Resultats globals: 28 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 12 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 12 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
28 p, 1.2 MB Aprendre ensenyant : poden aprendre els docents ensenyant els seus alumnes? Quines evidències en tenim? / Duran Gisbert, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
L’article revisa les investigacions que permeten fer una primera aproximació a un marc explicatiu que ajuda a entendre la potencialitat d’aprenentatge de l’activitat d’ensenyar per a qui la fa. [...]
This article gathers evidence to build a preliminary approach to a framework capable of explaining the possibilities of learning by teaching for the person who teaches. Results show that the greater the complexity of teaching activity, the more opportunities there are to learn by teaching. [...]

2017 - 10.2436/20.3007.01.87
Revista catalana de pedagogia, Vol. 11 (2017) , p. 79-106  
2.
16 p, 303.6 KB La Termodinámica en los estudiantes de tecnología : una experiencia de aprendizaje cooperativo / Durán-García, Martín Enrique (Universidad Simón Bolívar Venezuela. Departamento de Tecnología Industrial) ; Durán-Aponte, Emilse Emperatriz (Universidad Simón Bolívar Venezuela. Departamento de Formación General y Ciencias Básicas)
Se describe el uso de la estrategia de aprendizaje cooperativo en la resolución de problemas basados en la primera ley de la termodinámica. Participaron 33 estudiantes de las carreras de Tecnología Mecánica y Mantenimiento Aeronáutico de la Universidad Simón Bolívar. [...]
To describe the use of cooperative learning strategies in the solution of problems based on the First Law of Thermodynamics. Participated 33 students of mechanical and aeronautical maintenance technology degree courses from the Simon Bolivar University. [...]

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n1.614
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 1 (2013) , p. 45-59  
3.
10 p, 270.8 KB Viure la poesia clàssica des de l’oralitat amb l’ajut de les TIC / Pagès Cebrian, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona)
Es descriu una experiència didàctica a l’entorn de la poesia llatina i grega consistent en la preparació d’una recitació. Els alumnes han de preparar de forma col·laborativa el recitat d’un fragment d’èpica clàssica de tema mitològic i materialitzar aquest recitat en una presentació en PowerPoint o similar amb preses de veu fetes amb el programa Audacity. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 119-128  
4.
6 p, 116.1 KB Treball telemàtic cooperatiu en Ciències / Llitjós Viza, Anna (Universitat de Barcelona) ; Garcia Wehrle, Paloma (Universitat de Barcelona) ; Miró Clària, Antoni (Universitat de Barcelona) ; Sanz López, M. Cristina (Universitat de Barcelona) ; Puigcerver Oliván, Manuel (Universitat de Barcelona)
2005
Enseñanza de las Ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-6  
5.
11 p, 416.6 KB Libros Virtuales y sus posibilidades educativas dentro de una escuela inclusiva / López Azuaga, Rafael ; García García, Mª del Carmen (Universidad de Cádiz. Departamento de Didáctica)
El “libro virtual” es un recurso educativo que está convenciendo cada vez a más docentes y es utilizado como portafolios o como diario, entre otras posibles tareas. Se puede incluir en cualquier asignatura y es muy fácil de utilizar. [...]
The “virtual book” is an educational resource that it is convincing to the teachers. It is used as a portfolio or diary, but it has a lot of possibilities. In this article, analyze its usefulness, its possibilities in the “inclusive schools”, and finally, we have written some links to the people whose want to complete the information.

2011
Didáctica, Innovación y Multimedia, Núm. 20 (2011) , p. 1-11  
6.
86 p, 3.2 MB ‘Think and Discuss’: Disseny de tasques per a la construcció de competències discursives a l’aula AICLE de matemàtiques. Un estudi de cas / Pallarés Monge, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
L’objectiu de la present investigació és explorar des d’una perspectiva sociocultural el programa AICLE d’un centre de Barcelona, així com les opcions metodològiques adoptades pels docents, per tal d’esbrinar si les tasques interactives que es proposen als alumnes són integradores quant a l’aprenentatge de l’àrea –en el nostre cas, les matemàtiques– i l’adquisició d’una llengua estrangera –l’anglès. [...]
2010
Treball de recerca. Màster oficial en Didàctica de la llengua i la literatura de la UAB, Núm. (2010) , p. 1-86  
7.
12 p, 485.1 KB Una experiencia de comunidad de aprendizaje virtual. El uso de nuevas TIC en el desarrollo colaborativo de recursos WWW para una asignatura / Miguel Quesada, Francisco J. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Se presenta una experiencia de innovación docente dirigida a potenciar las competencias de búsqueda, evaluación crítica y gestión de la información, junto con otras estrategias cooperativas de aprendizaje y resolución de problemas. [...]
The present research note presents an educational innovation experience that aims to enforce the competences on searching, evaluating and managing relevant information, combined with other strategies for cooperative learning and problem-solving. [...]

2010 - 10.5565/rev/papers.53
Papers : revista de sociologia, Vol. 95, Núm. 4 ( 2010) , p. 1175-1186  
8.
10 p, 80.7 KB Nuevo enfoque de la práctica educativa del Programa UNIGIS Girona. Algunas reflexiones sobre las claves del cambio / Boix, Gemma ; Armisen, Suani
En los últimos años, se ha debatido mucho sobre el nuevo modelo pedagógico que promueve el nuevo espacio de educación superior. Este artículo recoge la experiencia del Programa UNIGIS de formación a distancia en SIG, que se imparte desde la Universidad de Girona, como ejemplo innovador de la aplicación de una nueva metodología de aprendizaje. [...]
During the last years a new pedagogical model promoted by the European Higher Education Area it has been discussed. This article gathers the experience of UNIGIS Girona distance learning program in GIS, which is organized by University of Girona, as an innovating example of a new learning methodology application. [...]
En els últims anys, s’ha discutit molt al voltant del nou model pedagògic que promou el nou espai europeu d’educació superior. Aquest article recull l’experiència del Programa UNIGIS de formació a distància en SIG, que s’ofereix des de la Universitat de Girona, com a exemple innovador de l’aplicació d’una nova metodologia d’aprenentatge. [...]

2008 - 10.5565/rev/educar.140
Educar, N. 41 (2008) p. 41-50  
9.
12 p, 136.4 KB La atención a la diversidad en las prácticas de laboratorio de química : los niveles de abertura / Jiménez Valverde, Gregorio ; Llobera Jiménez, Rosa ; Llitjós Viza, Anna
El objetivo de este trabajo es describir una experiencia didáctica en la que se han utilizado los niveles de abertura como método constructivista de atención a la diversidad en las actividades prácticas de química. [...]
The purpose of this article is to describe a didactic experience in which the levels of openness have been used as a constructivismbased teaching method to take into account the different skills that Higher-Level Vocational Chemistry Training Education students show at the chemistry laboratory. [...]

2006
Enseñanza de las Ciencias, V. 24 n. 1 (2006) p. 59-70  
10.
10 p, 383.6 KB Características de los ejercicios de prácticas de laboratorio incluidos en los libros de textos de Ciencias utilizados en Cataluña / Tamir, P. (Hebrew University (Jerusalem, Israel)) ; García Rovira, M. Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals)
The laboratory exercices in science textbooks used in grades 9 to 12 in Catalonian schools were content analyzed by three instruments: The Inquiry Leve1 Index (ILI), the Laboratory Assessment Inventory (LAI) and the Laboratory Dimenssions Inventory (LDI). [...]
1992
Enseñanza de las Ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 3-12  

Articles : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
4 p, 22.4 KB Hit the road: aprendre ciències socials en anglès en classes basades en continguts / Parellada Torres, Ernest (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012.
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education., 2012, p. 253-256  
2.
9 p, 65.7 KB Desenvolupament de competències de comunicació i cooperació en l’aprenentatge de Mètodes d’Investigació / Portell Vidal, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Boixadós i Anglès, Mercè (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Psicologia) ; Vives Brosa, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut)
El projecte aborda la problemàtica vinculada al procés d’ensenyament-aprenentatge de la matèria “Mètodes, Dissenys i Tècniques d’Investigació” en Psicologia (MeDiTI). La finalitat és produir recursos didàctics en suport digital sobre MeDiTI per afavorir en els estudiants: (1) L’adquisició de competències específiques mitjançant l’ús formatiu d’una plataforma docent virtual, i l’autoavaluació continuada; especialment per afavorir la retroalimentació del coneixement adquirit de forma autònoma abans de les sessions presencials. [...]
The present project deals with the troublesome teaching-learning process of the subject “Research Methods, Designs and Techniques” in Psychology (ReMeDeT). The main purpose is to create educational resources on a digital support (e-learning) about ReMeDeT on the side of students: (1) Acquisition of specific competencies by using an educational virtual platform and continued assessments; in order to promote feedback on the self-acquired learning before the attending sessions. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
3.
7 p, 44.3 KB Eines per al desenvolupament de competències d’enginyeria en un assignatura d’intel·ligència artificial / Vazquez Marco, Eduard (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Vanrell i Martorell, Maria Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
En aquesta comunicació recollim l’experiència de tres anys en l’adaptació al nou model educatiu en una assignatura de 4rt d’enginyeria informàtica. L’objectiu ha estat el d’aconseguir una metodologia que emfatitzi les competències dels enginyers en una assignatura orientada a la resolució de problemes com és la Intel·ligència Artificial. [...]
In this paper we review a 3 years experience on the adaptation of a subject to the new education model. We are working on the Artificial Intelligence subject that is hold during the fourth year of the Computer Science degree. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
4.
8 p, 37.4 KB La nostra experiència de formació del treball en equip : avenços i reptes / Rodríguez Sandiás, Cristina (Escola Universitària Creu Roja) ; Codern i Bové, Núria (Escola Universitària Creu Roja)
El propòsit d’aquesta comunicació es compartir l’experiència docent sobre la formació per competències en les assignatures Fonaments de Teràpia Ocupacional II (part pràctica) i Elaboració de Projectes de l’Escola Universitària Creu Roja, iniciada el curs 2005-06. [...]
The aim of this paper is sharing the authors’ teaching experience on competence based learning in the subjects of “Fonaments de Teràpia Ocupacional II” and “Elaboració de Projectes” at “Escola Universitària Creu Roja”, which we have started in 2005-2006. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
5.
10 p, 46.0 KB Institucions polítiques de Catalunya : creació de materials docents en suport digital que fomentin la interacció amb l'estudiant a partir de la visualització de conceptes (2006mqd00005) / Pérez Francesch, Joan Lluís, 1959- (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Vilaseca, Marcel Mateu (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
A partir de la constatació de la conveniència de dotar els estudis de dret d'una forta càrrega conceptual, la qual cosa es veu facilitada per la utilització de recursos virtuals, elaborem uns materials, amb una plantilla, en la que hi ha l'explicació de cada lliçó, però també d'altres elements, com ara esquemes, gràfics, quadres sinòptics, recursos bibliogràfics, legislació i jurisprudència, textos reproduïts o esmentats, qüestionaris, temes de debat, tests, materials audiovisuals o enllaços de la xarxa. [...]
After realizing the benefits of a conceptual approach to the study of law, facilitated by the use of internet resources, we have provided resources that include not only an explanation of each lesson but also other resources such as : diagrams, charts, bibliographic resources, legislation and jurisprudence, reproduced or quoted texts, questionnaires, debates, self tests, audio-visual materials and internet links. [...]
A partir de la constatación de la conveniencia de dotar los estudios de derecho de una fuerte carga conceptual, lo cual se ve facilitado por la utilización de recursos virtuales, elaboramos unos materiales, con una plantilla en la que hay la explicación de cada lección, pero también otros elementos como esquemas, gráficos, cuadros sinópticos, recursos bibliográficos, legislación y jurisprudencia, textos reproducidos o citados, cuestionarios, temas de debate, test de autocomprobación, materiales audiovisuales o enlaces a la red. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
6.
8 p, 48.9 KB Recursos d’autoaprenentatge de mètodes d’investigació en entorns virtuals / Vives Brosa, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Boixadós i Anglès, Mercè (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Psicologia. Psicobiologia i Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Portell Vidal, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i Metodologia de les Ciències de la Salut)
El nou marc derivat de l’EEES implica, entre d’altres coses, un model educatiu en el qual l’estudiant guanya protagonisme i autonomia. Així s’espera que prengui un paper més actiu en un aprenentatge basat en competències en el qual les habilitats i actituds adquireixen molta importància. [...]
The new educational framework resulting of the European Space of Higher Education implies, among other things, an educational model in which students take a more active role in a competence based learning in which skills and attitudes acquire much importance. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
7.
16 p, 78.2 KB Utilització de tècniques d’aprenentatge cooperatiu en la diplomatura de relacions laborals : el puzzle / Serarols i Tarrés, Christian (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Rabetino, Juan Rodrigo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
Universities have been experiencing changes in order to introduce new methodologies to place the students as the core of the educative system. The intention is to give a greater importance to the use of learning tools compared to the mere accumulation of knowledge. [...]
Les universitats estan experimentant canvis per a introduir noves metodologies que col•loquen els estudiants en el centre del sistema educatiu. S’intenta donar una major importància a l’ús d’eines d’aprenentatge que a la mera acumulació de coneixements. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
8.
7 p, 49.6 KB Experiència en l’aplicació d’un sistema d’aprenentatge cooperatiu en un grup nombrós d’alumnes / Lorza Blasco, Gonzalo (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Estudis de Fisioteràpia) ; Astarloa Askasibar, Idoia (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Estudis de Fisioteràpia)
Durant el curs 2006-2007 s’ha portat a terme la implementació d’un sistema d’aprenentatge cooperatiu a l’assignatura Kinessiteràpia II , que té un total de 4,5 crèdits teòrics. Els objectius inicials han estat la millora del nivell d’aprenentatge dels alumnes, la millora en el rendiment acadèmic, ja que era una assignatura amb un nivell de suspesos del 35% i 25% de no presentats. [...]
Along the course 2006-2007 we have been working in the stablisment of a new cooperative learning method in the kinessiterapia II subject, that is 4,5 theoretical credits. The main objectives have been the improving of the level of learning of our students, the improving of the academic preformance because of the hight percentage of failed exams (35%) and not presented (25%). [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
9.
10 p, 540.9 KB La Universitat a l’escola i l’escola a la universitat : el treball cooperatiu entre el professorat universitari i el professorat de primària / Dooly, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials) ; Masats i Viladoms, M. Dolors (Maria Dolors) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials)
En el camp de la formació d’educadors, el professorat universitari s’ha d’afrontar al repte de contribuir a la innovació docent no tant sols en la seva pròpia aula sinó en les futures aules dels mestres en formació. [...]
In the area of teacher training, university educators must face the challenge of contributing to the innovative teaching practices. This refers not only to innovation their own classroom but also ensuring that innovative practices are transferred to the classrooms of future teachers. [...]

2007
Jornades d’Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
10.
9 p, 363.3 KB L'ús de materials virtuals i la interacció a l'aula / Estapé Dubreuil, Glòria (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Estudis Empresarials. Departament d’Economia de l'Empresa)
La comunicació es refereix a l’assignatura de Matemàtiques aplicades a l’empresa, una troncal anual de primer curs de la Diplomatura en Ciències Empresarials. El grup de professors que donem l’assignatura ens varem acollir, quasi des del seu inici, a les possibilitats que ofereix el campus virtual de l’Autònoma Interactiva per tal de publicar material de diversos tipus, i per a permetre als estudiants efectuar un cert seguiment de l’assignatura per aquesta via. [...]
2006
Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006  

Contribucions a jornades i congressos : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
93 p, 3.4 MB L'estudiantat des d'una perspectiva integral. Una proposta de formació per a desenvolupar un projecte de tutories entre iguals a la Universitat. / Chancel Valente, Gabriel (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic) ; Jordana Santiago, Mirentxu (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. 1714
Els canvis que implica l’adaptació a l’Espai Europeu d’Educació Superior ens ofereixen la possibilitat d’enriquir la nostra tasca i de reflexionar al voltant de les demandes dels i les estudiants que han gaudit i gaudeixen, durant aquests anys, dels diferents serveis d’assessorament psicopedagògic que ofereix la UAP. [...]
Bellaterra Unitat d'Assessorament Psicopedagògic 2011 (Reculls)  
2.
89 p, 1.6 MB Aprenentatge Cooperatiu en Ciències Socials (ACECS) (GI-IDES) / Carrasquer, Pilar, 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Lama Aymà, Alejandra de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat) ; Gibert, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Orgaz Guerrero, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Parella Rubio, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Reynal Querol, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat) ; Solà Monells, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona 2006 (Eines d'innovació docent en educació superior 4)  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
13 p, 1.1 MB Sistema cooperatiu de gestió de preguntes test / Serrano Alberola, Esteve ; Ponsa Mussarra, Daniel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Actualment, l'ús de les noves tecnologies en l'àmbit docent s'ha vist incrementat i potenciat a causa de tots els avantatges que aporten a la comunitat educativa. Existeix una gran varietat de plataformes d'aprenentatge on-line, aplicacions de suport a l'estudi i dispositius dissenyats exclusivament per millorar el rendiment dels estudiants a les aules. [...]
Currently, the use of new technologies in teaching has increased and strengthened because of the advantages they bring to the educational community. There are a large number of online learning platforms, applications and devices designed exclusively to improve student performance in the classroom. [...]
Actualmente, el uso de las nuevas tecnologías en el ámbito docente se ha visto incrementado y potenciado debido a todas las ventajas que aportan a la comunidad educativa. Existe una gran variedad de plataformas de aprendizaje online, aplicaciones de apoyo al estudio y dispositivos diseñados exclusivamente para mejorar el rendimiento de los estudiantes en las aulas. [...]

2015-02-10
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
28 p, 1.7 MB La planificació d'una bona activitat cooperativa incrementa les probabilitats d'èxit en el procés d'E–A dels alumnes? / Quintas Toribio, Cristina ; Rué, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest article presenta una discussió i un anàlisi sobre el disseny i la implementació d'una activitat cooperativa davant del grup d'alumnes de sisè de primària de l'escola Sant Jordi (Mollet del Vallès) i les possibles conseqüències, per tant, la seva influència en el procés d'Ensenyament–Aprenentatge dels alumnes. [...]
2013
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.