Results overview: Found 6 records in 0.02 seconds.
Articles, 5 records found
Books and collections, 1 records found
Articles 5 records found  
1.
17 p, 460.8 KB Teachers' and students' perspectives on the intensive use of technology for teaching and learning / Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
The health crisis caused by COVID-19 compelled university teachers to adapt their learning scenarios to new technology-mediated contexts. This paper analyses teaching and learning experiences, strategies and lessons learned during the lockdown period at the Faculty of Education of the Universitat Autònoma de Barcelona (N=29 teachers, 227 students). [...]
La crisi sanitària provocada per la COVID-19 va instar els i les docents a adaptar els seus escenaris d'aprenentatge als nous contextos mediats per les tecnologies. Aquesta investigació analitza les experiències i les estratègies d'ensenyament i aprenentatge i les lliçons apreses durant el confinament a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (N = 29 professors/ores, 227 alumnes). [...]
La crisis sanitaria provocada por el COVID-19 instó a los y las docentes a adaptar sus escenarios de aprendizaje a los nuevos contextos mediados por las tecnologías. Esta investigación analiza las experiencias y estrategias de enseñanza y aprendizaje y las lecciones aprendidas durante el confinamiento en la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Autónoma de Barcelona (N = 29 profesores/as, 227 alumnos/as). [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1551
Educar, Vol. 59 Núm. 1 (2023) , p. 213-229 (Temas de investigación)  
2.
22 p, 782.7 KB The effect of a teacher-centred and learner-centred approach on students' participation in the English classroom / Markina, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garcia Mollá, Alba (Codeworks)
In this paper, we addressed the concept of classroom participation and the way it is affected by a traditional teacher-centred (TC) approach and a more innovative learner-centred (LC) approach which uses the principles and strategies of active learning and cooperative learning to engage students in the learning process. [...]
En aquest estudi, hem abordat el concepte de participació a l'aula i com es veu afectada per un enfocament centrat en el docent i un enfocament centrat en l'alumnat que utilitza els principis i estratègies de l'aprenentatge actiu i cooperatiu per a involucrar l'alumnat en el procés d'aprenentatge. [...]
En este estudio, hemos abordado el concepto de participación en el aula y cómo se ve afectada por un enfoque centrado en el docente y un enfoque centrado en el alumnado que utiliza los principios y estrategias del aprendizaje activo y cooperativo para involucrar al alumnado en el proceso de aprendizaje. [...]
Dans cet article, nous avons abordé le concept de participation en classe et comment elle est affecté par une approche centrée sur l'enseignant (TC) et une approche centrée sur l'apprenant (LC) qui utilise les principes et les stratégies d'apprentissage actif et d'apprentissage coopératif pour engager les élèves dans le processus d'apprentissage. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.1007
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 3 (2022) , p. e1007 (Articles)  
3.
4 p, 133.2 KB An interview with Dr. Ruth Breeze and Dr. Florentina Taylor on foreign language teaching and learning / Jiménez, Ricardo-María (Universitat Internacional de Catalunya)
The author conducted an online interview with Dr. Ruth Breeze (University of Navarra, Spain) and Dr. Florentina Taylor (University of Greenwich, UK) about the present and future of foreign language teaching, following up on conversations initiated in York, Pamplona and Lancaster.
L'autor entrevista per mitjans digitals a les doctors Ruth Breeze (University of Navarra, Spain) i Florentina Taylor (University of Greenwich, Regne Unit) sobre el present i futur de l'ensenyament de les llengües estrangeres, després d'haver iniciat converses amb elles a York, Pamplona i Lancaster.
El autor entrevista por medios digitales a las doctoras Ruth Breeze (Universidad de Navarra, España) y Florentina Taylor (University of Greenwich, Reino Unido) sobre el presente y futuro de la enseñanza de lenguas extranjeras, después de haber iniciado conversaciones con ellas en York, Pamplona y Lancaster.
L'auteur interview avec des médias numériques aux Dr. Ruth Breeze (Université de Navarre, Espagne) et Dr. Florentina Taylor (Université de Greenwich, Royaume-Uni) sur le présent et l'avenir de l'enseignement des langues étrangères, après avoir entamé des discussions avec eux à York, Lancaster et Pampelune.

2015 - 10.5565/rev/jtl3.649
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 3 (august-september 2015) , p. 99-102 (Interviews)  
4.
20 p, 299.5 KB Ahorrando energía en Educación Primaria : estudio de una propuesta de enseñanza / De Pro Bueno, Antonio (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Rodríguez Moreno, Javier (CEIP Manuel Andujar, La Carolina (Jaén))
El objetivo central del trabajo es el diseño de una unidad didáctica sobre el consumo y el ahorro de Energía en la Educación Primaria, su puesta en práctica, y la valoración de algunos de los efectos producidos en el aprendizaje del alumnado. [...]
The main aim of the didactic unit project done about the Energy consumption and saving at Primary School, it functioning, and the valuation of some of the effects produced on the student body learning. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.910
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 2 (Junio 2014) , p. 151-170  
5.
20 p, 3.8 MB Aprender competencias en una propuesta para la enseñanza de los circuitos eléctricos en Educación Primaria / De Pro Bueno, Antonio (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Rodríguez Moreno, Javier (CEIP Manuel Andujar, La Carolina (Jaén))
La aparición de las competencias exige dos cosas: encajarlas en el cuerpo de conocimiento existente de la Didáctica de las Ciencias Experimentales y clarificar su significado. El objetivo central del trabajo es el diseño de una unidad didáctica sobre el Estudio de los Circuitos Eléctricos en la Educación Primaria, su puesta en práctica, y la valoración de algunos de los efectos producidos en el aprendizaje del alumnado. [...]
The appearance of the competencies demands two things: to fit them into the body of existing knowledge of the Science Education and to clarify his meaning. The main aim of the didactic unit project done about the Electrical Circuits Study at Primary School, its functioning, and the valuation of some of the effects produced on the student body learning. [...]

2010 - 10.5565/rev/ec/v28n3.333
Enseñanza de las ciencias, Vol. 28, Núm. 3 (2010) , p. 385-404  

Books and collections 1 records found  
1.
10 p, 71.7 KB Coordinació entre assignatures i implicació de l'alumnat / Ribas Seix, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Bigas i Salvador, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Guasch, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Milian, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Màrquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
La coordinació entre el professorat de diferents disciplines és normalment una assignatura pendent a les etapes universitàries. En aquest cas, s'ha portat a terme conjuntament entre dues assignatures de la titulació de Mestre. [...]
La coordinación entre el profesorado de diferentes disciplinas es normalmente una asignatura pendiente en las etapas universitarias. En este caso, se ha llevado a cabo conjuntamente entre dos asignaturas de la titulación de Maestro de Educación Primaria una parte de los respectivos programas que tienen una serie de puntos en común. [...]
Coordination between faculty from different disciplines is usually a weak point at universities. In this case, the coordination was conducted jointly between two courses in the Primary School Teaching degree, in part of the respective programmes that have a series of points in common. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 163-172
3 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.