se cursa en inglés y que cuenta con un sistema de acceso propio. [...]
Pour mettre en œuvre une approche EMILE (Enseignement de matières par l’intégration d’une langue étrangère) dans l’enseignement primaire, les professionnels doivent être formés au préalable pour pouvoir enseigner dans ce type de contextes. [...]
The CLIL (Content and Language Integrated Learning) approach in primary education calls for professionals trained to perform as teachers in contexts of this sort. Recognizing the importance of this issue, the UAB launched a pilot programme on internationalization at home in 2012. [...]

2016 - 10.1344/TE2017.52.2
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 11-32  
10.
16 p, 173.9 KB Communicative performance in the written discourse of undergraduate students : what can literature offer? / Ugwuanyi, Kingsley Oluchi (Northumbria University at Newcastle)
This study examines two groups of students of the University of Nigeria who were taught using two approaches (literature-based and grammar-based) in order to measure the effect of the approaches on their communicative performance. [...]
Aquest estudi examina dos grups d'estudiants de la Universitat de Nigèria que van ser ensenyats usant dos enfocaments (basats en la literatura i en la gramàtica) per mesurar l'efecte dels enfocaments en el seu rendiment comunicatiu. [...]
Este estudio examina dos grupos de estudiantes de la Universidad de Nigeria que fueron enseñados usando dos enfoques (basados en la literatura y en la gramática) para medir el efecto de los enfoques en su desempeño comunicativo. [...]
Cette étude examine deux groupes d'étudiants de l'Université du Nigeria qui ont été enseignés en utilisant deux approches (basée sur la littérature et la grammaire) afin de mesurer l'effet des approches sur leur performance communicative. [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.705
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 3 (august-september 2017) , p. 66-81 (Articles)  

Articles : 474 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 47 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
1 p, 540.8 KB Better Collaborating! Groups Facing Information in Online Contexts / Hernandez-Perez, Oskar ; Universitat Oberta de Catalunya
Research on how people collaborate with each other for sharing, retrieving, managing and disseminating information is still an emergent field in Library and Information Science that becomes particularly necessary when the units of analysis are groups rather than individuals, due to the inherently collaborative nature of groupal activities. [...]
2015
International Conference on Qualitative and Quantitative Methods in Libraries. París, 7è : 2015  
2.
30 p, 1006.1 KB Collaborative Information Behaviour in Completely Online Groups / Hernandez-Perez, Oskar ; Universitat Oberta de Catalunya
Teamwork is encouraged nowadays as an imperative skill to better perform all critical factors, including information, that are involved in the project-based structures of many organizations. Due to the inherently collaborative nature of group activities, when groups search, retrieve, manage and disseminate information, new relationships with information emerge which result in collaborative informational behaviours. [...]
2015
International Conference on Qualitative and Quantitative Methods in Libraries. París, França, : 2015  
3.
20 p, 352.4 KB AVT-LP (Audiovisual Translation Learning Platform) : innovación docente al servicio de la formació autónoma en traducción audiovisual / Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Carrabina Bordoll, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Prototips i Solucions Hardware-Software) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Mesa-Lao, Bartolomé (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Serrano, Javier, 1964-, (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Prototips i Solucions Hardware-Software)
En este artículo se presenta el proyecto de mejora de la calidad docente “Multimedia Mining System for AVT” (2008MQD000014), financiado por el Departament d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya, y desarrollado en la Universitat Autònoma de Barcelona en el bienio 2008-2010. [...]
This article aims to present the project “Multimedia Mining System for AVT” (2008MQD000014), financed by “Departament d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya” and developed at the Universitat Autònoma de Barcelona from 2008 till 2010. [...]

2010
Congrés Internacional Docència Universitària i Innovació. Barcelona, 6es : 2010  
4.
6 p, 623.1 KB Aprender a autoaprender. El papel de los objetivos de aprendizaje / Pividori, Maria Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Química Analítica)
Con el objeto de promover la autonomía en el aprendizaje de los alumnos dentro y fuera del aula, probablemente no existe ningún otro procedimiento en la educación que sea más importante que la formulación de objetivos claros de aprendizaje. [...]
2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
5.
14 p, 137.2 KB La complementariedad de las herramientas telemáticas en la enseñanza de las ciencias sociales : forum y espacio wiki. / Perceval, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació) ; Ibarz, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació) ; Pérez, Begoña (Universidad de Almería. Escuela de Educación Infantil) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Dentro de la enseñanza de las Ciencias Sociales la aparición de los espacios Wiki con sus particularidades características permite liberar a la herramienta forum de competencias que le superaban. En esta comunicación presentaremos la coordinación de ambas herramientas que permite una mayor profundización de la enseñanza colaborativa en red por parte del alumnado, la aplicación de la autoevaluación y un control por parte del profesorado tutor mucho más ponderado. [...]
In the framework of Social Sciences studies, the outcome of Wiki spaces permits a wider utilization of different competences than forum spaces. In this article, we present the combination of both in order to permit a wider profundity of collaborative knowledge from students, auto evaluation application and a better control from the teachers. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
6.
10 p, 598.0 KB Metodologías docentes basadas en las TIC y orientadas al autoaprendizaje en asignaturas con un elevado contenido iconográfico en la licenciatura de veterinària de la UAB / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Castellá Espuny, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Franch Serracanta, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; López Béjar, Manel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Marco Valle, Alberto (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals)
La adaptación de los estudios universitarios al Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) pretende conseguir un nuevo modelo educativo basado en el aprendizaje activo del estudiante. En este sentido, las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TICs) pueden desempeñar un papel importante en la renovación de la metodología docente, y muy especialmente en asignaturas donde la carga iconográfica es fundamental, tal como ocurre en las Ciencias morfológicas y en algunas materias clínicas. [...]
The adaptation of undergraduate studies to the European Higher Education Area (EHEA) tries to develop a new educational model based on the active-learning role of the student. The aplication on higher education of Information and Communication Technologies may be an important tool for improving the present teaching methods, especially in subjects based on a high iconographical content, such as morphological sciences and some clinician subjects. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
7.
9 p, 43.7 KB Evaluación “a la carta” experiencia de una evaluación de conocimientos para grupos numerosos / Palencia Villa, Rosa María (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Con la convicción de que la evaluación educativa forma parte del proceso de aprendizaje, nos planteamos evaluar los aspectos teóricos en la asignatura de Guión Televisivo y Cinematográfico, que tradicionalmente solamente era evaluada en su parte práctica. [...]
Convinced that educational evaluation is part of the learning process, we thought of evaluating the theoretical aspects of the Television and Cinema Screenplay subject, which traditionally had only been evaluated through practical excercises. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
8.
5 p, 29.3 KB Elaboración de un catálogo de preparaciones plastinadas para el aprendizaje autodirigido de la anatomía topográfica humana / de la Torre, Francisco Reina (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina. Departament de Ciències Morfològiques) ; Amblàs, N. ; Caulas, M. ; Colom, M. ; Crespí,A. ; Domènech, J. Mª ; Muñoz, K. ; Oliva, E.
Proyecto global que pretende la elaboración de un catálogo de preparaciones anatómicas, de fácil manipulación y conservación gracias a la técnica de plastinación, que facilita la introducción de técnicas de aprendizaje autodirigido de la anatomía topográfica. [...]
2006
Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006  
9.
4 p, 42.1 KB Incorporación de situaciones de aprendizaje auténtico en la clase magistral : incidencias metodológicas e impacto en la motivación para aprender. Valoración de la experiencia docente en la asignatura "Psicología evolutiva y de la educación" / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Evolutiva, Bàsica i de l'Educació)
El objetivo de esta comunicación es comentar los fundamentos y el impacto de cambios introducidos en el diseño de las actividades docentes de la asignatura “Psicología Evolutiva y de la Educación” para estudiantes de la licenciatura en Pedagogía (UAB), a propósito de dificultades encontradas para conseguir la motivación de los estudiantes en la clase magistral. [...]
2006
Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006  
10.
14 p, 992.5 KB CLIL Methodology, strategyfor developingbasic competencies for participating in European projects / Lorenzo Galés, Neus ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
Taller dirigit a docents i professors de centres educatius de primària i secundària, interessats en participar amb activitats CLIL en Projectes europeus (Comènius, Grundtvig, eTwinning). Objectius 1) Oferir exemples i models de programació de projectes educatius europeus des de plantejaments coordinats i aprenentatges integrats de continguts i llengua estrangera (AICLE), en comunitats i xarxes subvencionades pel Programa d'Aprenentatge Permanent de la Unió Europea (PAP 2007-2013). [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  

Contribucions a jornades i congressos : 47 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.