Results overview: Found 15 records in 0.04 seconds.
Articles, 9 records found
Contributions to meetings and congresses, 4 records found
Books and collections, 1 records found
Research literature, 1 records found
Articles 9 records found  
1.
20 p, 455.0 KB Anàlisi i millora de les eines d'avaluació i de seguiment de les activitats d'aprenentatge basat en projectes i en problemes / Leiva-Presa, Àngels (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Benejam, Lluís (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Grau-Carrión, Sergi (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Badosa Salvador, Anna (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; López Rocafiguera, Enric (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Díaz, Jose (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya)
Tot i la seva àmplia aplicació, la realització de les activitats d'aprenentatge basat en projectes i en problemes (ABP) encara suposa diversos reptes. El disseny de l'activitat i els processos d'avaluació i de seguiment que comporta destaquen entre els aspectes més complexos de la metodologia. [...]
Despite being widely applied, the implementation of problem-based/project-based learning (PBL) activities still poses several challenges. Activity design and evaluation and monitoring processes stand out as the most complex aspects of the methodology. [...]
A pesar de su amplia aplicación, las actividades de aprendizaje basado en proyectos y en problemas (ABP) todavía suponen varios retos en su realización. El diseño de la actividad y sus procesos de evaluación y seguimiento destacan entre los aspectos más complejos de la metodología. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1784
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 137-156 (Monográfico)  
2.
12 p, 677.1 KB Potenciar la cooperació en l'aprenentatge basat en projectes / Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Flores Coll, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Malgrat que l‟aprenentatge basat en projectes es desenvolupa habitualment en grup, sabem que el simple fet d‟agrupar els alumnes no significa necessàriament que cooperin. Per això, sovint, un punt de millora en aquesta metodologia ha estat -i és- el repte de millorar el treball cooperatiu dels alumnes distribuïts en equips. [...]
Although project-based learning is usually carried out in groups, it is well known that simply grouping students does not necessarily mean that they will cooperate. For that reason, the challenge of improving the cooperative work of students distributed in teams has often been -and still is- a point of improvement in this methodology. [...]

2019 - 10.32093/ambits.vi51.1425
Àmbits de psicopedagogia i orientació, Vol. 51 (2019) , p. 113-124  
3.
22 p, 213.2 KB Desinfaketion Hub : una propuesta docente para llevar la verificación de la desinformación política a las aulas / Pérez-Escolar, Marta (Universidad Loyola) ; Varona Aramburu, David (Universidad Complutense de Madrid)
Las predicciones del informe Gartner (2017) para el año 2022 auguran que la mayoría de los ciudadanos de países desarrollados consumirán más bulos, información engañosa o inexacta que información verídica. [...]
Les prediccions de l'informe Gartner (2017) per a l'any 2022 auguren que la majoria dels ciutadans de països desenvolupats consumiran més notícies falses, informació enganyosa o inexacta que informació verídica. [...]
The Gartner report (2017) predicted that in 2022 most citizens in developed countries will consume more hoaxes and misleading or inaccurate information than true information. It is becoming increasingly clear that disinformation has become a major global problem (European Commission, 2021), but so is misinformation, since it contributes, in equal measure, to nurturing the infodemic climate (WHO, 2020) in society. [...]
Anàlisi is a science journal published by the Journalism and Communication Sciences Department of the Autonomous University of Barcelona (UAB). The journal has been published by the UAB Journalism Department since 1980. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3482
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 66 (2022) , p. 131-151 (Articles)  
4.
18 p, 770.0 KB Estrategias didácticas para favorecer las prácticas literarias digitales en la formación inicial de maestros / Cabré Rocafort, Míriam (Universitat de Barcelona)
En la formación inicial de maestro es necesario que los estudiantes adquieran estrategias didácticas para potenciar las prácticas literarias digitales. En esta investigación se usan métodos basados en el paradigma cualitativa e interpretativa y, mediante el análisis del discurso en sus tres dimensiones (enunciativa, temática e interlocutiva), se analizan los discursos de los estudiantes acerca de una propuesta didáctica para la etapa de Primaria relacionada con el desarrollo de prácticas literarias digitales (booktrailers). [...]
A la formació inicial de mestres és necessari que els estudiants adquireixin estratègies didàctiques per potenciar les pràctiques literàries digitals. En aquesta investigació s'utilitzen mètodes basats en la paradigma qualitativa i interpretativa i, mitjançant l'anàlisi del discurs en les seves tres dimensions (enunciativa, temàtica i interlocutiva), s'analitzen els discursos dels futurs docents sobre una proposta didàctica per a l'etapa de Primària relacionada amb el desenvolupament de pràctiques literàries digitals (booktrailers). [...]
In preservice teacher education it is necessary that students acquire didactic strategies to enhance digital literacy practices. In this research, methods based on the qualitative and interpretative paradigm have been used. [...]
Dans la formation initiale des enseignants, il est nécessaire que les étudiants acquièrent des stratégies didactiques pour renforcer les pratiques littéraires numériques. Cette recherche utilise des méthodes basées sur le paradigme qualitatif et interprétatif et, par l'analyse du discours dans ses trois dimensions (énonciative, thématique et interlocutive) analyse les discours des élèves sur une proposition didactique du niveau de primaire liée au développement de pratiques littéraires numériques (booktrailers). [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.891
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 4 (2021) , p. e891 (Articles)  
5.
8 p, 465.4 KB An Innovative, Competency-Based International CLIL Project : Are you brave enough? (International Projects: a space for expanding CLIL Methodologies) / Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
One of the educational challenges we need to face in our hyper-connected world is the need for learning in an authentic, international and integrated environment (OECD 2017a). Student international exchanges (both virtual and face-to-face mobility), have become one of the training experiences most appreciated by enterprises. [...]
Un dels reptes educatius als quals hem enfrontar-nos en el nostre món hiperconnectat és la necessitat d'aprendre en un entorn autèntic, internacional i integrat (OCDE 2017). Els intercanvis internacionals d'estudiants (tant virtuals com presencials) s'han convertit en una de les experiències de capacitació més apreciades per les empreses. [...]
Uno de los desafíos educativos a los que debemos enfrentarnos en nuestro mundo hiperconectado esla necesidad de aprender en un entorno auténtico, internacional e integrado (OCDE 2017a). Los intercambios internacionales de estudiantes (tanto virtuales como presenciales) se han convertido en una de las experiencias de capacitación más apreciadas por las empresas. [...]

2018 - 10.5565/rev/clil.5
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 29-36 (Articles)  
6.
8 p, 999.7 KB Driving maps : el uso de mapas mentales para orientar el Aprendizaje Basado en Proyectos a través del Design thinking / Arrausi, Juan Jesús (Escola Elisava) ; Ribosa Martínez, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente ensayo parte de la necesidad de operativizar el Aprendizaje Basado en Proyectos para su implementación en educación formal. Para lograrlo, proponemos la aplicación del Design thinking y el uso de los mapas mentales -creados con la herramienta Popplet-, que actuarían como orientadores de la actividad proyectual. [...]
This essay stems from the need to make Project Based Learning operative for its implementation in formal education. With this aim, we suggest the application of Design thinking and the use of mind maps -created with Popplet-, which would act as a guide for the project activity. [...]
El present assaig parteix de la necessitat de donar operativitat a l'Aprenentatge Basat en Projectes per a la seva implementació en educació formal. Per aconseguir-ho, proposem l'aplicació del Design thinking i l'ús dels mapes mentals -creats amb l'eina Popplet-, que actuarien com a orientadors de l'activitat projectual. [...]

2018 - 10.5565/rev/grafica.92
Grafica, Vol. 6 Núm. 11 (2018) , p. 25-31 (Ensayos)  
7.
11 p, 488.5 KB Cinc experiències i reflexions metodològiques sobre l'Aprenentatge Basat en Projectes a les Ciències / Miró, Martí (INS Marta Mata (Montornès del Vallès, Catalunya)) ; Saperas, Anna (Institut Duc de Montblanc (Rubí, Catalunya)) ; Tarragó, Mercè (Escola Sant Gervasi Cooperativa (Mollet del Vallès, Catalunya)) ; Tordera, Rosa Maria (Escola Pia de Granollers (Granollers, Catalunya)) ; Domènech Casal, Jordi (INS Marta Mata (Montornès del Vallès, Catalunya))
L'Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) és un enfoc didàctic plural que respon a les necessitats educatives d'una educació científica més competencial i transferible. En aquest article es descriuen 5 activitats aplicades en matèries científiques en 5 instituts diferents, al voltant de la nutrició, l'energia, la contaminació, la taula periòdica i la connexió de models científics als contextos reals (publicitat, ciència en el dia a dia,. [...]
The Project-Based Learning (PBL) is a plural didactic approach in response to education needs which pursues a more competencial and transferible science education. In this arti-cle, we describe 5 activities which were applied in scientific subjects in 5 different high-schools, about nutrition, energy, contamination, periodic table and the connection between scientific models and real contexts (advertisement, day-to-day science. [...]

2016 - 10.5565/rev/ciencies.26
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 32 (Desembre 2016) , p. 27-37 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
8.
17 p, 212.7 KB Proyecto de formación del profesorado universitario de Ciencias, Matemáticas y Tecnología, en las metodologías de Aprendizaje Basado en Problemas y Proyectos / Garmendia, Mikel (Universidad del País Vasco. Departamento de Expresión Gráfica y Proyectos de Ingeniería) ; Barragués, José Ignacio (Universidad del País Vasco. Departamento de Matemática Aplicada) ; Zuza, Kristina (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada) ; Guisasola, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada)
En este trabajo presentaremos el diseño e implementación del programa ERAGIN de la UPV/EHU, de formación del profesorado universitario en metodologías activas de enseñanza. Se presentarán las bases teóricas del programa, el diseño de formación, las dificultades encontradas, y las cuestiones que nos planteamos de cara al futuro. [...]
In this study we present the design and implementation of the program ERAGIN of the UPV / EHU, university teacher training in active teaching methodologies. It will present the theoretical underpinnings of the program, training design, difficulties encountered, and the questions we ask in the future. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.911
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 2 (Junio 2014) , p. 113-129  
9.
20 p, 459.7 KB Estrategias para desarrollar currículos basados en la formulación de problemas y organizados en base a proyectos / Kolmos, Anette (Aalborg Universitet)
Les estratègies per desenvolupar l'aprenentatge basat en la formulació d'una problemàtica i organitzat en base a un projecte (d'ara endavant PBL = problem based and project organised learning) tracten de canviar les estructures dels estudis, atès que els sistemes PBL són fonamentalment diferents de l'ensenyament tradicional de la universitat. [...]
Strategies to develop problem based and project organized learning (from now on PBL) try to change the study structures, since PBL systems are fundamentally different from traditional university teaching. [...]
Las estrategias para desarrollar aprendizajes basados en la formulación de una problemática y organizados en base a un proyecto (de ahora en adelante PBL = problem based and project organised learning) tratan de cambiar las estructuras de los estudios, puesto que los sistemas PBL son fundamentalmente distintos de la enseñanza tradicional universitaria. [...]

2004 - 10.5565/rev/educar.262
Educar, N. 33 (2004) , p. 77-96  

Contributions to meetings and congresses 4 records found  
1.
7 p, 33.1 KB Una experiència d'aprenentatge basada en projectes en l'àmbit de la informàtica / Lapedriza i Garcia, Àgata (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Benavente i Vidal, Robert (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Ferrer, Miquel (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Garcia, Jaume (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Sánchez Albaladejo, Gemma (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Valveny Llobet, Ernest (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
En aquest treball es presenta l'adaptació a l'EEES de les assignatures de Algorismes i Programació (AP) i Llenguatges de Programació (LP) de la titulació d'Enginyeria Informàtica de la UAB. Per a aquesta adaptació s'ha utilitzat, entre d'altres, una metodologia d'aprenentatge basada en un projecte comú. [...]
AP is a subject devoted to explain the theoretical basis of the analysis and design of algorithms, whereas LP applies these theoretical concepts using the C programming language. In the past, both subjects were seen as independent units although their contents are clearly complementary. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
2.
9 p, 134.7 KB El projecte de traducció : una eina per a l'aprenentatge cooperatiu i la professionalització / Galán-Mañas, Anabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
Aquest treball pretén presentar una experiència d'aprenentatge basat en projectes (ABP) amb estudiants de traducció. L'ABP proporciona l'oportunitat de, per una banda, treballar tant les competències genèriques com les específiques del camp de la traducció i, per altra banda, acostar-se al món professional, cosa que facilitarà la seva inserció laboral. [...]
The objective of this article is to present a project based learning (PBL) experience with translation students. The PBL gives the student the opportunity to, on the one hand, work in the general and specific competences and, on the other and, approach the professional market, which will ultimately facilitate their insertion into the laboral market. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
3.
8 p, 86.9 KB Una experiència d'aprenentatge basat en problemes en enginyeria del software / Serrat Gual, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; López Peña, Antonio M.. (Antonio Manuel) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
El departament de Ciències de la Computació imparteix des de fa força anys l'assignatura d'enginyeria del software a les titulacions superior i tècnica d'enginyeria informàtica. Fins el curs passat, la metodologia docent era la "tradicional": classes magistrals de teoria, classes de problemes i pràctiques de laboratori, amb una avaluació en que un examen escrit té el major pes. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  
4.
7 p, 77.3 KB Aprenentatge basat en projectes. Una experiència / Pedreira Font, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior ; Jornades d'Innovació Docent de la UAB (1es : 2004 : Bellaterra, Catalunya)
2004
Jornades d'Innovació Docent de la UAB. Bellaterra, Catalunya, 1es : 2004  

Books and collections 1 records found  
1.
592x824, 9.5 MB Co-teaching transdisciplinario : experiencias docentes / Saura Mas, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Álvarez Cobo, Yolanda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Blanco-Romero, Asunción (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ritondale, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera, Jaume, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este libro pretende ser un compañero de viaje para el profesorado que desea plantearse la educación como un reto de actualización y puesta al día constante, y para quien desea un aliado frente a la parcelación de los conocimientos que realiza la visión exclusivamente disciplinaria de la formación tradicional. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2020  

Research literature 1 records found  
1.
175 p, 3.1 MB Els projectes a l'aula de ciències de secundària : identificació de tensions i tipologies / Pérez i Torres, Miquel ; Márquez, Conxita, dir. ; Couso, Digna, dir.
La tesi doctoral Els projectes a l'aula de ciències de secundària: identificació de tensions i tipologies neix amb la intenció de comprendre i caracteritzar les noves propostes d'ensenyament aprenentatge de ciències associades a un moviment d'innovació pedagògica propagat pel territori català i espanyol durant la darrera dècada. [...]
La tesis doctoral Los proyectos en el aula de ciencias de secundaria: identificación de tensiones y tipologías nace con la intención de comprender y caracterizar las nuevas propuestas de enseñanza aprendizaje de ciencias asociadas a un movimiento de innovación pedagógica propagado por el territorio catalán y español durante la última década. [...]
The doctoral thesis Projects in secondary school science classroom: identification of tensions and typologies was born with the intention of understanding and characterizing the new science teaching-learning proposals associated with a pedagogical innovation movement spread throughout the Catalan and Spanish territory during the last decade. [...]

2022  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.